• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM usunęła biletomaty z pociągów

Krzysztof Koprowski
26 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Oszuści podszywają się pod system Fala
Impulsy były jedynymi pojazdami w Trójmieście wyposażonymi w biletomaty. Impulsy były jedynymi pojazdami w Trójmieście wyposażonymi w biletomaty.

Z najnowszych pociągów SKM zniknęły biletomaty, które były jedynymi urządzeniami tego typu w trójmiejskiej komunikacji miejskiej. Kolejarze tłumaczą swoją decyzję niewielkim zainteresowaniem pasażerów tą formą ich zakupów. Urządzenia nie zostaną jednak zezłomowane.



Czy w pojazdach komunikacji miejskiej powinny być biletomaty?

Dwa pociągi Newag Impuls, eksploatowane jako jeden skład, kursują po trójmiejskich torach od marca 2016 r. Na tle pozostałych wyeksploatowanych jednostek wyróżniały się nie tylko nowoczesnym wyglądem, ale również montażem biletomatów w ich wnętrzu - to rozwiązanie znane z komunikacji miejskiej Warszawy, Krakowa, Łodzi, Poznania czy Wrocławia.

- Praktycznie zawsze kupuję bilet w automacie znajdującym się na przystanku. Kilka dni temu wchodziłem na peron, akurat gdy wjeżdżało najnowsze "cacuszko" SKM. Wiedząc, że w środku jest biletomat zrezygnowałem z zakupu biletu poprzez stacjonarne urządzenie (co wiązałoby się z podróżą kolejnym pociągiem) i wsiadłem do nowego pojazdu. Ku mojemu zaskoczeniu, biletomatu jednak nie znalazłem. Czyżby SKM się ich pozbyła? - pyta pan Łukasz, nasz czytelnik.
Przypuszczenia naszego czytelnika okazały się częściowo słuszne. SKM jeszcze w ubiegłym roku zdemontowała biletomaty, wstawiając w ich miejsce dodatkowe siedziska.

Materiał archiwalny z maja 2016 r.


- Sprzedaż biletów za pośrednictwem tych urządzeń była bardzo mała. Doszliśmy do wniosku, że ich dalsze użytkowanie w pociągach jest nieopłacalne - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik trójmiejskiej Szybkiej Kolei Miejskiej.
Kolejarze jednak nie planują dalej magazynować urządzeń ani tym bardziej ich złomować.

- Urządzenia te zostaną zamontowane na jednym z przystanków SKM - zapowiada Złotoś.
Przypomnijmy, że na początku 2016 r. kolejarze planowali montaż biletomatów we wszystkich nowych i modernizowanych pociągach. Ostatecznie jednak wycofano się z tego pomysłu.

Materiał archiwalny z 2016 r.


Nowa platforma zakupu biletów przez Internet

W połowie stycznia Szybka Kolej Miejska rozszerzyła ofertę elektronicznej sprzedaży biletów o kolejną platformę - Bilkom2. Poprzez stronę internetową tego operatora, kupimy bilety jednorazowe (w tym miejskie i trójmiejskie), na przewóz psa oraz bagażu.

To kolejny już nowoczesny kanał dystrybucji biletów. Wcześniej SKM nawiązała współpracę z firmą Koleo, która prowadzi sprzedaż biletów jednorazowych (w tym przez aplikację na telefon) oraz krótko- i długookresowych (m.in. dobowych i miesięcznych).

Bilety SKM przez telefon można również kupić za pośrednictwem aplikacji Sky Cash.

Czytaj też: Bilety komunikacji miejskiej zawsze pod ręką - w telefonie komórkowym

Nie musisz być na przystanku, by na bieżąco znać realny, uaktualniony wobec oficjalnego rozkładu czas odjazdu każdego tramwaju czy autobusu w Gdańsku.

Przyznajmy: elektroniczne tablice na przystankach tramwajowych i autobusowych w Gdańsku działają różnie, czasem lepiej, czasem gorzej. Przeważnie jednak wszystko z nimi jest ok i wtedy pokazują nie tylko autentyczny czas przyjazdu kolejnych pojazdów - z uwzględnieniem korków - ale także informacje o utrudnieniach w ruchu.

Tak bardzo się do nich przyzwyczailiśmy, że na przystankach z takimi tablicami mało kto zerka już na papierowy rozkład jazdy wywieszony w wiacie przystankowej.

Od teraz dane wyświetlane na elektronicznych tablicach przystankowych dostępne są także na stronie mobilnej m.trojmiasto.pl/ztm oraz w darmowej aplikacji Trojmiasto.pl (dostępnej na telefony z Androidemsystemem iOS).

Można je znaleźć poprzez wyszukiwarkę przystanków lub w zakładce z rozkładami jazdy, na podstronie każdego gdańskiego przystanku. Najczęściej używane przystanki warto dodać do ulubionych, by szybciej je wyszukiwać.

Co ważne, dysponujemy danymi nawet dla tych przystanków, na których nie ma tablic elektronicznych.

Jak to możliwe? Informacje przekazuje na bieżąco system Tristar, wysyłając je zarówno do tablic przystankowych, jak i do serwerów ZTM Gdańsk, z których pobiera ją Trojmiasto.pl.

Dzięki temu, że wiemy, o której naprawdę przyjedzie nasz autobus lub tramwaj, możemy uniknąć zbędnego czekania na przystanku lub właśnie przyspieszyć kroku, by nie przegapić naszego połączenia.

Dowiedz się więcej: aplikacje mobilne Trojmiasto.pl

Miłego korzystania!

Miejsca

Opinie (253) 7 zablokowanych

  • nie działają

    Te automaty nie działają, kiedyś chciałem skorzystać ale nie działał.

    • 5 1

  • porazka! (1)

    najwyzszy czas usunac ze stolkow panow prezesow i dyrektorow,czas na zmiany.Oni w swoich skostnialych i betonowych mozgach cofaja publoczny transport kolejowy do epoki poznego Gierka....Wywalic ich w koncu,dac kpgos myslacego

    • 11 0

    • wiedz jedno i zapamiętaj: w obecnych czasach każdy następny będzie jeszcze gorszym cwaniakiem!

      młodzi liczą na szybki zysk małym i każdym kosztem!

      • 1 3

  • Fake news

    to nie tak! Ludzie z nich nie korzystali z jednej prostej przyczyny - one nie działały poprawnie! udany zakup biletu w nich był jedynie incydentalny! To tak jakby postawić rower bez koła i mówić że nikt z niego nie korzysta!!!

    • 14 2

  • (1)

    SKM niedlugo pozbędzie się pasażerów, bo stwierdzą że jest małe zainteresowanie.

    • 14 0

    • tylko ludzie .....

      • 1 0

  • Pitolicie gdzie biletomaty (2)

    A tak z nich często korzystacie ze je zdemontowali

    • 4 9

    • (1)

      bo były zaledwie w dwóch pociągach....
      jakby zamontowane były w każdym składzie przez jakiś okres czasu, skm mogłaby się wypowiadać w temacie "popularności" i opłacalności tych urządzeń. A takto robią z siebie idiotów, bo każdy myślący człowiek łapię się za głowę jak czyta takie kocopoły!

      • 6 0

      • dokładnie, jak nie wiem na jaki pociąg trafię, to kupuję bilet na stacji. bardzo możliwe jest też, że panowie z skm podzielili sprzedaż z tych dwóch kolejek z biletomatami na wszystkie jeżdżące. wtedy faktycznie, sprzedaż byłaby mała.

        • 5 0

  • no po co...

    No po co ułatwiać coś pasażerom... jeszcze będą chcieli skorzystać z przejazdów... a to tylko koszty i kłopot. Od dawien dawna największym problemem są pasażerowie... to oni ciągle czegoś chcą i ciągle narzekają. Gdyby nie oni wszystko było by wspaniale...

    • 12 0

  • Kretyni z pkp

    • 10 2

  • 2 automaty to za mało, żeby zmienić system

    na peronach często nie ma nawet kasowników więc ludzie wchodzą na peron już ze skazowanym biletem. Po co zatem mieliby kupowac drugi bilet w kolejce? Jak chcecie zmienić nawyki pasażerów i przekierowaćź ruch z kas na automaty w kolejce to to do tematu trzeba podejść kompleksowo, a nie przy pomocy dwóch automatów

    • 12 1

  • Bilety jednorazowe

    Tylko SkyCash i jest taniej jak na ironię .

    • 5 4

  • No w sumie rzeczywiście (2)

    Ludzie od pokoleń przyzwyczajeni do kasowania przed wsiadaniem. To co sie dziwić że nie korzystają z tego w środku.

    • 8 3

    • (1)

      nie korzystają, bo muszą mieć fart, żeby akurat trafić na jeden z dwóch składów które takowe biletomaty posiadały. Dlatego nie ma co się dziwić z zerowej popularności biletomatów wśród podróżnych. Dziwi natomiast skrajny debilizm włodarzy SKM. Tym ludziom jak patrzy się w oczy to widać potylicę!

      • 3 0

      • a horyzonty mają tak wąskie
        że mogą obojgiem oczu na raz
        podglądać przez dziurkę od klucza

        co w cisowej bywa przydatne w życiu urzędnika

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane