• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testowaliśmy rower metropolitalny Mevo

Arnold Szymczewski
11 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe

Posiadają m.in. 26-calowe koła, regulowane siodełka, koszyk, dzwonek i co najważniejsze - są wspomagane elektrycznie. Sprawdziliśmy, jak wyglądają i sprawują się pierwsze testowe rowery systemu Mevo, który na dobre ruszy najprawdopodobniej dopiero na wiosnę.



Czy będziesz korzystać z roweru metropolitalnego?

Jako pierwsi rowery testowe Mevo wypróbowali pracownicy Stowarzyszenia Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.

Czytaj także: Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta

- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie - mówił w piątek Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji Obszaru Metropolitalnego.
Postanowiliśmy przekonać się o tym na własnej skórze. Czy rowerem jedzie się lekko i swobodnie? Rzeczywiście, dla ludzi, którzy nigdy nie jeździli rowerem ze wspomaganiem elektrycznym, różnica zauważalna jest od razu. Niestety nie ma możliwości wyboru stopnia wspomagania - silnik elektryczny włącza się z pierwszym naciśnięciem na pedał. Na prostej drodze jedzie się dość szybko i bardzo przyjemnie. Jednak mimo wspomagania i ustawionego pierwszego biegu (w przerzutkach), podjazd pod górę sprawia trudność.

  • Rowery wyglądają na solidne i podczas jazdy sprawiają takie wrażenie.
  • Rower będzie można wypożyczyć na kilka sposobów, m.in. za pomocą smartfona czy karty do banku.
Rower Mevo wyposażony jest w trzybiegową przekładnię, która bardzo płynnie zmienia biegi. Duże i regulowane (udogodnienie dla wysokich osób) wygodne siodełko oraz 26-calowe koła sprawiają, że rowerem podróżuje się komfortowo. Na wyposażeniu dodatkowym znajdziemy, oświetlenie, centralną stopkę, dzwonek oraz całkiem spory koszyk np. na torbę lub siatkę z zakupami.

Według zaleceń producenta w pełni naładowany akumulator w rowerze powinien wystarczyć na 60 km trasy. Czy tak będzie? Dowiemy się tego, kiedy Mevo oficjalnie wkroczy do Trójmiasta (testowy rower dostaliśmy na 1,5 godziny).

- Bateria w rowerze musi wytrzymać do około 60 km trasy na pełnym ładowaniu. Operator zapewnia, że akumulator będzie w stanie przetrwać nasze warunki atmosferyczne, czyli okres zimowy. Roweru nie będzie można wypożyczyć, kiedy akumulator wskaże poniżej 20 proc. mocy. Informacja o rozładowanym akumulatorze pojawi się u nas w systemie, a serwisant wymieni baterię na naładowaną - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji Obszaru Metropolitalnego.
Czytaj także: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Test i odbiór rowerów to nie wszystko. Pracownicy Obszaru Metropolitalnego muszą jeszcze sprawdzić aplikację na smartfony, która odpowiada m.in. za wypożyczenie roweru i włączenie automatycznej blokady (aplikacja jest w fazie testów), system nadzorujący do kontroli wykonawcy oraz stojaki rozmieszczone w mieście.

W Trójmieście pojawi się ponad 3500 rowerów Mevo, z czego 2160 będzie do użytku w Gdańsku. Rower ma być przystosowany do osób o wzroście 150-200 cm i  masie do 120 kg.

Miejsca

Opinie (517) ponad 20 zablokowanych

  • A czy maja ładowarki z logiem portalu trojmiaSTO?

    jesli nie to nie warto o tym pisać.

    • 3 1

  • Cos dla mlodych (4)

    Jak zwykle miasto stawia na mlodych, a co dla ludzi starszych?

    • 8 9

    • Dla starych pobliska stolarnia i czas heblowania desek na balię do ziemi,a w pobliskim Obi można jeszcze kupić łopaty do zakopania bali.

      • 0 6

    • Zniżka 5% w zieleni miejskiej.

      • 7 4

    • '(...) a co dla ludzi starszych?'

      Wspomaganie elektryczne :) Pytanie tylko czy da radę przy wadze sprzętu.

      • 10 0

    • No to wlasnie jest rower dla starszych. Nikt mlody nie da rady na tym jezdzic

      • 9 1

  • Kiedy rada miasta ustanowi kozy metropolitalne? (2)

    Będzie można na nich jeździć, będą strzygły miejskie trawniki a i mleka dla dzieci nie zabraknie...

    • 115 26

    • (1)

      najdalej po miesiącu rosyjskiej okupacji

      • 7 1

      • Kozke tobi mozna...

        • 1 2

  • Czy bedą rowery Tolek dla starszych zasielane bateria? Bo tylu jest niepełnosprawnych. Czy to nie jest wykluczenie tej grupy . Powinno się to dać pod obrady Radnych trójmiejskich!

    • 4 3

  • Mają dzwonek?! (2)

    Ja pikujeeee

    • 20 1

    • Dzwonki ,siedzenia i pedały pójdą w pierwszej kolejności do żyda.Przecież w tym kraju to nawet w marketach w WC wyrywają i kradną nic nie warte wieszaki i śruby od desek klozetowych,a co dopiero te części,przecież to będzie rarytas.Bardzo czarno to widzę w tym bidnym pozbawionym kultury kraju.

      • 5 1

    • Dzwonek wyposażenie obowiązkowe !!!

      ... a tu jakiś piewca sukcesu pisze o tym jako o wyposażeniu dodatkowym.

      Śmiech na sali ...

      • 6 1

  • a może konkretniej? - kiedy wejdą? opóźnienie już prawie miesiąc. (2)

    jakie kary dla wykonawcy? jakie kary za nieutrzymanie minimalnej liczby sprawnych (naładowanych) rowerów? ktoś poza wykonawcą będzie to nadzorował?
    no i najwazniejsze - na ile jest podpisana umowa i co później.
    "eksperyment wykonany lecz niestety nieudany" śpiewał pewien wielki Artysta

    • 18 0

    • Jak to co później ? - Protokół zniszczenia :D (1)

      • 9 1

      • im droższy ten rower ...

        masz rację niestety.
        za 11k to można kupić niezłą endurówkę ze wspomaganiem elektrycznym (haibikie np.) i to cena detaliczna !!

        • 5 0

  • 3 Biegi, koszyk i 37 kg

    bareja by lepiej tego nie wymyślił

    • 32 0

  • Brzydactwo

    nie to co moje piękne Bianchi Otre XR4 za 45k

    • 7 8

  • Arnoldzie

    Wysun sztyce bo jezdzisz ze zgietymi kolanamy. To szkodzi na łękotki!

    • 16 1

  • czyli działa dokładnie odwrotnie niż powinien. Wspomaganie powinno się włączać właśnie pod górę, heheh

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane