• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sąd zapala zielone światło dla Obwodnicy Metropolitalnej

Maciej Naskręt
26 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Obwodnicą Metropolitalną, jeśli uda się znaleźć firmę zainteresowaną jej budową w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, pojedziemy w 2022 r. Obwodnicą Metropolitalną, jeśli uda się znaleźć firmę zainteresowaną jej budową w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, pojedziemy w 2022 r.

Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił w poniedziałek skargi na decyzję środowiskową dla budowy Obwodnicy Metropolitalnej. Wyrok jest prawomocny, czekano na niego cztery lata. To krok do budowy tej trasy.



Kto ponosi winę za wieloletnie prace nad decyzją?

Wreszcie zapadł długo wyczekiwany wyrok w sprawie decyzji środowiskowej dla Obwodnicy Metropolitalnej. W poniedziałek Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargi do decyzji środowiskowej dla budowy Obwodnicy Metropolitalnej.

Przypomnijmy: na obecnym etapie postępowania już tylko dwie osoby skarżyły decyzję w sprawie budowy Obwodnicy Metropolitalnej. W kwestii drugiego wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na postępowanie o wydanie decyzji środowiskowej na Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej wpłynęły dwie skargi kasacyjne do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Pierwszą z nich wniosła osoba z Glincza, drugą ‒ ze Straszyna.

Radość wśród urzędników gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jest wyczuwalna, ale:

- Dla pewności czekamy jeszcze na uzasadnienie pisemne wyroku NSA, które powinno do nas dotrzeć za dwa tygodnie - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Na uprawomocnienie się decyzji mieszkańcy, kierowcy, a także urzędnicy czekali aż cztery lata. W grudniu 2014 r. skierowano bowiem wniosek o wydanie decyzji dla nowej obwodnicy do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku, czyli do I instancji.

Pierwotnie wydanie decyzji zaskarżyło do sądu pięć podmiotów. Wśród nich byli: Genowefa Zasada, sołtys Glincza, która odwołanie złożyła wspólnie z Bartoszem Radko, Eugeniusz Patoka (przedsiębiorca z gminy Kolbudy), wójt gminy Kolbudy - Leszek Grombala, a także Małgorzata Mejer z okolic Żukowa.

Czytaj też: Prywatna firma może zbudować Obwodnicę Metropolitalną

Potrzebne 2 mld zł na budowę



W listopadzie zeszłego roku Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej została wykreślona z ministerialnej listy inwestycji drogowych , jednak w styczniu resort infrastruktury poinformował o nowym pomyśle na realizację tej inwestycji. Według urzędników nie jest wykluczone, że OMT mogłaby powstać w partnerstwie publiczno-prywatnym.

Przypomnijmy, że 30-kilometrowa droga ekspresowa ma połączyć Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską w Chwaszczynie. Nowa droga wokół Trójmiasta miałaby nie tylko pozwolić na sprawniejsze poruszanie się po drogach wschodnich Kaszub (zakorkowane są DK nr 20 z Gdyni do Żukowa i DK nr 7 z Gdańska do Żukowa), ale przede wszystkim odciążyć coraz bardziej zatykającą się obwodnicę Trójmiasta.

Wstępny termin oddania do ruchu drogi to 2022 r.

Czytaj też: Obwodnica Metropolitalna w formule ppp? Menedżerowie są ostrożni w ocenach

Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej. Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej.

Miejsca

Opinie (319) ponad 10 zablokowanych

  • dla mnie ważniejszy (1)

    ważniejszy i dużo tańszy jest 3 pas na OT a nie ta metropolitalna. Naokoło nikt nie będzie jeżdził tranzytem. To tylko droga dla Kaszubów. Przez nią poczekamy o wiele za długo na ten 3 pas.

    • 14 1

    • budowa 3 pasa na obwodnicy

      zwęży obwodnicę i spowoduje utrudnienia w ruchu na czas budowy - bez OMT korki będą masakryczne...
      - poza tym w zimie nie można budować
      w lato nie da się budować (za duży ruch)
      pracując tylko wiosną i jesienią remont obwodnicy potrwałby następne 20 lat...

      • 3 1

  • Podobno to zasługa Burmistrza Żukowa, ten wyrok

    Jeżdził i prosił sąd niezawisły razem z posłem PO Lamczykiem. Ciekawe dzięki komu będzie to graniczące z cudem partnerstwo w budowie?

    • 3 1

  • pisiorki znowu pokonane:)

    to oni blokowali z Żukowa i innych pisogrodów

    • 2 7

  • brak słów szybkie i sprawne państwo

    • 3 0

  • Partnerstwo publiczno-prywatne (1)

    czyli droga będzie płatna, skandal !!!

    • 6 4

    • Jedziesz to płać!!!!!

      • 4 2

  • Najpierw poszerzyć trzeba obecną obwodnicę (1)

    • 6 5

    • Nie. Najpierw trzeba wybudować drogę alternatywną. Inaczej będzie powtórka z budowy Karczemek

      • 4 1

  • Nareszcie

    Czas rozpocząć exodus tego miasta, w centrum maja mieszkać turyści, potem długo długo nic i za pierwszą obwodnicą zaczną się „Gdanszczanie”. Potem chaotyczna mieszanina magazynów i autostrad z domkami i mamy „Gdansk” 2025. Wszędzie salony i komisy samochodowe. 20km korki. Nareszcie będzie tu USA

    • 13 1

  • obwodnica

    w końcu !!!!!!!

    • 3 4

  • nowe inwestycje... (1)

    Koniecznie ..północny zwornik Drogi Zielonej! Dla laika to oczywiste....spięcie północne konieczne...

    • 3 1

    • Jestes elektrykiem?

      Ciagle spiecia i spiecia.Korki ci wywalilo?

      • 0 1

  • Zadnej obwodnicy nie bedzie

    Nie wiecie na kogo glosowac,to mozecie sobie pogwizdac.

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane