- 1 Nocna komunikacja do poprawki (188 opinii)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (365 opinii)
- 3 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (70 opinii)
- 4 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (52 opinie)
- 5 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (332 opinie)
- 6 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (136 opinii)
Spór o znak "stop" na drodze rowerowej w Sopocie
Na wysłanym nam nagraniu widać, jak kolejni rowerzyści nie zwracają uwagi na znak "stop".
Jedni uważają, że znak "stop" na drodze dla rowerów na wysokości ul. Hestii 3 w Sopocie nie ma sensu, drudzy denerwują się, że nikt nie zwraca na niego uwagi, co prowadzi do niebezpiecznych incydentów. Po naszych pytaniach do magistratu kurortu temat zostanie poruszony na Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Najważniejsze informacje o rowerach
Jednak zdaniem cyklistów, ustawienie w tym miejscu znaku obligującego do zatrzymania się, nie zostało dobrze przemyślane.
- Jeżdżę tędy dosyć często i sądzę, że powinna się pojawić informacja dla rowerzystów o tym, że w tym miejscu mogą pojawić się piesi, że jest przejście. Nie spotkałem się nigdzie w Trójmieście ze znakiem "stop" na drodze rowerowej. Przymus zatrzymania się przed takim znakiem negatywnie wpływa na płynność ruchu - mówi pan Mateusz, nasz czytelnik.
Sopoccy urzędnicy przyznają, że to jedyne miejsce w kurorcie, gdzie taki znak na DDR można spotkać. Dlaczego pojawił się akurat tam?
Znak jest potrzeby, żeby zwiększyć czujność rowerzystów
- Znak "stop" stawiamy nie tylko na skrzyżowaniach, ale zgodnie z jego definicją też tam, gdzie krzyżują się potoki ruchu, a zatrzymanie pojazdu wpływa na poprawę bezpieczeństwa. W omawianym przypadku pojazdem jest rower, a krzyżujące się potoki ruchu to: ruch rowerowy z ruchem pieszym. Przejście piesze stanowi również dojście do SKŻ [Sopocki Klub Żeglarski Ergo Hestia Sopot - dop. red.], gdzie często piesi w obu kierunkach niosą sprzęt żeglarski, np. deski z żaglami do serfowania, pchają małe żaglówki itp. - tłumaczy Tomasz Kamiński, zastępca dyrektora ds. eksploatacji sopockiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Dodaje, że w związku z tym, że to miejsce jest bardzo nietypowe i niebezpieczne, jego oznakowanie i geometria mają zwrócić uwagę i wzmóc czujność - zwłaszcza u szybko poruszających się rowerzystów.
Rowerzyści nie zatrzymują się przed znakiem "STOP" (114 opinii)
Urzędnicy zapowiadają, że temat oznakowania w tym miejscu poruszony zostanie w najbliższy czwartek na Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. W spotkaniu uczestniczyć będą przedstawiciele sopockiej policji.
Na koniec warto wspomnieć, że za niezatrzymanie się przed znakiem "stop" grozi mandat w wysokości 100 zł i (w przypadku kierowców pojazdów spalinowych) dwa punkty karne.
Opinie (954) ponad 50 zablokowanych
-
2020-07-10 15:20
Znak STOP przed przejściem który prowadzi to zamkniętej bramy, prywatnej posesji?
hmmmmm czy ja też mogę sobie zamówić takie "prywatne przejście ze stopem" ?
- 3 2
-
2020-07-10 13:50
i nie stosują się do....
sama jeżdżę rowerem i denerwuje mnie jak rowerzyści przejeżdżają przez przejście dla pieszych !!!! Należy zejść i przeprowadzić rower przez przejście. Może jakaś kampania reklamowa???
- 0 1
-
2020-07-08 20:34
art. 26 ust. 1 PoRD (2)
art. 26 ust. 1 PoRD kierujący rowerem (bo rower to pojazd, prawda) ma także ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu (identycznie jak kierowca auta, wiadomo)
tyle w temacie
nie zapitalamy na pasach tylko puszczamy pieszych.
dociera?- 5 6
-
2020-07-10 13:26
No tak ale tu problem jest ze znakiem STOP, a nie z pierwszeństwem
- 2 0
-
2020-07-08 21:40
jest też artykuł zakazujący wchodzenia pod nadjeżdżający pojazd zakazujący wejścia zza przeszkody boiegania przystawania obowiązek upewnienia się czy nie nadjeżdża pojazd mam pytanie mendo dlaczego nie mówisz o tym?Czy te przepisy zostały unieważnione?
- 4 4
-
2020-07-09 06:32
Na tym filmie kilkanaście osób złamało (2)
przepisy ruchu drogowego. Każdy z nich powinien zostać ukarany mandatem. Film jest bezpośrednim dowodowem dla policji. Dlaczego policja nie reaguje i nie rozpoczyna poszukiwań tych drogowych piratów?!!!!
- 3 6
-
2020-07-10 13:25
a właśnie że nie. znak stopu z definicji dotyczy najbliższego skrzyżowania, a nie przejścia
- 2 0
-
2020-07-09 08:17
film tez jest baranie dowodem w sprawie zagrażającego bezpieczeństwu i bezprawnemu oznakowaniu trafi gdzie trzeba już niebawem może w Warszawie się zajmą bezprawiem drogowym w śmierdzącej korupcją sopockiej wiosze
- 3 1
-
2020-07-09 19:02
Rowerzyści oburzeni znakiem stop? (2)
Brak znaku uplynni ruch? A co z ruchem samochodowym? Przecież do tej pory byli przeciw A teraz jak ich dotyka ten problem to wielkie Auuuuu.... buhahaha
- 2 3
-
2020-07-10 13:07
a widziałeś gdzieś znak stop przed przejściem na jezdni?
do tego przed przejściem prowadzącym tylko do prywatnej posesji?
przejściem które niemal przez cały rok kończy się na zamkniętej bramie?
a znak stop jest cały rok cały dzień całą noc.- 2 0
-
2020-07-09 20:40
głupku n jezdniach stopy nie stanowią prywatnych tabliczek na posesjach
- 1 0
-
2020-07-10 07:37
(1)
zatrzymam się na stopie, a ktoś z tylu wjedzie mi rowerem w tylek;/
- 3 0
-
2020-07-10 12:26
wiem...
masakra, ja pokazuje ręką na znak zanim zacznę hamować, polecam
- 0 1
-
2020-07-10 12:25
ahhh
Wstyd mi za kolegów rowerzystów, ubolewam strasznie jak to widzę, a wszystkich nieprzyzwyczajonych do szaleńców na drodze rowerowej gości z innych miast przestrzegam aby wchodząc na ścieżkę mieli oczy dookoła głowy.
I jest mi bardzo przykro koledzy, że musicie się tak śpieszyć na rowerze, bo dla mnie to relaks nawet jak jadę do pracy (może to przez te ściskające ubranka tyle stresu wprowadzacie ;)- 0 2
-
2020-07-08 07:08
Biednemu rowerzyście znak stop przeszkadza (43)
..w płynnym ruchu! No weźcie mnie bo pęknę! Niech ja też zacznę używać takiej logiki prowadząc mojego blachosmroda!
Rowerzyści to jednak łby zakute. Zmienić prawo! Obowiązkowe szkolenia i OC!- 278 61
-
2020-07-10 12:20
Kazdy piszacy o obowiazkowym OC dla rowerow jest i**ota i tu nie ma po prostu mowy o pomylce.
- 0 0
-
2020-07-08 07:12
(4)
Każdy rower powinien mieć też obowiązkowy przegląd.
- 10 8
-
2020-07-10 10:10
i silnik TDI
- 0 0
-
2020-07-08 12:21
Zaraz po tym, jak zaostrzymy warunki przejścia przeglądu dla samochodów.
Jakim cudem tedeik zostawiający za sobą czarną chmurę może dalej jeździć?
- 3 2
-
2020-07-08 08:59
Raczej każdy rowerzysta.
- 6 2
-
2020-07-08 07:44
ta a może jeszcze obowiązkowy przegląd butów dla pieszych?
- 9 8
-
2020-07-08 18:36
dzi
widać , że nigdy na zwykłym rowerze nie jezdziłaś(łes)
- 0 1
-
2020-07-08 07:12
(35)
Nic dodac, nic ujac. Najbardziej roszczeniowa grupa na drogach i najbardziej ignorujaca wszelkie przepisy ktore im nie odpowiadaja. Przejzdzanie na czerwonym obserwuje codziennie, przejzedzanie po pasach tak samo, a czasmi obie rzeczy jednoczenisnie. I jeszcze maja czelnosc rzucac krytyke w kierowcow.
- 45 11
-
2020-07-08 07:47
(1)
A teraz pomyśl, że duża część tych ludzi ma prawo jazdy i jeździ też samochodem... To jest dopiero przerażające.
- 13 1
-
2020-07-08 15:41
przerażające jest to, że większość kierowców nie rozumie przepisów i nie wie kiedy można stawiać znaki STOP
- 2 2
-
2020-07-08 08:04
(11)
ciekawe jak kierowcy respektują przepisy drogowe jadąc samochodem.
Na pewno jadą 50 km/h w mieście, nie wyprzedzają na podwójnej ciągłej i zatrzymują się przed zieloną strzałką....taa, już to widzę...na czerwonym też nigdy nie przejeżdżają, pff, śmiechu warte- 5 14
-
2020-07-08 08:29
doktorek (8)
Ale Kolega widzi różnice skali? JEDEN znak stop w miejscu niebezpiecznym vs miliony stopę dla aut?.
Dlaczego rowerzyści ( większość przynajmniej) potrafią się zastosować do stopu na ścieżce rowerowej przy mostku na skrzyżowaniu TraktuswWojciecha i Starogardzkiej w Gdańsku? Bo wiedzą że w starciu z autem nie mają szans i prawo nie stoi po ich stronie w tym momencie. Święte Krowy i tyle. Przeraża mnie to bezmózgowie nota bebe często Ci rowerzyści są też kierowcami i pieszymi, ale tylko zmieniają rolę to jakieś klapki na oczy i w mózgach im się przestawiają...- 13 2
-
2020-07-08 09:14
A może dlatego, że na wale stop stoi zgodnie z przepisami (6)
Tan. Na skrzyżowaniu z drogą. A nienorsed przejściem... Znak stop nie służy do tego, nie jest postawiony zgodnie z przepisami PoRD...
Oddzielną kwestią jest brak przepuszczania pieszych na tym przejściu... Od 01.07 piesi mają pierwszeństwo nawet przed wejściem na pasy... I dla czepliwych: jest oznaczenie poziome, jest to przejście dla pieszych...- 3 5
-
2020-07-08 11:33
do Rowerzysty (2)
Póki co pieszy NIE MA pierwszeństwa przed wejściem na pasy. Przepis ten faktycznie miał wejść 01.07, ale się nie udało. Kiedy to nastąpi niewiadomo.
- 4 1
-
2020-07-08 13:10
Wiem... (1)
Zreflektowałem się po publikacji komentarza. I tak, z czystej kultury przepuszczal bede ludzi, czy to na rowerze czy aucie: mi nadrobienie "straty" zajmuje kilka chwil a pieszy może stać dłuższą chwilę.
Inna kwestią są w dalszym ciągu wtargnięcia na DDR:(- 4 0
-
2020-07-08 14:53
Racja, przepisy przepisami a kultura kulturą
Oby więcej sympatycznych rowerzystów było:)
- 3 1
-
2020-07-08 12:55
Nie. Piesi nie mają pierwszeństwa. To nie weszło (znowu)
- 1 1
-
2020-07-08 12:53
nie mają pierwszeństwa od 1.07 nic się nie zmieniło przepisów nie wprowadzono
- 1 0
-
2020-07-08 11:10
Piszesz do psów Pawłowa. Znak mu postawią przed drzwiami mieszkania, to nie wyjdzie. Znak, to znak!
- 4 3
-
2020-07-08 12:52
ale jakie to jest niebezpieczne miejsce?Przez 8 czy 9 miechów ta szopa d**ilu jest zamknięta rozumiesz?A znak wisi okrągły rok
- 1 2
-
2020-07-08 08:16
(1)
I to ma być usprawiedliwienie dla rowerzystów, którzy nie przestrzegają obowiązujących zasad?
- 16 3
-
2020-07-08 12:51
i to ma być usprawiedliwienie matole dla stawiania znaków na rympał?
- 1 2
-
2020-07-08 07:30
Ciekawe... (20)
Jak by tu szanowni komentujący zachowali się, gdyby np na Grunwaldzkiej postawiono stop przed przejściem dla pieszych... Już widzę, jak każdy samochód po kolei zatrzymuje się...
A propo władz Sopotu, czekam z niecierpliwością jak postawią znak D-9, skoro maja własne interpretacje zasadności znakow...- 11 19
-
2020-07-08 07:40
(14)
Um, tak, jakby kierowcom postawic znak stop na grunwaldzkiej przed przejsciem, to owszem zatrzymywaliby sie.
- 21 10
-
2020-07-08 08:16
(10)
Znaki "Stop" stoją w wielu miejscach - i trzeba je respektować. Jestem kierowcą i rowerzystą - i nie rozumiem problemu. Jest "Stop" - zatrzymujemy się i tyle. Czy na skrzyżowaniu czy przejeździe kolejowym rowerzysta też może ten znak sobie pominąć? Nie.
Dodam, że rowerzyści nader często zapominają o przepuszczaniu pieszych i ten znak wcale mnie nie dziwi.- 22 5
-
2020-07-08 08:49
Gdybyś miał prawo jazdy zrobione a nie kupione (8)
Byś wiedział, że B-20 obowiązuje w połączeniu z oznakowaniem poziomym.
- 5 13
-
2020-07-08 12:59
Gdybyś miał prawo jazdy zrobione a nie kupione (1)
Byś wiedział, że przy braku oznakowania poziomego do B-20 obowiązuje cię zatrzymanie się w miejscu zapewniającym najlepszą widoczność.
- 1 4
-
2020-07-08 14:33
na skrzyżowaniu. PdP skrzyżowaniem nie jest.
- 3 2
-
2020-07-08 08:57
Tobie prawo jazdy kupiła mama za osełkę masła i gęś. (1)
- 7 5
-
2020-07-08 14:32
a Ty za usługi świadczone ciałem
moderatorze, Twoje wypowiedzi łamią regulamin. Przestań rżnąć głupa.
- 2 2
-
2020-07-08 09:09
To żeś się popisał... (3)
Jak nie ma wyznaczonej linii ciągłej w poprzek drogi, to zatrzymujesz3 się przed znakiem...
- 10 4
-
2020-07-08 12:54
Warunki techniczne mówią co innego
No ale kto by się przepisami przejmował
- 3 1
-
2020-07-08 12:49
a znaki B20 d**ilu żałosny stawia się tylko w określonych miejscach znasz może palancie miejsce gdzie wyjazd ze składu węgla jest uprzywilejowany względem przelotowej ulicy?
- 4 2
-
2020-07-08 12:23
EEE?
2. Zatrzymanie powinno nastąpić w wyznaczonym w tym celu miejscu, a w razie jego braku - w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się, że nie utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem.
- 5 0
-
2020-07-08 12:48
zatrzymujey się i tyle przed zamkniętą bramą o 1 w nocy brawo kretynie
- 1 2
-
2020-07-08 08:30
Po co zaklinać rzeczywistość? (2)
Większość kierowców co najwyżej zwalnia na stopie...
- 4 5
-
2020-07-08 09:01
Nie zaobserwowalem - chyba ze to w pana/i rodzinie taka moda (1)
- 5 2
-
2020-07-08 09:11
Uwielbiam merytoryczną wypowiedź
I oczywiście atak ad persona, by zwiększyć wagę argumentu...
Jak kiedyś będę się nudził, to stanę i będę zliczał ile aut się zatrzymało na stopie niedaleko mnie, nie ze względu na ruch na głównej, a dlatego że jest znak stop.- 3 4
-
2020-07-08 09:16
(4)
Na Grunwaldzkiej są światła, które umożliwiają pieszym bezpieczne przedostanie się przez jezdnię. Tak trudno to zrozumieć? Gdy zamiast znaku stop pojawi się sygnalizacja świetlna, to rowerzyści będą bardziej zadowoleni?
- 7 1
-
2020-07-08 12:51
(3)
znaków stop się nie stawia i**oto by ułatwiać pieszym przejście przez jezdnię dotarło? Tak i**oto byliby zadowoleni bo ta twoja sygnalizacja przez 300 dni w roku byłaby nieczynna tak jak ta szopa dla tych kretynów z żagielkami jest nieczynna przez większość roku
- 1 4
-
2020-07-08 13:23
(2)
Oho, gatki na rowerku za mocno w rowek weszły XD
- 4 2
-
2020-07-08 14:10
(1)
żagielek palancie uniemożliwia normalne przejście przez .ścieżkę?
- 1 3
-
2020-07-08 14:16
Żagielek jak żagielek, ale dobrym masztem można rowerzyście przez durny łeb przywalić. Polecam.
- 2 1
-
2020-07-07 18:21
Kolarska bezkarna plaga sie rozrata i zalewa miasta,nie ma silnych na nich (25)
- 322 86
-
2020-07-08 07:29
Plus Taki (2)
W razie potrącenia pieszego... ( oby tak się nie stało bo same przeważnie dzieci tam przechodzą ) Będzie można pociągnąć rowerzystę do odpowiedzialności i nie będzie tłumaczenia że pieszy jeszcze nie był na przejściu. Filmik pokazuję dużą ignorancję rowerzystów jest to wycinek tego co robią na wszystkich drogach.... Sam dużo jeżdżę na rowerze i autem jedni warci drugich ( a podniesiona ręka przez kierowce auta w ramach przeprosin zdarza mi dziennie ze 10 razy ) Ja przewiduje ale dzieci trochę mniej.
- 15 4
-
2020-07-10 12:10
Film pokazuje jakiegos nerwowego pieszego, ktory moze miec jakies choroby wspolistniejace.
W jednym przypadku dziewuszka faktycznie niosal zagiel, to siwawy pan ja przepuscil i pojechal, zagrozenia katastrofa w ruchu ladowym nie stwierdzono.
- 0 0
-
2020-07-08 10:55
wątpliwa prawnie jest tam obecność tego znaku. Nie powinien być brany pod uwagę przez sąd, jeżeli stoi wbrew przepisom i panującej tam sytuacji. Zarządca jak widać nie zrobił nic, by ten stan rzeczy zmienić.
- 5 6
-
2020-07-07 18:24
(14)
opbowiazkowe przeglady,Oc i rejestracja!Nie wspominajac o prawie jazdy rowerem,wtedy mozna porozmawiec o rownoupranieniu. Na razie faworyzuje sie kolarzy wszedzie i z jakiej racji,podatku za drogi tak jek kierowcy(w paliwie) tez nie placa.
- 59 42
-
2020-07-08 07:08
Twój ból (4 liter) jest większy niż mój (4)
Co wy z tym OC? Kiedyś wszyscy się pruli, że rowerzysta powinien jeździć w kamizelce odblaskowej. Zakład, że gdyby wprowadzono OC, to następnym bólem by był nakaz powiadomienia SMS dla innych użytkowników ruchu, że nadjeżdża rowerzysta? Ból "czterech" i nic więcej.
- 22 41
-
2020-07-08 14:57
(3)
Wytłumacz mi w jaki sposób mogę dochodzić odszkodowania za szkody wyrządzone przez rowerzystę, który honorowo ucieka po dokonaniu zniszczenia na moje własności?
- 6 2
-
2020-07-08 18:50
Na drodze cywilnej, po uprzednim zawiadomieniu policji (2)
Kierowca samochodu też może uciec z miejsca wypadku, co zdarza się nader często.
- 4 2
-
2020-07-08 21:13
(1)
Samochód łatwiej po blachach zidentyfikować niż rowerzystę po głupiej mordzie.
- 2 2
-
2020-07-10 12:08
Przestan sapac, rowerzysci wyrzadzaja niepowazne szkody, wiec o obowiazku OC nikt powaznie nie mysli.
- 0 0
-
2020-07-08 18:51
Bo samochodowa infrastruktura jest droższa ok 237 razy od rowerowej (2)
- 4 1
-
2020-07-08 21:02
I ok 237 razy efektywniej wykorzystywana (1)
- 0 4
-
2020-07-09 19:35
Skoro wg badań robionych w Gdańsku
Liczba przejazdów samochodem jest 8x większa niż liczba przejazdów rowerem, a infrastruktura samochodowa 237x droższa - to po prostu nie znasz definicji słowa "efektywnosć".
- 2 0
-
2020-07-08 09:23
przeglądy robię, bo wymaga tego ode mnie gwarancja, oc dla rowerzystów mam wykupione ... zadowolony? czy dalej jestem niedobrym rowerzystą? aaa ... paliwo opłacam żonie, chociaż autem jeżdżę sporadycznie, czyli podatek za drogi też płacę ... co jeszcze zrobić żebyś przestał wsadzać wszystkich do jednego worka? ps. wielu kierowców też jeździ bez obowiązkowego oc ... a i przeglądy mają głęboko w tyłku
- 7 1
-
2020-07-08 07:48
90% ludzi posiadających ubezpieczenie mieszkania/domu w pakiecie otrzymuje ubezpieczenie OC
- 11 3
-
2020-07-08 07:47
aaaaahahahhahaaaaaa
podatek od spalin i zatruwania powietrza... no dobre!
- 6 1
-
2020-07-08 07:40
przestań bredzić sam jako pieszy kup sobie OC obowiązkowe i przegląd głowy sobie zrób oraz prawo jazdy do chodzenia
- 11 15
-
2020-07-08 07:32
A ja caly czas powtarzam
Kierowcy samochodow maja to wszystko, a i tak nie przestrzegaja prawa!!!
- 18 18
-
2020-07-08 07:22
Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów
Za wymuszenie pierwszeństwa na skrzyżowaniu ,na pieszym lub rowerzyście!
- 7 11
-
2020-07-09 02:00
RRRRym
Dobry rym! Nawet nie czujesz kiedy rapujesz.
- 0 0
-
2020-07-08 07:56
Patologia, to postawienie znaku STOP w takim miejscu. (2)
Jaki jest powód postawienia znaku wbrew wszelkim zasadom i celom? Bo sobie postawimy, bo ktoś ma wpływ i "se załatwił"? Te wyjaśnienia wcale nie mają uzasadnienia, że to dojście do SKŻ.
Niech ktoś mi wyjaśni, dlaczego cały ruch ma się zatrzymywać przed tym konkretnym wyjściem z posesji? Jeżeli to jest zasadą, to wszędzie trzeba postawić znaki, pod każdym przejściem np. w okolicy hotelu i bardziej uczęszczanych wejść na plażę.
Znak stop niech postawią wychodzącym z SKŻ ze sprzętem, bo to nie jest żaden potok ruchu. Potok ruchu z SKŻ, to jest kompletna bzdura wyssana z palca. Potok ruchu jest jedynie na rowerówce, a przejścia służą do przechodzenia przez ten potok. Gdzie przed przejściami stawia się znaki STOP?
Znak STOP poza tym stoi cały rok, a jakiś tam ruch w klubie odbywa się w sezonie, to jest bzdura kompletna. Niech tam sobie zbudują przejście i spowalniacz.
Pan Mietek ma salon z przyczepami i często trudno mu wyjechać z posesji, może dla jego "potoku ruchu" też postawcie znak STOP na jezdni.- 12 18
-
2020-07-08 09:34
(1)
Tym samym argumentem może posłużyć się każdy kierowca któremu na jezdni nie spodoba się ten znak. Nie Tobie jest kwestionowanie i nie przestrzeganie a jak już do 100pln i koniec dyskusji. Jest prawo dla wszystkich to go respektujmy.
- 8 3
-
2020-07-08 09:57
Nie chodzi o to, że nie respektujemy, a o zasadność i zgodność z prawem. Tego znaku tam nie może być - jest bezprawiem!!!
Podstawa to podstawa z § 21rozporządzenia o znakach...
1. Znak B-20 "stop" oznacza:
1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem,
2) obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą.
Przepisy wyraźnie mówią o zasadzie stawiania znaku stop i jakby ich nie interpretować wychodzi, że droga dla wychodzących z SKŻ, jest "drogą z pierwszeństwem". Nadal pytam z jakiej paki? To nie jest droga po pierwsze, a tym bardziej z jakiej paki z pierwszeństwem? To jest przejście dla pieszych przez drogę.
Jakie potoki i dlaczego takie bezprawne bzdury wypowiada urzędnik? To brednie są zupełnie nieuzasadniające postawienie znaku STOP.
Ten znak byłby zasadny, gdyby tam było skrzyżowanie, ale nie wyjście z posesji na przejście i nieważne jakiej. To jest bezprawie!
Mandatów nie należy przyjmować lub pokazać na podstawie jakich przepisów ten znak nie tylko został tam postawiony, ale niby ma obowiązywać. Kto tam przyjmie mandat jest frajerem.- 7 4
-
2020-07-08 07:05
dobry lekarz od głowy pomoze... (1)
nic straconego
- 9 21
-
2020-07-08 09:32
Rowerzystom??
To już tylko ortopeda, na niego nie jest za późno.
- 3 4
-
2020-07-08 07:50
Niestety muszę się zgodzić.
Sam często jeżdżę rowerem,
Większość ludzi jeździ w miarę rozsądnie, ale mnóstwo jest również rowerzystów pozbawionych wyobraźni, a nawet jeden taki wystarczy żeby doszło do tragedii.- 17 2
-
2020-07-07 12:45
na tej drodze nie ustepują też pieszym bedacym juz na przejsciu (10)
- 217 20
-
2020-07-08 12:32
XD (1)
Na tej trasie rowerzyści maja pierwszeństwo. Są napisy namalowane Na chodniku. Tylko tutaj jest znak stop, co jest wyjątkiem na całej trasie nadmorskiej w Sopocie PS: wiec proszę uważać jak się wchodzi pod koła ludziom
Pozdrawiam cieplutko- 3 11
-
2020-07-10 12:05
Na calej dlugosci tej drogi sa wlasnie napisy "ustap pieszym" przed niemal kazdym przejsciem dla pieszych.
- 1 0
-
2020-07-08 10:35
przejedzie pieszego - beda wyroki (3)
wtedy bedzie dopiero placz i zgrzytanie zebów, niedobre sądy, niedobra policja, wszyscy niedobrzy, uciskają biednego rowerzyste
- 11 5
-
2020-07-08 10:52
(2)
Nic mu nie zrobią. Wystarczy, że powie, że ignorował go z powodu jego bezprawności.
Nadal prawo nie zobowiązuje do ustępowania wchodzącym na przejście i nadal PiSowcy, chociaż zapowiadali, nic nie zrobili. Niech tam przekop zrobią.- 3 9
-
2020-07-10 12:03
Ale nie mozna przejezdzac pieszych, ze znakiem czy bez. Kiedys bedziesz duzy, to moze zrozumiesz.
- 0 0
-
2020-07-08 12:53
Ja bym szedł inną ścieżką
Żółte papiery i niepoczytalność. W przypadku większości kalesoniarzy powinno się udać.
- 2 5
-
2020-07-08 20:25
To prawda. Objezdzaja i celowo "niby przypadkiem" tracaja, bluzgaja etc.
- 3 0
-
2020-07-08 10:58
na całej kartuskiej w obrębie siedlec to samo. nie ma dnia żeby nie wjechali w kogoś na przejściu
- 13 3
-
2020-07-08 09:11
nie masz na nim być, a przejść, nie pajacuj
- 2 16
-
2020-07-08 07:59
rowerowi terroryści gorsi niż #BLM
- 31 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.