• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rusza przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej

Rafał Borowski
7 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie (na pierwszym planie, z torowiskiem tramwajowym) i Łąkowej (na lewo i prawo). Po prawej stronie widoczny gmach Akademii Muzycznej. Skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie (na pierwszym planie, z torowiskiem tramwajowym) i Łąkowej (na lewo i prawo). Po prawej stronie widoczny gmach Akademii Muzycznej.

Nową nawierzchnię, nowe przejścia dla pieszych, nowe pasy dla rowerzystów i przebudowany przystanek tramwajowy zyska skrzyżowanie ulic Podwale Przedmiejskie i Łąkowej w Gdańsku po kapitalnym remoncie. Prace rozpoczną się w poniedziałek, 10 lutego, ale przez pierwszy miesiąc organizacja ruchu nie ulegnie żadnej zmianie. Zakończenie inwestycji powinno nastąpić do czerwca tego roku.



Który rodzaj przejścia dla pieszych bardziej ci odpowiada?

Jak już wielokrotnie informowaliśmy w Trojmiasto.pl, gdański magistrat podjął w ostatnich latach decyzję o kompleksowej przebudowie Podwala Przedmiejskiego. Ulica ma od wielu lat charakter miejskiej trasy, która nienaturalnie oddziela Stare Przedmieście i Dolne Miasto od Głównego Miasta.

Po zmianach Podwale Przedmiejskie ma odzyskać charakter typowo śródmiejskiej ulicy. Ma temu służyć m.in. zwężenie jezdni, stworzenie naziemnych przejść dla pieszych oraz umożliwienie samochodom przejazdu przez torowisko tramwajowe.

Tak będzie wyglądać plan skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej po zakończeniu remontu. Tak będzie wyglądać plan skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego i Łąkowej po zakończeniu remontu.

Przez miesiąc bez utrudnień w ruchu



Przebudowa Podwala Przedmiejskiego została podzielona na kilka etapów. Jesienią 2018 r. zakończyła się realizacja pierwszego z nich, czyli przebudowy krzyżówki z ul. Chmielną. Drogowcy ogłosili właśnie przystąpienie do kolejnego etapu. Tym razem przebudowane zostanie skrzyżowanie z ul. Łąkową.

Prace budowlane rozpoczną się w najbliższy poniedziałek, ale kierowcy nie muszą na razie obawiać się utrudnień. Przez najbliższy miesiąc nie zostaną wprowadzone żadne zmiany w organizacji ruchu na skrzyżowaniu.

Naziemne przejście przy Akademii Muzycznej



Skrzyżowanie przy gmachu Akademii Muzycznej będzie wyglądać podobnie do tego, jak od przeszło roku prezentuje się wspomniane już skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. Elementem zasługującym na wyróżnienie jest budowa naziemnego przejścia dla pieszych, które umożliwi nie tylko pokonanie ruchliwej ulicy, ale również dotarcie na pobliski przystanek tramwajowy.

- Zmodernizowany zostanie 250-metrowy odcinek Podwala. Oprócz wymiany nawierzchni utworzone zostaną pasy dla rowerzystów i wyremontowane będą chodniki po obu stronach ulicy. Wykonawca przebuduje także torowisko i perony tramwajowe, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Zostanie utworzone przejście naziemne. Przebudowane będą również zatoki autobusowe. Dodatkowo zadanie przewiduje wykonanie kanalizacji deszczowej, instalacji sanitarnej i wodociągowej - wylicza Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Wartość inwestycji to 10,5 mln zł



Przetarg na realizację inwestycji wygrała spółka MTM z Gdyni, a wartość podpisanego z nią kontraktu opiewa na kwotę 10,5 mln zł. Zgodnie z harmonogramem zakończenie prac budowlanych zostało wyznaczone na czerwiec tego roku.

W kolejnych latach drogowcy zamierzają przebudować kolejne skrzyżowania w ciągu Podwala Przedmiejskiego: z ulicami Okopową, Żabi Kruk oraz Długie Ogrody.

Miejsca

Opinie (398) ponad 10 zablokowanych

  • (1)

    A miasto nie ma kasy? deweloperzy mają względy ,to dla nich nie dla nas ! Nowe apartamentowce i hotele to i dojazd dla nich trzeba zrobić ,za nasze !

    • 19 6

    • aaaa to deweloperzy buduja dla siebie to wszystko!

      • 2 0

  • to zbrodnia (4)

    będą ginąć ludzie

    • 11 11

    • (2)

      Nie będą , w tym czasie wejdzie przepis o pierwszeństwie dla pieszych

      • 3 2

      • Dobry dowcip! (1)

        Czy jakikolwiek przepis stanowi barierę przed jego łamaniem??? Gdyby tak było, to ludzie by nie kradli bo tego też nie wolno robić.

        • 1 4

        • No ale to już wina ludzi nie skrzyżowania .

          • 2 0

    • Jesteś głupi ? Skrzyżowanie z Chmielną

      jest bez świateł ?

      • 0 0

  • No to juz ponad miesiac opoznienia.

    • 7 0

  • (3)

    Tam powinien byc buspas az do Bramy Wyzynnej

    • 15 1

    • (2)

      Na Hel! Wiem nawet kim jesteś , taksówkarzem bo taksówkarze mogą korzystać z bus pasa..

      • 2 2

      • (1)

        Nie. Jestem mieszkancem miasta i mam dosc samochodow z jedna osoba w srodku terroryzujacych miasto

        • 3 2

        • Teraz kumam , masz dość samochodów i dlatego chcesz bus pas. Logiczne .

          • 1 1

  • Kamienice na rogu (2)

    Spójrzcie lepiej na boczną elewacje kamienicy na rogu Łąkowej. Jak to wygląda!?

    • 13 0

    • (1)

      Do rozbiorki jest

      • 0 2

      • Ktora jest do rozbiorkj?

        • 0 0

  • Kolejne swiatla = kolejne korki... (2)

    Kolejne przejście dla pieszych = kolejne potrącenia pieszysz z różnym tego skutkiem...
    Brak słów... Miasto deweloperów

    • 22 12

    • I co, mniej przejść to mniej potrąceń? A może mniej samochodów to mniej potrąceń?

      • 3 3

    • Ktoś napisał koleś, że tu nie będzie świateł?

      Ì jakie korki ? Owszem, ale korki na Podwalu są od dawna, na długo przed powstaniem skrzyżowania z Chmielną.

      • 0 2

  • (5)

    Kolejne światła i z Przeróbki do Gdańska szybciej będzie pieszo niż tramwajem.

    • 21 8

    • Wplaw przez rzeke

      • 0 0

    • (3)

      No to chodź pieszo , będziesz szybciej.

      • 3 3

      • jak jesteś młody i zdrowy to dasz radę (2)

        ja niestety już nie

        • 2 2

        • Pewnie że młody - 67 lat i dlatego się juz nigdzie nie spieszę. Jadę spokojnie tramajem a jak mam więcej miejsc do odwiedzenia to samochodem i zawsze , jak to było w jakimś filmie , zawsze zdanżam bo 10 minut w tą czy 10 minut w tamtą nie ma dla mnie znaczenia .

          • 2 0

        • A wśród mieszkańców tej okolicy nie ma

          starszych ludzi czy niepełnosprawnych ?

          • 1 1

  • (1)

    A kiedy developer naprawi zaoraną przez ciężki sprzęt Łąkową? Pare lat temu remont, a wszystko rozwalone.

    • 17 0

    • dziś

      • 0 1

  • (11)

    I kolejna ulica, którą nie będzie się dało jeździć. Dajcie moze jeszcze światła co 20 metrów, kilka progów zwalniających i ograniczenie prędkości do 30 km/h.

    • 20 15

    • (2)

      Miasta nie są od jeżdżenia autami.

      • 8 7

      • Tym bardziej do jeżdżenia rowerami. (1)

        Miasta są do życia. Dla wszystkich.

        • 1 4

        • Dla wszystkich a nie dla aut jadacych z samym kierowca gdzie popadnie

          • 3 0

    • No w sumie niezły pomysł

      Cokolwiek, byle ograniczyć tą samochodową Azję w Gdańsku

      • 8 4

    • A teraz Łąkową od strony Długich Ogrodów da się jeździć ?Plomby wypadają po przejeździe tam .

      • 3 2

    • (4)

      Byłem latem w hiszpańskim mieście Lloret de Mar . Na większości ulic gdzie sie poruszałem strefa 30 i nie widziałem tam nikogo kto miałby zaciśnięte usta ze złosci a widziałem tam rejestracje hiszpańskie , brytyjskie , francuskie , z Monaco , Lukseburga , Andory wszyscy poruszali się wolno . Dziwni jacyś ci kierowcy.

      • 8 5

      • nawet nie wiesz o czym piszesz (2)

        co to za porównanie ?

        • 2 7

        • To bardzo dobre porownanie

          Miasta dla ludzi z miastem dla śmierdzącego szrotu

          • 4 1

        • Mnie już nie chodzi o te predkości mnie chodzi o nastawienie ludzi do istniejącej rzeczywistości.

          • 1 0

      • dokładnie

        3 pasy w takim Madrycie:
        pierwszy to bus pas
        drugi to strefa 30/ rowerowy
        trzeci normalny do 50kmh.

        • 0 1

    • Bardzo dobry pomysl

      • 1 1

  • Wreszcie porządki na Podwalu (8)

    Banda wygodnickich i marzycieli o domku z ogrodem za grosze, przyzwyczajona do jazdy 80km/h po mieście po każdą pierdołę, jak zwykle protestuje przeciw normalnemu poruszaniu się po mieście. Tymczasem co raz więcej Gdańszczan może wreszcie załatwić 90% spraw bez samochodu. Mała rada dla zatwardziałych kierowców. Wsiądźcie w swoje kopcące i rdzewiejące szroty i spuśćcie się tą rurą od kibla im. Arcybiskupa na swoje zad*pia. Na dobre. Tam sobie róbcie smród, hałas i rozjechane trawniki i karambole. A do Gdańska nie wracajcie.

    • 15 32

    • (3)

      po to są drogi aby z nich korzystać - to tak jakby mieć pretensje do rowerzystów że jeżdżą po ścieżce rowerowej

      • 5 7

      • Czy rowerzyści tworzą korki i smog? Ilu rowerzystów powoduje wypadki śmiertelne? (2)

        Jaki jest koszt usunięcia kolizji rowerzystów, a jaki karambola samochodowego? Włączając hospitalizację? Jaki jest odsetek ludzi którzy mogą poruszać się legalnie samochodem w stosunku do tych którzy mogą użyć innych form transportu. Jaki jest koszt budowy infrastruktury rowerowej vs. samochodowej?

        Samochody niech rozwożą paczki i towar do sklepów, resztę można załatwić inaczej.

        • 6 5

        • (1)

          to dla kilku samochodów chcesz budować całą infrastrukturę?

          • 1 4

          • Infrastruktura samochodowa już jest.

            Z dużym zapasem wystarczy dla potrzeb zaopatrzeniowych

            • 3 0

    • Zdajesz sobie,kretynie,sprawę że ludzie dojeżdżają tą trasą do pracy komunikacją miejską?

      • 5 3

    • (1)

      Ale przecież wprowadzenie kolejnego skrzyżowania w tym miejscu wprowadzi dłuższy czas jazdy komunimacją miejską (która będzie stała na czerwonym świetle), zwiększenie zanieczyszczenia powietrza (zatrzymujące się i ruszające auta i autobusy zużywają więcej paliwa)

      • 8 4

      • Koleś, autobusy mają tam przystanki, zatem

        I tak muszą stanąć i ponownie ruszyć, a ponadto powoli do użytku wchodzą elektrobusy.

        Więc nie opowiadaj bajek.

        • 2 4

    • Chyba masz solidną fobię.

      Poszukaj terapeuty.

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane