• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skarga na Nową Politechniczną oddalona przez sąd

szym
5 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Transparenty sprzeciwiające się budowie trasy tramwajowej przez Bohaterów Getta Warszawskiego wywieszane w 2016 roku. Transparenty sprzeciwiające się budowie trasy tramwajowej przez Bohaterów Getta Warszawskiego wywieszane w 2016 roku.

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku oddalił skargę stowarzyszenia Królewska Dolina na decyzję Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, dotyczącą budowy linii tramwajowej Gdańsk Południe-Wrzeszcz. Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka nie zgadzają się na to, by w pobliżu ich mieszkań przebiegała trasa Nowej Politechnicznej.



Kto w sporze o trasę Nowej Politechnicznej ma rację?

Przypomnijmy: w czerwcu informowaliśmy, że decyzja GDOŚ, która zezwoliła na budowę trasy przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, została zaskarżona do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.

WSA odrzuciło skargę Królewskiej Doliny, uznając ją za bezzasadną.

- Przez cały czas trwania przygotowań do inwestycji, od 2016 roku prowadzone były rozmowy z mieszkańcami. Ostatnia z nich odbyła się 27 czerwca 2022 roku właśnie z przedstawicielami Stowarzyszenia Królewska Dolina - mówi Joanna Bieganowska z UM w Gdańsku.
Przypomnijmy, że do końca roku trwać będą prace projektowe Nowej Politechnicznej. Wykonawcą jest firma Ingeo (złożyła ofertę w konsorcjum z BPBK, które jest w stanie upadłości). Opracowanie projektu, a potem nadzór autorski nad robotami budowlanymi kosztować będzie 4,88 mln zł.

Decyzje środowiskowe i odwołania stowarzyszenia Królewska Dolina



  • Dla obu wariantów w 6.02.2017 roku wystąpiono do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o wydanie Decyzji środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia.
  • Decyzję dla preferowanego wariantu z włączeniem tramwaju w Aleję Grunwaldzką na wysokości ul. Boh. Getta Warszawskiego uzyskano 9.12.2019 roku.
  • Strony postępowania wniosły odwołania od powyższej decyzji.
  • Strony postępowania (obszar ul. Bohaterów Getta Warszawskiego) wniosły odwołania od powyższej decyzji.
  • Decyzję GDOŚ uzyskano 3.03.2022 roku.
  • Strony postępowania wniosły odwołanie do WSA 22.04.2022 roku, GDOŚ 24.05.2022 roku przekazał sprawę do WSA z wnioskiem o oddalenie skargi.
  • 28.07.2022 roku WSA wyznaczyło termin posiedzenia niejawnego.


Wizualizacja trasy GP-Wrzeszcz. Film z 2016 r.

szym

Opinie (339) ponad 20 zablokowanych

  • Tak właśnien miasto dba o swoich mieszkańców (1)

    Mało brakuje a będzie jak w Warszawie, siedmiokrotne czynsze dla opornych. Odcinanie prądu i gazu. Wymiana zamków w drzwiach pod nieobecność lokatorów...

    • 18 6

    • To dotyczy dzikich wywłaszczonych lokatorów.

      • 1 3

  • (1)

    Zmarnowali tylko czas sądowi.

    • 5 15

    • ale dowiedzieliśmy se jaki sad mamy

      • 3 0

  • pamietam stare tramwaje

    stare konstale, mieszkalo sie 2 ulice od przystanku a rano kiedy jeszcze bylo cicho slychac bylo walenie tych drzwi w oddali xD

    • 10 0

  • A co z ulicami? (11)

    Teaugutta, Do Studzienki i część Sobieskiego to dramat techniczny. Jak na wąskiej Do Studzienki jeszcze tramwaj to blokada rano i wieczorem murowana. Tramwaj tylko przez UCK. Najbardziej praktyczna opcja. Plany sprzed 20 lat nie zakładały nowych budynków PG oraz rozwoju UCK.

    • 84 42

    • Ulica Wileńska też straci swój urok (2)

      Ten projekt to porażka!

      • 23 7

      • Latem bedzie ładnie wyglądać- natura pomoże

        • 1 8

      • gdzie mieszkasz? w Gdańsku? czy w mieście wielkości człuchowa. Najedzie się słoików z nebraski i jęczą

        • 1 2

    • Nie zauwazyłes ze po ul Do Studzienki nie bedzie jechał ? tylko po rezerwie terenowej pod tramwaj (4)

      czekajacej od lat 30stych ubiegłego wieku. Może od razy by odnoge zrobili po rezerwie na Suchanino jak było w pierwotnym projekcie Wolnego Miasta Gdańska

      • 8 4

      • a czyje to projekty? (2)

        • 0 2

        • W latach 30 tych wladze Gdanska zniwelowaly (1)

          teren pod linie tramwajowa z Bramy Siedleckiej do Wrzeszcza przez Suchanino. Ale przyszedl kryzys i nie dokonczono prac. Dzis po tych terenach idzie ul.Powstancow Warszawskich

          • 3 1

          • Piszesz bzdury.

            Wrzeszcz miał połączenie tramwajowe z centrum miasta. Okolice dzisiejszej ul. Powstańców Warszawskich wtedy były wsią.

            • 2 0

      • W czasach WMG Suchanino było wsią. Nikt nie planował budowy lini tramwajowej.

        Tam była zabudowa wiejska. Były pola,

        • 3 0

    • Jaka Do Studzienki?

      Widziałeś wizualizację czy tylko śmiecisz?

      • 3 4

    • UCK nie powiększyło swoich gruntów.

      Rozwija się na swoim terenie. Zburzyło stare budynki, wybudowało nowe CMI i CMN.

      • 0 0

    • wez ty chłopie wyprowadz sie do pucka albo jakiego bytowa

      • 0 2

  • Projekty. (2)

    Przecież to tylko projekty a zero realizacji. Kłócą się od lat . Koszty projektów są a drogi żadnej.

    • 24 20

    • I drogi na szczęście nie będzie, tylko tramwaj

      • 1 6

    • im coś głupsze, tym większe prawdopodobieństwo, że tłusty interes w okolicy

      więc szanse na realizacje rosną...

      • 1 0

  • od zawsze tramwaj miał być poprowadzony przez Do Studzienki, DT Jantar też miał pozwolenie czasowe (4)

    Miała powstać droga 2x2 z tramwajem przez Do Studzienki, dalej przez ogrody działkowe, pod wiaduktem na Rakoczego aż do Adamowicza. Proponowana teraz trasa tramwajowa to taki kastrat wcześniejszego pomysłu. Gdańsk nie ma prostopadłych połączeń górnego tarasu z przymorzem. Gdyby przed wojną nie wybudowano wiaduktów pod linię kolejową i SKM to do dziś mielibyśmy tam szlabany. Władze nie mają wizji na rozbudowę układu komunikacyjnego miasta, doraźne działania nazywane szumnie inwestycjami to prowizorka związana sznurkiem. Najchętniej zwęziliby wszystkie ulice do jednego pasa i zrobić z Gdańska Biskupin dla turystów. Ale takie miasto umrze gospodarczo. Czy ktoś pomyślał ile dochodu tracimy przez niewydolną komunikację? Nie! ważne tylko aby wygrać wybory.

    • 16 4

    • Gdyby przed wojną nie wybudowano tych wiaduktów (1)

      To Gdańsk byłby jak Gdynia na północ od Gdyni Głównej

      • 1 2

      • na zachod od Glownej

        Dzieki czemu Polnoc jest odcieta szlabanami.

        • 2 1

    • Dokładnie tak

      Po to jest właśnie zostawiony wiadukt na Rakoczego przy CH Morena. Po to jest też przystanek "Nowa Politechniczna" na Adamowicza tylko teraz problem jest taki, że tramwaj nie pojedzie tą trasą żeby sensownie skomunikować Południe. Tylko zrobi zygzak przy Macu i przez Wileńską rozciągając czas przejazdu i korkując przejazd dla autobusów 162 i 262 z Moreny do Wrzeszcza. Bez Adamowicza ten Urząd to kpina.

      • 0 0

    • Nieprawda, tramwaj miał iść przez Politechnikę

      Tak, aby jak najszybciej skomunikować Gdańsk Południe z SKM Politechnika i odciążyć Wrzeszcz. Miał też zapewnić lepszy dojazdu studentom. Miał skomunikować też całe UCK oraz nowe osiedla na Morenie i Jasieniu. To co się dzieje obecnie to gwałt na planowaniu tkanki miasta wykonany przez Politechnikę Gdańską.

      • 0 0

  • Jedna z bardziej d**ilnych inwestycji (1)

    Rozwalanie miasta aby przewieźć kilkuset pasażerów na godzinę (w szczycie) i kilkudziesieciu w pozostałych porach dnia.

    • 19 5

    • Podziękujmy dziadkom z PG

      Pierwotnie tramwaj miał iść przez Politechnikę i komunikować też UCK. Rezerwa na ten cel jest w planach rozbudowy od dekad. To nie. Wielkie umysły z PG wykoncypowały, że nie chcą tramwaju i lepiej puścić go ludziom pod oknami zygzakiem z ograniczeniem prędkości.

      • 0 0

  • jesli ta trasa powstanie (3)

    to bedzie to przyklad najwiekszego bubla transportowego na cala europe - istnie akademicki przyklad braku kompetencji gdzie biznes urzedniczych biurw tworzy koszmar komunikacyjny. gdy tymczasem droga kolo szpitala z poludnia jest dalej odcieta bezposrednim polaczeniem.

    • 22 5

    • Może pójdą po rozum do głowy i ta trasa nie powstanie, jest jeszcze czas by zmienić decyzję. (1)

      • 5 0

      • poszli po wziątka

        rozum im już nie potrzebny...

        • 2 0

    • Inżynierowie z PG za tym stoją

      Pierwotna trasa miała iść przez kampus politechniki i komunikować też UCK i gumed. politechnika zablokowała ten pomysł lobbując za d**ilnym wariantem przez Do Studzienki

      • 0 0

  • Hej hi jak tam panie radny D.

    Udało się . Lokal ocalony.

    • 7 3

  • Kiedy budowano morenę nigdy nie planowano trasy tramwajowej od tej strony (1)

    miała ona przebiegać na trasie koło obecnego sądu przy piekarniczej

    • 14 1

    • I komunikować Południe z SKM Politechnika by odciążyć Wrzeszcz

      Oraz zahaczyć o UCK. To miało sens, tylko oczywiście "naukowcy" z PG musieli to zablokować.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane