• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Taśmy i barierki wokół nowego elektryka. "Konieczna wymiana baterii"

Maciej Korolczuk
19 lutego 2024, godz. 12:15 
Opinie (205)
Najnowszy artykuł na ten temat Autobus na wodór od kwietnia na ulicach Gdańska

Awaria baterii jest przyczyną "odizolowania" jednego z nowych autobusów elektrycznych w bazie przy al. HalleraMapka. Pojazd został otoczony barierką i taśmą i oczekuje na naprawę. Ta zostanie przeprowadzona, gdy tylko do Gdańska dotrze transport ze specjalnymi narzędziami potrzebnymi do wymiany baterii.



Czy planujesz kupno samochodu elektrycznego?

Na otoczony barierkami i taśmą autobus elektryczny zwrócił uwagę jeden z naszych czytelników.

- Od ponad dwóch tygodni w bazie autobusowej stoi jeden z nowych elektrycznych autobusów, który jest odgrodzony taśmą i barierkami w taki sposób, żeby nikt w jego pobliżu nie parkował ani się do niego nie zbliżał. Autobus można zauważyć, idąc od ul. Chrobrego, i stoi obok innych zdezelowanych autobusów - napisał w Raporcie nasz czytelnik.
Odizolowany pojazd to jeden z 18 nowych manów, które jesienią wyjechały na ulice Gdańska. Gdańsk za 10 standardowych i 8 przegubowych elektryków zapłacił 62 mln zł.

Autobus otoczony taśmą i barierkami (21 opinii)

Może redakcja dowiedziałaby się (bo niestety zwykłemu szaremu obywatelowi nie mogą powiedzieć), dlaczego od ponad grubo dwóch tygodni na bazie autobusowej stoi jeden z nowych elektrycznych autobusów, który jest odgrodzony taśmą i barierkami w taki sposób,żeby nikt w pobliżu jego nie parkował ani się do niego nie zbliżał ?
Autobus można zauważyć idąc od ul. Chrobrego i stoi obok innych zdezelowanych autobusów :)
Może redakcja dowiedziałaby się (bo niestety zwykłemu szaremu obywatelowi nie mogą powiedzieć), dlaczego od ponad grubo dwóch tygodni na bazie autobusowej stoi jeden z nowych elektrycznych autobusów, który jest odgrodzony taśmą i barierkami w taki sposób,żeby nikt w pobliżu jego nie parkował ani się do niego nie zbliżał ?
Autobus można zauważyć idąc od ul. Chrobrego i stoi obok innych zdezelowanych autobusów :)
Zobacz więcej

Konieczna wymiana baterii



Jak wyjaśnia Paulina Chełmińska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku, autobus został wyłączony z eksploatacji ze względu na konieczność wymiany baterii.

- W autobusie doszło do awarii baterii, na którą czekaliśmy w ramach gwarancji. Bateria jest już w Gdańsku, pozostałe oprzyrządowanie konieczne do wymiany jest w drodze. Autobus został ogrodzony ze względów bezpieczeństwa. Wygrodzenie jest standardową strefą bezpieczeństwa - wyjaśnia Paulina Chełmińska.

Jesienią kary za baterie



Zastrzeżenia do baterii w nowych autobusach po raz pierwszy pojawiły się wczesną zimą, gdy okazało się, że pojazdy na pełnym ładowaniu nie są w stanie przejechać deklarowanego przez producenta dystansu 400 km. Spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje zaczęła naliczać kary. Łącznie na producenta nałożono ich prawie 100 na łączną kwotę 237 tys. zł.

Jednocześnie wdrożono zmiany polegające na innym ogrzewaniu pojazdów, przeprowadzono też dodatkowe szkolenia kierowców, a autobusy skierowano na mniej wymagające trasy. W efekcie wydajność i zasięg baterii udało się zwiększyć do 300-340 km.

Miejsca

Opinie (205) 6 zablokowanych

  • Teraz wymienią na gwarancji (4)

    ciekawe co będzie jak się skończy. Taniej będzie to zezłomować i kupić nowego spalinowca.

    • 66 6

    • (1)

      Autobusy skierowano na mniej wymagające trasy.... to jaki sens kupić autobusy i zabrać jr z najbardziej obciążonych Linii na których są korki i wzniesienia, gdzie diesle zużywają najwięcej paliwa I jiby szkodzą, bo elektryki nie dają rady.. pani Prezydent gdzie tu sens i logika ???

      • 13 0

      • Nie wymagaj logicznego myślenia od festyniary.

        • 6 0

    • Ile tej gwarancji 12 miesięcy? Jak się rozsypała po 6 msc to nie wróży dobrze naszemu miastu

      • 6 0

    • Wymontuje sie akumulatory, wstawi agregaty diesla i wio!

      • 0 0

  • Widać, że te autobusy elektryczne to (2)

    Mercedesy wśród Manów. Nic tylko kupować, reklamować i złomować. Brawo MAN...Żenada ten zakup.

    • 43 3

    • W Gdyni nie wiele lepiej. Mercedesy nie dociągają do końca. Często w ciągu dnia podmieniaja na spalinowe. Dodatkowo jak autobus nie podladuje się na pętli po maks dwóch kółkach to dalej nie pojedzie bo stanie między krańcami. Na Platynowej jest przykaz żeby nawet nie startować gdy poziom baterii jest bliski 30% lub niższy

      • 10 2

    • A te "inne ogrzewanie"

      to oczywiście nie napiszą, że na ekoterm - a ekoterm to olej opałowy plus "ekologiczny" podatek :)

      • 4 0

  • czyli koniec gwarancji będzie końcem eksploatacji tych autobusów (20)

    stare ikarusy stoją obok i się śmieją

    • 300 13

    • Oczywiście że nie (11)

      autobusy będą dalej jeździć a przebiegi będą solidne - to moje zdanie, możemy sprawdzić za 3 lata

      • 8 26

      • Wtedy stare Ikarusy i Mercedesy, będą dopiero dotarte (7)

        • 35 1

        • Tak, tak. (6)

          Tymczasem jak próbowali te gruzy oddać Ukrainie, połowa nawet nie dojechała do granicy

          • 6 21

          • Przepraszam, ale co w tym dziwnego, że stary, wysłużony autobus stricte miejski (załadowany pod dach darami), (1)

            przeznaczony do zupełnie innego użytkowania niż trasa, nie robi swobodnie 1000km 'na raz', bo ma awarię w momencie użytkowania go w inny sposób niż został przewidziany?

            • 11 1

            • Nie zrobił nawet 300km, do czego jak najbardziej był przeznaczony.

              • 1 4

          • Nikt normalny sprawnego nie odda

            • 7 1

          • Wiedziały co robią aby nie trafiać w paskudne łapska (2)

            • 9 2

            • poplecznicy putina nie są tu mile widziani (1)

              • 3 11

              • To co tu jeszcze robisz?

                • 1 0

      • solidne bedą też faktury za naprawy

        • 11 0

      • Codziennie ładowane baterie za 3 lata będą zlomem

        Ponad 1000 pełnych cykli? To nie tesla ładowana raz w tygodniu. Ile wam ładowań telefon wytrymuje ? To takie same baterie.

        • 2 0

      • 3 Lata pewnie bedzie ok. Po 7 bedzie tragedia.

        • 0 0

    • Konia z rzędem, jak w tych czasach (4)

      Pojawi się autobus, który wytrzyma tyle co węgierskie Ikarusy, albo nasze Polskie Jelcze czy Polskie Autosany.
      Ile te złomy elektryczne pojeżdżą? 10 lat? Nie zdarza na siebie zarobić, a co dopiero dla miasta. Nawet nowoczesne spalinowe nie wytrzymają tych 20 lat. Ikarusy jeździły ponad 30 i dawały radę

      • 17 0

      • Głupoty gadasz

        Ikarusy jeździły do 2009r i to były roczniki 87,89,93 wiec wiekowo prawie tyle co solarisy obecne

        • 3 2

      • "Wytrzyma" znaczy że będzie niesprawnym szrotem zostawiającym za sobą chmurę dymu, ale dalej będzie jeździł?

        Bo w stanie "przeszedłby uczciwy przegląd techniczny" były może z 5 lat...

        • 1 7

      • Wymiana baterii i dalej będą jeździły (1)

        Moze za 10lat będą ogniwa już które będą lżejsze, bardziej wydajne i szybciej ładujące się. Ta technologia jeszcze się rozwija.
        Dobrze ze nie trują dymem z wydechu jak poczciwe Ikarusy i Jelcze

        • 0 7

        • heh za 2,5 bańki za baterię

          świetny interes, że jej równowartość masz 2 nowe autobusy

          • 0 0

    • Pytanie - jaki koszt złomowania takich pojazdów?! (1)

      -i czy to jest uwzględnione w "kontrakcie"?!
      P.S. Szykujcie się - będą teraz nowe buble - wodorowe, za 170 milionów PLN...

      • 8 0

      • Prawdopodobnie ujemny.

        Popyt na "zużyte" baterie z pojazdów elektrycznych jest potężny.

        • 3 6

    • Te Ikarusy nie stoją, one się tarzają ze śmiechu. :)

      • 12 0

  • (11)

    Nie dobrze sie zaczela ta historia, zle to wrozy na przyszlosc. Wiecej czasu tabor bedzie czekal na naprawy, wymiany niz bedzie w ruchu. Nie wszystko stare jest zle, ale przyszlo nam zyc w wariackich czasach.

    • 284 18

    • Przyszło nam żyć w wariackich czasach, w których trucie wszystkich dookoła, żeby oszczędzić 3.50 nie jest niczym dziwnym. (10)

      • 8 50

      • oczywiście te pojazdy będą (9)

        ładowane tylko energią słoneczną za pomocą paneli wykonanych z drewna i słomy:)

        • 43 2

        • Mieszkamy na Pomorzu, gdzie większość energii pochodzi z wiatraków. (8)

          • 1 48

          • A lit z Chin. (3)

            Hulaj dusza trujmy ludzi z daleka, krzyczmy o ekologii!

            • 37 2

            • Ja tam wolę kupić parę kg chińskiego litu raz na kilka dekad (2)

              Niż tysiące litrów ropy naftowej od Arabów.

              • 1 28

              • raz na kilka dekad ty biedny umysłowy kaleko?

                • 26 0

              • Raz na kilka dekad? Rozumiem, ze w telefonie czy laptopie bateria tez ci dziala kilka dekad bez utraty pojemnosci?

                • 2 0

          • LOL!

            • 14 0

          • A z kominów... (1)

            elektrociepłowni to leci tylko tęcza i świeże powietrze. Ludzie wy macie coś pod tymi włosami na głowie? Czy one ogrzewają tylko pustkę...?

            • 22 1

            • wsadzic ta pokrake dulczase zamiast silnika niech pedaluje... szmatlawiec!

              na plecach niech je noszą żeby dojechały zapowiadane 400km :))))))))))))))))))))))))))))))))

              • 8 1

          • te wiatraki które są na całym pomorzu wystarczą może na miasteczko wielkości pruszcza gdańskiego.

            • 10 1

  • (5)

    I słusznie,to może wybuchnąć.

    • 31 6

    • I słusznie,to może wybuchnąć.Nie rozumiem tej pseudoekologii...produkcja i utylizacja tych ekośmieci bardziej zatruwa planetę niż starych Ikarusów,do tego małe dzieci w Afryce zmuszane w kopalniach do ciężkiej pracy,żeby UE mogła lansować swoje teorie.

      • 6 6

    • Prędzej twój pusty łeb wybuchnie. (3)

      • 4 5

      • (2)

        Niektórzy "mędrkowie" twierdzą, że tak wszechświat powstał...

        • 2 2

        • Świat stworzył brodaty dziadek siedzący na chmurce. (1)

          • 2 4

          • stety brodaty dziadek zapomniał o tobie jak rozdawał rozumki.

            • 4 0

  • Autobusy na wodór 177 mln zł za 10 busów (7)

    Inne miasto w polsce kupiło identyczne za 50 mln zł . Teraz wielki przetarg na kominikscjẹ miejską dziwnym trafem szybko przed wyborami warty 350 mln zł za 700mln zł. - dlaczego nik i prokuratura nie wezmą siẹ za rozkradanie miasta kominikcją miejską i Panem Lisickiem który ustawia przetargi na setki !!!! Mln zł drożej pod podstawione podmioty i te przetargi przdchodzą od lat . Czy naprawdẹ Lisicki jest bezkarny w Gdańsku ? Straty gait i zkm przez te lewe przetargi ustawione to setki.mln zł to są szkody wielkich rozmiarów

    • 46 6

    • To ile ten autobus pojeździł ? Rok czasu ?

      Teraz ten wielki przetarg na 700mln zł wszyscy siẹ śmieją że przetarg jest warty max 300 mln zł a reszta ma iść na lewo dlatego przyśpieszony przetarg przed wyborami . lisicki wie co robi

      • 9 3

    • Za autobusy, paliwo do nich, eksploatację, części zamienne, obsługę.. (5)

      Taką drobnostkę zapomniałeś dodać PiSowski pachołku.

      • 6 15

      • jedynym pachołkiem jesteś ty.

        • 3 3

      • Nadal jest to trwonienie publicznych pieniędzy na coś, co nie przyniesie żadnej korzyści pasażerom. I nie, nie jest to mój pesymizm - dokładnie takie były wyniki przeprowadzonej na zlecenie miasta w 2021 roku analizy sensowności zakupu elektryków i wodorowców przez Gdańsk, z której wyniknęło mniej więcej tyle, że takie zakupy w naszym mieście są nieopłacalne i ich koszt znacząco przewyższa potencjalne korzyści.

        • 7 1

      • Paliwo do nich? Może jeszcze wynagrodzenia dla kierowców (1)

        Jak zwykle kłamiesz jak twój sepleniący guru

        • 5 1

        • To akurat nie kłamstwo, cena paliwa jest zawarta w kwocie najmu.

          • 0 3

      • Pachołku PO - zapomniałeś, jeszcze dodać, że

        ...wodór do tych autobusów też nie będzie polski, tylko niemiecki - mimo, iż jesteśmy chyba w czołówce produkcji wodoru w Europie!

        • 7 0

  • Ależ to jest propaganda z tą "elektrycznoscia" na drogach. Sami sobie robią pod górkę... Są rozwiązania choćby od lat w pewnym kraju jak okroić ruch samochodowy w mieście. Nie trzeba by wtedy wprowadzać wszędzie "zielonych dyrektyw"...

    • 17 30

  • To jest właśnie prawda o elektrykach (18)

    Otoczony ze względu na bezpieczeństwo. Nie znam przypadku aby auto spalinowe otaczać barierkami kiedy czekało na wymianę akumulatora.
    100 kar na 237 tys czyli 2370 od kary. Przy zakupie za 62 miliony??? Nie może pokonać zakładanej trasy wiec skierowano je na inne. Czy kiedykolwiek , jakikolwiek autobus spalinowy nie mógł pokonać trasy i skierowano go na inna lub parking? Inne ogrzewanie? Czyli co napis na autobusie żeby wchodzić tylko w kurtkach , czapkach i rękawiczkach? Etc etc.
    Aha i czy może ktoś mi przypomnieć skąd biorą prąd do tych ekologicznych pojazdów? Nie z powietrza. A elektrownie u nas czym są opalane?
    No i to jest kwintesencja hipokryzji , zakłamania , absurdu i manipulacji.

    • 107 7

    • Nieprawda (5)

      na początek poczytaj sobie o sprawności silników spalinowych oraz prądu produkowanego w elektrowniach, a potem zaglęb się w pozostałe aspekty związane z emisjami powstającymi w transporcie

      • 5 27

      • Nieprawda (4)

        Sprawnosc samego silnika to tylko czesc historii do lobbingu.
        - straty na falowniku
        - straty na podgrzewanie aku
        - straty samego aku
        - straty na trsnformatorach pod ladowarki
        - straty podczas ladowania

        jest jeszcze jeden praktyczny wymiar. Przewymiarowanie baterii, bo powinno sie jezdzic w zakresie 80-20% naladowania, wiec aby uzyskac zasieg x, trzeba przewymiarowac baterie, wiec koszty i waga, czyli strata przez dodatkowa mase

        • 20 1

        • To policz to samo dla spalinówki. (3)

          Jakoś nikt nie chce wliczać ślizgającego się sprzęgła, strat podczas zmiany biegów, czy zerowego momentu przy ruszaniu do jego sprawności.

          O takich rzeczach, jak tankowiec dowożący paliwo z drugiego końca świata, już w ogóle nikt nie wspomina.

          • 1 16

          • Oczywiscie, ze sa straty (2)

            Nikt nie neguje kosztow posrednich w spalinowkach, tylko magicznie w przypadku elektrykow zapomina sie o wszystkim

            • 16 1

            • Jeszcze nie widziałem, żeby ktoś wliczał energię potrzebną na transport paliwa do sprawności silnika spalinowego. (1)

              A w przypadku elektryków, brakuje chyba tylko kanapek, które zjedli górnicy żeby wydobyć metal na karoserię.

              • 2 6

              • No to radze opuscic banke

                Wszystko sie wmawia spaliniakom, by tylko promowac elektryki. Brakuje tylko informacji, ze samochody spalinowe porywaja dzieci.
                Nikt nie mowi, ze spalinowe auta u nas sie zlomuje dopiero jak przekrocza 20 lat i to jest prawdziwa ekologia, a nie naganianie i doplacanie do nowych elektrykow. Stary tdi jest lepszy dla srodowiska niz wyprodukowanie nowego elektyka.

                • 7 0

    • W ogrzewaniu dodano webasto na paliwo płynne (8)

      taka ekologia

      • 22 0

      • Źródło? (7)

        Jaki sens ma webasto w pojeździe który nie musi rozgrzewać silnika?

        • 1 12

        • Webasto nie sluzy do rozgrzewania silnika (2)

          Tylko kabiny...

          • 13 0

          • (1)

            No tak, po co ogrzewać kabinę resztkowym ciepłem z silnika *dostępnym praktycznie od razu, bez czekania na rozgrzanie*, skoro można robić to używając webasto, którego w elektryku nawet nie ma gdzie podłączyć :D

            • 0 5

            • Chodzi o walke o zasieg

              Dogrzewanie webasto powoduje mniejsze zuzycie baterii i wiekszy zasieg, ktory zima byl za maly

              • 5 0

        • Powiem więcej (3)

          Webasto nie służy do ogrzewania silnika, ale wiesz, że te wspaniałe bateryjki w eletrykach muszą mieć swój własny system podgrzewania/chłodzenia ogniw? W zasadzie baterie w elektrykach mają swoją własną klimę.

          • 8 1

          • Tak, nawet dogrzewanie jest konieczne przed ladowaniem

            • 5 0

          • No i? (1)

            Przecież silnik spalinowy tak samo ma swoją własną klimę.

            Różnica jest taka, że w ekektryku bez chłodzenia spada zasięg, a w spalinówce silnik nadaje się do śmieci po paru km.

            • 1 8

            • No i ze wsadzaja webasto na diesla, zeby to jakos zima jezdzilo

              • 2 0

    • (1)

      No i właśnie m.in. przeciwko takiej hipPOkryzji, której niewidzą mądrzy, z wielkich miast, protestują rolnicy.

      • 1 2

      • O hipokryzji to sobie możemy pogadać

        w kwestii tego jak to rolnicy opowiadają o zdrowych i naturalnych produktach spożywczych pochodzących z ich pól podlewanych hektolitrami roundup'u.

        • 3 0

    • Tak, to prawda! to kwintesencja mody i absurdu. Dobrze podsumowane.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane