• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Galeria, osiedla, ale TLK na stacji nie staje

Patryk Szczerba
30 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (128)
Przez stację PKP Gdynia Orłowo obecnie pociągi Intercity tylko przejeżdżają. I nie zanosi się na zmiany. Przez stację PKP Gdynia Orłowo obecnie pociągi Intercity tylko przejeżdżają. I nie zanosi się na zmiany.

Mieszkańcy Orłowa próbują przekonać władze spółki PKP Intercity do tego, by na stacji zatrzymywały się pociągi TLK. - Zyskaliby turyści, mieszkańcy oraz cała dzielnica - argumentują. Dodają, że wyremontowana kilka lat temu stacja nie jest odpowiednio wykorzystana.




Przypomnijmy: Stacja Gdynia Orłowo była remontowana przy okazji modernizacji trasy kolejowej między Gdynią i Warszawą. Od tego czasu minęło już prawie 10 lat. Pojawiła się nowa nawierzchnia, windy pozwalające mniej sprawnym dostać się z i na powstałą nad peronami kładkę.

Zastosowano białą kolorystykę, z czasem pojawiły się nowe wyświetlacze. Wielu liczyło, że tak jak przed laty, będą tu zatrzymywać się pociągi ekspresowe.

Obecnie stacja w Orłowie to bowiem jedyne miejsce z peronem dla pociągów dalekobieżnych między Gdańskiem Głównym i Gdynią Główną, gdzie "ekspresy" nie zatrzymują się.

Kiedyś nie zatrzymywały się nawet pociągi regionalne



Co więcej, do niedawna przez Orłowo jedynie przejeżdżały pociągi na linii PKM, kursujące z Kościerzyny do Gdyni Głównej i w drugą stronę. Szynobusy jadące od Wrzeszcza stawały w Sopocie i później na dworcu w Gdyni Głównej.



Zmieniło się to wraz z wprowadzeniem w grudniu nowego rozkładu jazdy na linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i przejęciem obsługi wszystkich połączeń przez Polregio. Decyzję podjęto w Urzędzie Marszałkowskim, po uwagach pasażerów.

Orłowo doczekało się przystanku na linii PKM Orłowo doczekało się przystanku na linii PKM

Podobne uwagi trafią niebawem do PKP Intercity w formie petycji. Jej autor Michał Sakaluk ze stowarzyszenia Nasze Orłowo wymienia trzy powody, dla których pociągi powinny zatrzymywać się w Orłowie.

Kto zyskałby na postoju pociągów dalekobieżnych w Orłowie?



Po pierwsze zyskają turyści.

- Zlokalizowanych jest tutaj wiele punktów noclegowych. Pod tym względem naszą dzielnicę można porównać do wielu miejscowości turystycznych nad morzem i w górach, w których pociągi TLK się zatrzymują - argumentują członkowie stowarzyszenia.
Po drugie to zysk dla mieszkańców jeżdżących pociągami regionalnymi, którzy już teraz wybierają stację jako punkt przesiadkowy do południowych dzielnic Gdyni. Wśród argumentów pojawia się też bliskość dużego parkingu przy CH Klif.

Zyskać na znaczeniu mogłaby też sama dzielnica.

- Pociągi TLK zatrzymują się często na wielu mniej znaczących przystankach, niemających tak dużego znaczenia turystycznego, jak chociażby Bydgoszcz Leśna, Zagórz czy Smętowo - wskazują.


Przedstawiciele PKP Intercity od początku sceptyczni



O sprawie pisaliśmy w 2018 roku. Zadaliśmy wtedy pytania przewoźnikowi dotyczące Orłowa.

- Nie ma takiego popytu. W sąsiedztwie stacji jest tylko osiedle domów jednorodzinnych. Przewoźnik nie przewiduje w najbliższym czasie zatrzymywania się pociągów na stacji - komentowała w 2018 roku Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.
Dlaczego pociągi Intercity nie stają w Orłowie? Dlaczego pociągi Intercity nie stają w Orłowie?

Po 5 latach na nasze pytania odpowiada jeszcze bardziej stanowczo.

- W zapisach planu transportowego nie jest przewidziane wprowadzenie postoju pociągów dalekobieżnych na stacji Gdynia Orłowo - ucina Agnieszka Serbeńska.

Miejsca

Opinie (128) 1 zablokowana

  • Bzdura!!!! (2)

    Najpierw Reda, co jest kompletną bzdurą, teraz to - w wyniku tego te TLK będą jeździć tragicznie, bo jeszcze opóźnienia innych będą wpływać na nie... masakra

    • 13 1

    • W Redzie IC nie zatrzymuje się.

      Może miałeś na myśli Rumię?

      • 5 0

    • No powinny się zatrzymywać w Redzie a nie w Rumi

      • 0 0

  • Nie, nie, nie (1)

    Pendolino z Krakowa do Gdyni (600km) przejeżdża w przeciągu 5h - z czego pół godziny stanowi krótki odcinek Gdańsk-Gdynia, bo zatrzymuje się nie wiadomo na co na 3 dobrze skomunikowanych stacjach

    • 22 3

    • A o Warszawie to nie wspomina. Tam tak samo. Po co odjeżdża wszystkie stacje. Ludzie sami niech dojadą innymi środkami transportu do 1 stacji.

      • 13 0

  • Pociągi i tak mają spore opóźnienia więc Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz, Sopot, Gdynia Główna na tych powinien stawać, reszta ma albo REGIO albo SKM więc turyści sobie poradzą

    • 16 1

  • Kolejny lokalny aktywista chce zaistnieć medialnie

    dla swojej grupki kilku osób - a co mu szkodzi?
    "No wiecie, rozumiecie - chciałem, się starałem..."

    • 15 1

  • Ludzie chca szybkich pociagow ale chca zeby sie zatrzymywal sie na kazdej stacji?

    • 13 1

  • Pruszcz Gdański (2)

    Powinny się zatrzymywać w Pruszczu Gdańskim

    • 3 12

    • Kilka pociągów IC zatrzymuje się w Pruszczu Gdańskim. (1)

      • 5 0

      • Z Pruszcza Gdańskiego to w sezonie letnim powinny jeździć pociągi do Łeby przez Kartuzy, Sierakowice, Lębork.

        Za komuny regularnie przez cały rok jeździły.
        Do czerwca 2000 było połączenie Somonino - Lębork przez Kartuzy, Sierakowice.

        • 1 1

  • jeszcze czego!. do Chyloni może tez niech jada....

    • 3 1

  • Intercity (2)

    Pociągi powinny się zatrzymywać tylko Gda Gł, Sopot, Gdynia Gł

    • 14 3

    • Wrzeszcz jest teraz główną stacją przesiadkową, nie Gda Gł (1)

      • 8 0

      • To Wrzeszcz zamiast gdanska głównego.

        • 4 0

  • W tygodniu około dziesieciu razy podróżuje do i z tego przystanku i powiem Wam że:

    bez sensu jest zatrzymywanie tam składów TLK. Nawet mało podróżnych korzysta ze składów regio. Przystanek SKM i regio w zupełności wystarcza.

    • 8 0

  • A czy Trójmiasto.pl podpisało deklaracje wolnych nadawców czy maja juz "opiekuna" z pisu?

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane