- 1 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (57 opinii)
- 2 Andrzej Duda dziękował strażnikom granic (235 opinii)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (226 opinii)
- 4 Pełno usterek i pustostanów na dworcu (148 opinii)
- 5 Zarzuty znęcania się nad 66 psami (89 opinii)
- 6 Do czerwca skażona ziemia zniknie z Gdańska (107 opinii)
Spotkanie w sprawie budowy Trasy Kaszubskiej
13 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
13 tys. gdynian w środę bez ciepłej wody. Przez wymianę elementu przy Trasie Kaszubskiej
Tak przebiegać będzie Trasa Kaszubska pomiędzy Szemudem a Gdynią.
W czwartek mieszkańcy Gdyni będą mogli zapytać o wszystkie kwestie dotyczące ruszającej budowy Trasy Kaszubskiej. Do tej pory najwięcej kontrowersji budzi budowa (lub nie) ekranów akustycznych i nowe węzły na obwodnicy.
Do tej pory najwięcej emocji budził możliwy brak ekranów akustycznych, które miały powstać w rejonie Dąbrowy .
Mieszkańcy walczą o ekrany przy obwodnicy.
Zakres inwestycji, która gotowa ma być w 2021 roku, jest jednak znacznie większy. W jej ramach powstanie m.in. węzeł Nowowiczlińska na obwodnicy Trójmiasta, który obsługiwać miałby m.in. dzielnicę Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie. Obwodnica zyska dodatkowe pasy ruchu oraz kładkę dla pieszych, wybudowane zostanie też przedłużenie ul. Rdestowej do Chwaszczyna.
- Dzięki temu zmniejszy się ruch na gdyńskim fragmencie obwodnicy i ul. Morskiej, a także na trasie przez Redę, Rumię i Wejherowo - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. - Dostosujemy się również terminami planowanych przez nas inwestycji, takich jak budowa węzła Karwiny, aby wszystkie prace drogowe były jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców - podkreśla.
Trasa Kaszubska
Łącznie budowa 40-kilometrowej trasy pochłonie z budżetu państwa i UE 1 mld 490 mln zł. Do tego trzeba doliczyć także koszty wykupu gruntu.
Inwestycja została podzielona na trzy odcinki:
Nie będzie realizowany odcinek Trasy Kaszubskiej z Bożepola do Lęborka. Ten fragment drogi ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie ma wiążących terminów realizacji.
Dla Trasy Kaszubskiej dokumentację przygotowywała firma Transprojekt Gdański. Patrząc od strony Gdyni, pierwszy odcinek ekspresówki ma liczyć 20 kilometrów (roboczo oznaczony jako nr 4). W jego ramach rozbudowany ma zostać węzeł Wielki Kack, a także zbudowany od podstaw Węzeł Chwaszczyno, który połączyć ma Trasę Kaszubską z obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstać ma też niewielki węzeł Nowowiczlińska (na obwodnicy Trójmiasta), który obsługiwać miałby m.in. dzielnicę Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie i węzeł Szemud.
Odcinek Szemud - Luzino
Ten 10-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej jest najprostszy w realizacji. W jego ramach, oprócz jezdni, powstać ma jedno miejsce obsługi podróżnych (parking z toaletą) nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa 100-metrowe mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.
Odcinek Luzino - Bożepole - odcinek skrócony
Ten fragment obejmuje ok. 10-kilometrowy odcinek ekspresówki. Powstać mają na nim m.in. dwa węzły - Strzebielino i Luzino. Przy ostatnim zostać ma uruchomione zaplecze dla drogowców. Na końcu tego odcinka - w miejscowości Bożepole - przewidziane jest połączenie z istniejącą drogą krajową. Przewidziano tam także jedno miejsce obsługi podróżnych (MOP), z parkingiem, stacją paliw i być może gastronomią.
Łącznie budowa 40-kilometrowej trasy pochłonie z budżetu państwa i UE 1 mld 490 mln zł. Do tego trzeba doliczyć także koszty wykupu gruntu.
Inwestycja została podzielona na trzy odcinki:
- z Szemudu do Luzina - zbuduje Budimex za 335,8 mln zł do połowy 2021 r.
- z Luzina do Bożepola Wielkiego - zbuduje PORR za 338 mln zł do I kwartału 2021 r.
- z Gdyni do Szemudu - wybuduje Polaqua za 817 mln zł do końca lipca 2021 r.
Nie będzie realizowany odcinek Trasy Kaszubskiej z Bożepola do Lęborka. Ten fragment drogi ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie ma wiążących terminów realizacji.
Dla Trasy Kaszubskiej dokumentację przygotowywała firma Transprojekt Gdański. Patrząc od strony Gdyni, pierwszy odcinek ekspresówki ma liczyć 20 kilometrów (roboczo oznaczony jako nr 4). W jego ramach rozbudowany ma zostać węzeł Wielki Kack, a także zbudowany od podstaw Węzeł Chwaszczyno, który połączyć ma Trasę Kaszubską z obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstać ma też niewielki węzeł Nowowiczlińska (na obwodnicy Trójmiasta), który obsługiwać miałby m.in. dzielnicę Dąbrowa, a także węzeł Rdestowa przy Polifarbie i węzeł Szemud.
Odcinek Szemud - Luzino
Ten 10-kilometrowy odcinek Trasy Kaszubskiej jest najprostszy w realizacji. W jego ramach, oprócz jezdni, powstać ma jedno miejsce obsługi podróżnych (parking z toaletą) nieopodal miejscowości Sychowo. Na trasie przewidziano też dwa 100-metrowe mosty nad lokalnymi potokami w gminie Szemud.
Odcinek Luzino - Bożepole - odcinek skrócony
Ten fragment obejmuje ok. 10-kilometrowy odcinek ekspresówki. Powstać mają na nim m.in. dwa węzły - Strzebielino i Luzino. Przy ostatnim zostać ma uruchomione zaplecze dla drogowców. Na końcu tego odcinka - w miejscowości Bożepole - przewidziane jest połączenie z istniejącą drogą krajową. Przewidziano tam także jedno miejsce obsługi podróżnych (MOP), z parkingiem, stacją paliw i być może gastronomią.
Opinie (198) 6 zablokowanych
-
2019-11-08 20:43
Gnatko
Wizualizacja trasy zrobiona jest bardzo ładnie, lecz projektanci zapomnieli o zbudowaniu przejść przez drogi dla zwierzyny leśnej. na całej trasie od Gdyni do Lęborka nie widzę ani jednego przejścia w dużych terenach leśnych. To wielki błąd !!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.