- 1 Pięć płotów, które "podzieliły" Trójmiasto (139 opinii)
- 2 Zimą polecimy z Gdańska do Dubaju (128 opinii)
- 3 Koniec poszukiwań mężczyzny w morzu (55 opinii)
- 4 Odpocznij przy rzekach i potokach w Gdyni (51 opinii)
- 5 Nowy trop ws. zaginięcia Iwony Wieczorek (632 opinie)
- 6 Triathlon na ulicach Gdańska. Utrudnienia (173 opinie)
SKM zmodernizuje cztery składy. Będzie mniejszy tłok?
SKM planuje za niespełna pół roku rozwiązać nieco problem zatłoczonych SKM-ek. Przewoźnik rozstrzygnął przetarg na przebudowę czterech składów za 14,5 mln zł. Dzięki modernizacji pociągi będą dołączone do już kursujących składów i wzmocnią połączenia w godzinach szczytu.
- Najważniejszym elementem modernizacji jest przede wszystkim umożliwienie ich łączenia z innymi składami - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM. - Zyskamy większe pole manewru. To umożliwi m.in. wzmocnienie taboru - zestawienie dłuższych pociągów w godzinach największego ruchu pasażerskiego - dodaje.
Ponadto, wspomniane cztery składy zostaną wyposażone w urządzenia umożliwiające oddawanie 25 proc. prądu do sieci trakcyjnej. Na modernizację składów wykonawca będzie miał ok. 150 dni od podpisania kontraktu. Dokument jeszcze nie został jednak podpisany. Oznacza to, że składy po przebudowie i przeglądzie przyjadą do nas latem.
Impuls w Trójmieście w ten weekend
Prawdopodobnie w sobotę na torach w Trójmieście pojawi się pierwszy z dwóch składów serii Impuls z nowosądeckiej firmy Newag. To fabrycznie nowe składy po raz pierwszy od 20 lat w barwach trójmiejskiego przewoźnika. Za dostawę SKM zapłaci 35 mln zł.
Obecnie trójmiejski przewoźnik dysponuje 59 elektrycznymi zespołami trakcyjnymi (razem z nowymi składami z Newagu). Najstarsze kolejki jeżdżą po torach od 1969 r. Od zeszłego roku w zasobach SKM-ki są też szynobusy spalinowe, choć właścicielem taboru jest województwo pomorskie. Obsługują linię Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, a także trasę Gdynia - Kościerzyna i Kartuzy.
Miejsca
Opinie (116) 1 zablokowana
-
2016-02-19 15:11
Też mi coś , lepiej za te 14 baniek ścieżkę rowerową zróbcie
Rowery są przyszłością komunikacji w przeludnionych miastach.
- 8 21
-
2016-02-19 15:25
żal !!!!!!!!!!!!!! (4)
i tylko żal ZNTK w Gdańsku
- 8 2
-
2016-02-19 15:42
(3)
ZNTKiM Dla ścisłości :)
- 2 1
-
2016-02-19 17:51
(2)
to teraz nazywa się ZNTKiM ale przedtem w latach swojej świetności to był ZNTK
- 2 1
-
2016-02-19 18:23
oraz DOT w Gdansku
- 0 0
-
2016-02-21 14:16
Nie teraz tylko od 16 lat :)
- 0 0
-
2016-02-19 15:50
bananami? Chyba raczej kiblami. Rotfl.
- 9 2
-
2016-02-19 15:59
Jakie znów "banany"...
Toż to "kible" pospolite, moi mili :)
- 14 2
-
2016-02-19 16:26
Powinny po prostu jeździć co maks 3 minuty w godzinach szczytu
i oczywiście punktualnie
- 16 1
-
2016-02-19 16:35
(1)
Matko świętego pana... rączki opadają. Po co SKM chce modernizować te stare rupiecie? To tak jakby wywlec trupa z trumny, ubrać, uperfumować i udawać, że on żyje.
- 9 11
-
2016-02-19 17:37
Jakos U-Bahn w Berlinie może trupami jeździć. Na linii Bakerloo w Londynie składy z lat 60-tych jeżdżą.
Jakoś można.- 5 1
-
2016-02-19 16:40
śmierdzi w SKM
Ludzie apeluję: MYJCIE SIĘ. To XXI wiek i mydło nie jest już na kartki.
...że nie wspomnę o capiących skarpetkach tudzież oparach z nie mytych jam ustnych.- 20 3
-
2016-02-19 17:31
Gluszek cuda cuda
- 3 0
-
2016-02-19 17:33
Otchlan SKM (2)
A czy zniknie przepasc miedzy torami a pociagiem?
- 13 5
-
2016-02-19 21:01
Nie pij tyle a dasz rade przeskoczyc
- 4 0
-
2016-02-20 09:41
wszędzie na świecie jest taka przestrzeń, czemu u nas miałoby jej nie być?
ta przestrzeń umożliwia przejazd dla składu
- 2 0
-
2016-02-19 17:43
bzdury
sprzęgi w kolejkach , zawsze umożliwiałuy łączenie ukrotnione składów , co on pisze , znowu jakaś wymówka , wykształciuch
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.