• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Słowackiego i Rakoczego z dodatkowymi pasami do skrętu?

Szymon Zięba
17 lutego 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Dodatkowe prawo- i lewoskręty mają poprawić bezpieczeństwo i rozładować korki.
  • Dodatkowe prawo- i lewoskręty mają poprawić bezpieczeństwo i rozładować korki.

Stworzenie podwójnego lewoskrętu z ul. Słowackiego w ul. PotokowąMapka i podwójnego prawoskrętu z ul. Rakoczego w BulońskąMapka poprawi bezpieczeństwo i rozwiąże problem korków w godzinach szczytu - uważa Agnieszka Owczarczak, gdańska radna, która zwróciła się z wnioskiem o reorganizację ruchu do miejskich urzędników.



Jak oceniasz propozycje stworzenia dodatkowego prawoskrętu i lewoskrętu?

Przypomnijmy: Pod koniec grudnia tego roku zakończyła się budowa drugiego prawoskrętu na al. Havla na Chełmie. Umożliwia on kierowcom manewr na jezdnię al. Armii Krajowej w kierunku centrum. Prawoskręt powstał, ponieważ w godzinach szczytu jezdnia w kierunku skrzyżowania z al. Armii Krajowej i ul. Łostowicką była chronicznie zakorkowana.

Działo się tak, ponieważ wielu kierowców skręcało w prawo w al. Armii Krajowej i mieli oni do dyspozycji tylko jeden pas.

Z podobnym problemem borykają się kierowcy w innych rejonach Gdańska. W godzinach szczytu mają oni problem z opuszczeniem Słowackiego, gdy chcą skręcić w lewo w ul. Potokową. Korki powstają także na wysokości skrętu w prawo z ul. Rakoczego w Bulońską. W obu tych przypadkach uczestnicy ruchu mają do dyspozycji po jednym pasie.

Lewoskręt na Chełmie kosztował ponad 900 tys. zł



Gdańska radna chciałaby - wzorem rozwiązania z Chełmu - dołożyć kierowcom po jeszcze jednym pasie.

- W tych dwóch miejscach tworzą się w godzinach szczytu zatory, a prawoskręt z ul. Rakoczego w ul. Bulońską powoduje dodatkowo blokowanie skrzyżowania z ulicami Piecewską i Żylewicza, gdzie regularnie dochodzi do niebezpiecznych sytuacji - argumentuje Agnieszka Owczarczak.
Na razie nie wiadomo, w jaki sposób do propozycji radnej odniosą się miejscy urzędnicy. Na odpowiedź mają dwa tygodnie. Zdecydowanie zbyt wcześnie także, by szacować koszt ewentualnej inwestycji.


Nieco światła może jednak na to rzucić wydatek poniesiony na budowę prawoskrętu na al. Havla: to zadanie zostało zrealizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego, a koszt budowy wyniósł niecałe 950 tys. zł.

Opinie (177) 2 zablokowane

  • Trzeba było bliżej Central Park budować!

    Minęły 3 lata i już problem! buahaha gdańskie urzędasy...

    • 1 1

  • a kiedy

    dodatkowy pas włączania z obwodnicy na Słowackiego wzdłuż OBI? Bardzo by pomógł włączyć się do ruchu.

    • 2 0

  • a Ci się tylko modlą o ten asfalt i stoją w korkach (1)

    zamiast żyć

    • 8 3

    • Najlepsze jest jechanie autem na siłownie ;)

      • 2 0

  • Przydałyby się dodatkowe pasy. Czekam aż w Gdyni przebudują skrzyżowanie Al. Zwycięstwa z ul. Stryjską!!!!!!!!!

    • 2 0

  • Nie nie nie (2)

    Już od lat 70-tych XX wieku wiemy, że dokładanie pasów nie rozwiązuje problemu korków. A wręcz przeciwnie, nasila je. Jedynym rozwiązaniem jest komunikacja zbiorowa oraz promowanie ruchu pieszego i rowerowego. Kto nie wierzy niech sobie poleci np do Kopenhagi czy Amsterdamu na weekend.

    • 8 8

    • Zostawmy samochody dla urzędników i elity.

      Plebs na rowery!

      • 0 0

    • od lat 70 w komunikacji zbiorowej orunia wrzeszcz nic się nie zmieniło.

      trochę wcześniej był tramwaj.

      • 1 0

  • Wyjazd z obwodnicy (4)

    W Matarni zjazd z obwodnicy w kier. Wrzeszcza . Jest miejsce , pochylcie się nad tym tematem

    • 8 2

    • tam już zlikwidowali drogę rowerową by kierowcom dobrze zrobic. (2)

      zrobili piękne pasy rozbiegowe, a 99% kierowców i tak stoi centralnie na przejściu dla pieszych. echhh

      • 1 4

      • Chyba mówisz o czymś innym (1)

        • 1 0

        • zjazd z obwodnicy jadąc od Gdyni w stronę Wrzeszcza

          zlikwidowali drogę rowerową by zrobić pas rozbiegowy z którego kierowcy nie korzystają

          • 1 0

    • Tam jest tyle miejsca na pas rozbiegowy, aż dziwię się, że jeszcze nie powstał.

      • 2 0

  • Najpierw tunel pod Pachołkiem to odkorkuje Słowackiego

    Potem dobra polityka urbanistyczna i komunikacyjna tak by ograniczyć codzienne podróżowanie własnym samochodem z odległych osiedli do centrum miasta.

    • 0 3

  • Prawoskręt z Ul Słowackiego w Potokową bardziej wydłużony lub podwójny ,też potrzebny od zaraz.

    • 1 0

  • Nie (1)

    Zamiast kolejnego pasa zasadzić tam drzewa!

    • 3 4

    • w Gdańsku drzewa się wycina

      nie sadzi

      • 2 1

  • Za każdym razem gdy oddawana jest nowa droga do użytku to pasy do skrętu sa zbyt krótkie...

    lub brak dodatkowego pasa, przykład Al. Adamowicza lewoskręt w Warszawską, jest miejsce by był dłuższy, czemu nie robi sie tego od razu kiedy wiadomo, że będzie zbyt krótki do panującego ruchu...
    A tak za kilka lat znow płacenie za projekt i wykonawstwo zamiast od razu zrobic porządnie

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane