- 1 32-latek zatrzymany. To on jechał 299 km/h? (353 opinie)
- 2 Pierwsza dyscyplinarka za węzeł Karwiny (270 opinii)
- 3 Odwołali kursy, bo brakuje kierowców (301 opinii)
- 4 Były trener Lechii zmarł w Kanadzie (12 opinii)
- 5 Serduszko pełne narkotyków (75 opinii)
- 6 Zdecyduj, na co wydać miejskie pieniądze (56 opinii)
Smród z Szadółek: przykry efekt upadku Hydrobudowy
Kto by się spodziewał, że na upadku Hydrobudowy Polska ucierpią mieszkańcy tych gdańskich dzielnic, które sąsiadują z wysypiskiem w Szadółkach. Po zepsuciu się maszyn w kompostowni Zakładu Utylizacyjnego, nie ma komu ich serwisować.
- Dziś tego serwisu już praktycznie nie ma, bo jak wiadomo spółka ogłosiła upadłość i nie jest w stanie nam go zagwarantować. Wcześniej dostarczyła nam urządzenia m.in. do kompostowni, szyte na miarę, o zaawansowanej technice z pełną automatyką. To jest system naczyń połączonych. Pierwsze problemy mieliśmy już w zeszłym roku, teraz od trzech tygodni nie działa przerzucarka do kompostu i prace muszą być wykonywane ręcznie - wyjaśnia Mariusz Gołębiewski, rzecznik prasowy Zakładu Utylizacyjnego w Gdańsku.
Wiąże się to z tym, że kompostowanie zostało przeniesione poza zamknięty obiekt kompostowni i dlatego zapachy uwalniające się w tym procesie dokuczają okolicznym mieszkańcom.
Kiedy problem z odorem się skończy?
- Przygotowujemy dokumentację do przetargu, w którym wyłonimy firmę gotową do przejęcia serwisu i naprawy urządzeń. Przetarg ogłosimy na początku września, ale ponieważ procedury mogą się przeciągnąć, problem może dokuczać mieszkańcom od jednego do trzech miesięcy - przyznaje rzecznik.
Na swojej stronie ZUT uspokaja, że gazy powodujące nieprzyjemny zapach, nie są gazami niebezpiecznymi dla zdrowia. Przykre wrażenia zapachowe są wywoływane przez związki występujące w mieszance odpadów, podobnej w składzie do tej z przydomowych kompostowników.
- Za niedogodności z tym związane bardzo przepraszamy, niestety na razie nie mamy jak temu zaradzić. Nasi specjaliści w miarę możliwości samodzielnie wykonują wszelkie naprawy, ale nie możemy wstrzymać przyjmowania odpadów od mieszkańców i dlatego są one składane na placu - tłumaczy Gołębiewski.
Na problemach z psującymi się urządzeniami w kompostowni może się jednak nie skończyć, bo Hydrobudowa Polska odpowiadała także za inne instalacje działające na terenie Szadółek. Konsorcjum w 2008 roku, jako jedyne przystąpiło do przetargu na wykonanie zadania: "Modernizacja Gospodarki Odpadami Komunalnymi w Gdańsku". Mimo że zaproponowało ono cenę o 40 proc. wyższą niż zakładał przetarg, to jego oferta została przyjęta, bo nie było innego oferenta.
Prace modernizacyjne w zakładzie zakończyły się w zeszłym roku. Koszt realizacji całego zadania wyniósł ok. 400 mln złotych brutto.
Miejsca
Opinie (299) 5 zablokowanych
-
2012-08-27 15:11
pamietam jak Adamowicz 4 lata temu mowil ze jak bedzie spalarnia nie bedzie smrodu!!! klamca (28)
- 324 91
-
2012-08-27 15:13
ty jesteś kłamcą (8)
bo przecież w Gdańsku nie ma spalarni odpadów.
- 86 19
-
2012-08-27 15:59
Dobrze że nie ma, bo byłoby jeszcze gorzej. (5)
Oprócz smrodu byłyby jeszcze dioksyny z komina. Spalarnia ma spalać tylko frakcję energetyczną odpadów. Czyli to co śmierdzi w kompostowni dalej będzie śmierdzieć. Spalarnia spalałaby tylko odpady "suche". A to nie one śmierdzą. W dodatku miała to być spalarnia dla całego Pomorza. Czyli do Gdańska by zwozili śmieci z całego województwa. Więc mielibyśmy dioksyny i inne szkodliwe związki ze śmieci z całego województwa.
- 28 41
-
2012-08-27 16:49
Ta, zapomiałeś chyba, że mamy w Gdańsku rafinerię, elektrociepłownię i fosfory... (3)
... wiesz ile SO2 CO2 i NOx powinno dostawać się do atmosfery według twoich dioksynowych teorii? Więcej dioksyn i zdecydowanie bardziej szkodliwe było by zjedzenie kotleta smażonego na nieodpowiednim oleju...
- 29 13
-
2012-08-27 17:19
(1)
Już nagonka na kolejne zakłady? Najlepiej zaorać i nic z tego kraju ni zostawić co? Czerwone popleczniki! Jak można zniszczyć takie zakłady jak Hydrobudowa? A no tak że niszczy się a my Polacy nie bronimy! Koniec wyzysku naszego kraju idzie rewolucja! Brońmy tego co pozostało! Kocham mój kraj
- 12 10
-
2012-08-27 20:59
szła rewolucja ale się potknęła i już leży i kwiczy
- 7 2
-
2012-08-27 18:32
Tak, ale wiatry mamy zachodnie
I z tamtych zakładów wszystko leci poza Gdańsk. A z Szadółek wiatr wieje prosto na Gdańsk
- 16 1
-
2012-10-02 13:19
Re: Dobrze że nie ma, bo byłoby jeszcze gorzej.
nie wiem kto Cie tak oszukał! byłam w tym roku w Szwecji i w Norwegii i jedyne co tam śmierdzi to śmieci czekające na spalenie! A nie sam proces! Śmieci są spalane w odpowiedniej temp i ciśnieniu dzięki czemu owe toksyny się nie wydzielają! Najpierw poczytaj a później się wypowiadaj...
- 0 0
-
2012-08-27 18:27
jest w Portserwisie i spala trucizny zza granicy
zdychajcie frajerzy
- 9 7
-
2012-08-28 13:41
Adamowicz 14 lat na "stołku"
Czas na zmiany. Do zobaczenia przy urnach.
- 6 0
-
2012-08-27 15:14
a jest spalarnia?
- 22 2
-
2012-08-27 15:17
przecież nie ma spalarni ... (1)
- 30 0
-
2012-08-28 11:40
Chodziło o sortownię
- 1 0
-
2012-08-27 15:22
znowu jakiś ..... .... z PIS-u zabrał głoś (4)
a może to ta rozpylona mgła przez ruskich w Smoleńsku odpowiada ze ten smród
- 44 37
-
2012-08-27 15:44
oni oczadzieli od tej mgly
- 13 19
-
2012-08-27 15:58
Nie lemingu... (2)
... to Józef puścił Bąka. Stąd ten fetor.
- 26 9
-
2012-08-27 17:51
Pozwolę się nie zgodzić (1)
intensywność smrodu wskazuje na Bąka seniora
- 13 5
-
2012-08-27 22:53
Bąk puścił Józefa?
Pogubiłem się.
- 2 2
-
2012-08-27 15:55
(2)
Przecież w Gdańsku nie ma spalarni, bo mieszkańcy nie chcą się zgodzić na jej budowę, bo będzie im śmierdzieć! Za to teraz pachnie kwiatkami :D
- 19 4
-
2012-08-27 19:20
jak to nie ma, macie wypraną świadomość ? (1)
a Port Serwice to co ? to je spalarnia odpadów dla ukrainy
- 11 6
-
2012-08-28 09:14
Dowiedz się dokładnie co oni spalają
Bo to nie są odpady takiego typu jakie są na szadółkac.
- 2 0
-
2012-08-27 17:56
no właśnie, Adamowicz nie kłamał (3)
Tylko durni ludzie chyba lubią wąchać smrody - protestując przeciwko spalarni.
- 13 11
-
2012-08-28 07:49
Spalarnia - nie (2)
Lepiej wąchać smrody niż dopłacać do interesu (czy wiadomo wam, że aby uzyskać odpowiednią temperaturę spalania śmieci należy do nich dodawać węgiel) i wąchać substancje rakotwórcze ze spalarni.
- 2 6
-
2012-08-28 08:18
A czy wiesz, że jest kilka typów spalarni odpadów i część z nic nie "działa" na węgiel?
- 3 1
-
2012-08-28 09:15
Pojedź do Szwecji i Norwegi
I się przekonaj ile tam jest spalarni.
- 3 1
-
2012-08-28 08:12
W Gdańsku spalarni nie ma!!!
Adamowicz mówił różne rzeczy i nie zawsze prawdę. Tu akurat kłamstwa mu zarzucić nie można bo spalarni w Gdańsku jeszcze nie ma! Mam ona powstać do 2015 roku, ale na razie konsultacje społeczne pokazują, że ludzie się obawiają tej inwestycji
- 5 0
-
2012-08-28 09:19
ot i rządy PO - smród, głód i ubóstwo
- 3 2
-
2012-08-28 09:56
Adamowicz ! zrób cos z tym smrodem !
Na nowych osiedlach tętni życie. Młodzi ludzie cieszący się z małej stabilizacji w swoich małych mieszkankach kupionych na 30letni kredyt,szczęśliwe rodziny w pierwszym wymarzonym M2, spacerujące matki z małymi dziećmi w wózeczkach...a w powietrzu smród rozkładających się resztek. Jak żyć?
- 7 0
-
2012-08-29 00:23
Pani Kasiu
proszę nie odpuszczać tego tematu i monitorować na bieżąco co się dzieje na Szadółkach. To temat który leży na sercu wielu mieszkańcom, dlatego liczymy na artykuł o Szadółkach przynajmniej raz w miesiącu. Dobrze byłoby pokusić się o opinię ekspercką odnośnie stężenia szkodliwych gazów m.in siarkowodoru w okolicach wysypiska ze szczególnym uwzględnieniem nowopowstałych i powstających osiedli.Szadółki trują i nikt o tym nie mówi głośno. Całe szczęście , że mamy jeszcze media.
- 0 0
-
2012-08-27 15:13
(5)
smród szadółek jest jak lenin - wiecznie żywy
co budyń wprowadza w życie i utrzymuje zarówno lenina jak i lokalny koloryt czyli smrodek- 181 13
-
2012-08-27 21:39
(1)
s****ie w banie. Wiecznie smierdzi, ostatnio tak, ze okna na Zakoniczynie otworzyc nie mozna. A ci ciagle maja jakies wymowki, juz sie rzygac chce i od smrodu, i od wymowek, ktore do nas docieraja. Kilka miesiecy temu tez costam sie zepsulo, mialo smierdziec tydzien, walilo prawie miesiac. Nie wierze juz, ze Szadolki beda bezpieczne i bezwonne.
- 3 2
-
2012-08-28 09:31
Co to za związki chemiczne? MOże by je w Urzędzie Miejskim ROZPYLAĆ.
- 1 1
-
2012-08-27 22:59
po co te maszyny (1)
tylu bezrobotnych pobiera zasiłek !!! niech przerzucają to guano ręcznie !!! ale w zamknięciu żeby tak nie waliło
- 1 0
-
2012-08-28 00:02
To podwiń nogawy i bierz się do roboty, pokaż przykład jak przewalasz te smrody ręcznie.
- 2 1
-
2012-08-28 11:03
zgadzam sie
Gabriella Sabatini bywa zmienna, smród z Szadólek nigdy.
- 0 1
-
2012-08-27 15:13
(2)
mój ulubiony zapach - szadółki my love :D
- 76 7
-
2012-08-27 16:25
tak troche pop-corn'em pachnie :)
- 6 2
-
2012-08-27 16:35
wizytówka stolca kaszub!
- 16 2
-
2012-08-27 15:14
(1)
tylko w Polsce upadaja firmy, budujace setki kilometrow autostrad, przedudowuja smietniska, stawiaja tamy na rzece i buduja stadiony w tym samym czasie. o co kaman?
- 117 5
-
2012-08-27 16:33
powstanie pod inną nazwą i dalej będzie kręcić kokosy, się nie martw tu PL cwaniactwo pierwsza klasa
- 12 1
-
2012-08-27 15:15
Waliło Wali i będzie walić... (2)
Pomimo wszelkich modernizacji jak capiło tak capi...
- 139 8
-
2012-08-27 17:06
I musi...
I będzie capić.
Jak jest zima to musi być zimno...
Jak jest wysypisko to musi capić...- 11 1
-
2012-08-27 19:05
~walnij się
To się umyj,to capić przestanie
- 5 2
-
2012-08-27 15:15
Zabudować dookoła nowymi osiedlami, zatrzymają fetor. :-)
- 250 10
-
2012-08-27 15:15
100% cena (3)
nowoczesność bankruta
- 62 3
-
2012-08-27 15:18
dokładnie... czysty idiotyzm :/ (2)
wybrali najtańszą ofertę i widać efekty - rozkopana słowackiego i smród na obwodnicy
- 14 11
-
2012-08-27 15:46
jedyną ofertę
- 12 0
-
2012-08-28 07:50
czytaj ze zrozumieniem
- 1 0
-
2012-08-27 15:15
(15)
jadąc obwodnicą od południa uderzający smród często oznajmia: jesteś w Gdańsku. Nie wiem jak ludzie tam moga mieszkać...
- 137 10
-
2012-08-27 15:19
na obwodnicy ludzie nie mieszkają... (1)
- 25 16
-
2012-08-27 17:02
szkoda, że tyle osób (negujących)
nie rozumie tego trafnego komentarza
- 13 3
-
2012-08-27 17:44
Zgadnę, jestes ze Śledziowa? (9)
Powiem tylko tyle: od kiedy smród jeździ obwodnicą?
ps. Wracaj do szkoły.- 5 15
-
2012-08-27 18:00
(1)
ale ty jesteś głupi! haha
chyba wiadomo że kolesiowi chodziło o to że jak jedzie obwodnicą to wiatr niesie smród od strony szadółek bałwanie :)Od razu widać że jest z gdańskiego śmierdzielowa- 10 9
-
2012-08-28 07:47
no a ty widac skąd jesteś....taka kultura tylko na północ od Sopotu
- 1 6
-
2012-08-27 19:29
Panie Karolu, (6)
radzę odwiedzić któreś z osiedli położonych na wschód od Szadółek, nawet nie Kowale, które leżą po sąsiedzku, ale dalsze, np. Osiedle Pięciu Wzgórz (rejon ul. Porębskiego, Bergiela). Bywałam tam często, fetor jest straszny, a ponieważ wieją u nas wiatry głównie z zachodu, śmierdzi ciągle. Tymbardziej czuje się ten bukiet zapachów na Obwodnicy, niepotrzebnie Pan się wymądrza
- 13 7
-
2012-08-27 19:36
(3)
Dokładnie nowa
- 2 2
-
2012-08-27 23:47
Nieprawdę pisze nowa (2)
Bo akurat na Osiedlu Pięciu Wzgórz śmierdzi sporadycznie, nie bardziej niż np na Chełmie. Teraz po awarii to tak, ale taki smród czuję w całym Gdańsku. Dziś np czułam go przy dworcu Głównym i ten smród utrzymywał się cały czas w miarę zbliżania się do Pięciu Wzgórz. Natomiast ogólnie śmierdzi tu rzadko, co innego przy samym Fashion house i okolicach. Wiem co mówię, bo mam porównanie.
- 5 2
-
2012-08-28 00:09
Ale szadóła :) Ile razy pisałem, że Gdańsk śmierdzi to tyle razy gdańskie niewyparzone jadaczki kłóciły się, że to ściema itd. A teraz sami przyznają racje iż w Gdańsku trąci klockiem ;) Gdynia wie o tym, że w Gdańsku jest smrodliwa sytuacja więc budujemy swoje duże centrum handlowe, swoje lotnisko itd. aby nie musieć już dłużej zapuszczać się na śmierdzielowo gdańskie ;)
- 4 10
-
2012-08-28 10:04
Dokładnie tak jak pisze mieszkanka
Także mieszkam na pięciu wzgórzach i poza sporadycznymi dniami tak, naprawdę nic nie czuć. Ale nie ma co się dziwić wiatry są przeważnie zachodnie, więc jeżeli coś czuć to pewnie na Jabłoniowej.
- 1 1
-
2012-08-28 02:16
Wymądrza? (1)
Dba o jakość języka!Jak smród może cokolwiek oznajmiać, do tego jadąc obwodnicą? Bez beki..Później dzieci czytają i ..."óczą" się.
Ale co do smrodu: u mnie też czasem czuć :( -na Jasieniu. Na szczęście tylko czasem...- 1 1
-
2012-08-28 08:13
Jaka jakość? Następna mądra po giertychowskiej maturze :-). To zdanie jest napisane poprawnie, brak tam tylko jednego przecinka.
- 0 0
-
2012-08-27 17:49
Jestem z Gdyni. Ostatnio idąc z moim kumplem ulicą to podszedł do nas menel. Chciał zeta, śmierdziało od niego niemiłosiernie, a mój kumpel powiedział wtedy -daj mu tego zeta i niech lezie dalej, bo śmierdzi jak z Szadółek :)
Innym razem inny kumpel jak wdepnąłem w psią niespodziankę to ten mój drugi kumpel powiedział do mnie jaka Szadóła! I teraz już wiem o co im dwóm chodziło ;)- 15 5
-
2012-08-27 20:35
(1)
jeździłem co jakiś czas obwodnicą i nic nie śmierdziało - nigdy, co innego przy rafinerii
- 2 8
-
2012-08-27 23:29
a ja przy rafinerii smrodziku nigdy nie czuję, zato na obwodnicy Trójmiasta tak...
- 4 0
-
2012-08-27 15:15
To rozkłądająca hydrobudowa tak pachnie?
a ja myślałem że nieświeży budyń?
- 126 5
-
2012-08-27 15:16
czy to układ gdański tak śmierdzi? (9)
psuje się od głowy
- 133 14
-
2012-08-27 15:19
nie to gdyńskie śledzie (7)
- 17 23
-
2012-08-27 16:36
coś cię boli?
- 8 2
-
2012-08-27 18:11
(2)
czyżby? :) oj chyba jednak "powiew" smrodu zalatuje ze strony gdańska, kolego
- 4 3
-
2012-08-27 18:14
chyba w "ekodolinie" nie byłeś (1)
śmierdzi na 5 kilo
- 5 3
-
2012-08-27 18:19
A to dlatego jak byłem ostatnio w Gdańsku i wiatr zawiał to zaczęło brzydko pachnieć jakby coś zdechło. Coś tak jakby zdechła wiewiórka czy cuś ;) Ale szadóła tam u was haha
- 2 1
-
2012-08-27 18:43
śledź jak to ryba swój specyficzny zapach ma, można go lubić bądź nie, ale smród śmieci w Gdańsku to już inna sprawa, inna para skarpetek, dwie inne szuflady itd. :)
- 4 2
-
2012-08-28 00:38
no tak gdyńskie śledzie a konkretnie odpadki gdynian w tym i śledzie które jadą tam do was do gdańska i koniec końców to my mamy świeżę powietrze i wywiezione śmieci a wy tam w gdańsku macie smród naszych odpadków i kupę innych nieprzyjemnych dla nosa smrodliwych opcji
- 0 3
-
2012-08-28 09:56
ale z ciebie kretyn
- 0 1
-
2012-08-28 07:48
to nie gdański układ to Szczur zdechł i śmierdzi
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.