• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sposób na korki: czy zabronić wjazdu TIR-om do Trójmiasta podczas drogowych szczytów?

Maciej Naskręt
11 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Wielu kierowców, głownie osobówek, życzyłoby sobie zakazu ruchu dla TIR-ów w godzinach szczytu. Wielu kierowców, głownie osobówek, życzyłoby sobie zakazu ruchu dla TIR-ów w godzinach szczytu.

Czy za korki w Trójmieście możemy współwinić tranzyt? Tak uważa część kierowców i postuluje częściowy zakaz wjazdu TIR-ów do miasta. Na razie nie ma na to szans.



Czy zakazu ruchu TIR-ów w godzinach szczytu pomoże odkorkować ulice?

W miniony poniedziałek na rogatkach Wrocławia stanęły znaki zakazu wjazdu pojazdom ciężarowym o masie powyżej 18 ton. Ograniczenie w ruchu w całej stolicy Dolnego Sląska obowiązuje w godzinach porannych (od 9 do 12) i popołudniowych (od 16 do 19). Wielu kierowcom z Trójmiasta spodobało się to rozwiązanie i chcieliby je zobaczyć na drogach Gdańska i Gdyni.

- Pomysł wrocławian jest świetny. Po jego wprowadzeniu zniknęłyby korki m.in z Podwala Przedmiejskiego, Estakady Kwiatkowskiego, części ul. Kartuskiej, czy Traktu św. Wojciecha. Ciężarówki ruszają i jeżdżą powoli. To przecież pogarsza płynność ruchu kołowego- komentuje decyzję władz stolicy Dolnego Śląska, pan Mariusz.

Co o pomyśle drogowców Dolnego Śląska sądzą specjaliści od organizacji ruchu drogowego w Trójmieście?

- Owszem jest to jakiś sposób na rozładowanie utrudnień w ruchu. Niemniej w Gdyni duży tranzyt nie odbywa się po drogach miasta. Ruch pojazdów ciężarowych koncentruje się na Obwodnicy Trójmiasta i Trasie Kwiatkowskiego. Pojazdy ciężarowe zmierzają głównie do portu - mówi Jacek Oskarbski, naczelnik gdyńskiego Biura Inżynierii Transportu.

Jego zdaniem zanim Gdynia zdecydowałaby się na takie rozwiązanie, trzeba by przeprowadzić dogłębną analizę ruchu.

Gdańscy inżynierowie ruchu nie odżegnują się od takiego pomysłu, ale wolą zaczekać do maja 2012 r. - Wtedy zostanie otwarta Południowa Obwodnica Gdańska. Ruch tranzytowy skierowany będzie właśnie na tę drogę. Trasa W-Z zostanie odciążona od samochodów ciężarowych. Zakaz ruchu może okazać się zbędny - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

A co z Traktem św. Wojciecha, al. Grunwaldzką i al. Zwycięstwa w Gdańsku? - Droga ta nie stanowi szlaku tranzytowego. Jeździ tam niewiele ciężarówek. Nie ma powodu, by tu wprowadzać jakieś ograniczenia - dodaje Wawrzonek.

Co o sprawie myślą ci, których zakaz miałby dotyczyć? - Zdecydowanie jestem przeciwny takiemu zakazowi. Ograniczenia w ruchu przyczyniają się do wolnego rozwoju aglomeracji - mówi pan Tomasz, właściciel firmy przewozowej.

Co zatem zrobić, by ograniczyć ruch ciężarówek w mieście? - Zanim ktoś wprowadzi taki zakaz, trzeba wybudować na rogatkach aglomeracji centra przeładunkowe. W takim centrum towar dostarczony TIR-em trafiałby do samochodów dostawczych, które nie potęgują korków w mieście. Dotąd takich obiektów w samym Trójmieście praktycznie nie ma - dodaje.

Przewoźnicy podkreślają, że największy problem stanowią pojazdy przewożące kontenery. Powód? Nie sposób ich rozładować, co zrobić może tylko odbiorca kontenera. Takie ciężarówki powinny przemierzać miasto w specjalnie utworzonym dla nich korytarzu drogowym. Niestety w Trójmieście, z racji portów kontenerowych, takie pojazdy stanowi większość całego tranzytu.

Miejsca

Opinie (216) 10 zablokowanych

  • trzeba włączyć dodatkowo światła drogowe+mijania-to pewny sposób na ta bolczkę..

    takie polskie sposoby na problemy drogowe zawsze sa skuteczne ...

    • 1 1

  • We Wrocławiu się to nie sprawdziło !!!

    Proszę najpierw zebrać pełne informacje, a dopiero po tym pisać artykuły

    • 6 3

  • Co 3-ci samochód w korku to TIR a oni dopiero na to wpadli? Ale nie ma co narzekać lepiej późno niż wcale :-)

    • 2 4

  • Należałoby się zastanowić nad CAŁKOWITYM zakazem ruchu, produkcji i importu

    samochoów cieżarowych o masie powyżej 10 ton (łącznie z przyczepą).

    • 5 0

  • co za bzdura

    najlepiej zakazać poruszać się tirom w godzinach szczytu, od 5-7 i od 13-15 zakaz prowadzenia pojazdów przez kobiety, od 7-9 i od 15-17 zakaz prowadzenia pojazdów przez mężczyzn, rozróżnić jeszcze ze względu na wiek kierującego, kolor samochodu itede itepe
    zakazy są do bani, należy rozbudować infrastrukturę drogową, obwodnica już jest za ciasna, dojazdówki do centrum mają za małą przepustowość i to należy zmieniać a nie zakazywać, zakaz wyprzedzania ciężarówek na obwodnicy też jest bez sensu, wystarczy, że wjedzie jakiś niedzielny kierowca i będzie się bał jechać szybciej jak 60km/h i już jest konwuj.
    Ciężarówki mają jeździć a ich kierowcy zarabiać już mają wystarczająco ograniczeń ze wzdlędu na czas jazdy a do tego latem dochodzą zakazy w dzień (przez temperaturę)

    • 10 2

  • (2)

    Nie zgodze się z nie którymi triowcy to bardzo dobzi kierowcy! ... i tego nie można kwestionować.A co do korów...to cholery a ktorymi drogami oni maja sie poruszać?....zastanówcie sie?....KORKI W TROJMIESCIE BYŁY ZAWSZE I BEDA I TIRY DO TEGO NIC NIE MAJA!!!! POZDRAWIAM

    • 3 3

    • ale nie w godzinach szczytu.............

      • 2 3

    • o rany! "dobzi"... dziewczyno, wróć do szkoły!

      • 2 2

  • w cywilizowanym kraju już dawno (1)

    powinien być taki zakaz. a nie teraz wielcy odkrywcy to stwierdzili.

    • 5 9

    • w cywilizowanym kraju juz dawno

      bylyby obwodnice

      • 6 0

  • durnie

    Zsynchronizujcie sygnalizacje swietlna w trojmiescie i bedzie po problemie!

    • 3 5

  • Spójrzmy moze bardziej obiektywnie na to wszystko.

    TIRY mam tutaj na mysli te z kontenerami miastem poruszaja sie praktycznie tylko na terminal lub z niego, jakos przeciez musza sie wydostac z miasta do obwodnicy i dalej do autostrady. Pozostale TIRY to zaopatrzenie, ktore tak czy inaczej musi dojechac. Przeladunek tych drugich w punktach logistycznych na obrzezach miasta, padaly tutaj takie propozycje uwazam za nie najlepszy pomysl. Po pierwsze nie kazdy towar, ladunek mozna przeladowac na samochody dostawcze, a po drugie co jest lepsze, czy jeden TIR z towarem, czy 6-8 dostawczakow z tym samym towarem jadacych w tym samym czasie w jedno miejsce? Owszem mozna jeszcze rozwazyc zaopatrzenie w godzinach nocnych, ale wtedy tez znajda sie oponeci, ktorym bedzie przeszkadzal np.halas. Do tego dochodza dodatkowe koszty jakim jest utrzymywanie w nocy ludzi do rozladunkow. A jak wiemy tylko nieliczne sklepy pracuja 24/dobe.
    Dobrym przyjkladem obrazujacym winnych za korki jest okres ferii, czy wakacji.
    I na koniec proponuje moze wprowadzic np.zakaz poruszania sie aut osobowych w zaleznosci od ostatniej cyfry w nr rejestracyjnym. W dni parzyste jezdza numery parzyste, a w nie parzyste jezdza nie parzyste. Wtedy pewne bedzie nawet lepiej niz w wakacje...................................Z tym ostatnim to zartowalem :-)

    • 8 1

  • Mam genialny sposób na korki. Skąd wiem że zadziała? Ano rząd zrobił to samo z długiem wobec przyszłych emerytów i się udało. Mój sposób to... zmiana definicji korka!

    Zamiast "stanie więcej niż jeden cykl na tych samych światłach" uznajmy że korek to "stanie więcej niż 25 cykli na tych samych światłach". I nagle nie ma korków!

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane