• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ruszają konsultacje w sprawie Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej

Mariusz Kurzyk
18 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej swój początek miałaby na skrzyżowaniu Obwodnicy Trójmiasta z ul. Morską w Gdyni. Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej swój początek miałaby na skrzyżowaniu Obwodnicy Trójmiasta z ul. Morską w Gdyni.

Ruszają konsultacje w sprawie przebiegu Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej (OPAT). - Ta trasa na pewno powstanie - zapewnia prezydent Gdyni, Wojciech Szczurek. Problem w tym, że wciąż nie wiadomo kiedy.



Kto powinien sfinansować budowę OPAT?

OPAT to 14-kilometrowa droga, która ma zaczynać się na przedłużeniu Obwodnicy Trójmiasta. Miałaby odciążyć ruch tranzytowy na drodze krajowej nr 6, między Gdynią a Redą, a także usprawnić ruch w kierunku Helu.

- Obwodnica Trójmiasta, która kończy się w Chyloni przy ul. Morskiej, nie rozwiązuje problemów komunikacyjnych całej aglomeracji - przyznaje Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. - Widać to zwłaszcza w wakacje. Obwodnica korkuje się na coraz dłuższym odcinku, także z uwagi na duży ruch w kierunku Helu. Myślę, że budowa OPAT może być jednym z ważniejszych wyzwań komunikacyjnych dla całego Trójmiasta.

Obwodnica ma przebiegać przez Gdynię, Kosakowo, Redę i Rumię. Wszystkie te gminy (a także samorządy Wejherowa, Pucka, Władysławowa i Helu oraz Województwa Pomorskiego) współfinansują prace projektowe. Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) zostanie przygotowane na kwiecień 2010 r. Będzie opisywać wpływ inwestycji na środowisko, zawierać rozwiązania techniczne oraz ocenę kosztów.

W przyszłym tygodniu rozpoczną się konsultacje społeczne w sprawie przebiegu trasy. - Będzie to pierwsze z dziesięciu spotkań, jakie zorganizujemy z mieszkańcami terenów znajdujących się w najbliższym sąsiedztwie planowanego przebiegu obwodnicy - mówi Dorota Jesionek z Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa, które koordynuje cykl konsultacji. - Na podstawie opinii mieszkańców przygotowany zostanie raport, który pomoże w podjęciu decyzji o budowie OPAT.

Pierwsze konsultacje odbędą się w najbliższą środę, 25 lutego o godz. 17, w auli Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni. Organizatorzy spotkania mają świadomość, że mieszkańcy mogą być zaniepokojeni planowaną inwestycją.

- Jeśli ktoś mieszka w Chyloni, w bloku, na 6 piętrze, to nie powiem mu, że będzie miał ciszę i spokój, bo to nieprawda - przyznaje Grzegorz Długosz z firmy WYG International, która tworzy STEŚ. - Zamierzam przedstawić mu jednak inne korzyści. Jakie? Mniejszy ruch na ulicy Morskiej, ekrany tłumiące hałas i odcinające spaliny. Poza tym droga znacznie skróci mu dojazd na plażę do Władysławowa, czy Juraty - wystarczy wjechać na węźle z ulicą Morską i w kilkanaście minut dostanie się na półwysep.

Samorządy mocno zaangażowały się w przygotowanie projektu OPAT, ale droga nie powstanie bez pieniędzy z budżetu państwa. Decyzja w sprawie OPAT, trasy niezwykle ważnej nie tylko dla mieszkańców Trójmiasta, należy więc do władz centralnych: ministerstwa infrastruktury oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Koszt budowy trasy szacuje się na 1,1 mld zł.

Proponowane warianty OPAT różnią się przede wszystkim przebiegiem trasy na terenie Redy


Choć OPAT to przedsięwzięcie niezwykle poważne, wśród użytkowników internetowych forów dyskusyjnych wywołuje też uśmiechy i docinki. Powód? Jedna z najdłuższych w polskim internecie nazw domen: www.obwodnicapolnocnaaglomeracjitrojmiejskiej.pl. Adres długi, ale użyteczny i warty zapamiętania.

Miejsca

  • WSAiB Gdynia, Kielecka 7

Opinie (172) ponad 10 zablokowanych

  • EB :P

    Najlepsze moim zdaniem wariant B lub E

    • 0 1

  • niby jak maja zniknac korki skoro skrzyzowanie pozostanie to samo? (3)

    co innego jakis tunel czy estakada w tym miejscu...

    • 1 1

    • musi powstać estakada nie ma mocnych jest skrzyżowanie z Morską,Chylońską,z torami kolejowymi,z Hutniczą nie może tam być jednopoziomowych skrzyżowań.

      • 1 0

    • (1)

      pewnie tak jak na obwodnicy, zamiast skrzyżowań będą węzły bezkolizyjne..

      • 0 0

      • oby! :)

        • 0 0

  • TYLKO WARIANT B

    Pozostałe to uproszczone formy, które będą wymagały w kolejnych latach dodatkowych inwestycji...

    Jak robic to raz a dobrze!

    • 1 2

  • A co z lotniskiem?

    • 0 3

  • wtf??? (1)

    Jeszcze niedawno było głośno o Obwodnicy POŁUDNIOWEJ :/ i pewnie tak samo się skończy Obwodnica Północna... na planach...

    • 0 3

    • na południową jest już zrobiony pełny projekt, temat nie leży odłożony na półkę

      • 0 0

  • B i E !

    • 0 1

  • Gdańskiej Aglomeracji! GDAŃSKIEJ!!!!!!!!!!!! (2)

    • 2 3

    • dokladnie

      niestety malo osob wie ze poprawna nazwa to Aglomeracja Gdanska.

      • 0 0

    • Moim zdaniem to obwodnica Rumii i Redy,

      nie wiem co ma do tego Gdańsk

      • 0 0

  • berlinka free (3)

    proponuje odbydowac berlinke zostala wytyczona i sa gotowe plany 70lat temu

    • 22 2

    • niestety

      ale malo kto slyszal o "Berlince" a szkoda, bo to dobre plany

      • 1 0

    • (1)

      Berlinka nie spełnia dzisiejszych wymagań - przede wszystkim pod względem zbyt ciasnych zakrętów.

      • 5 4

      • ta jasne polowa drog krajowych nie spełnia nawet tamtych standardów

        • 10 4

  • Więżniów zatrudniac do budowy dróg

    Kto jest za ?????

    • 1 2

  • jestem z Gdanska

    wierze Waszemu prezydentowi i zycze mu powodzeniamik

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane