• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak za rok będą wyglądały przystanki PKM w Gdyni

Maciej Naskręt
13 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
  • Planowany przystanek PKM Gdynia Karwiny pod ul. Wielkopolską.
  • Planowany przystanek PKM Gdynia Karwiny.
  • Przystanek PKM Gdynia Stadion przy ul. Stryjskiej.
  • Wizualizacja przystanku PKM Gdynia Stadion przy ul. Stryjskiej.

Gotowe są projekty przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na Karwinach i przy stadionie w Gdyni. Pasażerowie mają z nich skorzystać w 2016 r.



Czy podobają ci się nowe przystanki w Gdyni?

Światło dzienne ujrzały projekty przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, które powstaną w Gdyni. Oba powstaną przy istniejącej linii kolejowej relacji Gdynia - Kościerzyna (nr 201).

Pierwszy przystanek pojawi się u zbiegu ul. Wielkopolskiej i ul. Sopockiej zobacz na mapie Gdyni. Jest on łudząco podobny do gotowego przystanku na Matarni, bowiem również znajduje się w wykopie.

Drugi przystanek zaplanowano przy ul. Sportowej zobacz na mapie Gdyni.

Oba obiekty będą nawiązywać architektonicznie do gotowych już przystanków PKM w Gdańsku.

Pierwotnie plany zakładały ich budowę w drugim etapie powstawania PKM, czyli do 2020 r. Dzięki decyzji Komisji Europejskiej o zwiększeniu dofinansowania projektu z 70 do 85 proc., wspomniane przystanki powstaną już w 2016 r.

- Projekt budowlany obu przystanków PKM na terenie Gdyni jest już gotowy. Zdobyliśmy już pozwolenia na ich budowę, na ostatniej prostej są uzgodnienia z PKP PLK (właścicielem linii 201) i Urzędem Transportu Kolejowego co do technicznych rozwiązań umożliwiających pogodzenie ruchu pasażerskiego z wielkogabarytowymi transportami do portu w Gdyni, które odbywają się po linii 201 - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.

Dopiero po formalnym zakończeniu tych uzgodnień możliwe będzie ogłoszenie przetargu na budowę dwóch gdyńskich przystanków PKM i ich realizacja.

W ramach budowy przystanku Karwiny największą zmianę przejdzie splot ul. Wielkopolskiej i Sopockiej. Obie jezdnie relacji obwodnica - centrum mają zostać do siebie zbliżone. W tym celu konieczne jest wyburzenie dwóch istniejących wiaduktów znajdujących się w świetle ul. Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni i odbudowanie ich w nieco bliższym sobie położeniu. Zwężenie skrzyżowania i rozebranie istniejących wiaduktów jest niezbędne, by zbudować zejścia do południowej części planowanych peronów kolejowych stacji PKM. Dodatkowo powstanie przy nich winda dla pasażerów o ograniczonej mobilności.

Po zakończeniu budowy miasto Gdynia planuje przy przystanku Karwiny wybudować węzeł przesiadkowy. Powstanie on prawdopodobnie przy wsparciu funduszów unijnych z RPO dla województwa pomorskiego. Przy przystanku PKM mają się pojawić przystanki autobusowe i trolejbusowe, a także parkingi dla samochodów i rowerów.

Natomiast budowa przystanku nad ul. Sportową ma mniejszy zakres prac. Tu nie pojawi się węzeł przesiadkowy. Obiekt ma kluczowe znaczenie ze względu na bliskość obiektów sportowych. Ważnym elementem prac będzie przebudowa wiaduktu nad ul. Sportową.

Dodajmy także, że trzeci przystanek PKM w Gdyni ma powstać na wysokości Węzła Wzgórze. Tu w prace zaangażowany jest zarządca centrum handlowego Riviera, który wyłoży część funduszy na jego budowę. Prace nad kształtem tego przystanku ciągle trwają.

Planowane przystanki PKM w Gdyni. Planowane przystanki PKM w Gdyni.

Miejsca

Opinie (173) ponad 10 zablokowanych

  • Kto to projektował, najarany student na głodzie?

    • 7 4

  • sportowa?

    To w końcu przy Sportowej ma być ten przystanek czy przy Stryjskiej? Raz piszecie tak, a raz tak... "Drugi przystanek zaplanowano przy ul. Sportowej" i "Natomiast budowa przystanku nad ul. Stryjską ma mniejszy zakres prac."??!! Swoją drogą przystanek przy Sportowej i 500 m dalej przy Rivierze? Takie rzeczy tylko w Gdyni..

    • 3 3

  • Rozumiem, że

    prace nad budową przystanków i przebudową wiaduktów będą prowadzone pod ruchem pociągów PKM co 30 minut? Czy będzie (jak to często w Polsce), otwieramy coś z pompą, potem za 3 miesiące zamykamy po cichu fragmentami na dokończenie roboty...

    • 8 1

  • Wspaniała wiadomość!

    • 4 3

  • tak za rok będą wyglądały

    Czemu już teraz tak nie wyglądają - PKM zacznie jeździć w br. - coś się Stępa trochę spóźnił

    • 11 5

  • PKM ma rok opóźnienia... Przystanki miały być w 2015 roku! (4)

    Bedzie chryja...

    • 35 32

    • całą kasę skonsumował Gdańsk i Paweł A (2)

      na przystanki gdyńskie kasa znalazła się dopiero z nowego rozdania.

      • 10 20

      • cała kasę to Szczurek w lotnisko i infobox wrzucił (1)

        dużo można adamowiczowi zarzucić, ale tu ściemniasz śledziku

        • 24 8

        • G. jak guano

          to tak jest jak totalny głąb ma dostęp do internetu i nie wie co pisze, ale i małpę w końcu można nauczyć, nie wiem czy w gdańskim ZOO takie próby czynią, w dzisiejszym TVG co prawda skupili się na sikorkach :))) OT udała nam sie Telewizja regionalna jak i ten wyżej komentujący.

          Chłopie idź do szkoły zamiast pisać bzdury a zaczni sie edukować co należy do: UE, Samorządu Woj. Gminy, Powiatu, Sp.Koleje,... itd.

          Współczucia dla gdańskiej oświaty

          • 6 15

    • bzdury pleciesz kolego i tyle w temacie

      • 3 1

  • Czyli przez rok korki korki korki...

    Juz widze jak jeden wiadukt zostanie zburzony...mega korek bedzie...pozniej drugi...

    • 16 3

  • 3 przystanki skm/pkm w odleglosci 1 km

    redłowo -> nowy peron PKM -> wzgórze sw maksymiliana.
    Jak by sie uprzeć to jeszcze Gdynia Głowna 500m dalej. w d*pach sie poprzewracało zeby perono za setki milionów złotych co 500m budować !

    a peron na karwinach jest ok tylko niezbedna jest przebudowa calego wezła a nie tylko zblizenie wiaduktów do siebie. Problem korków sie jedynie zwiekszy

    • 7 5

  • Heh, niemalże identyczny artykuł był na trojmiasto.pl 17 lutego 2013 r., tytuł brzmiał "Poznaj plany budowy nowego przystanku Gdynia Karwiny". Opisywano dokładnie to samo i całość miała być gotowa do czerwca 2015 r. Minęły ponad 2 lata a tu dalej artykuły o wizualizacjach :)

    • 26 2

  • Bez zwiększenia częstotliwości i zintegrowanja taryfy - klapa. (2)

    Obecnie częstotliwość ma wynosić... 30 minut (relacja Gdańsk - Gdynia). Żeby ta kolej miała sens powinno się zagęścić takt do 15 minut, na trasie od Karwin do Cisowej. I wtedy taki 27 wyrzucić.

    • 53 6

    • u raczej chodzi o relacje Osowa - Gdynia (1)

      Jesli ktos jedzie z Gdanska do Gdyni to czesto szybciej bedzie SKM.

      Nawet z Bretowa czy Jasienia nadal szybciej moze byc przez Wrzeszcz. Wydaje mi sie, ze mimo wszystko to bedzie raczej wykorzystywane przez ludzi skupionych przy linii 201. Pewnie z jakas domieszka Gdanszczan od Osowy do Matarni.

      • 5 1

      • Ale gdyby co drugi kurs zaczynał bieg na Karwinach i kończył na Cisowej to byłaby dobra alternatywa dla jechania na taką Morską i Chylonię przez miasto trajtkiem. Co pół godziny na Główną, co pół na Cisową.

        • 11 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane