• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot chce z Unii na tunel, mediatekę i odpady

Piotr Weltrowski
8 sierpnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Kurort będzie chciał pozyskać pieniądze m.in. na rewitalizację al. Niepodległości i budowę tunelu pod niemal całą tą główną arterią miasta. Kurort będzie chciał pozyskać pieniądze m.in. na rewitalizację al. Niepodległości i budowę tunelu pod niemal całą tą główną arterią miasta.

Chociaż pieniądze na nowe inwestycje z Unii popłyną najwcześniej w 2014 roku, sopoccy urzędnicy już zaczęli przygotowywać projekty, które powalczą o europejskie pieniądze.



Czy tunel pod Sopotem powinien stać się wspólną inwestycją Sopotu, Gdańska i Gdyni?

W piątek powołano 12 zespołów, z których każdy będzie zajmować się przygotowywaniem jednej inwestycji oraz wniosku o unijne pieniądze na jej realizację.

- W poprzednim okresie programowania Sopot uzyskał tak dużo środków unijnych [w 2010 r. było to 58 zł na mieszkańca, w Gdańsku - 4 zł, a w Gdyni - 12 zł - przyp. red.] dzięki doskonałemu przygotowaniu poszczególnych projektów. Dlatego już teraz chcemy zacząć przygotowania do kolejnych. Wcześniej przeprowadziliśmy konsultacje, które pokazały nam jakich inwestycji sopocianie chcą najbardziej - mówi Jacek Karnowski, prezydent kurortu.

Za najbardziej priorytetowy projekt urzędnicy uznali budowę tunelu pod al. Niepodległości, mającego zapewnić płynny przejazd przez Sopot. Inna z grup zajmie się przygotowaniami do modernizacji samej al. Niepodległości zobacz na mapie Sopotu, jeszcze inna projektem rozbudowy ul. Kolejowej zobacz na mapie Sopotu, która miałaby się stać jednym z elementów tzw. osi administracji i biznesu przebiegającej wzdłuż torów kolejowych przechodzących przez Sopot.

Poza inwestycjami drogowymi Sopot będzie się starał o unijne pieniądze m.in. na budowę nowoczesnej mediateki oraz stworzenie systemu segregacji odpadów połączonego z budową na terenie całego miasta podziemnych śmietników.

Urzędnicy zajmą się także przygotowaniem kilku inwestycji związanych z zagospodarowaniem zieleni. Chodzi m.in. o rewitalizację kolejnej części Parku Północnego zobacz na mapie Sopotu (wcześniej odnowiono już - po części za unijne pieniądze - jego część bliższą granicy z Gdynią), zabezpieczenie skarpy sopockiej oraz zagospodarowanie Lasku Karlikowskiego.

Za unijne pieniądze miasto chce też ostatecznie uporządkować gospodarkę wodno-ściekową i kontynuować inwestycje w ochronę i czystość plaż.

Patrząc na listę nowych inwestycji nie sposób nie zauważyć, że - poza budową tunelu - nie są one aż tak spektakularne, jak te realizowane w ostatnich latach. Nic w tym dziwnego, skoro koszt budowy tunelu szacuje się na ok. 2,3 mld zł. Jeśli Sopot na serio myśli o jego budowie, musi starać się nie tylko o pieniądze z Brukseli. Miasto liczy, że inwestycja zostanie potraktowana jako projekt o znaczeniu nie tylko regionalnym, ale i krajowym. - Aleja Niepodległości musiałaby zostać uznana przynajmniej za drogę krajową, o co będziemy walczyć - zapowiada Karnowski.

Opinie (194) 1 zablokowana

  • tunel to mrzonka (34)

    • 96 99

    • no właśnie (19)

      po co ten tunel? jeden już jest i niby co lepszego...

      • 4 41

      • tunel to element obciążający cały system komunikacji Trójmiasta (16)

        - tunel wymusi wyburzenia kamienic we Wrzeszczu, - spowoduje odnowienie koncepcji budowy "Drogi Czerwonej" (projektu zgodnego z myśleniem o systemach komunikacyjnych z lat 50-tych)- jeszcze bardziej zwiększy ucieczkę podatników do gmin otaczających trójmiasto i wprowadzi więcej samochodów, których kierowcy będą się domagać budowy piętrowych parkingów z funduszy publicznych, za które nie będą chcieli płacić i nadal będą parkować gdzie się dapo 10 latach wreszcie dotrze do ludzi prosta prawda, że poszerzanie ulic nie likwiduje korków tylko je przesuwa gdzie indziej i znowu będą narzekać na "wybranych".najpierw informacja i edukacja, potem decyzjanowoczesne miasta likwidują estakady i drogi szybkiego ruchu tam gdzie mieszkają ludzie

        • 17 48

        • (3)

          A po co burzyć kamienice we Wrzeszczu jak chodzi o tunel pod Sopotem?

          • 44 3

          • chodzi o druga czesc jego posta (2)

            korki z sopotu przesuna sie do wrzeszcza. a wtedy w gdansku zacznie sie parcie na fantasmagorie pt. Droga Czerwona. Niestety, ma racje. Ale trzeba cos zrobic, bo w Sopocie nie da sie zyc wzdluz Niepodleglosci. Strach chodzić po metrowych chodniczkach jak obok zapie**ją 90km/h. Po skonczeniu modernizacji kolei moze oplaty za przejazd? Uzbieraną kase wydac na kilka nowych skladow SKM (przypominam 1/4 bedzie juz zmodernizowana), przyspieszyc ją i uruchomic wiecej sprinterów. Tym sposobem Ci co muszą zaplacą i wrzuca sobie w koszty. Ci, co mieszkaja w Gdyni, dziecko zawoza do szkoly w Gdansku a pracuja w Sopocie beda placic i pyszczyc. A zwykli wygodniccy przekalkulują.

            • 10 4

            • problemem jest nie tylko prędkość ale i liczba samochodów (1)

              niepotrzebnie przejeżdżających przez TrójmiastoSopot powinien wprowadzić opłaty za przejazd Warto zobaczyć, co będzie z ruchem jak powstanie południowa obwodnica Gdańska (za niecały rok)Wtedy trzeba będzie się wziąć za uspokajanie ruchu i edukację "władz" na temat zrównoważonej polityki transportowej

              • 4 9

              • Opłaty już są.... system via toll dziala na Obwodnicy Trójmiasta

                ...a TIRy jadą potem przez centrum. I niech mi ktoś nie mówi że to nei wina rządu. Wprowadzili po prostu bubel który niszczy Trójmiasto

                • 4 0

        • właśnie - po co burzyć kamienice we Wrzeszczu?

          Wrzeszcz też potrzebuje tunelu dla ruchu tranzytowego, a nie jakichś estakad i wyburzeń albo tuneli dla pieszych. Można by wtedy uspokoić ruch w centrum Wrzeszcza, pozyskać miejsca na parkingi i ścieżki rowerowe

          • 8 3

        • Bzdura (2)

          Może w ogóle powinniśmy cały ruch kołowy przenieść pod ziemię? Naturalna i co najważniejsze NAJTAŃSZA opcja to budowa estakady nad torami kolejowymi przez Sopot. Umożliwi wyniesienie ruchu kołowego dośc wysoko (ograniczenie hałasu), a przede wszystkim umożliwi zamknięcie torów - estakada może mieć ściany. Rozwiązanie relatywnie tanie (kilkunastokrotnie tańsze niż tunel), a przede wszystkim umożliwiające budowę, która nie zakłóci ruchu kołowego. Przy budowie tunelu (jak znam życie metodą odkrywkową jak metro w W-wie), przez Sopot nie będzie można przejechać, a alternatywy brak póki co. Dajmy sobie spokój z bezsensownymi mżonkami w stylu tego tunelu i zajmijmy się [projektami realnymi, które w naszym biednym kraju są po prostu wykonalne...

          • 19 17

          • (1)

            Mieszkam na Niepodległości - pociągi i samochody hałasują niemiłosiernie. Podniesienie aut na wys. 10 m nic nie zmieni - cały sopot będzie to słyszał i tak. Tunel to dobry pomysł, chociaż trudno mi uwierzyć, że nas na to stać.

            • 9 0

            • Nie jest jak piszesz

              Przeniesienie ruchu 10 m wyżej zmniejszy trochę hałas ale prawdziwie zniwelują go płyty wytłumiające wzdłuż estakady. I to było by rozwiązanie

              • 1 3

        • (1)

          Sopotem rządzi ciemnogród, uparli się na ten tunel...a jednym z argumentów na jego budowę jest emisja spalin ;-)nie chcą budować przelotowej grogi bo ona "kopci" tylko co za różnica czy silnik nakopci na "powietrzu" czy w tunelu? ilość spalin będzie taka sama...Pojazdy najmniej spalin wydalają jadąc a najwięcej stojąc w korkach

          • 7 12

          • masz chory umysł malutki człowieczku

            szare komoreczki przestały pracowac .tu nie chodzi tylko o emisje spalin treba najpierw anonimie troche miec wiedzy na ten temat a pozniej pisac .ciemnogrod to ty na sto procent bo tylko idiota mogł takie bzdury napisac

            • 3 6

        • Proponuję przyjrzeć się rozwiązaniom w Madrycie, Marsylii, Bostonie. (5)

          Tam wszędzie buduje się dużo tuneli i nie jest to myślenie z lat 50-tych. Ulice takie jak A.Niepodległości niszczą tkankę miejską i to jest ważny powód dla którego warto zbudować tunel. Natomiast masz rację, że nowoczesne miasta likwidują estakady i drogi szybkiego ruchu. I właśnie tunele są tu rozwiązaniem.

          • 23 2

          • Ale w Gdańsku... (4)

            ...tunelu nie będzie co spowoduje parcie na DC, a DC zniszczy tkankę miejska we Wrzeszczu, na Zaspie, Przymorzu, Oliwie i Żabiance.

            • 3 4

            • Dlatego trzeba zmienić koncepcję. (1)

              Moim zdaniem droga "średnicowa" Trójmaista powinna isć tak:- Obwodnica Północna (OPAT)- łącznik OPAT-Wiśniewskiego (tu zjazd na Estakadę do portu/lotniska)- Wiśniewskiego (tu odbicie na Polską i Jana z Kolna do centrum Gdyni)- tunel/estakada/równoległa droga wzdłuż torów między dworcem Gdynia Główna-Gdynia Wzgórze- Droga Różowa (od Wzgórza do Sopotu)- tunel pod Sopotem- Droga Zielona od granicy z Sopotem przez Ergo, Przymorze aż do PGE Arena (tu odbicie na Marynarski Polskiej - kierunek Gdańsk Główny)- tunel pod Wislą- Suchar i dalej: do Obwodnicy PołudniowejWszelkie pomysły co do przecinania Wrzeszcza uważam za głupoty i tyle.

              • 9 0

              • Szkoda, ze

                Ta banda która nami rządzi nie chce słuchać takich ludzi jak Ty.

                • 2 2

            • dlatego we Wrzeszczu tunel też jest potrzebny (1)

              • 3 1

              • we Wrzeszczu

                to w tunelu trzeba schować tory od Stoczni do Zaspy

                • 3 0

      • Inne rozwiazanie (1)

        A dlaczego nikt nie pomysli zeby skm i pkp dać w tunel ? Wtedy drogę mozna by pociagnąć górą jak teraz są tory. Pociagi w wiekszosci są elektryczne wiec nie smrodą nie trzeba oddymiać spalin . W wielu duzych mistach takie rozwoiązania funcjonują, choćby wawa z centralnym.

        • 6 4

        • tory pod ziemię - ok, ale pierw samochody.

          Policz sobie koszty budowy tunelu kolejowego (i potem ulicy), popatrz na utrudnienia i wtedy wymyślaj....

          • 4 1

    • z może wićej połaczeń do obwodnicy i tunel pod pachołkiem zamiast tego przez środek miasta? (1)

      • 7 2

      • W końcu ktos dobrze gada.... trzeba wrócić do pomysłu budowy Drogi Zielonej w pełnej formie:

        Droga Lęborska -> Osowa -> tunel pod Pachołkiem -> ERGO -> PGE -> tunel pod Martwą Wisłą !

        • 2 0

    • politycy są niepotrzebni (7)

      Ich głupota i megalomania nie zna granic. Oni są po to , żeby marnować to co my zarabiamy. Tylko demokracja bezpośrednia może nas uchronić przed takimi ludźmi. Przyzwoity człowiek od polityki ucieka - wnioski same się nasuwają. Każdy kacyk chce sobie wybudować pomnik albo piramidę. Nieważne , ilu niewolników zginie przy tej okazji. NFOZ już nie robi operacji bo kasa się skończyła, zapiszcie się na przyszły rok. Na wymysły kacyków kasa zawsze się znajdzie, tak jak kiedyś Urban powiedział - "rząd się zawsze jakoś wyżywi". Kiedy w końcu ludzie zrozumieją, że wszystko w kraju można zmienić - jest nas dużo więcej niż pollityków. Wystarczy , żeby protest objął kilka procent populacji w trójmieście a odechce się pasożytom marnowania naszych pieniędzy. Należy nazywać rzeczy po imieniu a nie mamić , oszukiwać i mataczyć. np. jaki procent mieszkańców Trójmiasta kiedykolwiek użyje sopockiej przystani ? Kacyk ma na celu tylko własny interes, i niekoniecznie chodzi mu o pieniądze , czasem wystarczy , że jest otoczony klakierami . W dobie Internetu i Facebooka politycy są zbędni , tak jak pranie w rękach w dobie automatycznych pralek. Trzeba sobie to tylko uswiadomić. Wybory nie powinny dawać pierwszeństwa dżumie lub cholerze tylko zlikwidować obie choroby. Czas już to zmienić.

      • 7 9

      • problemem jest nie tylko sobiepaństwo "kacyków" (1)

        ale brak wyobraźni wielu mieszkańców (nie tylko Sopotu) którym się wydaje że rozwój miasta musi być podporządkowany chcącym jeździć głównie lub wyłącznie samochodami, i to jak najszybciej, nawet przez teren zamieszkały/ zabudowany przez ludziNowoczesne miasto winno być przekształcane głównie z myślą o ludziach (pieszych, cyklistach i klientach komunikacji zbiorowej) a nie przestrzeniożernych samochodach, stojących 23 godziny na dobęW Grazu (Austria) burmistrz chcący budować tunel przegrał wyboryKolejny wprowadził wiele korzystnych zmian - między innymi system zarządzania powierzchnią do parkowania i miasto odżyło

        • 6 5

        • Racja , tylko świadomość do tego jest potrzebna

          • 3 2

      • z sopockiej przystani korzysta wiele naprawde wiele ludzi to raz po drugie goń sie z tym malkontenctwem (4)

        twoje wywody zostaw dla siebie bo tych debilnych bzdur nawet czytac sie nie chce

        • 5 2

        • Więc po co czytasz jak nie chcesz polityku kacyku (1)

          • 1 2

          • anonimie daruj sobie nawet nie czytam bo nie zawracam sobie głowy idiotyzmami

            a ty pisz sobie i rob kopiuj wklej dalej widac poprawiasz sobie tym własne ego hahaha

            • 0 1

        • po polsku pisze się "wielu ludzi" , skąd jesteś? (1)

          • 1 1

          • 20 lat mieszkałem w kanadzie wiec moge troche cos napisac nie tak

            • 1 1

    • dlaczego mrzonka?? (2)

      Dlaczego mrzonka? Jak tylko maszyna TBM wywierci tunel pod Martwą Wisłą (a propos - czy juz rozstrygnięto konkurs na jej tzn. maszyny nazwę?), aby się nie marnowała, mozna ją będzie przesunąc do Sopotu. A może jeszcze lepiej zacząć wiercić od strony Westerplatte i wyjśc na powierzchnię w Kolibkach.

      • 9 3

      • lepiej:

        nich wierci pod zatoką aż do Helu, a potem niech zawróci i wzdłuż półwyspu leci do Lęborka.

        • 4 0

      • Z Lęborka niech wraca i zrobi kilka rundek pod trojmiasto a potem na Warszawę:)

        • 0 0

    • w dodatku POlityczna w sam raz pod wybory

      • 0 5

  • doskonale przygotowanych prokejtów..heeh (2)

    urzędasy robią beznadziejne projekty tylko, że jest presja polityczna aby te wnioski przechodziły.... ot równośc wobec prawa. Przedsiębiorców wnioski są odrzucane bez 2 zdań

    • 24 40

    • raczej nie jest ciężko brylować w statystyce pozyskanych pieniędzy na mieszkańca (1)

      mając niewiele mieszkańców, co więcej leżąc pomiędzy miastami napędzającymi rozwój

      • 7 3

      • lepej byłoby zrobić tunele dla pieszych

        tunele dla pieszych pod aleją albo przejścia z windami nad jezdanią,zmienić światła na niepodległości, bo są często za krótkie i na początku (przy AWFie) średnio zsynchronizowane...dużo więcej się tam nie da zrobić i troche większe lewoskręty namalować bo się ludzie nie mieszczą (np. przy monciaku i 3 maja)po likwidacji paru świateł (przy AWFie, intermerche itp.), zrobieniu tuneli/wiaduktów i zrobieniu zielonej drogi powinno być płynniej i taniej od tunelu pod CAŁĄ nepodległości...(jeżeli w UE sie zgodzą na takie coś znaczy że UE to jeden z najbardziej marnotrawiących pieniądze podatników sztucznych tworów)....ostatnią sparwą jest ruszanie - jakbyśmy płynnie ruszali ze świateł przepustowość byłąby większa i po kłopocie. ..

        • 0 5

  • sto zadluzaniu w UE (12)

    bo obudzimy sie w wiekszej pupie niz teraz ameryka.

    • 28 40

    • kto się zadłuża ten się zadłuża

      urzędasy podprowadzają z tych unijnych datków ile wlezie.

      • 5 5

    • (9)

      tylko, ze pomoc unijna to nie zadlużenie

      • 9 4

      • (1)

        Unia działa trochę jak sekta (nie jestem radykałem:), zwyczajnie mechanizm podobny) - najpierw daje, jest fajnie, jest zadowolenie, jacy to mi silni, a potem przez lata sypać kaską i podporządkowywać się dyrektywom...

        • 2 6

        • żeby sypać

          to trzeba najpierw mieć

          • 5 1

      • powiem to premierowi Grecji (4)

        bo poki co rozbawiles mnie :P

        • 2 1

        • (3)

          A Ty myślisz, że Grecja dostaje kasę za free - o nie:) - dostaje pożyczki i to na procent:) - nie wierz w bezinteresowną pomoc zachodnich sojuszników Greków, oni pożyczają, nie dają - dostaną z powrotem więcej - jeśli Grecja przetrwa, a musi przetrwać, bo to w interesie banków "zachodnich sojuszników" Grecji.

          • 3 4

          • sam sobie zaprzeczasz (2)

            • 2 2

            • (1)

              Mianowicie, w jaki sposób?Przeczysz temu, że Grecja jest pompowana pieniędzmi, które będzie musiała oddać?

              • 3 2

              • wczesniej byla nimi pompowana

                i dlatego jest jak jest. Podobnie jak reszta przystawek francji i niemiec w eu.

                • 1 0

      • ciekawe co mysla o tym co piszesz teraz w..

        portugali hiszpanii, irandli wloszech czy grecji.. Bo tam niepredko wyjda z dlugów..

        • 1 0

      • a to:

        ttp://www.youtube.com/watch?v=j5tlAY9qm1c&feature=relatedW takim razie, kto ma racje?

        • 0 1

    • STOP!!!

      • 0 1

  • Gdańsk 4 (7)

    ..Adamowicz musi odejść !!!

    • 70 52

    • a zobacz ile było w poprzednich latach...

      duużo więcej

      • 7 1

    • a zobacz ilu w Gdańsku jest mieszkańców

      a ilu w Sopocie.

      • 9 0

    • 4 złote ponieważ większość inwestycji była rozliczona w ubiegłych latach, jeśli inwestycja ciągnie sie np 3 lata to tylko w jednym roku zostaje ujeta

      • 10 1

    • (1)

      ty się w Leppera bawisz - zobacz jak ten skończył

      • 1 3

      • nie strasz bo sie..

        • 0 1

    • twoj mozg juz dawno temu (1)

      odszedl (!!!)

      • 2 4

      • raczej twoj

        zostal ci numer 3211

        • 3 1

  • Po co Gdynia budowała Drogę Rózowa? (8)

    mogła poczekać i przygotować obecnie TUNEL. Tak samo jest z Mediateką. Dlaczego organizowano konkurs międzynarodowy i nagłośniano budowe, ale nic praktycznie się w Gdyni nie robi w zakresie tuneli, teatrów, mediateki, podziemnych parkingów, ścieżek rowerowych, a nawet porażka co do budowy kina całego centrum, czy ratusza,..Ufundowano stadion Arce która zajmuje ostatnie miejsce i to już w spadkowej pierwszej lidzeGdansk nadrabia zaległości, Sopot widać jest naprawdę liderem - tylko gratulować

    • 43 69

    • gdański napinacz (5)

      artykuł o Sopocie, a ten swoje. Trollom mówimy nie!

      • 25 15

      • co chcesz palancie? (3)

        pisze prawde czy nie?! Gdynia to dno, tam sie nic nie buduje. miasto 2 ulic, zlomu w porcie i kolosa na glinianych nogach.

        • 7 20

        • dwie ulice i kolos? coś nie tak z logiką wypowiedzi koleżko...

          • 12 3

        • Policz swoje dwupasmowe dojazdy do obwodnicy ;)

          • 8 4

        • no i po co to piszesz? W Gdańsku też nic ciekawego, zakorkowana Grunwaldzka, pseudozabytki nad Motławą i aromaterapia na Szadółkach. Jeśli lubisz rozmawiać w ten sposób, to gratuluje. Po co Gdyni jakieś tunele? I gdzie niby ma je postawić? Teatr - własnie trwa rozbudowa (akurat Gdynia jeśli chodzi o teatry to jest liderem). Mediateka - własnie powstaje na Pogórzu. Ścieżki rowerowe - niedługo rusza budowa ścieżki rowerowej z Unruga do Wiśniewskiego, poza tym ciągle są jakieś budowane. Nowy ratusz - póki co nie jest to najważniejsze dla Gdyni, ale są takie plany. Popatrz lepiej na gdański ratusz.

          • 12 6

      • Bo głupi jest i ma kompleksy

        • 4 2

    • Droga Różowa

      O ile wiem, to Droga Różowa jest projektem sprzed 1939 roku. Ktoś na planach zaznaczył tą drogę różowym kolorem. Nie wiem jak to miało iść dalej do WM Gdańska. Może odgrzebać projekt?

      • 2 2

    • Tunele są z definicji bardzo drogie. Należy wyznaczać je tylko tam, gdzie są niezbędne.

      Gdzie droga szybkiego ruchu krzyżuje się z inną drogą samochodową, wodną, torowiskiem czy ścieżką. I tam, gdzie nie da rady wiadukt. Komu przeszkadza Droga Różowa? Nieliczni mieszkańcy mają dźwiękoszczelną ścianę. A są tylko w pobliżu skrzyżowania z Wielkopolską.

      • 1 1

  • "projekt rozbudowy ul. Kolejowej, która miałaby się stać jednym z elementów tzw. osi administracji i biznesu przebiegającej wzdłuż torów kolejowych przechodzących przez Sopot" - mowy nie ma.

    • 8 16

  • tunel w Sopocie? (11)

    Oby tym razem w Sopocie udało się zaprojektować taki tunel, którym wóz strażacki przejedzie i nie będzie się przy większym deszczu w jezioro zamieniał...

    • 126 10

    • tak znowu był niedawno zalany , ale dziwnie cicho o tym ??? (2)

      Zbyt rano ,żeby dotarło do spiochów ???

      • 9 8

      • no ba!

        robią basen dla turystów :D

        • 11 4

      • nie był zalany bobasku

        • 3 0

    • tunel w sopocie? BZDURA! (2)

      stara bzdura i głupota! tory pod ziemię a na tym 2 jezdnie po 3 pasy ruchu każda + ekrany wygłuszające. I taniej i szybciej!

      • 13 17

      • Jak to policzyłeś? (1)

        Że niby schowanie torów pod ziemię będzie tańsze i szybsze niż budowa tunelu?A gdzie te tory chcesz niby schować? A jak będzie wyglądało kursowanie pociągów przez sopoćkowo w czasie realizacji twojej genialnej wizji? To po co PLK modernizują te linię skoro ty masz taki genialny pomysł? U mnie masz Nobla z głupoty.

        • 22 4

        • Z ciebie Architekt jak z koziej d...

          A po co np. będzie "znowu" przebudowywane skrzyżowanie we Wrzeszczu przy Galerii? Wg ciebie to głupota. A wg innych to dalsza modernizacja.Jak na architekta, to słabo z twoją wyobaźnią. Tory można przekładać stopniowo.Druga rzecz to funkcjonowanie tunelu samochodowego w Polsce. Nie jest to kwestia finansów, tylko umiejętności poruszania się w tunelu przez kierowców (patrz choćby na obwodnicę, po której większość ma problemy z poruszaniem się. A co dopiero w tunelu?)Następna rzecz, to łatwiejsza realizacja skrzyżowań/węzłów z jednego poziomu, aniżeli pokonywanie różnic terenowych.Problemem ogólnym występującym w obu wariantach przebiegów, to cieki wodne.Architektem się bywa. A ty nim z pewnością nie jesteś.

          • 1 5

    • jesli pompy w tunelu sa wyłaczone to zbiera sie woda (4)

      trzeba troche wiedzy jak jej nie masz to nie pisz nic

      • 10 4

      • (3)

        Skoro woda się zbiera, to znaczy w takim razie, że pompy są wyłączone. Przez takich ludzi jak Ty Polska jest sto lat za murzynami. Przecież pompy są, co z tego, że wyłączone. To tak, jak w CK Dezerterach: "Oni hymn znają, ale nie umieją".Won z takimi "ekspertami"

        • 6 4

        • idiota jestes bo ja nie mam nic z pompami wspolnego ale mam troszke wiedzy wprost przeciwnie do ciebie (2)

          ty reprezentujesz poglad a w afryce bija Murzynow .zenujacy jestes koles naprawde zenujacy jeszcze raz troche poczytaj dowiedz sie a pozniej pisz

          • 3 4

          • (1)

            Nie dość, żeś ekspert-amator, to jeszcze czytanie ze zrozumieniem chyba na nowej maturze ćwiczyłeś :p. Jak rozumiem dla Ciebie bicie Murzynów jest równoważne z powiedzeniem "sto lat za murzynami" - nie dziwię się, że obniżono próg minimalny na maturze, bo by nam rychło magistrów zabrakło. Dodatkowo nie widzę związku z tym biciem, ale być może to już moja wina, każdy ma swoje ograniczenia ;) Skoro jednak musisz poleczyć kompleksy czyimś kosztem, to służę uprzejmie :DA tak btw co to za wyzywanie obcych ludzi? Mama kultury nie nauczyła?

            • 2 2

            • kretyn kretynem zostanie buraku wez sie za porzadna robote

              twoje wywody to wywody idioty hehe a kultury to ty nie ucz innych najpierw sam ja miej !

              • 1 1

  • a Budyń siedzi...

    i zawija w sreberka

    • 55 15

  • no to niech sobie Sopot buduje (4)

    Gdańsk sobie buduje pod kanałem, a Gdynia walnie na Hel.

    • 80 8

    • (2)

      A figa! Gdynię stać na więcej! Tunel od razu do Szwecji!!!!

      • 2 1

      • (1)

        Do USA!!!

        • 0 0

        • to będzie takie cichociemne przejście bez wizy ;)

          • 0 0

    • Jestem ZA !! I piszę serio, a nie dla żartu !

      Dokładniej - w terenie miejskim i przybrzeżnym zatoki ma być tunel, gdzieś od połowy powinien być most.

      • 1 0

  • Karnowski nie przeginaj z pr

    bo za chwilę przegonisz Słońce bulwaru.

    • 33 34

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane