• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM zmodernizuje cztery składy. Będzie mniejszy tłok?

Maciej Naskręt
19 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Tego typu składy zostaną zmodernizowane w ZNTK w Mińsku Mazowieckim. Tego typu składy zostaną zmodernizowane w ZNTK w Mińsku Mazowieckim.

SKM planuje za niespełna pół roku rozwiązać nieco problem zatłoczonych SKM-ek. Przewoźnik rozstrzygnął przetarg na przebudowę czterech składów za 14,5 mln zł. Dzięki modernizacji pociągi będą dołączone do już kursujących składów i wzmocnią połączenia w godzinach szczytu.



Czy doskwiera ci tłok w pociągach SKM?

Spółka Szybka Kolej Miejska w Trójmieście rozstrzygnęła przetarg na modernizację czterech składów, nazywanych przez kolejarzy "bananami". Wykonawca - Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego z Mińska Mazowieckiego - zainkasuje za to zlecenie ponad 14,5 mln zł.

- Najważniejszym elementem modernizacji jest przede wszystkim umożliwienie ich łączenia z innymi składami - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM. - Zyskamy większe pole manewru. To umożliwi m.in. wzmocnienie taboru - zestawienie dłuższych pociągów w godzinach największego ruchu pasażerskiego - dodaje.
Ponadto, wspomniane cztery składy zostaną wyposażone w urządzenia umożliwiające oddawanie 25 proc. prądu do sieci trakcyjnej. Na modernizację składów wykonawca będzie miał ok. 150 dni od podpisania kontraktu. Dokument jeszcze nie został jednak podpisany. Oznacza to, że składy po przebudowie i przeglądzie przyjadą do nas latem.

Impuls w Trójmieście w ten weekend

Prawdopodobnie w sobotę na torach w Trójmieście pojawi się pierwszy z dwóch składów serii Impuls z nowosądeckiej firmy Newag. To fabrycznie nowe składy po raz pierwszy od 20 lat w barwach trójmiejskiego przewoźnika. Za dostawę SKM zapłaci 35 mln zł.

Obecnie trójmiejski przewoźnik dysponuje 59 elektrycznymi zespołami trakcyjnymi (razem z nowymi składami z Newagu). Najstarsze kolejki jeżdżą po torach od 1969 r. Od zeszłego roku w zasobach SKM-ki są też szynobusy spalinowe, choć właścicielem taboru jest województwo pomorskie. Obsługują linię Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, a także trasę Gdynia - Kościerzyna i Kartuzy.

Miejsca

Opinie (116) 1 zablokowana

  • Ten złom jeździ juz prawie 50 lat a oni jeszcze chcą to modernizować zamiast kupić nowe

    Jeszcze trochę i wejdzie im na składy konserwator zabytków i nic nie zrobią ;)

    • 6 0

  • amber gold

    dlaczego tuSk i jozek bonk jeszcze nie za kratami?

    • 4 1

  • Tylko czemu do jasne ciasnej są w kolorze żółto-niebieskim?! (1)

    Ohydne są...

    • 3 2

    • Bo w Trojmiescie tylko Arka!

      • 2 1

  • afery zielonej wyspy (1)

    dlaczego tuSSk i jego synalek jozek bonk jeszcze nie za kratami?

    • 4 2

    • wroca do paki to pewne. Narazie szaleja na salonach a dowody sa zbierane.

      Aresztowanie bedzie i to pewne na podstawie 100% dowodow.

      • 1 0

  • Wincyj kasy na PKM

    Podnieście ceny biletów na SKM, papudraki.

    • 1 1

  • Co za szczęście nas spotkało wyremontują stare trupy .Dobrze ze nie kupują starego złomu z Niemiec tak jak z tramwajami.

    • 4 0

  • Totalna wiocha...

    Sklad z roku 1970 modernizuja??
    Tak robia w rumuni i w bulgari kurde w jakim swiecie zyje ten narod?
    Wielkie panstwo.. Jestescie rzenada i wiocha !!
    Pis i po.... do diab.la z wami

    • 8 1

  • ZANZIBAR RAIL COMPANY BY BUDYN

    Wstydze sie wsiadac do tych gratow. Chyba lepiej kupic jakich sredniej klasy samochod bo to juz traci 'zanzibar rail company' z takim serwisem jadac do biura albo uczelnie wlasciwie gdziekolwiek. Ktos z urzednikow ewidetnie nie nadaje sie do kontynuacji pracy na swoim stanowistu i obawiam sie ze, to dotyczy glownego chieftaina tego miasta.

    • 5 0

  • Boże jaka ta polska biedna, żeby jeszcze trupy trzeba budzić do życia, ahoj Niemcy ahoj Europo

    • 5 0

  • Czy te sklady sa bezpieczne? w latach 50 tych jezdzono be pasow i bez

    wielu innych zwiekszajacych bezpieczenstwo usprawnien ktore sa teraz montowane. to tak jak porownac komputery czy telewizory do tych z lat 70'. Czy te sklady moga jeszcze byc dopuszczone do uzytkowania i kiedy przestana nimi byc w swietle norm bezpieczenstwa. Moze wypowie sie tu ktos z Kolejowego Urzedu Dozoru Technicznego bo tych z urzedu miasta nie pytam bo to jak bym sie psa pytal jaki dzien mamy.

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane