• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spółka Nextbike wykluczona z przetargu na Mevo 2.0

rb
2 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Obszar Metropolitalny zdecydował o wykluczeniu z dialogu konkurencyjnego spółki Nextbike Polska. Obszar Metropolitalny zdecydował o wykluczeniu z dialogu konkurencyjnego spółki Nextbike Polska.

Już tylko dwie firmy ubiegają się o zostanie nowym operatorem roweru metropolitalnego Mevo. Z wyścigu odpadła spółka Nextbike, która ma problemy z płynnością finansową i ogłosiła złożenie wniosku o restrukturyzację.



Czy brakuje ci rowerów Mevo?

Decyzję o wykluczeniu spółki Nextbike z udziału w dialogu konkurencyjnym podjęła komisja przetargowa złożona z przedstawicieli OMGGS, oficerów rowerowych z Gdyni, Gdańska, Sopotu i Tczewa, specjalistów ds. zamówień publicznych i prawników.

- Powodem było nienależyte wykonanie projektu Mevo 1.0., którego spółka była w 90 proc. podwykonawcą. Wykluczenie nastąpiło na podstawie art.24 ust.5 pkt 2 Pzp - wyjaśnia Alicja Mongird, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego.
W dalszych etapach postępowania udział wezmą:

  • Konsorcjum BikeU (Polska) i Freebike (Czechy) - mający doświadczenie w elektrycznych systemach funkcjonujących w 19 europejskich miastach, mi.in. w Londynie.
  • Marfina (Hiszpania) wraz z firmą Geovelo (Polska) jako podwykonawcą. Katalońska korporacja znana głównie ze swojej marki Movienta ma swoje rowery m.in. w Barcelonie i Paryżu.

Pierwsze spotkania z firmami odbędą się w połowie czerwca. Na podstawie rozmów z wykonawcami komisja przygotuje ostateczny kształt systemu Mevo. Dokładne opisanie przedmiotu zamówienia nastąpi dopiero po ukończeniu dialogu z wykonawcami. Ostatnim etapem dialogu konkurencyjnego jest składanie ofert i wybór najkorzystniejszej z nich.

- W dialogu konkurencyjnym, do momentu wyboru nowego operatora, będą brać udział także eksperci z kraju i zagranicy, pracujący przy badaniach i analizach dotyczących funkcjonowania nowego Mevo. Przeprowadzona zostanie analiza modeli funkcjonowania nowego Mevo, która będzie zawierała m.in. zalecany rodzaj rowerów, sposób i technologię ładowania wraz z rozmieszczeniem stacji, kryteria oceny jakości funkcjonowania systemu oraz analiza finansowa, która sprawdzi kondycję finansową potencjalnych wykonawców, koszty wdrożenia różnych modeli Mevo oraz szacowane przychody. Wśród mieszkańców OMGGS prowadzone są badania ankietowe dotyczące m.in. preferowanej ceny abonamentu i popytu - dodaje Mongird.
Nowy system ma składać się z min. 4 tys. rowerów, z czego min. 25 proc. mają stanowić rowery elektryczne, które są już w posiadaniu OMGGS. Większy nacisk ma być położony na relokację rowerów i rozproszenie punktów serwisowych oraz punktów ładowania baterii.
rb

Miejsca

Opinie (171) ponad 20 zablokowanych

  • Ciekawe kto mi zwroci finanse

    za doladowanie z Mevo. Pomijajac fakt, ze w 3/4 przypadkow nie mozna bylo roweru wynajac bo wiecznie byly jakies problemy - a to z systemem a to z samym rowerem.

    • 12 1

  • Jestem bardzo wdzięczna mevo za najlepsze stojaki na rowery, brakowało czegoś takiego: dobre odstępy, łatwo zamocować, wszechobecne.

    • 11 2

  • właściwie to zawsze ich brakowało ;)

    odkąd się pojawiły, to zawsze ich brakowało, w najlepszym wypadku stały nienaładowane, więc z praktycznego punktu widzenia, to że ich obecnie nie ma, nie zmienia znacząco komfortu korzystania z tego wynalazku

    • 12 2

  • 4 tys. na cały obszar Metropolitalny to za mało!

    • 8 1

  • to trza miec tupet ! kase wyciagneli, nie zaplacili a jeszcze chcieli dalej dzialac

    dramat - do prokuratury

    • 12 1

  • (1)

    Oficer rowerowy......polska język trudna język. Autor chyba długo nie zaglądał do słownika języka polskiego. Jakimi krasnalami trzeba być, żeby używać wobec siebie określenia "oficer rowerowy". To tylko świadczy o poziomie intelektu oraz wyjaśnia powszechne roszczeniowe nastawienie do otaczającej rzeczywistości fanatyków rowerowych.

    • 13 9

    • To zdaje się kalka z angielskiego.

      Wiesz, brzmi fajniej niż jakiś starszy inspektor :)

      • 2 1

  • OMGGS jest współwinne porażki Mevo

    OMGGS to lądowisko dla nieudaczników, których trzeba się było pozbyć z różnych powodów z innych urzędów. Więc taki super zespół spie.... każdy projekt. Co to towarzystwo wypracowało ? Co wdrożyli ? Przepalanie kasy i bicie piany!

    • 22 2

  • Uruchomienie systemu rowerów publicznych w Trójmieście i gminach ościennych

    będzie ważnym krokiem do podniesienia poziomu dyskusji o przyszłości całego systemu zrównoważonej mobilności i polityki przestrzennej regionu. Na całym obszarze metropolitalnym obsługiwanym przez SKM (warto pamiętać o potrzebie wymiany jej taboru i poprawie dostępu do jej wszystkich stacji dla pieszych i rowerzystów) skala korzystania z rowerów prywatnych i publicznych mogłaby znacząco wzrosnąć. Już teraz wiele zestawów stojaków do parkowania rowerów chronionych wiatami w dzielnicach peryferyjnych dobrze służy mieszkańcom. Warto stworzyć program budowy kolejnych wiat parkingowych na osiedlach domów wielorodzinnych. W każdym razie, uruchomienie nowego MEVO otworzy oczy wielu niedowiarkom. Administratorom tego portalu proponuję też zadbać o usuwanie wpisów autora siejącego hejt: podpisującego się hasłem typu "rowerzyści powodujo raka". Jemu samemu proponuję zmianę nicka. Pozdrawiam rowerzystki i rowerzystów dbających o swój układ sercowo naczyniowy, ulegający degeneracji w przypadku codziennego korzystania z samochodu w dojazdach do pracy.

    • 6 6

  • Niech będzie chociaż 100 rowerów ale niech to ruszy.... A nie 3 lata rozmów a nasze pieniądze, a rowerów nie ma...

    • 4 1

  • Do tego czasu to te rowery będą całkowicie zardzewiałe i nie do użytku...

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane