• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Siedlce i Nowy Port chcą lepszego połączenia tramwajowego

Krzysztof Koprowski
16 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Linia 12 to obecnie jedyne całodzienne połączenie tramwajowe na Siedlce. Radni osiedla chcieliby, by również linia 10 jeździła przez cały dzień. Linia 12 to obecnie jedyne całodzienne połączenie tramwajowe na Siedlce. Radni osiedla chcieliby, by również linia 10 jeździła przez cały dzień.

Radni osiedla Nowy Port i Siedlce proszą o zwiększenie częstotliwości linii 10 lub uruchomienia nowego połączenia miedzy dzielnicami. Urzędnicy odpowiedzialni za komunikację uważają, że zmiana jest niepotrzebna, bo mało kto by z niej korzystał.



W jaki sposób należy poprawić skomunikowanie Siedlec?

Radni Nowego Portu i Siedlec w swoim wspólnym piśmie skierowanym do Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku apelują o zwiększenie częstotliwości kursowania linii 10 (Nowy Port - Marynarki Polskiej - Jana z Kolna - Dworzec Główny - Hucisko - Siedlce) oraz przywrócenie jej funkcjonowania w pełnym zakresie, tj. przez cały dzień, a nie jak dotychczas wyłącznie od poniedziałku do piątku w godzinach szczytu komunikacyjnego.

- Obecnie linia 10 wykonuje 23 kursy dziennie - zdecydowanie zbyt mało w stosunku do realnego zapotrzebowania. Łączy ona dwie istotne dzielnice na komunikacyjnej mapie miasta. Z jednej strony Siedlce, dobrze skomunikowana dzielnica, stanowiące swoiste "obrzeża" kluczowego dla właściwego funkcjonowania sieci komunikacyjnej, a jednocześnie słabo skomunikowanego Śródmieścia. Z drugiej, Nowy Port, jedna z kilku rewitalizowanych dzielnic miasta, stająca się powoli lokalnym centrum kulturalnym Gdańska, a jednocześnie odizolowana od pozostałych obszarów miasta i słabo skomunikowana - argumentują radni w piśmie przesłanym do ZTM-u.

Z tymi argumentami nie zgadzają się urzędnicy. - Zmniejszenie częstotliwości kursowania linii 10 dokonano już w 1999 roku, kiedy to większość jej kursów zastąpiono nową wówczas linią 11 relacji Siedlce-Abrahama. Już wtedy malało napełnienie w pojazdach "dziesiątki" na rzecz "dwunastki", co wynikało z większej potrzeby kursowania mieszkańców Siedlec w kierunku Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, Opery i Wrzeszcza. Linia 11 odciążyła wówczas linię 12 - przypomina Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.

Ponadto ZTM w 2009 roku dokonał pomiarów ruchu na popyt w tramwajach między Siedlcami a Nowym Portem. Wynika z nich, że w ciągu całego dnia liczba wykonywanych podróży przez gdańszczan w tej relacji wynosi mniej niż 1 procent. Jeszcze bardziej szczegółowe badania w 2012 r. przeprowadzone w formie wywiadu bezpośredniego na przystankach: Siedlce, Ciasna i Zakopiańska oraz Wyzwolenia, PGE Arena, Swoja i Załogowa wykazało brak potrzeby zmiany rozkładów jazdy.

- Prawie 65 proc. pasażerów w tej relacji to dojazdy na trasie dom - praca, zaś 12 proc. dom - szkoła. W godzinach pozaszczytowych zapotrzebowanie na tę relację oscyluje wokół 0 proc. Liczby te jednoznacznie pokazują, że potrzeba bezpośredniej relacji Nowy Port - Siedlce występuje jedynie w godzinach szczytu przewozowego - dodaje Zomkowski i ponadto zwraca uwagę, że takie połączenie bardziej niż Siedlcom potrzebne jest tzw. dzielnicom południowym - Badania wskazują wręcz, że należałoby nawet zawiesić funkcjonowanie linii 10 i skierować tramwaje na trasę Nowy Port - Łostowice.

Radni sugerują jednak inny możliwy wariant zmian w konfiguracji linii tramwajowych: - W zamian za ograniczenie linii nr 10, zaoferowano linię 14 (Nowy Port - Marynarki Polskiej - Jana z Kolna - Dworzec Główny - Brama Wyżynna - Urząd Miejski - dop. red.). Powyższa linia jest niefunkcjonalna, jako że zasadniczo nie służy ani mieszkańcom Nowego Portu (ograniczając możliwość dotarcia do dalej położonych dzielnic - Piecek-Migowa, Suchanina, Jasienia itd.), ani Siedlec (które całkowicie pomija). Proponujemy zatem likwidację linii nr 14, dublującej w znacznym zakresie trasę linii 10 i przeniesienie jej taboru do obsługi zmodyfikowanej linii 10.

Na taką zmianę również nie zgadza się Zarząd Transportu Miejskiego, który zwraca uwagę, że linia 14 jest krótsza niż 10, więc skutkowałoby mniejszą częstotliwością między Śródmieściem a Nowym Portem. W efekcie pasażerowie mieliby problem, by w ogóle wejść do pojazdów, nie mówiąc już o wygodnej podróży.

Nadzieją dla mieszkańców Siedlec i być może Nowego Portu będą zmiany towarzyszące budowie trasy tramwajowej na osiedle Morena, która będzie przedłużeniem istniejącej trasy z siedleckiej pętli. - Uruchomienie tramwaju na Piecki-Migowo, uruchomienie kolei metropolitalnej i przystanku SKM Gdańsk Śródmieście z pewnością zmieni relacje podróżowania. Jeszcze niejednokrotnie nasz układ komunikacyjny (w tym komunikacja tramwajowa) przejdzie metamorfozę. Musimy się więc nastawić na częste zmiany - kończy zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów.

Miejsca

Opinie (206) ponad 10 zablokowanych

  • Wywalić połowę urzędników i zlikwidować połowe niepotrzebnych urzędów. Za te pieniądze zaoferować bezpłatny transport miejski (28)

    • 297 24

    • ludziom będzie lżej finansowo, ograniczy się ruch samochodowy. To proste. (7)

      • 40 8

      • Bezpłatne pornosy dla każdego (3)

        • 21 7

        • (2)

          Przecież już dawno są:)

          • 8 0

          • myslisz o... (1)

            czy

            • 0 0

            • tak

              • 0 1

      • prosty umysł (2)

        to i rozwiązania proste. Podobne pomysły mieli komuniści w 1945 - równie niewyszukane intelektualnie.

        • 3 6

        • Podpis właściwy. (1)

          Są miasta na świecie w których komunikacja jest dla mieszkańców bezpłatna. Nie mają problemów ze strefami parkowania (no może mniejsze). Korki zostały praktycznie tam zniwelowane. Jak coś jest teoretycznie za darmo to ludzie nie narzekają i korzystają z przyjemnością.

          • 8 3

          • Tylko miasto musi mieć

            środki na bezpłatną komunikację - rozumiem, że mk robił symulację i wyszło mu, że zwolnienie połowy urzędników pozwoli na zapewnienie tych środków. To, że powinniśmy być zdrowi, bogaci i szczęśliwi to wiem nawet ja. Kwestia jak to osiągnąć pozostaje otwarta.

            • 4 0

    • Ewentualnie mogą śmigać na drezynach i wozić pasażerów na Siedlce.

      • 9 6

    • Oprócz bezpłatnego transportu miejskiego (15)

      zaoferować : bezpłatne mieszkania, trzy bezpłatne posiłki dziennie, bezpłatny internet, bezpłatne wejście do kin, teatrów, oper, muzeów, bezpłatne połączenia kolejowe i lotnicze, a także morskie i międzygalaktyczne.

      • 26 16

      • Akurat darmowy transport dla mieszkańców jest fajnym pomysłem (8)

        Jedno miast w Litwie, Łotwie albo Estoni wprowadziło taką zasadę. Wieć nie krytykuj dla samego krytykowania.

        • 29 8

        • W Polsce są też miasta z bezpłatnym transportem

          Ogólne korzyści, mniej korków, więcej miejsc parkingowych, zdrowsi mieszkańcy.

          • 7 2

        • Tallin, stolica Estonii (6)

          Od 1. stycznia Tallin ma BEZPŁATNĄ komunikację publiczną...

          • 22 4

          • (1)

            zminusowali cie za napisanie prawdy :D

            • 12 1

            • Prawda jest taka, że komunikacja miejska w Tallinie nie jest całkiem bezpłatna

              Są karty miejskie (nie są bezpłatne), czytniki w pojazdach, bilety dla obcych. No i zapewne też kanary działają jak dawniej. Więc sporo zbędnych wydatków, jak na "bezpłatną" komunikację.

              • 4 1

          • (3)

            nie ma bezplatnej komunikacji za wszystko placisz w podatkach.

            • 9 2

            • (2)

              Podatki płacimy horrendalnie wysokie w stosunku do zarobków, a za komunikację musimy i tak płacić, zresztą również niemałe sumy.

              • 10 2

              • (1)

                Oczywiscie ze tak,wiec gwarantuje Ci ze gdyby ustanowili,,bezplatna''komunikacje miejska to automatycznie wzroslaby cena czegos innego.

                • 6 0

              • No właśnie chodzi mi o to, że za te podatki spokojnie można by bezpłatną komunikację mieć, ale to rojenia bezwstydnie optymistycznego utopisty.

                • 0 0

      • (1)

        Bla bla bla, komunizm. W Gdańsk miasto pokrywa już 50% kosztów komunikacji miejskiej, w Warszawie 66%. Wiadomo, że bezpłatny transport był by bezpłatny tylko z nazwy, ale nie obraził bym się, jeśli po zakończeniu budowy pierścienia dookoła Gdańska w okolicach 2025 wprowadzono opłatę za wjazd do centrum i finansowano z niej komunikację miejską.

        • 8 4

        • dlatego nie chodzi o DODATKOWE pieniądze a jedynie o ich ALOKACJĘ z miejsc gdzue są MARNOWANE.

          • 4 3

      • Bezpłatny internet... (1)

        ... jest już w Polsce, nazywa się Aero2

        W Tallinie, stolicy Estonii, darmowy internet (powszechny) jest już od lat.

        Nawet podchodząc do wszystkiego skrajnie merkantylnie, czasami opłaca się dać komuś coś za darmo - bo można mieć z tego większą korzyść niż dojąc każdego kogo się da.

        • 5 3

        • zrozum czlowieku ze nic co panstwo ci daje nie jest bezplatne bo i tak juz za to zaplaciles w podatkach.Poprowadz firme i swiadcz uslugi za darmo to zobaczysz co znaczy faktycznie za darmo i jak dlugo pozyjesz,sadze ze nie dluzej jak tydz.Wszystko kosztuje i musi kosztowac a jezeli panstwo mowi ze daje ci cos za ,,darmo'' to jest to zwykly populizm i klamstwo bo panstwo nie ma niczego co mogloby ci dac bo same urzedy niczego nie produkuja.

          • 6 1

      • Jeżeli pilnie na Kubę to oni zapraszają

        Tam wszystko na karcie płatniczej takiej papierowej.
        Zapisują wypłatę i odejmują wydatki. 0 łapówek

        • 1 1

      • i bezpłatną pracę

        • 0 0

    • (1)

      zmusić urzędników z wysokich stołków do jazdy transportem miejskim , może zaczną myśleć!

      • 14 2

      • Wystarczy zakazać urzędasom parkowania na parkingach dla klientów Urzędu.

        • 2 3

    • Te wasze

      pomiary potoków podróżnych są o kant d..... Przecież one robionę są pod konkretną tezę.To tak jak co jest zdrowsze...masło czy margaryna ? A kto da więcej??? Wy w ZTM zapominacie,że to Wy jesteście dla mieszkańców a nie mieszkańcy dla Was !!!!!

      • 6 2

  • szkoda, że tramwaje tak głośno w Nowym Porcie jeżdżą.... (3)

    ... spać nie mogę jak przyjdę z roboty!

    • 60 21

    • (1)

      to kup sobie stopery . kosztują 1.80 i jak je wsadzisz w uszy to nic nie słychać. W aptece. tylko nie bierz tych gumowych tylko te drugie - bo są lepsze.

      • 15 5

      • Co tam stopery, PLASTELINE!

        • 10 0

    • 10 zawsze jeździła na Siedlce

      a teraz co? Co za matoł non stop komplikuje. Mieszkam od dziecka w Gdańsku i od paru lat nie mogę się połapać jaki tramwaj gdzie jedzie bo ciągle coś zmieniają. Uruchomili tramwaj na Chełm i dalej i zamiast dać nowe numery to tylko burdel zrobili

      • 2 3

  • A co ze Stogami? (8)

    Ta dzielnica jest całkowicie olana przez władze. Tramwaje 3 i 8 są zapchane do granic możliwości.

    • 162 22

    • popieram

      dodatkowo sporo na tych liniach starych składów...

      • 25 6

    • 9 (2)

      to jedź 9, zwykle pustawy :)

      • 9 10

      • tylko do przerobki

        Niestety tylko do przerobki dojezdza. Pozniej sie musze przesiasc. Gdyby jeszcze 9 odjezdzala z dworca glownego to moze bym i na raty jezdzil, ale odjezdza spod PKSu wiec troche nie po drodze.

        • 15 1

      • Problemem jest to, ze 9 jeżdzi "co łaska" i tylko na Przeróbkę... na Stogi dalej zapchane do granic wytrzymałości 3 i 8, jak łaskawie podjadą. Normą jest ze albo mocno opóźnione, albo wypadną z kursu, albo zjeżdzają z trasy, bo "siem cóś napsuło, a ja nie jestem od tego by wiedzic co"... -uroczy komentarz jaśnie pańci kierującej, która wysadziła nas na Przeróbce i zjechała na pętle, zeby wracać do Centrum. Oczywiście, dalej pojechała z normalnym numerem, a nie jako awaria czy inny zjazd do bazy.

        • 8 2

    • Zacznijcie kasować bilety to i nowe linie będą darmozjady (2)

      Stogi Orunia Nowy Port to dzielnice na które pracuje reszta mieszkańców a w zamian dostaje smród brud wandalizm i przestępstwa.
      Do ww dzielnic puściłbym tylko stare tramwaje góra 2 razy dziennie bo po co rozwozić zagrożenie po całym mieście. Jak sie przespacerują to będą spokojniejsi.

      • 7 27

      • (1)

        a widzisz i tu się mylisz. Wsiądź w 151, 154 czy inną linię na Oruni i dowiesz się że większość kontroli przebiega pomyślnie i kanar nie wystawia mandatu. Więcej mandatów jest we Wrzeszczu, zwłaszcza u oszczędnych studentów. Stogi tam też większość ma bilety. Poprostu nam biedakom nie opłaca się jeżdżenie na gapę. Raz, dwa się uda, a za trzecim złapią i wlepią mandat (chyba ok. 150zł)

        • 10 1

        • No właśnie.Ludzie płacą,

          a i tak mają znacznie gorszy dostęp do nowych niskopodłogowych składów.Matki z wózkami, starsi ludzie są dyskryminowani tylko dlatego, że mieszkają w tej a nie innej dzielnicy. Linia nr 3 /dawna 13/ bardzo oblegana, nie ma ani jednej "Pesy". Linia 5 - owszem jeździ "Pesa" ale rzadko.

          • 5 0

    • Linia na stogi

      Chociaż by przedłużyli linie 9 na stogi odrazu by się lepiej jeździło.

      • 1 0

  • tramwaje (2)

    niepotrzebne dla urzednikow lepiej 50 tramwaij do wrzeszcza o godz 16 17 nie mozna dostac sie do nowego portu tramwaje co 20 minut wracajac z pracy szalu mozna dostac sobota noedziela to wogole porazka gdziekolwiek dojechac to masakra ale dla panow urzednikow noe ma problemu zapraszam do takie tygodniowej wyprawy tramwajami z nowego portu do gdanska o roznych godzinach zobaczymy jak panowie urzednicy wtedy beda komentowac co jest potrzebne a co nie zza biurka

    • 109 14

    • Kup słownik

      i dopiero potem pisz.

      • 11 4

    • potwierdzam

      jakiś czas temu zmodyfikowano godziny kursowanai tramwajów do Nowego Portu w weekend-albo musze byc 40min wcześniej w pracy albo się spóźniać 10...

      • 4 2

  • spokojnie ludziska bedzie tunel i sie rozluzni wszystko (1)

    • 11 26

    • Więcej tramwajów?

      Chcieliście stadion za 1 mld, do tego ECS i inne "pomysły" Budynia, to na tramwaje już zabrakło. Budżet miasta nie jest z gumy, choć może tak nam się wydaje, bo kosmicznie się zadłużamy.

      • 2 2

  • Niech każdy mieszkaniec ma swój własny tramwaj i problem rozwiązany.

    • 49 18

  • skoro uzędnik ma służbowe auto to wie lepiej ilu ludzi jeżdzi tramwajami (3)

    A jakie autko ma adamowicz ??? i lie nas kosztowało ???

    • 72 11

    • Ciebie nic. Dzieci nie płacą podatków.

      • 6 8

    • on nie ma jeśdzi autem podatników czyli naszym

      • 5 2

    • Wozili go służbowym VOLVO, ale dzisiaj był przetarg na jego sprzedaż więc pewnie już coś nowego urząd sobie kupił.

      • 4 0

  • Więcej 10 kosztem 12!!!! (12)

    Panie Zomkowski nie wiesz co mówisz???? Mieszkam na Siedlcach i rano jest znośnie, wiem o której jadą "10" w kierunku Nowego Portu, więc odpowiednio wychodzę z domu. Ale ja pracuję więcej niż 8 godzin i często wychodzę z pracy po 17. I niestety żadna 10 nie jeździ, jadę do dworca i przesiadam się. I wkurza mnie że czekając na przystanku Dworzec PKP w kierunku Gd. Południe jadą z 3-4 tramwaje i dopiero przyjedzie 12. Czyli mogę jechać na Siedlce.
    Kolejna istotna rzecz zdarza się że przed tramwaj 12 (który np.: czeka na światłach przy UM na ul. 3 Maja) wyjeżdża 14!!!!! I czasami człowiek musi czekać 10-15 min na następny tramwaj w kierunku Nowego Portu. Dlaczego one nie są skomunikowane?????
    Więc następnym razem jeżeli coś Pan mówi to niech Pan się zastanowi, a forma ankiet przeprowadzonym...
    Proszę zostawić 10 w spokoju i niech Pan przejedzie się kilka razy i zobaczy Pan że należy zwiększyć częstotliwość kursowania, nawet kosztem 12! Bo z dworca w kierunku Wrzeszcza mam masę połączeń!

    • 85 24

    • Panie lebro, Pan doczyta uważnie (2)

      Tramwaju nie uruchamia się dla potrzeb jednej osoby. Od tego są taksówki. Skoro na iluśtam przepytanych na przystankach pasażerów "pana" połączeniem było zainteresowanych mniej niż 1% to proszę nie narzekać tylko przesiadać się i czekać. Life is brutal my darling

      • 17 18

      • !!

        ankiety... nie skomentuje tych ankiet bo pytanie na nich bylo gdzie aktualnie sie jedzie i w jaki tramwaj sie wsiadzie a nie gdzie zawsze :/ ja jechałam akurat na żabianke i wsiadałam w 12 gdzie i tak musiałam sie poźniej przesiąść i taki tramwaj wpisali w ankiete a na codzien jezdze 10 i nieszczesna 14 ktora zawsze ucieka i trzeba stac 20 min i czekac ! Niech urzędnicy szanują również czas ludzi i zlikwidują ta 14 i niech wróci 10 !!

        • 5 1

      • człowieku! ty tu płaczesz ze raz musisz sie przesiasc.

        Ja musze przesiasc sie 3 razy. Trasa Zakoniczyn (Gd.Poludnie) - Port Północny.
        295 -tram 2,6 - tram 3,8 - 106.
        Trzeba wziac zapas czasu, bo jak wypadnie jakis tram to na 106 trzeba bedzie czekac nastepna godzinę.

        Uwierz takze ze na Południe Gdańska jest jeszcze za mało tramwajów, szczególnie nr 7 brakuje poza szczytem

        • 5 3

    • (2)

      to proszę sie przyjrzeć uważnie na tym dworcu jak są załadowane te jadące w kier. Gd. Południe, mimo, że jeżdża co 3-4 minuty w szczycie

      • 15 5

      • Popieram ZTM (1)

        Na południe musi niestety więcej tramwajów pojechać, a to że tłok na Stogi albo Siedlce to można sobie między bajki włożyć. Zapraszam do jakiegokolwie tramwaju na Chełm. Średnia wieku na Siedlcach to chyba ~65 lat.

        • 4 2

        • wypraszam sobie!

          mam 22 lata i mojej klatce na 14 mieszkan polowa to ludzie mlodzi, pracujacy ;P

          • 3 1

    • porównaj ile ludzi mieszka na Siedlcach a ile w płd. Gdańsku !!!!

      • 5 7

    • Teoretycznie (4)

      "12" jest skomunikowana z "14" tyle tylko,ze pan motorniczy skrupulatnie przestrzega rozkładu jazdy,a pan motorniczy "12" musi na Siedlcach wypić przecież kawe i jedzie spóźniony bo przecież nikt go nie kontroluję....

      • 7 0

      • (3)

        nie wypić kawę tylko zabrać wszystkich emerytów biegnących do tramwaju i groźnie wymachujących laską, dzieciaki szkolne które oczywiście nie umieją sobie kupić biletów w kioskach no i oczywiście przebić się przez te wszystkie światła i skrzyżowania na których samochodziarze myślą ze maja pierwszeństwo.

        Ale była by na to rada... wystarczy w rozkładzie lini 14 wpisać.
        "odjazd z przystanku UM po przepuszczeniu lini 12 w kierunku Huciska (dopuszczalne opóźnienie odjazdu 3 minuty)" i voila. Linia 14 wkłada sobie rozkład w d*pę i po prostu jedzie do NP za 12tką.

        • 5 3

        • Wsiadam (1)

          na Siedlcach i widzę o której tramwaję podjeżdżaja na przystanek.Kiedyś gdy był tam dyspozytor trochę gonił towarzystwo.A co do sygnalizacji to zgoda....to koszmar,ale ona ujęta jest w rozkładzie a kawa nie

          • 1 0

          • Sygnalizacja ujęta w rozkładzie?? Ale się uśmiałem...
            Chyba piszesz o innym mieście, albo kraju....

            Ja tam kawy nie pijam bo nieraz nie ma czasu się potem wyszczać.

            • 2 1

        • Przed ostatnią korektą rozkładu jazdy tramwajów zachowane były skomunikowania "12" z "14" na Hucisku.Obecnie teoretycznie też jest,ale w praktyce nie jest utrzymywane.Z uwagi na chyba 10 skrzyżowań ze świałami "12" przejeżdża Hucisko po odjeżdzie "14".Poza tym "14" jeżdzi za rzadko.Korzystam z tych linii regularnie w różnych godzinach i wiem,że istnieje duże zapełnienie nawet w tzw międzyszczycie na trasie Centrum-Nowy Port

          • 2 0

  • (6)

    A ja jako mieszkaniec Przeróbki chciałbym, żeby wreszcie w tramwajach 8 i 3 ktoś włączył ogrzewanie.

    • 77 6

    • Podobno w mroźne dni

      ZKM ma rozdawać pasażerom tych linii termofory jako ersatz klimy

      • 12 1

    • radioglowa (1)

      Tyle płacimy za bilety, powinniśmy jeździć w ciepłych ( i czystych) tramwajach.

      • 10 2

      • Czysty tramawaj na trasie na Stogi? A co to jest?
        Jakoś nie zauważam takiego zjawiska mimo codziennego korzystania z tego luksusu jakim są tramwaje linii 3 i 8 jeżdżące na Stogi. Czasem nawet nie jestem w stanie rozpoznać gdzie jestem (jaki to przystanek), tak zasyfione są szyby. O wyglądzie tramwajów w środku lepiej nie mówić... syf, syf i ... brak słów.

        • 11 2

    • A kogo obchodzą dzielnice Gdańska, przecież najważniejszy jest stadion i ECS.

      • 2 1

    • Jako jeżdżący WarBusem

      dołączam się do prośby - to kpina, jadąc 117 marznę tak, że ogrzewam się dopiero w tramwaju (o ile grzeje)

      • 1 0

    • nogi na grzejnikach

      jeżeli kładzie się nogi na grzejnikach i cały syf spływa na grzałki to co ma was grzać BŁOTO

      • 0 0

  • Komunikacja (4)

    No podziwiam mieszkańców Siedlec bo dojeżdża tam jeden tramwaj i kilka autobusów a przystanki są na Hucisku obok siebie.

    Do Nowego Portu jeździ 7, 10 i 14 ale 7 i 10 tylko w godzinach szczytu. Więc kalkulując większość dnia jeździ tam tylko jeden tramwaj z Głównego i jeden z Wrzeszcza Linia 5. Żadnego autobusu i innego połączenia

    Więc nie narzekajcie na brak komunikacji bo to jest wstyd.

    A większość ludzi jeździ w relacji Siedlce Dworzec i dalej na autobus.

    Ludzie zainwestujcie w spacerki na 1 lub 2 przystanki.

    Pozdrawiam

    • 31 58

    • pozdrów kolesi

      • 7 2

    • aby dostac się do Nowego Portu z Gdańska Gł.
      wsiadam w 8 Dworzec Gł dojeżdźam do Twardej i dalej proponuesz iść na pieszo?? Bo 14 dopiero za 20 min jeśli przyjedzie ( godziny popołudniowe)

      • 13 0

    • A co ja ma powiedzieć, jeden autobus co 30 min i drugi w szczycie co 20, poza co 30.

      A w weekendy jeden raz na godzinę drugi w szczycie co pół, poza co godzinę?

      Do tego oczywiście obydwa jada na raz, gdyby były rozkłady tak ustalone by jechały w równych odstępach to byłoby całkiem nieźle, a tak jedzie jeden, po 5 minutach drugi a potem prawie godzina czekania.

      • 5 3

    • nowy pomysł

      zlikwidowac tramwaje a podatek od spacerowiczów ściaga

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane