• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-ka bliżej peronów za dwa lata

Maciej Naskręt
4 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

O 7,5 cm zmniejszy się przestrzeń między kolejką SKM a skrajnią peronów. Obecnie nawet 20-centymetrowy odstęp wzbudza strach wśród pasażerów Szybkiej Kolei Miejskiej. Lada dzień ruszy przetarg na opracowanie dokumentacji dla przebudowy torowiska przy stacjach.



O sprawie pisaliśmy już kilka miesięcy temu, teraz jednak SKM Trójmiasto przygotowuje się do przetargu na opracowanie dokumentacji technicznej, która ma umożliwić dosunięcie torowiska do przystanków. Zlikwiduje to przynajmniej częściowo przestrzeń, jaka jest teraz między kolejką a peronem i wynosi miejscami nawet 20 centymetrów. Szybka Kolej Miejska boryka się z tym problemem od 1976 roku, czyli od czasu, kiedy wycofano z eksploatacji jednostki, które niegdyś służyły berlińskiej S-Bahn.

- Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie musiał przeprowadzić inwentaryzację dotychczasowego układu torowego. Następnie przystąpi on do opracowania projektu dosunięcia osi torowiska o 7,5 cm do peronu - mówi Marcin Głuszek, dyrektor SKM ds. marketingu i sprzedaży.

Aktualnie oś torowiska przebiega w odległości 1725 mm od skrajni peronu. Po planowej przez SKM korekcie przebiegu linii oś toru ma znajdować się w odległości 1650 mm. Pracami mają być objęte wszystkie stacje Szybkiej Kolei Miejskiej za wyjątkiem planowanej stacji Gdańsk Śródmieście. Tam już odległość - 1650 mm - jest wpisana do projektu.

Prace przy zbliżaniu osi torowiska do peronu, które potrwają dwa lata, nie powinny być skomplikowane technicznie. Podczas robót spółka planuje jedynie wymienić podkłady, które na wysokości przystanków są drewniane i mocno zużyte. Docelowo mają one mieć konstrukcję żelbetową.

Wszystko wskazuje na to, że roboty nie wpłyną na ruch kolejek, bowiem prowadzone mają być w nocy.

Niestety, nie ma szans na razie na to, by przestrzeń, jaka jest między peronem a SKM, została zniwelowana do kilku centymetrów, jak było jeszcze w 1976 r. Powód? Wymaga to od SKM wymiany taboru. Na to jednak w SKM się na razie nie zanosi. Nawet zakres zamówionych ostatnio 21 modernizacji składów z serii EN57 nie uwzględnia poszerzenia podłogi i schodów, by ułatwiały wsiadanie do kolejki.

Prezentacja SKM dotycząca zmniejszenia przerw między peronami a kolejkami

Miejsca

Opinie (155) 2 zablokowane

  • 37 lat walcza z problemem, nie wierze

    Znajomi z Niemiec jak widzieli ta dziure to uwierzyc nie mogli!

    • 38 0

  • Też się boję ,ale na szczescie mało jeżdżę

    • 9 1

  • Niech skm juz upadnie. Ta firma nie prezentuje zadnej jakosci i komfortu podrozowania. Tragedia!

    • 20 2

  • A co z super testami?

    W których MG latał z drewniana deseczka w kaski i z ktorego to testu byly filmiki na trojmiasto.pl?

    • 10 2

  • Kpina ale Głuchy jechał skmka pewnie 20 lat temu

    Tyle ze byl/jest z PO

    • 41 7

  • Zarząd SKM oczywiście się tym nie martwi

    Trudno wiedzieć i widzieć o codziennych problemach tysięcy pasażerów SKM z okna służbowego samochodu.

    • 81 1

  • Eh (2)

    Kolejny news dnia.

    • 24 9

    • Jaja (1)

      A komentarze z historiami czytelników jeszcze lepsze. Coś czuje ze zaraz zacznie się stękanie na wszystko co ma początek PO.... :D
      Wina Tuska pamiętajcie!

      • 10 4

      • Nie lepiej się cieszyć z tego, że w tym kraju wszystko się robi od d*py strony. Jak fajnie, że treaz jeszcze całe miasto zasmordzą gazami z szadółek :)))))

        • 8 2

  • umowa z ZUSem dopuszcza takie przestrzenie.

    mniej potęcjalnych biorów emerytalnych

    • 108 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane