- 1 Borawski i Lodzińska wiceprezydentami? (112 opinii)
- 2 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (168 opinii)
- 3 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (65 opinii)
- 4 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (115 opinii)
- 5 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (128 opinii)
- 6 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (120 opinii)
Stadion Gdańsk zaciska pasa. Rezygnuje z rzecznika, zdejmuje logo
Bez nazwy i sponsora, a teraz także bez rzecznika prasowego i strony internetowej pozostał Stadion Gdańsk w Letnicy na kilka miesięcy przed 10. urodzinami. Spółka zarządzająca obiektem zapewnia, że rozmowy z nowym sponsorem tytularnym trwają, ale o szczegółach mówić na razie nie może. W piątek z elewacji stadionu ma zniknąć logo Energi.
Choć od trzech miesięcy przejęty przez Orlen energetyczny koncern nie ma oficjalnie nic wspólnego z miejskim obiektem, to wciąż na elewacji stadionu widnieje logotyp Energi.
Przypomnijmy, że rocznie Energa za prawo do nazwy stadionu płaciła ok. 3 mln zł. Łatwo więc policzyć, że rynkowa wartość trzymiesięcznej ekspozycji nazwy państwowego koncernu na największym obiekcie sportowym Trójmiasta wynosi ok. 750 tys. zł.
- Rozmowy z nowym partnerem się toczą, ale na razie jest za wcześnie, by mówić o szczegółach. Niebawem powinniśmy poznać więcej szczegółów - mówi Łukasz Wysocki, prezes Areny Gdańsk Operator zarządzającej obiektem w Letnicy.
Jak dodaje, rebranding, a więc demontaż banerów i reklam dotychczasowego sponsora zakończył się wewnątrz obiektu. W piątek logotyp Energi zniknie też z elewacji (pierwotnie spółka informowała, że prace rozpoczną się w czwartek, ale termin przesunięto o jeden dzień ze względu na zapowiadane niekorzystne warunki atmosferyczne). Jak usłyszeliśmy, choć oficjalna nazwa obiektu od niedawna brzmi "Stadion Gdańsk" i część dotychczasowego logo mogłaby na nim pozostać, to z elewacji zniknie cała instalacja.
Stadion bez rzecznika
Stadion stracił nie tylko dotychczasową nazwę i sponsora, ale także agencję PR, która odpowiadała za kontakt z mediami. O tym, że stadion traci rzecznika prasowego, dowiedzieliśmy się w poniedziałek po południu. Umowa firmy zajmującej się obsługą medialną stadionu została zawieszona.
Jak usłyszeliśmy, powodem rezygnacji z profesjonalnej obsługi medialnej są kwestie finansowe. Trudności z płynnością finansową spowodowane wycofaniem dotychczasowego sponsora zbiegły się bowiem w czasie z pandemią i obostrzeniami, które pozbawiły obiekt wpływów z imprez masowych.
- Przyczyny naszego rozstania wynikają wyłącznie z sytuacji finansowej, w jakiej się znaleźliśmy. Chcę podkreślić, że byliśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z całym zespołem prasowym, ale zmusiła nas do tego sytuacja. Musimy optymalizować koszty. Jesteśmy na etapie reorganizacji i układania całej struktury na nowo - dodaje Wysocki.
Stadion zniknął też z internetu
Kibiców i mieszkańców może zastanawiać też brak obecności Stadionu Gdańsk w mediach społecznościowych. Oficjalne profile albo zmieniły nazwę, albo w ogóle zniknęły z Facebooka, Twittera czy Instagrama. Przestała działać też oficjalna strona internetowa, na której odwiedzający czytają komunikat, że strona znajduje się w przebudowie.
- To wynika z naszych zobowiązań z byłym sponsorem. Musieliśmy przebudować stronę i nasze kanały w mediach społecznościowych. Nie ukrywam, że to trochę nam utrudnia komunikację z naszymi gośćmi i mieszkańcami, bo nie możemy pochwalić się np. naszą aktywnością związaną z finałem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Ale spokojnie, wkrótce wrócimy! - zapowiada Wysocki.
Ścisła współpraca z Amber Expo
Jak już informowaliśmy, wobec kryzysu w całej branży rozrywkowo-eventowej władze obiektu podjęły już starania o szukanie nowego pomysłu na zagospodarowanie stadionu, który w tym roku będzie obchodzić 10. urodziny.
Wkrótce powstanie na nim przedszkole, a Arena Gdańsk Operator chce jeszcze bardziej zacieśnić współpracę z sąsiadem, który także przechodzi trudne chwile, a więc z Międzynarodowymi Targami Gdańskimi. Oba podmioty mają współpracować ze sobą w zakresie organizacji targów, konferencji, meczów i innych wydarzeń. Chodzi m.in. o efektywniejsze wykorzystanie zaplecza, logistyki i kwestii technicznych (pierwsze doświadczenia już zebrano, gdy na terenie Amber Expo powstawał szpital tymczasowy).
Finał Ligi Europy w trzech wariantach
Numerem jeden w tegorocznym kalendarzu na stadionie pozostaje jednak piłkarski finał Ligi Europy. Do meczu zaplanowanego na 26 maja pozostały równo cztery miesiące i jak zapewniają władze obiektu - termin nie jest zagrożony.
- Jesteśmy w stałym kontakcie z UEFA. Termin nie jest zagrożony i jesteśmy przygotowani na to, by mecz odbył się w trzech wariantach: z udziałem kibiców, bez publiczności i z ograniczoną liczbą zajętych krzesełek. Wszystko zależy oczywiście od sytuacji pandemicznej - dodaje Wysocki.
Czwartego wariantu, a więc ponownego odwołania meczu, nikt w Gdańsku do siebie nie dopuszcza.
Miejsca
Opinie (389) ponad 20 zablokowanych
-
2021-01-28 02:36
To jest kara za to że barwy przypominają Amber
- 0 0
-
2021-01-28 02:38
Wystarczyło zrobić jak w Monachium
Białe tło i barwy dostosowywać do danej imprezy
- 0 1
-
2021-01-28 06:31
Ale mają problem... Niech zrobią to co kiedyś w Warszawie, tam Targowisko nazywało się Stadion Dziesięciolecia. Można tam było kupić gruszkę i pietruszkę oraz kilka innych fajnych rzeczy dla władzy niewygodnych. Gdańsk to w końcu takie miasto handlowe, że targowisko na stadionie byłoby idealne.
- 2 1
-
2021-01-28 06:48
Dulska i tak odtrąbi medialnie, że to sukces
- 5 1
-
2021-01-28 07:35
POzamiatane
Zarządzająca miastem POlszewia teraz wszystko zwala na Covid ,lub Kaczyńskiego , a wcześniej przez 10 lat co się działo na tym stadionie , ile było dochodowych imprez ? Wysyłali do zarządzania stadionem ludzi którym w swojej firmie nie powierzył bym funkcji portiera i mamy efekt
- 5 2
-
2021-01-28 08:01
?
Mnie bardziej nurtuje pytanie, ile kosztuje OC + AC dla rydwanu.
- 2 0
-
2021-01-28 08:16
wyburzyć, zaorać, grunt sprzedać deweloperom
- na poważnie, przynajmniej będzie jakiś pożytek...
- 2 2
-
2021-01-28 10:41
To jest kolejna kpina stadion przynosi około 20 mln straty rocznie które pokrywane są z kasy mieszkanców Gdańska!
A opi piszą ze zaczeli oszczedzac i zrezygnowali ze strony w necie i z jednego stanowiska:) Fakt rzecznik jak pozostali niec nie robili zupełnie wiec koszt jest mniejszy minimalnie praktycznie wcale .Ale dokładnie tego nie wiadomo bo wszystko trzymają w tajemnicy .Kto wie może i rzecznik ze stroną w necie generowali kolejne miliony rocznie !!
Prawda jest taka ze ten stadion i spółki które porobili sa celowo workami bez dna które maja generować straty .Nadal istnieje spółka Bieg2012 która generuje kilka milionów rocznie kosztów!! Kasa trafia do kolesiów urzędasów i z nimi powiązanych polityków .
Ten stadion mógł by na siebie zarabiać ,ale musieli by wsadzić tak kadre która będzie opłacana od wyników a nie za nic jak obecnie.- 2 0
-
2021-01-28 10:53
wstyd
po co ten stadion tam postawili.tam się noc poważnego nie dzieje.miejsce patologiczne,wstyd dla wystepujących takie miasto pokazywać.
- 1 1
-
2021-01-28 11:33
Stadion TVP (1)
1. kasę na to mają
2. prztyczek w nos Pani Prezydent i psikus dla matecznika Platformy
3. zawsze się znajdą pomysły na wykorzystanie stadionu (Bal Sylwestrowy, Urodziny jakiegoś Radia itp.)- 2 1
-
2021-01-28 18:12
Dobre:D
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.