- 1 Pięć płotów, które "podzieliły" Trójmiasto (146 opinii)
- 2 Zimą polecimy z Gdańska do Dubaju (136 opinii)
- 3 Koniec poszukiwań mężczyzny w morzu (57 opinii)
- 4 Odpocznij przy rzekach i potokach w Gdyni (54 opinie)
- 5 Nowy trop ws. zaginięcia Iwony Wieczorek (639 opinii)
- 6 Triathlon na ulicach Gdańska. Utrudnienia (179 opinii)
SKM zmodernizuje cztery składy. Będzie mniejszy tłok?
SKM planuje za niespełna pół roku rozwiązać nieco problem zatłoczonych SKM-ek. Przewoźnik rozstrzygnął przetarg na przebudowę czterech składów za 14,5 mln zł. Dzięki modernizacji pociągi będą dołączone do już kursujących składów i wzmocnią połączenia w godzinach szczytu.
- Najważniejszym elementem modernizacji jest przede wszystkim umożliwienie ich łączenia z innymi składami - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM. - Zyskamy większe pole manewru. To umożliwi m.in. wzmocnienie taboru - zestawienie dłuższych pociągów w godzinach największego ruchu pasażerskiego - dodaje.
Ponadto, wspomniane cztery składy zostaną wyposażone w urządzenia umożliwiające oddawanie 25 proc. prądu do sieci trakcyjnej. Na modernizację składów wykonawca będzie miał ok. 150 dni od podpisania kontraktu. Dokument jeszcze nie został jednak podpisany. Oznacza to, że składy po przebudowie i przeglądzie przyjadą do nas latem.
Impuls w Trójmieście w ten weekend
Prawdopodobnie w sobotę na torach w Trójmieście pojawi się pierwszy z dwóch składów serii Impuls z nowosądeckiej firmy Newag. To fabrycznie nowe składy po raz pierwszy od 20 lat w barwach trójmiejskiego przewoźnika. Za dostawę SKM zapłaci 35 mln zł.
Obecnie trójmiejski przewoźnik dysponuje 59 elektrycznymi zespołami trakcyjnymi (razem z nowymi składami z Newagu). Najstarsze kolejki jeżdżą po torach od 1969 r. Od zeszłego roku w zasobach SKM-ki są też szynobusy spalinowe, choć właścicielem taboru jest województwo pomorskie. Obsługują linię Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, a także trasę Gdynia - Kościerzyna i Kartuzy.
Miejsca
Opinie (116) 1 zablokowana
-
2016-02-21 07:15
A pasażerowie i tak zaraz je zniszczą,
szczególnie ostatnie przedziały które słóżą do picia i palenia , ochrona w nich pojawia się tylko kilka dni po jakimś artukule prasowym , potem wraca wszystko do normalności
- 0 0
-
2016-02-21 15:17
SKM jak Pakistan...
Jak ktoś chce się przekonać jak się podróżuje w Pakistanie...to zapraszam do składów SKM w godzinach popołudniowego szczytu duszno, parno ogrzewanie w system 01 grzeje na Max lub MIN....dodatkowo na końcu składu PUB.
- 3 0
-
2016-02-21 18:51
Graficiarski trend
Zmieniła się firma ochroniarska na Cisowej czy jak, że teraz wszystkie składy obsmarowane graffiti...
- 0 0
-
2016-02-22 08:27
Eureka
A to się wysilili, 4 składy. Szkoda ze nie pół.
- 1 0
-
2016-02-22 09:59
Kiedy pełna informacja i jenalinia
1. Kiedy na "reprezentacyjnym" peronie skm w Gdańsk Główny będzie pełna informacja o trasie pociągu, bo turyście, który chce dojechać do Sopotu stacja Gdynia Cisowa nic nie mówi.
2. Kiedy na ww peronie składy będą zatrymywały się proporcionanie do swojej aktualnej długości?
3. Kiedy skmki z kierunku Tczewa będą jeździć bezpośrednio do Gdyni lub dalej?- 0 1
-
2016-02-24 12:59
zamiast dłuższych składów częstsze przejazdy
"To umożliwi m.in. wzmocnienie taboru - zestawienie dłuższych pociągów w godzinach największego ruchu pasażerskiego" to absurd, w godzinach szczytu pociągi powinny jeździć co 2 minuty jak metro w warszawie, a nie co 7 składające się z trzech pociągów. pasażerowie to nie woda, nie rozkładają się równomiernie.
- 0 0
-
2016-03-02 01:10
14,5 miliona z modernizację!!
Kiedy za nowe można zapłacić "tylko" 4 miliony więcej. Gdzie tu rachunek ekonomiczny?? Kiedy SKM skończy "pudrować" trupy. Przecież te pociągi już dawno powinny być pocięte.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.