- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (182 opinie)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (124 opinie)
- 3 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (54 opinie)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (69 opinii)
- 5 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (121 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Środek zapachowy ma odstraszyć dziki
Uwaga! Zastosowano nieszkodliwe, wonne środki odstraszające dziki. Prosimy nie wchodzić - tabliczki z taką informacją pojawiły się przy rabatach i trawnikach na terenie Gdańska. Urzędnicy chcą w ten sposób ograniczyć skalę zniszczeń zieleni dokonywanych przez wszędobylskie ostatnio dziki. Czy to działa? Nie na dłuższą metę.
Duży problem z dzikami w mieście
Zwierzęta w "miejskiej dżungli" czują się jak u siebie. Mieszkańcy mają z tym coraz większy problem, a samorządowcy dotychczas nie znaleźli skutecznego rozwiązania, by sobie z nim poradzić. Choć w tym roku odstrzelono już ok. 90 dzików na terenie Trójmiasta, to nadal niewiele się zmieniło.
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku zaczął ostatnio stosować wonne środki, które mają odstraszyć dziki z miejskich rabat i trawników. Tabliczkę z informacją o tym zauważył nasz czytelnik.
- Czy to odstraszy dziki z miasta? - zapytał.
Wśród komentarzy padło stwierdzenie, że niekoniecznie.
- Było już w parku Oruńskim. Nie dało nic. Jak park wygląda, wszyscy mogą łatwo zobaczyć - napisał inny czytelnik.
Czy to odstraszy dziki z miasta? (26 opinii)
Odstraszacz działa, ale krótko
Jak informuje nas GZDiZ, środek mający odstraszyć dziki jest skuteczny czasowo i nietoksyczny.
- Stanowi połączenie preparatów odstraszających z naturalnymi nawozami (w przypadku granulatu). Są to preparaty naturalne, biodegradowalne, bezpieczne dla ludzi i zwierząt. Repelenty [tzw. odstraszacze - dop.red.] na dziki w postaci granulatu oraz oprysków zaczęliśmy stosować podczas realizacji postępowania na renowację trawników w Parku Oruńskim. Wykonawca zastosował środek Wildgranix - mówi Joanna Kowalewska, p.o. kierownika Działu Zieleni w GZDiZ.
Odstraszacz na dziki został też zastosowany na rabacie bylinowej przy ul. Focha - Rada Dzielnicy Aniołki przeznaczyła na to 500 zł.
Oznaczyli martwe, ale nadal potrzebne drzewa. Po co powstały te tabliczki?
GZDiZ planuje jednak stosować odstraszacz przy renowacjach trawników zniszczonych przez dziki w lokalizacjach, gdzie te zwierzęta często żerują.
Miejsca
Opinie (175) ponad 10 zablokowanych
-
2023-05-18 12:15
Opinia wyróżniona
(24)
Fajnie, że coś próbują ale wolałbym jednak żeby zastosowali więcej odstraszacza ołowianego. Niestety patrząc na ilość zwłaszcza młodych osobników to będziemy w głębokim tyłku. Już teraz w niektórych rejonach trzeba zmieniać sobie porządek dnia pod dziki i nie wychodzić z psem po zmroku, a co dopiero za parę miesięcy jak młode podrosną.
- 193 50
-
2023-05-18 15:21
to wina łunii - zabronili odławiać a myśliwy nie bedzie w mieście strzelać bo to niebezpieczne (1)
- 4 3
-
2023-05-19 01:01
Akurat mysliwym wszystko jedno w kogo strzelaja. Wiecej ludzi w Polsce zginelo od mysliwych niz od dzikow ( okragle zero od dzikow).
- 3 2
-
2023-05-18 15:01
Sit (1)
Ołów to by się przydał dla Ciebie
Jak ci dzik przeszkadza to w domu się sierot- 6 22
-
2023-05-18 15:08
Może i grozisz mi śmiercią ale przynajmniej Ciebie z wielkiej litery xD
- 12 0
-
2023-05-18 14:56
(3)
Wole dziki niż kundle
- 5 10
-
2023-05-18 15:22
Racja. Kundle są wiekszym zagrozeniem
- 3 4
-
2023-05-18 15:08
(1)
A ja lubię placki
- 6 0
-
2023-05-18 15:11
A ja tort bezowy.
- 4 1
-
2023-05-18 14:29
(15)
Jestem ciekaw, jak ty byś zareagował gdyby ktoś obcy zniszczył twój dom.
- 9 43
-
2023-05-18 17:05
Co to ma do dzików ?
Jesteś normalny ?
- 1 3
-
2023-05-18 15:31
ale mi niszczą dziki, więc o co chodzi, to nie jest ekologia - gdy dzików przybywa logarytmicznie - ostatnio na osiedlu 4 lochy i z 25 młodych. Jk ta bnda napadnie na ogródki i place zabaw w przedszkolach lub szkołach będzie hałas. Ekolodzy nie pozwalaliście na odstrzały jak można było to robić, teraz po prezydentka po pogryzieniu człowieka przez dzika powiedziała że nie mogą nic robić bo jet ASF. Za rok będzie z tych 30 sztuk 90 lub więcej i tak dalej ....
- 18 4
-
2023-05-18 15:12
Puk,puk w chorą głowkę. Jaki dom ? Lasy? (10)
A co w miescie jest wiecej lasu niz w lesie ? One tu są bo po pierwsze maja duzo lepszy dostęp do zarcia niz w lesie a po drugie rozmnarzają sie na potęgę .Tylko konkretne odstrzały. Co to za ględzenie ze w Trojmiescie odstrzelono 90 dzików. W samej Gdyni to powinno być odstrzelonych ze 150 tych świń.
- 36 7
-
2023-05-18 18:28
(2)
Tak,tak zrób sobie puk,puk ,wejdż do trójmiejskich lasów , wyrąbano już połowę drzew i jak tak dalej to wkrótce zwierzęta zamieszkają w miastach !! Jedynym wyjściem na zmniejszenie populacji dzików jest odstrzał i kastracja !!
- 4 2
-
2023-05-18 22:29
Kastracja to by sie tobie przydala, lepiej zeby twoje inteligentne inaczej geny nie szly w swiat.
- 1 4
-
2023-05-18 20:27
Skąd wy bierzecie to wyrąbanie połowy drzew?
- 5 3
-
2023-05-18 15:19
(6)
Moze ty powinienes byc odstrzelony? Za madry nie jestes, pozytku spoleczenstwo z ciebie nie ma.
- 8 31
-
2023-05-18 19:23
Szpital na Sreberku klania sie i zaprasza (5)
Panie doktorze,szybko kaftan i skopolamine bo pacjent jest pobudzony i bredzi.
- 6 3
-
2023-05-18 22:24
(4)
Znasz sie na tych lekach psychiatrycznych...
- 3 3
-
2023-05-18 22:49
Tak znam sie bo w latach 90-tych byłem pielegniarzem w DPS dla dorosłych z zaburzeniami psychicznymi. (3)
- 2 3
-
2023-05-18 23:12
(2)
Gdybys byl pracownikiem sluzby zdrowia, etyka nie pozwalalby ci "diagnozować" przez net, bajkopisarzu.
- 4 1
-
2023-05-19 07:37
Nie jestem juz pracownikiem sl zdrowia. moja etyka podpowiada mi na podstawie twojego powyższego komentarza (1)
że jestes zaburzony psychicznie i powinien zająć sie tobą psychiatra.tak jak wszystkimi ekoterrorystami i miłosnikami dzikow w miastach.
- 1 2
-
2023-05-19 12:02
Etyka obowiazuje cie do konca zycia: nabyta wiedza medyczna wyklucza "diagnozowanie" w necie. Po prostu sam jestes pacjentem :)
- 0 0
-
2023-05-18 14:39
(1)
A ty gdyby ktoś przeprowadził się ze swojego niezniszczonego "domu" do ciebie do mieszkania, rozgościł się w nim, robił dzieci i niszczył otoczenie?
- 32 7
-
2023-05-18 15:22
Mam tak od jakiegoś czasu
- 1 5
-
2023-05-18 13:16
Opinia wyróżniona
(2)
Przy każdym wejściu na teren szkoły w Gdynia Dąbrowie są powieszone takie środki zapachowe mające odstraszać dziki. Ludzie nie podchodzą bo śmierdzi, ale dziki nic sobie z tego nie robią....
- 60 6
-
2023-05-18 17:00
Dzik też śmierdzi. Smród jest jego ulubionym zapachem.
- 4 1
-
2023-05-18 15:12
No wiedzisz, czyli dziala ;) Tak czy tak nastapil podzial terytorium.
- 3 0
-
2023-05-18 12:22
Opinia wyróżniona
(30)
Szczególnie powinny uważać osoby na spacerze z psem. Bo taki dzik może pomylić psa z warchlakiem i zaatakować. Już takie się zdarzały sytuacje :((
- 64 16
-
2023-05-18 20:00
Uważaj bo jakiś odyniec pomyli
cię z loszką.
- 2 0
-
2023-05-18 15:23
Dziki nie atakuja warchlaków tylko sie o nie troszczą (1)
Trzymaj psa na smyczy i nie bedzie problemow
- 10 4
-
2023-05-18 20:09
Dziki są u siebie.
To pies w mieście jest zbędną fanaberią.
- 4 4
-
2023-05-18 14:33
pomylic? (4)
Ty myslisz ze dziki sa glupsze od ludzi? one potrafia na zielonym przejsc normalnie.
- 7 0
-
2023-05-18 15:15
(2)
Potwierdzam, widzialam to na Grabowku. Czekaly razem z ludzmi, zeby przejsc przez Morska.
- 8 0
-
2023-05-18 18:08
Matka z ojcem wyuczyli, co za mlodu wyszli z lasu do miasta (1)
- 1 0
-
2023-05-18 22:13
Jak tak dalej pojdzie, to sie naucza wciskac przyciski na przyciskanych przejsciach.
- 1 0
-
2023-05-18 15:10
Ja wiem ze tutaj to wielu bambinistow się wypowiada ale twierdzenia że dziki równie mądre jak ludzie to już grube
- 8 3
-
2023-05-18 12:28
(21)
Na psa trzeba uwazac i nie pozwalac mu stresowac dzika. Najlepiej odejsc z psem z miejsca, w ktorym sa dziki. Pies i dzik to nie sa potencjalni koledzy :)
- 27 23
-
2023-05-18 15:18
Mauser 98K i po dziku
Tylko już niestety takowego nie produkują.
- 2 5
-
2023-05-18 12:46
kundlozol 2000 i z klatki nie wyjdziesz :)
- 2 10
-
2023-05-18 12:50
(18)
Rada zwłaszcza przydatna, jak dzik ukrywa się w krzakach a my go nie widzimy i akurat przechodzimy obok. Zresztą, tak zaakceptujmy sytuację, w której musimy rozglądać się jak żołnierz na patrolu bo po mieście chodzą stada dzikich, leśnych zwierząt.
- 26 10
-
2023-05-18 13:00
(17)
Tak, bo dziki siedza powszechnie po krzakach i tylko czekaja, jak wyjdziesz z psem, zeby sie na was rzucic ;) Chyba kazdy przytomny czlowiek rozumie, ze wieczorem w dzielnicach blisko lasu trzeba sie rozgladac i nie puszcac psa w te krzaki. Gdybysmy nie strzygli trawnikow i nie udostepniali im zarcia, nie wychodzilyly tak chetnie na miasto. Znalazl sie pan wrzechswiata i wszego stworzenia. Skad czerpiesz przekonanie, ze tylko ty z psem macie prawo byc w miescie?
- 23 15
-
2023-05-18 13:21
(5)
Skad czerpiesz przekonanie, ze tylko ty z psem macie prawo byc w miescie?
Stąd, że miasto to twór człowieka i miejsce w nim jest dla ludzi, udomowionych zwierząt oraz niegroźnych dzikich zwierząt (ptaki np.)- 8 7
-
2023-05-18 15:15
(4)
Dziki sa calkowicie niegrozne.
- 3 9
-
2023-05-18 20:05
Też uważam,
że psy w mieście są całkowicie zbędne.
- 4 4
-
2023-05-18 15:41
Dzik to dzika świnia i jest groźnym zwierzęciem (1)
Może zaatakować: odyniec szablami, locha stanąć w obronie warchlaków. Dziki bywają również zarażone wścieklizną.
Ale oczywiście można dać się wyrugować i zapewnić dzikom prymat nad człowiekiem- 6 4
-
2023-05-18 18:17
To fakt, ostatecznie Trojmiasto gesto uslane trupami rozprutych ludzi, na ktorych rzucily sie dziki z szablami i wscieklizna.
- 4 2
-
2023-05-18 15:40
Nie, no wcale. Ot takie 150 kilogramowe słodziaczki z szablami zdolnymi rozpruć wszystko co im na drodze stoi.
- 6 4
-
2023-05-18 13:13
(10)
Kto tu pisze o powszechnie? Wystarczy chociaż cień prawdopodobieństwa, żyjemy w wielkim mieście i to nie jest normalna sytuacja. Zresztą to jest Gdańsk A.D. 2023 - problem dzików nie dotyczy tylko dzielnic przy lesie.
"Gdybysmy nie strzygli trawnikow i nie udostepniali im zarcia, nie wychodzilyly tak chetnie na miasto. "
Kto tu pisze o powszechnie? Wystarczy chociaż cień prawdopodobieństwa, żyjemy w wielkim mieście i to nie jest normalna sytuacja. Zresztą to jest Gdańsk A.D. 2023 - problem dzików nie dotyczy tylko dzielnic przy lesie.
"Gdybysmy nie strzygli trawnikow i nie udostepniali im zarcia, nie wychodzilyly tak chetnie na miasto. "
Ktoś z Urzędu? Bo często Urząd powtarza gadki o winie mieszkańców, w ogóle nie widząc swoich zaniedbań.
"Skąd czerpiesz przekonanie, ze tylko ty z psem macie prawo byc w miescie?"
Stąd, że taki jest porządek świata, człowiek w nim dominuje a miasto to nie las i problem obecności w nim dzikich, leśnych zwierząt się rozwiązuje. Przynajmniej w cywilizowanych miejscach. Gdyby ludzie kierowali się takimi emocjonalnymi, głodnymi gadkami to nigdy nie miałbyś na czym pisać tego komentarza.- 12 7
-
2023-05-18 15:13
Jasne, z urzedu, oczywiscie. Czytales choc raz w zyciu co naukowcy zajmujacy sie tematem maja do powiedzenia nt dzikow w miescie?
- 0 0
-
2023-05-18 14:58
(8)
Znalazł się Kato prawicowiec. A skąd przekonanie, ze światem rządzi człowiek?
- 3 11
-
2023-05-18 20:02
Podobno w Trójmieście już
rządzą dziki.
- 0 0
-
2023-05-18 15:34
Załóż sobie swoje własne miasto (1)
W nim będą rządziły dziki, psy, bobry, kuny i jenoty. Ja jednak wolę mieszkać w Gdańsku, gdzie rządzą ludzie. Jeśli uważasz, że interes dzika jest równie ważny, co interes mieszkańców Gdańska, to gratuluję inteligencji.
- 8 3
-
2023-05-18 22:11
Ty nie jestes zaden czlowiek tylko kurzy mozdzek. Ludzie rozumieja, ze przyroda nie jest ich wrogiem.
- 1 0
-
2023-05-18 15:33
Też się zgadzam. Dawno już wystawilem
do wyborów mojego psa. I ładny, i inteligentny. I niedrogi.
- 3 0
-
2023-05-18 15:14
Nie no rzadzi, glownie taki jak twoj przedpisca. Dlatego ten swiat tak marnie wyglada.
- 0 0
-
2023-05-18 15:09
(2)
Z lekcji historii? Obserwacji swiata? No bo chyba nie ludzie-bobry?
- 6 0
-
2023-05-18 15:24
Albo ludzie z bobrem (1)
- 5 0
-
2023-05-18 16:27
A ludzie z bobrem akurat często rządzą, zwłaszcza ludźmi bez bobrów.
- 4 0
Wszystkie opinie
-
2023-05-18 12:02
(4)
To nic nie da.Tak to jest jak człowiek buduje bloki na pradawnych terenach dzików.To my jesteśmy tu gośćmi.A i śmieci w lesie wszędzie...czy to wina dzików?
- 6 57
-
2023-05-18 12:15
xD
Dzik w lesie narażony jest na drapieżniki i głód. Jakie z tych zagrożeń obecne jest w Gdansku? Mnożą sie na potęgę. Młode przezywają bez problemu bo głodu i drapieżników tutaj nie doświadczają. Z roku na rok jest ich wiecej bo miasto ich nie sterylizuje. Odstrzelić nie mozna bo to słodkie i biedne dziczki. W Polsce sa juz przypadki ze dzik poturbował dziecko i dorosłego, przyjdzie taki dzien ze komus stanie sie powazna krzywda wtedy miasto znajdzie odwagę na jedyne słuszne rozwiazanie: odstrzał. Szkoda tylko ze najpierw ktos musi wylądować w szpitalu
- 18 4
-
2023-05-18 12:15
Nie wypisuj bzdur. Przychodzą bo smakuje im
darmowa stołówka , a następne pokolenia uczą się takiego życia bardzo łatwo.
- 16 0
-
2023-05-18 12:47
My gośćmi?
A to ludzie dotąd nie mieszkali na ziemi?
- 10 1
-
2023-05-18 14:42
Pradawne tereny dzików hahaha odwieczni władcy, bogowie tych ziem nadali dzikom ją we władanie, ale potem przyszli źli ludzie hahahahah bo padnę
- 11 1
-
2023-05-18 12:03
Hahahah
Ale się wystraszyłem.
Dzik- 19 4
-
2023-05-18 12:03
Pomoże jak te środki na odstraszanie kretow albo oprysk na cme bukszpanowa.
- 34 1
-
2023-05-18 12:06
po prostu musi dojść do tragedii (10)
inaczej miasta dalej będą olewały temat. I darujcie sobie te głodne kawałki, że to ich dom a my intruzi bla bla bla....
- 72 11
-
2023-05-18 13:02
(9)
Do jakiej znowu tragedii? :D Wyobraznia cie ponosi. To nie lwy, zeby cie chcialy zjesc.
- 6 19
-
2023-05-18 13:22
Chyba tobie jej brak. Masa, pęd, obrona młodych.
- 15 4
-
2023-05-18 14:23
nie masz pojęcia o tych zwierzętach prawda? (3)
są silne, uparte, często agresywne i zaskakująco szybkie. Zabicie dziecka to dla lochy z młodymi jedno uderzenie. Jedno... O odyńcach, których masa potrafi dojść do 240 kilo już nawet nie wspominam.
- 16 4
-
2023-05-18 22:16
(2)
Gdzie te trupy ludzkich rebionkow, bajkopisarzu? :D
- 2 1
-
2023-05-18 23:41
Idz pogłaskaj (1)
Zobaczysz jakie to słodziaki
- 1 2
-
2023-05-19 01:11
Jak jestes durniem, to glaskaj. Z dzikiem nie nalezy wchodzic w interakcje, to nic ci nie bedzie. To sa madre zwierzeta, nie interesujesz ich.
- 2 1
-
2023-05-18 14:30
(3)
Typowe przeświadczenie, ze to taka slodka świnka, gdyby była różowa to byłaby prawie jak pepa Poszukaj ile juz bylo sytuacji ze ludzie lądowali w szpitalu po spotkaniu z dzikiem. Fakt, jeszcze nikt nie zginął chociaż chłopczyk z Częstochowy z rozcięta noga i uszkodzona tętnica udowa był blisko
- 13 3
-
2023-05-18 22:18
(2)
Zaraz, zaraz! Ten wypadek, ktorego nikt nie widzial, zdarzyl sie, kiedy dziecko lazilo samopas po ogrodkach dzialkowych, na ktorych byly dziki! Dziecko prawdopodobnie sprowokowalo dziki.
- 1 1
-
2023-05-18 23:40
Leki sie skończyły ? (1)
- 0 2
-
2023-05-19 01:12
A skad my mamy wiedziec, czy ci sie leki skonczyly?
- 0 0
-
2023-05-18 12:07
Myśleliście kiedyś co stanie się jak dzik wlezie ma ścieżkę rowerową po której będzie jechał kolarz? (2)
Domagam się zainstalowania siatek przy ścieżkach rowerowych. Można pomyśleć o podziemnych przejściach pod ścieżkami.
- 19 21
-
2023-05-18 13:03
Proponuje, zeby zglaszajacy takie postulaty sami w czynie spolecznym kopali te tunele. Najlepiej w formie tuneli do przejazdu rowerem pod dzikiem ;)
- 10 3
-
2023-05-18 13:25
Co się stanie? Będzie jednego terrowerzysty mniej, z korzyścią dla wszystkich.
- 6 3
-
2023-05-18 12:08
Z tego co słyszałem od leśnika (4)
skuteczniejsze od tych repelentów są woreczki z ludzkimi włosami. Serio. Ale najskuteczniejsze jest i tak 10 tys. woltów w pastuchu. Niczego innego się nie boją, a kopnięcie prądu zapamiętują.
- 30 6
-
2023-05-18 12:12
Pastuchy elektryczne też nie działają (2)
Jedyne co działa to myśliwi
- 10 8
-
2023-05-18 12:15
Działają dzialaja
- 7 0
-
2023-05-18 12:32
Owszem, działają
Od czasu, jak mam założonego pastucha na działce, nie wszedł ani jeden dzik. A poprzednio buchtowaly mi ogród całymi stadami.
- 9 0
-
2023-05-18 18:41
gazem pieprzowym prosto w ryj
najlepiej w formie strumienia, bo chmura ma mały zasięg
- 0 1
-
2023-05-18 12:13
Żeby te środki jeszcze bardzie ich nie przywabiły
Doświadczenie uczy, że wszelkie tego rodzaju metody "odstraszania" to pic na wodę.
Dziki trzeba albo odłowic, wykastrować i wywieść do lasu daleko, daleko, nie mając gwarancji czy nie wrócą, albo zredukować pogłowie do stanu równowagi. System zamykania pojemników w ogrodzonych klatkach i karanie patologii dokarmiającej te zwierzęta. Niemcy w czasie ostatnich 2 lat odstrzelili ok 2 mln dzików, a na granicy z Polską zrobili barierę z drutu kolczastego. Strzelają do wszystkiego co się rusza. Nawet do Polskiego żubra który to biedak zabłąkał sie za granicę i został zżarty przez niemców na grillu.- 36 1
-
2023-05-18 12:15
Opinia wyróżniona
(25)
Fajnie, że coś próbują ale wolałbym jednak żeby zastosowali więcej odstraszacza ołowianego. Niestety patrząc na ilość zwłaszcza młodych osobników to będziemy w głębokim tyłku. Już teraz w niektórych rejonach trzeba zmieniać sobie porządek dnia pod dziki i nie wychodzić z psem po zmroku, a co dopiero za parę miesięcy jak młode podrosną.
- 193 50
-
2023-05-18 12:17
A ludzi i ich psy też opryskacie żeby odstraszyć dziki? Czy liczy się tylko zieleń a reszta to niech się dzieje wola nieba.
- 1 0
-
2023-05-18 14:29
(15)
Jestem ciekaw, jak ty byś zareagował gdyby ktoś obcy zniszczył twój dom.
- 9 43
-
2023-05-18 14:39
(1)
A ty gdyby ktoś przeprowadził się ze swojego niezniszczonego "domu" do ciebie do mieszkania, rozgościł się w nim, robił dzieci i niszczył otoczenie?
- 32 7
-
2023-05-18 15:22
Mam tak od jakiegoś czasu
- 1 5
-
2023-05-18 15:12
Puk,puk w chorą głowkę. Jaki dom ? Lasy? (10)
A co w miescie jest wiecej lasu niz w lesie ? One tu są bo po pierwsze maja duzo lepszy dostęp do zarcia niz w lesie a po drugie rozmnarzają sie na potęgę .Tylko konkretne odstrzały. Co to za ględzenie ze w Trojmiescie odstrzelono 90 dzików. W samej Gdyni to powinno być odstrzelonych ze 150 tych świń.
- 36 7
-
2023-05-18 15:19
(6)
Moze ty powinienes byc odstrzelony? Za madry nie jestes, pozytku spoleczenstwo z ciebie nie ma.
- 8 31
-
2023-05-18 19:23
Szpital na Sreberku klania sie i zaprasza (5)
Panie doktorze,szybko kaftan i skopolamine bo pacjent jest pobudzony i bredzi.
- 6 3
-
2023-05-18 22:24
(4)
Znasz sie na tych lekach psychiatrycznych...
- 3 3
-
2023-05-18 22:49
Tak znam sie bo w latach 90-tych byłem pielegniarzem w DPS dla dorosłych z zaburzeniami psychicznymi. (3)
- 2 3
-
2023-05-18 23:12
(2)
Gdybys byl pracownikiem sluzby zdrowia, etyka nie pozwalalby ci "diagnozować" przez net, bajkopisarzu.
- 4 1
-
2023-05-19 07:37
Nie jestem juz pracownikiem sl zdrowia. moja etyka podpowiada mi na podstawie twojego powyższego komentarza (1)
że jestes zaburzony psychicznie i powinien zająć sie tobą psychiatra.tak jak wszystkimi ekoterrorystami i miłosnikami dzikow w miastach.
- 1 2
-
2023-05-19 12:02
Etyka obowiazuje cie do konca zycia: nabyta wiedza medyczna wyklucza "diagnozowanie" w necie. Po prostu sam jestes pacjentem :)
- 0 0
-
2023-05-18 18:28
(2)
Tak,tak zrób sobie puk,puk ,wejdż do trójmiejskich lasów , wyrąbano już połowę drzew i jak tak dalej to wkrótce zwierzęta zamieszkają w miastach !! Jedynym wyjściem na zmniejszenie populacji dzików jest odstrzał i kastracja !!
- 4 2
-
2023-05-18 20:27
Skąd wy bierzecie to wyrąbanie połowy drzew?
- 5 3
-
2023-05-18 22:29
Kastracja to by sie tobie przydala, lepiej zeby twoje inteligentne inaczej geny nie szly w swiat.
- 1 4
-
2023-05-18 15:31
ale mi niszczą dziki, więc o co chodzi, to nie jest ekologia - gdy dzików przybywa logarytmicznie - ostatnio na osiedlu 4 lochy i z 25 młodych. Jk ta bnda napadnie na ogródki i place zabaw w przedszkolach lub szkołach będzie hałas. Ekolodzy nie pozwalaliście na odstrzały jak można było to robić, teraz po prezydentka po pogryzieniu człowieka przez dzika powiedziała że nie mogą nic robić bo jet ASF. Za rok będzie z tych 30 sztuk 90 lub więcej i tak dalej ....
- 18 4
-
2023-05-18 17:05
Co to ma do dzików ?
Jesteś normalny ?
- 1 3
-
2023-05-18 14:56
(3)
Wole dziki niż kundle
- 5 10
-
2023-05-18 15:08
(1)
A ja lubię placki
- 6 0
-
2023-05-18 15:11
A ja tort bezowy.
- 4 1
-
2023-05-18 15:22
Racja. Kundle są wiekszym zagrozeniem
- 3 4
-
2023-05-18 15:01
Sit (1)
Ołów to by się przydał dla Ciebie
Jak ci dzik przeszkadza to w domu się sierot- 6 22
-
2023-05-18 15:08
Może i grozisz mi śmiercią ale przynajmniej Ciebie z wielkiej litery xD
- 12 0
-
2023-05-18 15:21
to wina łunii - zabronili odławiać a myśliwy nie bedzie w mieście strzelać bo to niebezpieczne (1)
- 4 3
-
2023-05-19 01:01
Akurat mysliwym wszystko jedno w kogo strzelaja. Wiecej ludzi w Polsce zginelo od mysliwych niz od dzikow ( okragle zero od dzikow).
- 3 2
-
2023-05-18 12:16
(5)
U mnie na szczescie nie ma problemow z dzikami, dziki przychodza praktycznie codziennie, ale sa bezproblemowe.
- 22 36
-
2023-05-18 12:30
Ja tez widzę je niemal codziennie w Gdyni. Dla trawnika aeracja wskazana ;) Jedyna interakcja , w jaką wchodzą, jest taka, że czasem się z ciekawością ludziom przyglądają, szczególnie młode.
- 7 4
-
2023-05-18 13:32
(2)
Grabowek to samo. Dwie spore rodzinki. Zero problemow. Chodza, chrumkaja, nikogo nie zaczepiaja. Ludzie przechodza bardzo blisko nich i zero reakcji.
- 4 10
-
2023-05-18 18:10
Jak ich namnoży się caly pułk, a są b.płodne, otrzeźwiejesz. (1)
- 6 2
-
2023-05-18 22:21
Jasne, jasne. Pulk dzikow to powazna sprawa, szczegolnie jak dowodca inteligentny. Ani sie obejrzysz, jak ci zajumaja auto i beda Morska autem jezdzily zamiast przebiegac jak plebs. A w koncu i z chalupy wykurza.
- 3 0
-
2023-05-18 18:40
xD
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.