- 1 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (180 opinii)
- 2 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (119 opinii)
- 3 Do czerwca skażona ziemia znknie z Gdańska (73 opinie)
- 4 Trzy przejścia na odcinku 130 metrów (114 opinii)
- 5 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (268 opinii)
- 6 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (172 opinie)
Sopot: rusztowaniem w reklamę
Sopot wydaje wojnę wielkim billboardom umieszczanym na budynkach w centrum miasta. Zasłaniać je będzie... rusztowaniami.
Miejskie rusztowanie zostanie usunięte, jeśli właściciel budynku (tego i każdego innego) zobowiąże się, że nie będzie wieszał reklam bez zgody miasta.
- Zdajemy sobie sprawę, że to rusztowanie jest szokujące, ale takie musi być. To pewien wyraz naszych działań, poprzez który chcemy jasno powiedzieć: Stop wielkogabarytowym reklamom. Sopocka architektura jest na to zbyt ładna. - kategorycznie stwierdza Magdalena Jachim z Urzędu Miejskiego w Sopocie.
Urzędnicy nie mówią jednak "nie" wszystkim reklamom. Nie zamierzają również oceniać banerów ze względu na treści, które prezentują (chyba że dojdzie do jawnego naruszenia dobrego smaku). Głównie chodzi im o wyeliminowanie tego zjawiska z najbardziej atrakcyjnej części miasta, czyli z centrum. Co zrozumiałe, za udostępnienie tam ściany na billboard można też najwięcej zarobić.
Jak mówi Magdalena Jachim o tym co i gdzie można wieszać stanowią miejskie plany zagospodarowania przestrzennego. Każdy właściciel czy dzierżawca budynku bez wyjątku chęć umieszczenia na elewacji wielkogabarytowego billboardu musi zgłosić do Wydziału Architektury w magistracie. - Niestety jest to fikcja. Właściciele o to nie dbają i nas o zgodę nie pytają. Mamy tego dosyć. - dodaje.
Miejskie władze liczą, że przykład domu towarowego na Monciaku zwróci uwagę na problem i na innych podziała ostrzegawczo.
Opinie (207) ponad 10 zablokowanych
-
2008-07-04 07:05
Brawo (1)
Genialny pomysl
- 0 0
-
2008-07-04 09:32
genialny pomysl???
obrzydlistwo! chyba wladze miasta postanowily rozwiazac problem w 3 minuty. naprawde nie ma innych srodkow, zeby z tym walczyc? kto w tym miescie rzadzi, bo chyba nie urzad miasta?
"Właściciele o to nie dbają i nas o zgodę nie pytają" - to moze zadzwoncie po super nianie jak sobie nie radzicie :)- 0 0
-
2008-07-04 09:30
__----SOPOCIANIE----___
żal mi was,
wami też cymbały rządzą.
a tak z ciekawości, ile kosztuje miasto ta "inwestycja"?
Stać Sopot na to? wooow no tak zapomniałem, że to kurort, hrhrhrhr.
(wynajęcie rusztowania, postawienie, bilbord na rusztowaniu- produkcja i rozwieszenie, montaż, rozebranie rusztowania, zawiezienie, odwózka itp) Znów zapomniałem, bo w końcu najlepiej zarabia się na pieniążkach z miasta.- 0 0
-
2008-07-04 09:26
Pijaczki na plaży...
Za to menele na plaży pięknie się wkomponowują w klimat miasta...Może z tym miasto coś by zrobilo?? Śpią te brudasy przy Copacabanie w stertach śmieci - wygląda to "pięknie" i robi "świetną" reklamę miastu...
- 0 0
-
2008-07-04 09:21
Władze sopotu to debile!
Ktokolwiek ma doczynienia z nimi o tym wie i nie mówie tu o internetowych szczekaczach, którzy raz na rok wpadną na monciak pospacerować i wydaje im się, że w czymś uczestniczą. Ilu to już ludziom odjęto chleb od ust, przez absurdalne decyzje? Najpierw wyrzucają handlowców z Domu Towarowego pod pretekstem ekskluzywności sopotu, by zaraz potem oddać cały budynek wieśniackim ciuchom Reserved, a potem płakać, że wywiesili banery i postawić zardzewiałe rusztowanie na środku monciaka. Z mniejszymi stoiskami np. na molo jest to samo. Ludzie walczą i wypruwają się płacąc gigantyczne ceny miastu za możliwość prowadzenia działalności, by coś zarobić, a nie siedzieć na dupie to przyjdzie pan artysta plastyk(fleja jakich mało) i powie, że falbanka na parasolu jest w innym odcieniu niż ecru i dowidzenia. Ale co dalej z tymi ludźmi nikogo nie interesuje.
- 1 0
-
2008-07-04 09:16
to cud, że RE jest w tym miejscu - remont i adaptacja trwały miesiąc, działali 24h/dobę a miasto robiło im i tak pod górkę
"Jeszcze niedawno Władze Sopotu szczyciły się tym ze w tym budynku będzie miała swój największy sklep firma z naszego regionu"
na kilka dni remontowcy chcieli pozwolenie do wjeżdżania pod budynek , żeby wyładowywać materiały, płyty, itp. ... nie dało się ...
UM Sopot nie jest dla ludzi ale dla siebie ...- 1 0
-
2008-07-04 09:16
zacofanie!
malkontenci, jedźcie do wielkich miast europejskich,
Londyn, Monachium, Paryż czy nawet sięgając dalej Tokio, Nowy Jork, tam reklama zdobi miasto, a u nas jak widać lepiej pokazać oszpecony budynek niż powiesić reklamę, heh żenujące zacofanie albo...
brak wpływów z takich reklam do kasy miasta i to chyba o to bardziej chodzi. Budynek prywatny więc w trąbkę miasto może właściciela tylko cmoknąć i figę z makiem zobaczyć niż kasę za taką reklamę, więc wolą oszpecić rusztowaniem, wydać pieniądze, zając miejsce dla przechodniów i zacierać ręce, że komuś zrobili pod górkę, nic z tego nie mają i dlatego szkodzą, heh, błazny nic więcej.- 1 0
-
2008-07-04 08:33
jakie to madre chlopaki z urzedu (1)
Niech wladze Sopotu opuszcza glowe i spojrza na ziemie i syf jaki panuje w sopocie, moze wymysla plan zeby bbrac kase i inwestowac ja w miasto a nie zaslaniac w tak brzydki sposob jak to rusztowanie.
Niedlugo zeby powiesic firanki w oknie bede musial pytac swite prezydenta.
A panom, ktorzy powiesili reklame polecam zdjac baner szybko, szybko zniknie rusztowanie. Nastepnie znow powiesic i czekac az panowie z urzedu sie zorganizuja podpisza setki papierow i znow postawia szpecace rusztowanie. i tak w kolo macieju.
POmysl rusztowania uwazamza slaby. Wiecej gry w szachy panowie urzednicy- 0 0
-
2008-07-04 09:13
malami: dokładnie jak piszesz - pstyrk i światło ;)
Gmina jaką logikę tu wkłąda to ja nie wiem, ale raczej wygląda to na topone myślenie murarza co na złość klientowi zamuruje jajko w ścianie bo na tyle go stać ...
- 0 0
-
2008-07-04 09:09
trzeba było z obydwu stron budynku postawić te rusztowania
ktoś wydał z pieniędzy Gminy na taką instalację a reklamy RE-RESERVED i tak widać.
Durni ci urzędnicy - jeszcze ktoś tu napisał, że napierw było rusztowanie miasta a potem rekalmy RE - czy to prawda ?- 0 0
-
2008-07-04 00:11
Zapraszam do Warszawy (3)
Zobaczą Państwo jak reklama rządzi. Co się w Polsce stało, że reklamę wiesza się wszędzie, gdzie popadnie? Jaki plan zagospodarowania przestrzennego o którym piszą w artykule? Przecież o tym decydują własciciele budynków, a ci są łasi na pieniądze bez względu na estetykę. Jeżeli Sopotowi się uda to będę przecierał oczy ze zdumienia, że w Polsce jest możliwe obłaskawienie agresywnej reklamy.
- 2 4
-
2008-07-04 06:38
POPIERAMY W 100% (2)
- 0 0
-
2008-07-04 08:46
Estetyka Reklama, Wlasnosc-Image Miasta (1)
Akurat swietny przyklad jak po wyzwoleniu wlasnosci spod restrykcji dyktatu ideologicznego
wlasnosc sama narzuca sie i podporzadkowuje wszystko swojemu "prawu do wolnosci i bznesu" i ideologizuje swoje prawa, co widac na beznadziejnie szpetnych banerach budynkowych.
Reklamy na budynkach naprawde wygladaja jak transparenty socjalizmu mimo graficznej dopskonalosci. Osobiscie symbolizuje dla mnie BUDOWE, tak doslownie i w przenosni.- 0 0
-
2008-07-04 08:59
Swietna akcja miasta
Swietna, inteligentna.
Banery wygladaja jak budowa, wiec miasto postawilo rusztowanie, bo co to za budowa bez rusztowania :)- 0 0
-
2008-07-04 08:52
Dlatego kocham Gdynie
Zero rozgrywek politycznych i uprzykrzania życia jak ktoś nie chce dać w łapę. Rusztowanie było stawiane na dziko, z olaniem całego BHP, prawdopodobnie miasto postawiło je bez POZWOLENIA od miasta xD. A potem główny architekt miasta ustalał, co za debil postawił takie g...wno na monciaku. I kto postawił? MIASTO.
A ja się pytam KTO zapłacił za postawienie tego złomu ( co kosztuje minimum 10 000, postawienie, wydrukowanie i dzierżawa ). Czy miasto, które nie ma podobno kasy żeby pomóc bezdomnym, posprzątać plażę itp?- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.