- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (458 opinii)
- 2 15-latek autem na minuty uciekał policji (61 opinii)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (92 opinie)
- 4 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (126 opinii)
- 5 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (177 opinii)
- 6 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (82 opinie)
Studio z Londynu zaprojektuje obrotową kładkę św. Ducha nad Motławą
Studio Bednarski z Londynu zaprojektuje kładkę, która połączy północny cypel Wyspy Spichrzów z Długim Pobrzeżem, na przedłużeniu ul. Św. Ducha . Będzie kosztowała 10 mln zł i ma być gotowa na koniec 2018 r.
Czytaj też: Rozstrzygnięto konkurs na kładkę św. Ducha
Firma deweloperska Granaria Development (konsorcjum firm Immobel i Multibud Ciurzyński), która ma zabudować północny cypel Wyspy Spichrzów, przez ostatnie miesiące negocjowała z obiema pracowniami projektowymi. Decyzja o wybraniu oferty Studia Bednarski zapadła przy współpracy z przedstawicielami miasta.
We wtorek po raz pierwszy zaprezentowano zwycięski projekt kładki. Będzie ona miała 57 m długości, 4,5 m szerokości oraz 1,5 metrowy prześwit nad wodą. Obrotowa konstrukcja pozwoli otworzyć kładkę w 2 minuty od zgłoszenia chęci przepłynięcia Motławą.
- Kładka ma być bardziej rzeźbą, miejską biżuterią, niż użytkowym przedmiotem technicznym. Ma formę minimalistyczną, ale to po to by w niewielkim stopniu ingerowała w przestrzeń miasta - wyjaśnia architekt Stefan Schleifer, który reprezentuje Studio Bednarski Ltd. z Londynu. - Konstrukcja nawodna częściowo będzie wykonana z polerowanej stali nierdzewnej, elementy wyspy z granitu, bazaltu i szkła. Wyspa, która wieczorem będzie podświetlana będzie się składać z trzech części, w środkowej znajdzie się mechanizm obrotowy. Będzie ona też elementem zabezpieczającym kładkę.
Część nawodna ma ważyć 100 ton. W razie awarii kładki, będzie możliwość jej przesunięcia siłą ludzkich mięśni po przyczepieniu lin do konstrukcji kładki i ma to zająć góra 15 min. Operator kładki, który będzie przyjmował zgłoszenia od jednostek pływających, uruchomi mechanizm przy pomocy pilota. Operator będzie przebywał w obiektach na terenie Wyspy Spichrzów.
Budowa wartej 10 mln zł kładki zostanie sfinansowana ze środków dewelopera. Przeprawa będzie gotowa pod koniec 2018 r.
Cezary Bednarski to architekt z ponad 30-letnim doświadczeniem w projektowaniu. W swoim dorobku ma m.in. 44-piętrowy hotel Marriott w Warszawie, a także domy, obiekty sportowe, mosty.
Jest laureatem wielu nagród i wyróżnień, w tym nagrody RIBA i Manser Medalem 2001 dla najlepszego domu zaprojektowanego i zbudowanego w Wielkiej Brytanii w latach 1998 - 2001, a także zwycięzcą w 20 brytyjskich i międzynarodowych konkursach architektonicznych i urbanistycznych, wśród nich 10 dotyczyło mostów.
Obecnie kolejny jego zwycięski projekt będzie realizowany w Gdańsku. Kładka będzie realizowana w ramach jednego z celów publicznych w związku z zawiązanym partnerstwem publiczno-prywatnym między Gdańskiem a konsorcjum Immobel i Multibud Ciurzyński na zagospodarowanie północnego cypla Wyspy Spichrzów w Gdańsku.
Poza budową kładki przebudowany zostanie też most Stągiewny (który w 2019 roku będzie zwodzony), rozbudowana będzie również marina żeglarska w kierunku południowym. Zmodernizowane będzie Długie Pobrzeże i układ drogowy na wyspie.
W 2019 roku most Stągiewny będzie zwodzony.
Całość inwestycji na działce o powierzchni 18,3 tys. m kw. ma być zbudowana w ciągu ośmiu lat, a jej koszt szacuje się na 400 mln zł.
Kładka na Ołowiankę
Tymczasem cały czas nie znamy ostatecznego terminu rozpoczęcia budowy kładki, która połączy okolice ul. Rycerskiej i Ołowiankę. Przejdziemy nią przez Motławę najwcześniej w 2017 r., ponieważ pomorski konserwator zabytków musiał przygotować kolejną decyzję pozwalającą na jej budowę. Poprzednią, wydaną w maju, skutecznie zablokowali przeciwnicy budowy kładki.
Opinie (167) 3 zablokowane
-
2016-01-19 18:10
a na przedłużeniu Stępkarskiej most wantowy dla kontenerów z chodnikiem i ścieżką rowerową
- 2 1
-
2016-01-19 17:38
katamarany sie nie zmieszczą
- 3 1
-
2016-01-19 17:16
Z@rąbista!
naprawdę dobre rozwiązanie!
- 2 5
-
2016-01-19 17:16
Ustka też ma kładkę obrotową.
A czy realizację tej kładki też zlecą firmie która budowała tą ustecką?
- 2 2
-
2016-01-19 17:09
No straszne halo!
W Amsterdamie sa setki takich mostow, mniejszych, wiekszych, wszystkie otwierane z szynami tramwajowymi, sygnalizacja, dzialaja blyskawicznie - ciekawe kto im projektowal.....
- 2 3
-
2016-01-19 16:31
Potrzebna kładka do Filharmonia
Potrzebna kładka do Filharmonia a tu to już komercja.
- 10 0
-
2016-01-19 16:30
pieknie Gdansk tu sie zyje nie to co w Gdyni
- 6 5
-
2016-01-19 16:24
Nie lepiej zrobić kładkę zwodzoną? Parę lat temu w Elblągu zrekonstruowano dwa piękne przedwojenne mosty zwodzone.
- 8 2
-
2016-01-19 16:18
O buhaha 10 lat temu były już przetargi na kładke haha sama obslugiwalam ta imprezę.aż 10 lat potrzebowali na podjęcie decyzji. Śmiech na sali..
- 8 2
-
2016-01-19 14:51
Więcej kładek! Co brama - to kładka!
Kto będzie ponosił koszt eksploatacji tej kolejnej, drugiej już kładki? Miasto?! A z jakiej, urwana nać, to niby racji miasto ma się dokładać do czegoś, co służyć będzie WYŁĄCZNIE deweloperowi?! Bo o ile jakiś sens ma kładka w okolicy filharmonii, to już ta opisywana w tym artykule całkowicie nie ma sensu. ALe to tak działa: włożyć stopę, to potem cały człowiek się wciśnie...
- 20 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.