• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Słowackiego i Rakoczego z dodatkowymi pasami do skrętu?

Szymon Zięba
17 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Dodatkowe prawo- i lewoskręty mają poprawić bezpieczeństwo i rozładować korki.
  • Dodatkowe prawo- i lewoskręty mają poprawić bezpieczeństwo i rozładować korki.

Stworzenie podwójnego lewoskrętu z ul. Słowackiego w ul. PotokowąMapka i podwójnego prawoskrętu z ul. Rakoczego w BulońskąMapka poprawi bezpieczeństwo i rozwiąże problem korków w godzinach szczytu - uważa Agnieszka Owczarczak, gdańska radna, która zwróciła się z wnioskiem o reorganizację ruchu do miejskich urzędników.



Jak oceniasz propozycje stworzenia dodatkowego prawoskrętu i lewoskrętu?

Przypomnijmy: Pod koniec grudnia tego roku zakończyła się budowa drugiego prawoskrętu na al. Havla na Chełmie. Umożliwia on kierowcom manewr na jezdnię al. Armii Krajowej w kierunku centrum. Prawoskręt powstał, ponieważ w godzinach szczytu jezdnia w kierunku skrzyżowania z al. Armii Krajowej i ul. Łostowicką była chronicznie zakorkowana.

Działo się tak, ponieważ wielu kierowców skręcało w prawo w al. Armii Krajowej i mieli oni do dyspozycji tylko jeden pas.

Z podobnym problemem borykają się kierowcy w innych rejonach Gdańska. W godzinach szczytu mają oni problem z opuszczeniem Słowackiego, gdy chcą skręcić w lewo w ul. Potokową. Korki powstają także na wysokości skrętu w prawo z ul. Rakoczego w Bulońską. W obu tych przypadkach uczestnicy ruchu mają do dyspozycji po jednym pasie.

Lewoskręt na Chełmie kosztował ponad 900 tys. zł



Gdańska radna chciałaby - wzorem rozwiązania z Chełmu - dołożyć kierowcom po jeszcze jednym pasie.

- W tych dwóch miejscach tworzą się w godzinach szczytu zatory, a prawoskręt z ul. Rakoczego w ul. Bulońską powoduje dodatkowo blokowanie skrzyżowania z ulicami Piecewską i Żylewicza, gdzie regularnie dochodzi do niebezpiecznych sytuacji - argumentuje Agnieszka Owczarczak.
Na razie nie wiadomo, w jaki sposób do propozycji radnej odniosą się miejscy urzędnicy. Na odpowiedź mają dwa tygodnie. Zdecydowanie zbyt wcześnie także, by szacować koszt ewentualnej inwestycji.


Nieco światła może jednak na to rzucić wydatek poniesiony na budowę prawoskrętu na al. Havla: to zadanie zostało zrealizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego, a koszt budowy wyniósł niecałe 950 tys. zł.

Opinie (177) 2 zablokowane

  • Przebudowa co pol roku

    Brawo drmg. Premie!

    • 1 0

  • Ja chce tunel

    Chce tunel pod suchaninem i Chełmem. Wjazd Wrzeszcz wyjazd na malomiejskiej.

    • 2 0

  • Wreszcie ktoś spotkał się z rozumem.

    • 0 2

  • Zawsze modyfikacje (1)

    Nie dało się dobrze zaprojektować skrzyżowania od razu, no bo jak to tak nic nie zepsuć. Teraz trzeba tak przerabiać, że w sumie to taniej by było od razu zbudować bezkolizyjne skrzyżowanie trójpoziomowe.

    • 3 0

    • Dalo sie

      Ale od 20 zatechle towarzystwo w drmg blokuje wszystko.

      • 1 0

  • Pomorzanin

    Prawoskręt też powinni zbudować na zjeździe z obwodnicy w stronę Wrzeszcza, kierując się na ul.Slowackiego. Tam też powstają duże korki zawsze !!!

    • 0 0

  • Powinno być zasadą, że skręt w drogę wielopasmową ma tyle pasów, ile ta droga. Skręt z Potokowej w Słowackiego analogicznie powinien mieć dwa pasy. Zmarnowano okazję przy budowie ścieżki rowerowej, aby zrobić tam kompleksową przebudowę krzyżówki, bo miejsca jest tam i na ścieżkę rowerową z chodnikiem plus 4 pasy ruchu!

    • 2 2

  • lepiej by kierowcy nauczyli się, że skręcając powinno się zajmować pas który jest wolny ew. nie blokuje innym

    sieroty trzymają się prawego pasa, gdy lewy jest wolny. Potem, gdy już skręcą, to próbują przeskoczyć na lewy. Takim bezmózgowcom 10 pasmówka by nie wystarczyła.

    • 2 1

  • Metoda jak z Bareji

    Się zrobi a potem projekt racjonalizatorski i za kreatywność honorarium....dla dyrektora.

    • 1 0

  • Oba proponowane rozwiązania niewątpliwie poprawią płynność ruchu na skrzyżowaniach, tak jak stało się na skrzyżowaniu al. Havla i al. Armii Krajowej. Dlatego powinny być poważnie rozważone.

    • 0 0

  • Ja już widziałem w tym mieście próby rozładowania korków przez dobudowanie dróg :)

    No próbujcie, może tym razem wreszcie się uda :)

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane