• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sposób na korki: czy zabronić wjazdu TIR-om do Trójmiasta podczas drogowych szczytów?

Maciej Naskręt
11 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Wielu kierowców, głownie osobówek, życzyłoby sobie zakazu ruchu dla TIR-ów w godzinach szczytu. Wielu kierowców, głownie osobówek, życzyłoby sobie zakazu ruchu dla TIR-ów w godzinach szczytu.

Czy za korki w Trójmieście możemy współwinić tranzyt? Tak uważa część kierowców i postuluje częściowy zakaz wjazdu TIR-ów do miasta. Na razie nie ma na to szans.



Czy zakazu ruchu TIR-ów w godzinach szczytu pomoże odkorkować ulice?

W miniony poniedziałek na rogatkach Wrocławia stanęły znaki zakazu wjazdu pojazdom ciężarowym o masie powyżej 18 ton. Ograniczenie w ruchu w całej stolicy Dolnego Sląska obowiązuje w godzinach porannych (od 9 do 12) i popołudniowych (od 16 do 19). Wielu kierowcom z Trójmiasta spodobało się to rozwiązanie i chcieliby je zobaczyć na drogach Gdańska i Gdyni.

- Pomysł wrocławian jest świetny. Po jego wprowadzeniu zniknęłyby korki m.in z Podwala Przedmiejskiego, Estakady Kwiatkowskiego, części ul. Kartuskiej, czy Traktu św. Wojciecha. Ciężarówki ruszają i jeżdżą powoli. To przecież pogarsza płynność ruchu kołowego- komentuje decyzję władz stolicy Dolnego Śląska, pan Mariusz.

Co o pomyśle drogowców Dolnego Śląska sądzą specjaliści od organizacji ruchu drogowego w Trójmieście?

- Owszem jest to jakiś sposób na rozładowanie utrudnień w ruchu. Niemniej w Gdyni duży tranzyt nie odbywa się po drogach miasta. Ruch pojazdów ciężarowych koncentruje się na Obwodnicy Trójmiasta i Trasie Kwiatkowskiego. Pojazdy ciężarowe zmierzają głównie do portu - mówi Jacek Oskarbski, naczelnik gdyńskiego Biura Inżynierii Transportu.

Jego zdaniem zanim Gdynia zdecydowałaby się na takie rozwiązanie, trzeba by przeprowadzić dogłębną analizę ruchu.

Gdańscy inżynierowie ruchu nie odżegnują się od takiego pomysłu, ale wolą zaczekać do maja 2012 r. - Wtedy zostanie otwarta Południowa Obwodnica Gdańska. Ruch tranzytowy skierowany będzie właśnie na tę drogę. Trasa W-Z zostanie odciążona od samochodów ciężarowych. Zakaz ruchu może okazać się zbędny - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu w gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

A co z Traktem św. Wojciecha, al. Grunwaldzką i al. Zwycięstwa w Gdańsku? - Droga ta nie stanowi szlaku tranzytowego. Jeździ tam niewiele ciężarówek. Nie ma powodu, by tu wprowadzać jakieś ograniczenia - dodaje Wawrzonek.

Co o sprawie myślą ci, których zakaz miałby dotyczyć? - Zdecydowanie jestem przeciwny takiemu zakazowi. Ograniczenia w ruchu przyczyniają się do wolnego rozwoju aglomeracji - mówi pan Tomasz, właściciel firmy przewozowej.

Co zatem zrobić, by ograniczyć ruch ciężarówek w mieście? - Zanim ktoś wprowadzi taki zakaz, trzeba wybudować na rogatkach aglomeracji centra przeładunkowe. W takim centrum towar dostarczony TIR-em trafiałby do samochodów dostawczych, które nie potęgują korków w mieście. Dotąd takich obiektów w samym Trójmieście praktycznie nie ma - dodaje.

Przewoźnicy podkreślają, że największy problem stanowią pojazdy przewożące kontenery. Powód? Nie sposób ich rozładować, co zrobić może tylko odbiorca kontenera. Takie ciężarówki powinny przemierzać miasto w specjalnie utworzonym dla nich korytarzu drogowym. Niestety w Trójmieście, z racji portów kontenerowych, takie pojazdy stanowi większość całego tranzytu.

Miejsca

Opinie (216) 10 zablokowanych

  • ciężarówki (1)

    TIR to nie istniejąca od dziesiątek lat Stowarzyszenie transporty ciężarowego w postkomunistycznych krajach, tamci kierowcy to zawodowcy, obecni to większość młodych amatorów, ich jazda po ulicach miejskich to masakra dla nawierzchni, nie licząc ignorancję również Inspekcji drogowej co do ich ładunków i stanu technicznego, a są zawalidrogami nawet na obwodnicy gdy się wyprzedzają. z ulic miejskich powinny zniknąć do maksimum, ale kogo to obchodzi????.

    • 1 5

    • nikogo

      • 1 0

  • Zwróćcie uwagę że w tej chwili bardzo mocno obciążają nasz lokalny ruch

    pojazdy biorące udział przy budowach i przebudowach. Czy to Arena, czy Obwodowa, czy Warszawska,oraz sporo innych. To jest pewnie z tysiąc ciężarówek, jak nie więcej. A to minie. Mówienie natomiast "tiry na tory" nie ma zastosowania przy lokalnych korach. Nawet jeżeli z południa towar pociągami dojedzie na wybrzeże to lokalnie trzeba to też rozwieźć samochodami. i to nie pickupami...

    • 6 0

  • Wynocha z miasta (1)

    Znam miasta w Europie, gdzie jest całkowity zakaz dla tirów i mają się z tym dobrze. No obrzeżach buduje się magazyny i z nich towary biorą do miasta mniejsze auta. Rozumiem - tu są porty. Dla TIRów z towarem do portu można zrobić wyjątek.

    • 1 4

    • jakie to miasta?

      • 0 0

  • A czy to wina kierowcow TIR'ow, ze w miescie sa korki?!

    Czy moze jednak wina tych glabow, co zajmuja sie infrastruktura w miastach! Ci ludzie zap.... na chleb jak kazdy obywatel -w tym chorym kraju-, ktory musi utrzymac rodzine. Nalezy im sie wiekszy szacun, anizeli niejednemu darmozjadowi w osobowce. Oni nie jezdza dla przyjemnosci...

    • 2 1

  • wy wszyscy macie najeba.e w glowie jak patrzę na większość "kierowców" to mają bardziej spóźniony zapłon i wolniej ruszają niż tiry więc zróbcie najpierw badania a potem próbujcie coś zrobić!.....Polska i pomysły naszych polityków=big shit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 3 0

  • Godziny (1)

    Ja bym dał zakaz w godzinach 7-9, 15-16 i 18-19. I tylko w specjalnych strefach: Śródmieście: od Okopowej po Błędnik ,Orunia: Trakt, Małomiejska, Jasień/Siedlce: Kartuska, Wrzeszcz: Słowackiego, Oliwa/Osowa: Spacerowa. Kierowcy którzy nie wyrobią się dojechać do celu do np. tej 7 rano, zjeżdżają na najbliższy parking lub CPN i potem dojechać do celu w godzinach 9-15

    • 2 1

    • podaj adresy tych parkingów i cpn chory pomysł

      • 0 1

  • Korki w Gdyni to robia kierowcy osobowek tiry raczej smigaja a kierowcy z samochodow osobowych na zkm i bedzie git maluchy znikna z drog i bedzie prawie ze pusciutko

    • 0 0

  • TIR

    A tak się zapytam jak Zrobili ZAKAZ wyprzedzania dla tirów to odrazo więcej wypadków.
    Niech padnie transport to zobaczą te osoby co się stanie , jak tak narzekają .

    • 2 0

  • TIR

    A tak się zapytam jak Zrobili ZAKAZ wyprzedzania na obwodnicy trójmiasta dla tirów to odrazo więcej wypadków.
    Niech padnie transport to zobaczą te osoby co się stanie , jak tak narzekają .

    • 1 0

  • tir

    w......c osobowe za miasto.Jakie opłaqty wnosicie/ Won!!!!!!!!!!!

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane