• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Śmiertelny wypadek w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym

Patsz
17 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
aktualizacja: godz. 10:03 (17 października 2017)
Mimo podjętej akcji ratunkowej, znajdujący się w ciężarówce 55-letni mężczyzna zmarł. Mimo podjętej akcji ratunkowej, znajdujący się w ciężarówce 55-letni mężczyzna zmarł.

55-letni mężczyzna został w poniedziałek wieczorem przygnieciony przez kontener po tym, jak na stojącą ciężarówkę z ładunkiem najechała portowa suwnica, przewracając pojazd. Do wypadku doszło w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym zobacz na mapie Gdyni w Gdyni.





Aktualizacja, godz. 10 Prokuratura wszczyna śledztwo w sprawie wypadku. Już teraz wiadomo, że ciężarówka uderzona przez suwnicę stała w nieprzeznaczonym do tego miejscu.




Do tragicznego wypadku doszło ok. godz. 19.30. Jak informują policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni suwnica najechała na stojącą ciężarówkę z ładunkiem, przewracając ją.

Próbujący się wydostać z pojazdu 55-letni kierowca został częściowo przygnieciony.

Mimo podjętej reanimacji nie udało się go uratować.

- Według wstępnych ustaleń ciężarówka była nieprawidłowo zaparkowana. Wiadomo, że suwnicowy w momencie wypadku był trzeźwy. Na miejscu był prokurator, Państwowa Inspekcja Pracy i przedstawiciele zakładu - informuje Jarosław Biały z Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.

Akcja ratownicza po wypadku w BTC

Patsz

Miejsca

Opinie (186) 10 zablokowanych

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wypadek w terminalu BCT

    jagrab

    To niech sie tera da przykład innym aby nie zasuwali jak swiete krowy .

    • 1 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wypadek w terminalu BCT

    Szkoda chłopa. To jest dobra lekcja dla nas wszystkich a w szczegolnosci dla tych ujadaczy co twierdza ze praca w porcie nalezy do lekki latwych i przyjemnych.

    • 1 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Wypadek w terminalu BCT

    Masakra... szkoda, wielka szkoda..

    • 1 0

  • o BHP w portach nie było na "kaczce"! (18)

    • 69 20

    • z tego co wiem, to kierowcy ciężarówek na kaczkę nie są zapraszani (3)

      chciałeś zabłysnać ale trochę nie wyszło ignorancie.

      • 13 14

      • trollu widac, że nie byłeś, uświadomię cię więc, było wielu przedstawicieli firm transportowych. (2)

        • 10 5

        • Aha (1)

          i to ci przedstawiciele jeżdżą TIRami? no patrzcie państwo...

          • 3 5

          • Ale wyjątkowy czereśniak z ciebie.

            • 5 0

    • (7)

      Ku*vał ludzie!!!!! Zginął człowiek a Wy dyskutujecie co było na 'kaczce'?? Powaliło was do reszty poku*vieni ignoranci?!?!?!?!?!?!?

      • 26 11

      • chodzi o to, że bawili się, pili, klepali po plecach a nie było o konieczności poprawy bezpieczeństaw w porcie żeby uniknąc (6)

        rozumiesz teraz???

        • 21 4

        • Aha, mieli myśleć za kierowcę i pchać jego TIRa by poprawić bezpieczeństwo. (1)

          Zaraz, zaraz ale kierowca zaparkował w niedozwolonym miejscu - czy nie rozumiesz tej historii?

          • 15 9

          • a to winny jest kierowca a nie terminal? to każdy może wjechać na terminal stanąć gdzie "popadnie"? super gdyńskie problemy z parkingami już rozwiązane!

            • 9 2

        • (1)

          a już rozumiem, przepraszam

          • 2 2

          • W d*pe się ugryź trollu śmierdzący

            • 0 1

        • (1)

          A co ma wspólnego impreza SPEDYTORÓW z organizacją ruchu i bezpieczeństwa w porcie?? To była IMPREZA rozumiesz? Nie spotkanie strategiczne, sympozjum, szkolenie tylko IMPREZA. Dotarło?? A klepali to Ciebie chyba rodzice zbyt mocno albo zbyt głęboko. Nie byłeś na tej imprezie więc stul mordę i nie komentuj.

          • 0 1

          • A kij ci w OkO.

            • 1 0

    • co oznacza "kaczka" w terminologii portowej czy w kwestii BHP. Bedę wdzieczna za informacje (3)

      • 8 4

      • imprezę branżową (2)

        bardziej dla białych kołnierzyków niż niższego szczebla

        • 11 3

        • a ty myślałeś że co? że jeszcze lata 70-80... to juz jest kapitalizm (1)

          robotnik jest od roboty....i tylko od tego..

          • 2 7

          • Prezesie, zapomniał się pan podpisać (ale oczywiście jak zawsze, ma pan rację).

            • 12 1

    • BHP kierowców ciężarówek... (1)

      Na drodze wszystko im wolnow. Niestety beztroska się kończy przy spotkaniu z "większym"

      • 20 8

      • Sam się krawaciku kochasz im pod koła

        TO nie stękaj

        • 2 6

  • Kto wezmie za to odpowiedzialnosc? (21)

    Nic sie u nas w Gdyni nie dzieje, nie dosc ze totalny zastoj inwestycji to jescze takie tragedie...

    • 27 95

    • .... (3)

      Odpowiedzialność ustali postepowanie prokuratorskie, to olbrzymia tragedia dla rodziny kierowcy i tragedia dla operatora rtega a ty biadolisz o zastoju inwestycji. Nie te okoliczności kolego.

      • 48 0

      • przecież to pewnie kolega Horały, albo on sam (2)

        w każdym poście jaka to Gdynia w ruinie...

        • 27 3

        • czy checie mieć takiego Horałe (1)

          Za prezydenta co nawet w obliczu takiej tragedii szczuje ludzi przeciwko szczurkowi

          • 8 4

          • A ja właśnie .... też nie chcę.

            • 3 0

    • umiesz czytać? (10)

      kierowca źle zaparkował!. nie ma to nic wspólnego z Gdynią, potem czy samym BTC.

      • 27 5

      • (9)

        Prawdopodobnie źle , taka mała roznica

        • 8 4

        • pracuje w porcie kolego, widze na zdjeciu gdzie stoi ciężarówka (8)

          i gdzie jest suwnica. Źle stanął i niestety źle sie to skończyło.

          • 14 3

          • Ale ani ty, ani reszta nie wie na te chwilę, dlaczego "żle zaparkował" ! (4)

            Może ciągnik odmówił posłuszeństwa, może gościowi słabo się zrobiło, może to a może tamto.
            Takie pitolenie ale jednak mimo wszystko nie zapominajcie (oczywiście ci, co robią lub robili w BCT), że tam jest takie ciśnienie na czas, że niejednemu już gwizdek z czajnika spadł! Ale co tam - niektórzy operatorzy (już z litości i dla powagi sytuacji nie będę ich wymieniał po imieniu) - mają w nosie rozsądek i BHP. Lecą z robotą byle wynik podwindować, byle prezes po plecach poklepał i premię w kopertce wręczył!!! I co, zaprzeczycie?

            • 14 3

            • (3)

              Przestań pier**ć ;-).

              Jak, mu ciągnik odmówił posłuszeństwa, wystarczy to zasygnalizowaćć i tutaj masz wiele opcji do wyboru:
              1) Stanąć na przejeździe między nogami RTG'a i zasygnalizować
              2) Wcisnać grzyba awaryjnego
              3) Z tego co widać, pod magazynem były manipulacje, więc ciągniki terminalowa się kręciły i można było ściągnąc je i dać znać przez radio.
              4) Na kanale CB, można była też dać znać
              5) Jeżeli by zemdlał, któryś z ciągników by to zauważył, bo by stał od jakiegoś czasu
              6) Jak by zemdlał, nie gadałby przez telefon

              Można, można. Nie wymyślaj, historii nie stworzonych.

              P.S. Co do imion - oszczędź sobie, bo odwaga w internecie, to nie odwaga.

              • 13 5

              • Nie mądraluj się tutaj i nie pokrzykuj cwaniaczku z miodem w uszach.. (2)

                Twoja nerwowa, arogancka odpowiedź świadczy jedynie, że mam rację. I na tym zakończmy, bo się kompromitujesz.
                I w kwestii odwagi - nie myl jej z odważnikiem.

                • 3 11

              • (1)

                Przepraszam - myję się, więc miodu w uszach nie mam.

                Kto się skompromitował, ten się skompromitował. Przykro mi.

                Przestań być takim odważnym w internecie, bo zaraz się spompujesz niepotrzebnie.

                • 9 2

              • Cichaj już synyś, cichaj.

                Ale to dobrze, że się myjesz - postawa godna pochwały.
                A tak na poważnie - nie dociera do ciebie, że dopiero się okaże dlaczego ciężarówka stała akurat tam a ja dla przykładu podałem dwie z bardzo wielu możliwości?
                Ale to przecież klasyka - w BCT znają już winnego zanim zdarzy się wypadek - i zawsze według was winny jest kto inny niż BCT.
                To taka ideologia przewodniej siły - Zarządu (i większości przedstawicieli kadry kierowniczej) - ideologia "jedynie słuszna i prawdziwa". Później, jak BCT dostaje po tyłku, to już mądrale (i cwaniaczki z miodem w uszach) już nie pokrzykują.
                I taka jest rzeczywistość i choćbyś synuś się tutaj zapluł po pas, to jej nie zmienisz.

                • 3 4

          • to, że źle stanął (2)

            Nie upoważnia nikogo do tego, żeby na niego najechać i go zabić!!! Jeżeli ty pracujesz w porcie i uważasz, że sprawa załatwiona, bo "źle stał" to powinni wywalić cię na zbity pysk za brak rozumu!!! Praca w porcie to wiele sytuacji, które zmuszają do postoju w miejscu niewyznaczonym!

            • 5 5

            • (1)

              Ty naprawdę uważasz, że suwnicowy z premedytacją i na złość najechał na tego TIRa?

              • 7 3

              • Nikt tak nie twierdzi, więc nie koloruj komentarzy.

                • 2 5

    • tak, tak wypadek na terminalu to wina miasta ... niektórzy juz dawno pożegnali się z rozumem.

      • 24 4

    • zdaje się że nadajesz z Nowych Ogrodów

      a to chyba nie Gdynia

      • 7 1

    • wystarczy ze ty robisz inwestycje malenki czlowieczku

      • 5 0

    • Gdynia to wieś a we wsi nie ma inwestycji

      • 5 9

    • Bo nie chcecie inwestycji - Kazda proba zrobienia czegokolwiek jest komentowana wyrzucaniem pieniedzy w bloto, a jak nic sie nie dzieje to zas zle. Zdecydujcie sie wreszcie.

      PS. Inwestycje sa robione. Chocby PKM w Gdyni to juz inwestycja.

      • 4 1

    • cóż, port w Gdyni czeka upadek, może ktoś to kupi?>?

      • 2 0

  • Straszne (4)

    Szkoda człowieka, stracił życie w pracy, nie tak miało być

    • 167 2

    • 75 % czasu dnia ludzie spedzaja w pracy (3)

      • 6 6

      • Na szczęście nie wszyscy (2)

        • 8 3

        • a Ty ile spedzasz ? (1)

          • 5 1

          • On jest stałym klientem pośredniaka - tak się cwany gapa urządził w życiu.

            • 7 0

  • (3)

    Niech rodzina nie da się wykiwać. Od razu dobry adwokat i jazda z pracodawcą o odszkodowanie. Bo tylko tyle można ugrać. Życia nikt nie zwróci. Uważać na inspektora BHP. To są wyjątkowe mendy.

    • 53 46

    • pracodawcą jest firma przewozowa. (1)

      powinni jeszcze zabulić za zniszczenia w BTC które ten kierowca spowodował źle parkując.

      • 13 11

      • Wszyscy powinniśmy dostać odszkodowania za to że jesteś i piszesz.

        • 7 8

    • Pracodawcą jest firma przewozowa, wiec pracodawca nie jest tu winien.

      Nasz Inspektor BHP jest cool, tylko za często sprawdza jak jesteśmy zabezpieczeni na budowie , i na dodatek zdjęcia robi, bo nam niewygodnie w uprzęży pracować po zewnętrznej stronie rusztowania,
      no i bada trzeźwość...- ostatnio kierownik dostał mandat 1000 zł.

      • 8 1

  • Opis wypadku strasznie lakoniczny (4)

    Skoro został przygnieciony podczas próby wydostania się z auta, to oznaczałoby że suwnica co najmniej dwukrotnie uderzyła w auto. Pierwszy raz przewracając je, a drugi przesuwając.

    • 32 28

    • Niekoniecznie (3)

      Może widział, że suwnica się zbliża, wiedział już, że autem nie ucieknie, więc próbował opuścić kabinę i w tym momencie suwnica uderzyła w ciągnik?

      • 28 0

      • Gdyby byl w fotelu i zapial pasy to moze by przezyl.

        • 7 6

      • Czyli może auta nie mógł uruchomić?

        • 4 0

      • Na innym portalu czytałam, ze zginął już po wystkoczeniu z ciągnika.

        • 2 0

  • Straszne

    • 33 1

  • Mimo rozpaczy, niech rodzina stara się o bardzo wysokie zadośćuczynienie z OC Portu (9)

    • 42 13

    • (1)

      No niech się stara, ale jeżeli stał na przejeździe, to ciekawe, kto rodzinie da to odszkodowanie :)

      • 17 4

      • No tak, trzeba ustalić po czyjej stronie leży wina.

        • 3 0

    • (6)

      "Według wstępnych ustaleń ciężarówka była nieprawidłowo zaparkowana."

      • 5 2

      • To nie powód (3)

        Nieprawidłowe zaparkowanie nie daje nikomu legitymacji do tego, żeby mógł bezkarnie ciebie najechać i zabić.

        • 8 4

        • (2)

          Taka suwnica waży 120 ton i mimo, że jedzie 6km/h, to jej droga do pełnego zatrzymania to ponad 5-10 m. Poza tym dochodzi jeszcze ograniczona widoczność z kabiny. Dlatego to suwnica zawsze ma pierwszeństwo. Niestety święte krowy na tirach i tak mają te szkolenia w d... i są takimi samymi ignorantami na drogach publicznych.

          • 9 4

          • Takimi mniej więcej ignorantami, jak w wielu przypadkach operatorzy rtg i innego ustrojstwa.

            • 3 1

          • nie kłam kłamczuchu

            suwnica nie potrzebuje do zatrzymania 5 - 10 metrów bezczelny kłamco. BEDZIECIE PŁACILI KASĘ GRUBĄ !!!

            • 3 1

      • (1)

        Zaparkuj w nocy na środku autostrady i wyłącz wszystkie światła w pojeździe...
        Zobaczysz czyją winę uznają jak pierwsza ciężarówka rozniesie cię na 50-ciu metrach...

        • 3 3

        • Ale po co na autostradzie? Chyba ci bajki przeskoczyły.

          • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane