• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sąd zapala zielone światło dla Obwodnicy Metropolitalnej

Maciej Naskręt
26 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Obwodnicą Metropolitalną, jeśli uda się znaleźć firmę zainteresowaną jej budową w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, pojedziemy w 2022 r. Obwodnicą Metropolitalną, jeśli uda się znaleźć firmę zainteresowaną jej budową w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, pojedziemy w 2022 r.

Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił w poniedziałek skargi na decyzję środowiskową dla budowy Obwodnicy Metropolitalnej. Wyrok jest prawomocny, czekano na niego cztery lata. To krok do budowy tej trasy.



Kto ponosi winę za wieloletnie prace nad decyzją?

Wreszcie zapadł długo wyczekiwany wyrok w sprawie decyzji środowiskowej dla Obwodnicy Metropolitalnej. W poniedziałek Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargi do decyzji środowiskowej dla budowy Obwodnicy Metropolitalnej.

Przypomnijmy: na obecnym etapie postępowania już tylko dwie osoby skarżyły decyzję w sprawie budowy Obwodnicy Metropolitalnej. W kwestii drugiego wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na postępowanie o wydanie decyzji środowiskowej na Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej wpłynęły dwie skargi kasacyjne do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Pierwszą z nich wniosła osoba z Glincza, drugą ‒ ze Straszyna.

Radość wśród urzędników gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jest wyczuwalna, ale:

- Dla pewności czekamy jeszcze na uzasadnienie pisemne wyroku NSA, które powinno do nas dotrzeć za dwa tygodnie - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Na uprawomocnienie się decyzji mieszkańcy, kierowcy, a także urzędnicy czekali aż cztery lata. W grudniu 2014 r. skierowano bowiem wniosek o wydanie decyzji dla nowej obwodnicy do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku, czyli do I instancji.

Pierwotnie wydanie decyzji zaskarżyło do sądu pięć podmiotów. Wśród nich byli: Genowefa Zasada, sołtys Glincza, która odwołanie złożyła wspólnie z Bartoszem Radko, Eugeniusz Patoka (przedsiębiorca z gminy Kolbudy), wójt gminy Kolbudy - Leszek Grombala, a także Małgorzata Mejer z okolic Żukowa.

Czytaj też: Prywatna firma może zbudować Obwodnicę Metropolitalną

Potrzebne 2 mld zł na budowę



W listopadzie zeszłego roku Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej została wykreślona z ministerialnej listy inwestycji drogowych , jednak w styczniu resort infrastruktury poinformował o nowym pomyśle na realizację tej inwestycji. Według urzędników nie jest wykluczone, że OMT mogłaby powstać w partnerstwie publiczno-prywatnym.

Przypomnijmy, że 30-kilometrowa droga ekspresowa ma połączyć Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską w Chwaszczynie. Nowa droga wokół Trójmiasta miałaby nie tylko pozwolić na sprawniejsze poruszanie się po drogach wschodnich Kaszub (zakorkowane są DK nr 20 z Gdyni do Żukowa i DK nr 7 z Gdańska do Żukowa), ale przede wszystkim odciążyć coraz bardziej zatykającą się obwodnicę Trójmiasta.

Wstępny termin oddania do ruchu drogi to 2022 r.

Czytaj też: Obwodnica Metropolitalna w formule ppp? Menedżerowie są ostrożni w ocenach

Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej. Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej.

Miejsca

Opinie (319) ponad 10 zablokowanych

  • Brak kasy? Weźcie z "przekopu" Mierzei.

    • 5 4

  • :) (3)

    Stracilam wiare w sady i ich wyroki :)

    • 39 78

    • 4 lata w dwóch instancjach w to jest tempo ekspresowe w polskich wysokich sądach (1)

      • 15 2

      • to prawda, tylko co to za wyczyn.

        • 3 2

    • raczej w niezwłoczność postępowań

      • 16 1

  • obywatel (7)

    Jeszcze tunel pod Pachołkiem i jakoś się będzie jeździło :-)

    • 26 14

    • Nieee dla tunelu pod Pachołkiem!!!!!!! (6)

      Wpompuje tranzyt w Pas Nadmorski

      • 11 11

      • A teraz to go nie ma?! (5)

        Zobacz co się dzieje na Czarnym Dworze po otwarciu tunelu (a teraz dodatkowo połączeniu ekspresówki elbląskiej z obwodnicą południową) i braku realizacji drogi łączącej aleję Płażyńskiego z ul. Słowackiego (blokują ją właściciele domków jednorodzinnych za stacją Lotosu na Hallera).

        • 5 7

        • Teraz nie ma, jest jedynie ruch miejski. (4)

          Jak połączysz to z tunelem pod pachołkiem i spacerową w przekroju 2x2, to dopiero zobaczysz tam tranzyt. Bo nikt nie będzie nadkładał dziesiątek kilometrów, gdy będzie miał wygodną i którą trasę z bezposrednim wylotem na trasę kaszubsa.

          • 9 3

          • (3)

            To może się kiedyś tamtędy przejedź, to zobaczysz jak to wygląda. Poza tym, teraz wszystko tam stoi i smrodzi. Wolę już nawet ciężarówki ale żeby ruch odbywał się tam płynnie a nie tak jak teraz, bo teraz to jest dramat.

            • 3 6

            • Dalej będą smrodzić, tylko 2x wiecej, bo przekrój 2x2

              • 4 1

            • Naprawdę wierzysz ze jak pójdzie tam prawdziwy tranzyt, to ruch bedzie płynny? (1)

              Że też tak naiwni ludzie mają prawo głosu xD
              Mieszkam obok krzyżowania obrońców z czarnym dworem. Nie widze tam tirów, nie widzę tam ciężarówek, widzę głownie auta na lokalnych blachach.

              • 5 0

              • Nie widzisz, bo jezdnia kończy się w idiotyczny sposób na skrzyżowaniu.

                • 1 5

  • (1)

    kto niby czekał na tę bezsensowną kretyńsko zaprojektowaną drogę?Chyba tylko d**ile z gdaki liczący na to ile kasy można będzie bokiem puścić

    • 9 8

    • As

      Ja

      • 1 2

  • super to zachęci kierowców do korzystania z auta

    W efekcie miasta będą zakorkowane

    • 5 7

  • Baby shark tu du tu du tu doo - Baby shark tu du tu du tu doo - Baby SHARK! (2)

    niezawisłe sædy sa wspaniale!

    • 11 4

    • Wolne sondy (1)

      Kon sty tuc ja

      • 3 3

      • Mor da tro lu

        • 2 3

  • (2)

    OMT to kolejne problemy, nie rozwiązanie obecnych.

    • 37 56

    • Ale rozwiązuje problem przebudowy obecnej S6 o kilka pasów. (1)

      Tak, musimy wydać 2mld zł aby móc rozbudować obwodnicę.

      • 9 5

      • po powstaniu OMT nic nie przebudujesz

        bo GDDKiA już próbowała obecną obwodnicę zrzucić na samorządy (które nie mają środków na utrzymanie takiej drogi, o rozbudowie nawet nie wspominając), więc po realizacji OMT zrzucą ten problem na 100%

        • 9 2

  • Budować jak najszybciej.

    Obecna obwodnica stała się ulicą miejską. Jest często zakorkowana.
    Budowa ma sens tylko wtedy gdy powstanie również Trasa Kaszubska.

    • 12 3

  • Nareszcie ! (1)

    Odkorkować Trojmiasto !!!

    • 10 4

    • przecież to je dokorkuje, nie odkorkuje

      • 5 0

  • Pięknie się buduje ......

    ...... w Gdańsku. Gdynia, Rumia i Reda niech sobie czekają na następne pokolenia! Głupiego tunelu w Chyloni nie potrafią zrobić a co tu mówić o przedłużeniu obwodnicy !

    • 9 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane