• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sąd uniewinnił kapitana "Danuty"

piw
7 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rejsy statkiem na Wyspę Sobieszewską

Nagranie niebezpiecznego manewru pod kładką na Ołowiankę pochodzi z lipca 2017 roku.

Gdański sąd uniewinnił w środę kapitana pasażerskiej "Danuty", który w lipcu 2017 roku przepłynął pod opuszczaną właśnie kładką na Ołowiankę.



Jak oceniasz decyzję sądu?

Przypomnijmy, do zdarzenia doszło 25 lipca 2017 roku. W trakcie opuszczania ruchomej kładki dla pieszych przepłynął pod nią statek pasażerski "Danuta". Na pokładzie - poza załogą - znajdowało się 139 pasażerów.

Według ustaleń prokuratury statek znacznie przekroczył dozwoloną prędkość, do tego płynął pomimo opuszczania kładki, a kierujący nim szyper zbyt późno podjął manewr hamowania, wpływając bezpośrednio pod opuszczane przęsło.

Błędy popełnić miał też operator kładki, który pomimo zbliżania się do niej z nadmierną prędkością statku pasażerskiego, kontynuował manewr jej opuszczania, a w sytuacji kolizyjnej zaniechał awaryjnego wstrzymania ruchu przęsła opadającego bezpośrednio na przepływający pod nim statek.

Sąd: decyzje kapitana były prawidłowe



W środę Sąd Rejonowy Gdańsk-Południe uniewinnił kapitana "Danuty", stwierdzając, że wszystkie podjęte przez niego decyzje były prawidłowe. Wbrew wcześniejszym ustaleniom prokuratury sąd uznał, że kapitan na niebezpieczeństwo naraziłby pasażerów, próbując hamować - wówczas jednostka mogłaby zatrzymać się pod opadającą kładką.

Według sądu zachowanie kapitana było "uzasadnione i prawidłowe".

Prokuratura domagała się dla mężczyzny kary roku bezwzględnego więzienia. Nie jest wykluczone, że złoży apelację. Wydany w środę wyrok nie jest prawomocny.
piw

Opinie (195) ponad 10 zablokowanych

  • (17)

    Czyli świadomie przekraczając prędkość na drodze, nie hamując przed czerwonym światłem i wymuszając tym pierwszeństwo na skrzyżowaniu nie dostanę mandatu, bo hamując mógłbym się zatrzymać na środku.. bzdura..

    • 222 63

    • (6)

      W zasadzie w ruchu drogowym trochę tak to wygląda. Jeśli gwałtowne hamowanie na pomarańczowym/ wczesnym czerwonym spowoduje zagrożenie np. dla pojazdu jadącego z tyłu, to oczywiscie, że powinniśmy dodać gazu i po prostu przejechać skrzyżowanie. Czy lepiej hamować awaryjnie ryzykując że ktoś np. wjedzie nam w tyłek? Ale nie porownywałbym ruchu drogowego do pływania statkiem wycieczkowym.

      • 28 8

      • Jeżeli poruszasz się prędkością dozwoloną,to spokjnie wyhamujesz bez stwarzania zagrożenia.

        • 1 0

      • (3)

        Wina jest tego który wjechał od tyłu.
        Pytanie czy chodzi tutaj o przepisy i winę czy rozsądek gdzie mniej walniesz.

        • 9 5

        • On pisal o bezpeiczenstwie, Ty o sprawcy zagrozenia. Widocznie za glupi jeszcze jestes, zeby moc rozmawiac z ludzmi. (1)

          • 9 2

          • Takie zachowanie pomimo, że wydaje się rozsądne powoduje, że to my bierzemy na siebie ciężar myślenia za innych, a oni jak głupi byli tak głupi są lub jeszcze bardziej durnieją.

            • 0 0

        • co dziadek?

          cofał cofał i uderzył!

          • 4 1

      • Czy przeczytałeś co napisałeś? Zatem według Ciebie jak jakiś d**il siedzi mi na zderzaku to mam obowiązek przejechać przez skrzyżowanie? Jeśli mimo wszystko zatrzymam się, to co według ciebie będę winien kolizji? Czy jak siądę Tobie na zderzak to przejedziemy razem całe miasto na czerwonym świetle? Rozumiem, że kapitan zrobił wszystko aby nie doszło do kolizji przyspieszając, ale to przede wszystkim on spowodował zagrożenie w ruchu wodnym. Operator kładki też powinien dostać co najmniej naganę za nieprzerwanie jej opuszczania. Tyle w temacie

        • 2 1

    • (3)

      statek to nie trabant ....

      • 27 17

      • droga awaryjnego hamowania typowego RORO to ponad 8km (2)

        • 17 7

        • To nie byl RORO (1)

          • 7 4

          • nadal

            nie zatrzyma się w miejscu.

            • 5 0

    • Jeśli kierując autobus zbyt ostro hamujesz narażasz pasażerów na obrażenia na skutek uderzenia lub upadku.

      • 5 1

    • wina sygnalizatora (1)

      • 3 0

      • a tory...a toryyyyy, tory tez były złe...

        • 4 0

    • Jeżeli w sygnalizatorze będzie sidział ludzik,

      który może zatrzymać zapalenie czerwonego światła. Proponuję uważne czytanie tekstu.

      • 1 0

    • Tak, gdański sąd uniewinni Ciebie.

      • 1 0

    • Ty w pierwszej lepszej sytuacji na drodze bys sie zgubil i nie umial prawidlowo zachowac, a ruchem statkow w porcie chcesz

      • 8 1

  • Prokuratura

    Prokurator to taka osoba której zadaniem jest doprowadzić oskarżonego do skazania .Nie ważne czy jest winny czy nie. Ważne by był skazany , wtedy prokurator ma wynik.

    • 1 0

  • Takiego statku nie zatrzymasz tak szybko natomiast zatrzymanie opadającej kładki to naciśnięcie jednego przycisku pytanie co robił w tym czasie operator ??????

    • 2 0

  • To jest wlasnie trojmiasto moi drodzy (1)

    • 14 6

    • To zmykaj do Moskwy tani :)))

      • 0 1

  • niezbadane są wyroki tzw wolnych polskich sądów (11)

    • 91 18

    • lepiej takie niż zdalnie sterowane z nowogrodzkiej (7)

      • 10 12

      • lepiej z nowodrodzkiej niz z Brukseli pod batutą Merkel (1)

        • 5 7

        • Wilosz zatem batutę Putina ;))))

          • 1 1

      • lepiej niezależne niż lewackie i sterowane przez PO KO i kodziarzy (3)

        • 9 5

        • jak na razie po reformach PiS

          to czas oczekiwania na rozprawę z 16mies za PO wzrósł do 22mies za PiS
          znaczy teraz są te "Wolne Sądy"

          • 8 3

        • (1)

          pewnie, pisior to pisi, a nie ko ko koor

          • 2 3

          • pewnie elgiebetowiec

            • 5 2

      • Przecież już są sterowane z Nowogrodzkiej.

        Zobacz jak wygląda "góra" Gdańskiego sądu.

        • 6 9

    • niezbadane są wyroki boskie i sądów rejonowych

      szyper gnał ,wiedząc że opuszczają most ,proszę jak można odwrócić ogonem. 3 lata dumał sąd rejonowy śmiech na sali tak dalej nie da rady.

      • 1 1

    • zwłaszcza dla nierozgarniętych laików - hejterów (1)

      nie mających pojęcia o sprawie, prawie i logice

      • 4 5

      • ho,ho pedzioł POinformowany

        • 4 4

  • Prokuratura ziobry i swieczkowskiego sie znowu osmieszyła

    • 3 1

  • czyli sąd wogóle nie rozważał (1)

    czynu pt "doprowadzenie do sytuacji zagrożenia życia i zdrowia ludzi"? ok , nie mam więcej pytań

    • 19 9

    • A może sąd rozważał tylko takie zarzuty, jakie postawił prokurator?

      • 1 1

  • Bardzo mi się podoba... (1)

    Bardzo podobają mi się opinie tych, którzy tego nie widzieli, tam nie byli, ale wiedzą lepiej niż sąd...

    • 9 3

    • Ale widzieli film i znają to miejsce.

      • 0 1

  • skandal (1)

    Ten wyrok dla mnie jest jednym wielkim skandalem. Nie wiem na jakim materiale oparł się sędzia ale jak ktoś zna tę kładkę to dobrze wie, że proces otwarcia trwa kilka minut i kapitan statku na wysokości "Brabanku" widział jaka jest sytuacja. Opowiadanie historii o zatrzymaniu kładki na statku to bujda. Do tej pory byłem przeciwnikiem reform Zbigniewa Ziobry ale po tym wyroku niestety widzę, że ta reform jest bardzo potrzebna.

    • 7 7

    • Reformy Ziobry nic nie dadzą. Trzeba zrobić jak mówił Cejrowski - wszystkich won!

      • 0 2

  • Skandal (2)

    On już wcześniej dobrze wiedział że jest spóźniony, ale wolał zaryzykować zdrowiem i życiem ludzi.
    A przynajmniej nagrywajacy wiedzieli co się świeci...
    A to że opera kładki zwolniono z pracy to mnie w ogóle nie dziwi. Ale do niego kapitan Danuty też powinien dołączyć.

    • 107 26

    • nie ważne czy był czy nie był (1)

      po to jest na kładce człowiek Operator - by prawidłowo reagował na nietypowe sytuacje
      inaczej można by wstawić tam zegar, zamykający z automatu o konkretnej godzinie i sporo kasy przyoszczędzić.

      • 9 2

      • Po staranowaniu kładki kasa w kanał. A operator zmieniony, na takiego co nie śpi.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane