• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM anulowała mandat za zbyt drogi bilet

Krzysztof Koprowski
11 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
SKM rozpatrzyła "w drodze wyjątku" pozytywnie reklamację naszego czytelnika. SKM rozpatrzyła "w drodze wyjątku" pozytywnie reklamację naszego czytelnika.

Szybka Kolej Miejska anulowała mandat nałożony na naszego czytelnika, który w ubiegłym miesiącu został ukarany opłatą dodatkową za skasowanie zbyt drogiego biletu, wycofanego kilka miesięcy wcześniej ze sprzedaży. Nasz czytelnik jednocześnie zwraca uwagę na potrzebę zmian w systemie dystrybucji biletów.



Czy przed każdą podróżą sprawdzasz aktualne ceny biletów komunikacji miejskiej?

Przypomnijmy, w czerwcu opisaliśmy sprawę pana Michała, który podróżując z Gdańska Głównego zobacz na mapie Gdańska do Gdyni Redłowa zobacz na mapie Gdyni skasował bilet za 6 zł, choć na tym odcinku obowiązuje opłata za przejazd w wysokości 5,50 zł.

Mimo to kontrolerzy wręczyli mu wezwanie do zapłaty opłaty dodatkowej (mandat), ponieważ bilety za 6 zł wycofano ze sprzedaży wraz z kwietniową podwyżką cen wszystkich biletów (bilet za 6 zł zastąpiono nowym za 6,50 zł).

Nasz czytelnik złożył odwołanie do Szybkiej Kolei Miejskiej, zwracając uwagę m.in. na:

  • brak informacji o ważności biletu w momencie kasowania (np. kasowniki w Warszawie informują o nieważnym bilecie)
  • brak graficznego rozróżnienia między starymi a nowymi biletami (bilety nowe nie różnią się niczym od starych poza kwotą nominału)
  • niedostateczną informację o zmianach cen biletów na przystankach i w pociągach

  • Odpowiedź Szybkiej Kolei Miejskiej.
  • Odpowiedź Szybkiej Kolei Miejskiej.
  • Porównanie wyglądu starego i nowego biletu.
  • Porównanie wyglądu starego i nowego biletu.
  • Wzór biletu umieszczonego w okienku sprzedaży SKM
Kolejarze "w drodze wyjątku" przychylili się do argumentacji naszego czytelnika i zapowiedzieli zwrot opłaty za wystawiony mandat.

Ponadto poinformowali czytelnika, że wywiązują się z ustawowego obowiązku w zakresie umieszczania aktualnych cenników w kasach biletowych, siedzibie spółki, gablotach na przystankach oraz na stronie internetowej SKM, zaś komunikat o zmianie cen biletów podali do publicznej wiadomości 10 marca.

- Myślę, że publikacja na portalu Trojmiasto.pl bardzo pomogła mojej sprawie i cieszę się, że przewoźnik uznał moje argumenty. Uważam jednak, że tak istotna w Trójmieście firma, jaką jest SKM, mogłaby przeanalizować zawiłe regulaminy i sposób informowania o zmianach, a także unowocześnić sposób dystrybucji biletów oraz ich kasowania dla dobra pasażerów, budżetu spółki oraz jej wizerunku - podsumowuje nasz czytelnik.

Miejsca

Opinie (161) 7 zablokowanych

  • 800V

    Długo trwa przeprogramowanie idioty. Cały miesiąc. I zapewne na krótko.

    • 0 0

  • anymus

    Ciekawe w Warszawie pokazuje? jesteś w w trójmieście i dostosuj się do przepisów tu obowiązujących a nie podajesz Warszawę? a może ty Warszawiak jesteś?

    • 0 7

  • Żałosna firma z władzami o komunistycznej mentalności.

    Wasze podejście do klientów to żenada.

    • 7 0

  • ech Koprowski Koprowski Ty to masz wejscia wszędzie (7)

    nic tylko do Ciebie po ptotekcję. Tak po starej znajomości

    • 19 45

    • gdyby nie anulowali to by przegrali w sądzie, proste (6)

      • 21 0

      • nikt by dla takiej kwoty do sądu nie poszedł (5)

        • 1 18

        • a skąd ty wiesz co by ktoś zrobił lub czego nie zrobił? (1)

          jasnowidz z Człuchowa?

          • 5 2

          • znam takie sprawy i wiem co sądy robią w takich sprawach

            proste, wiedza i praktyka, fakty

            • 1 0

        • Tu nie chodzi o kwotę a o zasady (1)

          Ja nie odpuszczam!

          • 23 1

          • powinni się bać tak rozrabiać
            kara powinna zawierać nawiązkę, straty moralne itd
            kilka takich kar i firma powinna iść z torbami,
            bankrotować

            a teraz hulaj dusza, bezkarni

            • 4 0

        • jakiej kwoty? przeciez on dostal mandat, nie rozumiesz tego?

          to teraz sprawdz ile wynosi oplata dodatkowa w skm.

          • 0 2

  • haha, "w drodze wyjątku", żadna łaska!

    • 10 0

  • Gdyby przeprosili Klienta i w ten sposób załatwili sprawę to wybrnęli by z sytuacji z honorem a tak......
    "w drodze wyjątku"........... skm = " skubać klienta można"

    • 7 1

  • Zezowaty SOK dalej pracuje?

    • 1 0

  • w skmce mozna kupic bilet za zero pln dla dzidziusia. (2)

    rozumie ze przejazd dzidziusia bez skasowanego darmowego biletu == mandat!

    • 5 1

    • (1)

      Tak trudno to zrozumieć? Spółki kolejowe otrzymują zwroty z budżetu za ulgi, również te 100 %, stąd wymóg posiadania biletu zerowego. Nie ma biletu zerowego = spółka jest stratna, bo nie otrzyma zwrotu. Tak to jest jak się prywatyzuje transport publiczny.

      • 5 1

      • A jak SKM na lewo "sprzeda" bilety za 0 zł ???

        To dostanie dotację za sprzedane na lewo bilety, bo przecież nikt nie kontroluje jakie bilety zostały skasowane, bo liczone są tylko te "sprzedane". A że sprzedaż wynosiła całe zero złotych, to i podatek wyniesie zero złotych, a dotacja jest nieopodatkowana...

        • 7 0

  • A mnie interesuje jak taki bilet się przeterminowuje ???

    Pieniądze do kasy SKM trafiają w momencie ZAKUPIENIA biletu, a nie jego skasowania !!! Jakim cudem w takim razie ten bilet traci ważność jak mięso ??? Kasę wziąć do kieszeni to tak, ale honorować ten bilet to już nie ???

    • 12 0

  • Wcale w Warszawie nie jest tak idealnie

    5 lat temu zawieruszył mi się w domu bilet dobowy; dostałem 2 od kogoś. Kosztują w Warszawie niemało, wtedy 12 zł, ostatnio 15. Bilet znalazłem 10 tygodni po podwyżce chyba od 01.01.2013 - i już był nieważny, pieniędzy nie zwracali w punkcie obsługi ani nawet nie dali mi tego w aktualnych biletach, że dopłaciłbym 3 zł do nowego dobowego czy żeby dali jednorazowe. takie bilety powinny być jeszcze ważne przynajmniej przez pół roku, a to było chyba ze 2 miesiące.
    12 zł to 6 piw było, czyli niemało - i figa od ZTM.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane