- 1 Pościg między autami na trzypasmówce (45 opinii)
- 2 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (56 opinii)
- 3 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (284 opinie)
- 4 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (119 opinii)
- 5 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (100 opinii)
- 6 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (61 opinii)
Torowisko zniszczone po pięciu latach
Na wyremontowanej nieco ponad pięć lat temu ul. Mickiewicza w Gdańsku wypada masa wypełniająca przestrzeń między szynami tramwajowymi a jezdnią. Pełno jej na asfalcie, a wokół szyn tworzą się pierwsze dziury. Urzędnicy twierdzą jednak, że to normalny proces eksploatacji.
- Na jezdni leżą różnej wielkości kawałki wypełnienia między torami a resztą jezdni. Sytuacja taka trwa od kilku miesięcy, a wszystko zaczęło się podczas letnich upałów. Do dzisiaj nikt się tym nie zainteresował, a stwarza to zagrożenie tak dla pojazdów, jak i pieszych - napisał do nas pan Robert, czytelnik Trojmiasto.pl
Zarząd Dróg i Zieleni, który nadzoruje stan techniczny ulic i torowisk przekonuje jednak, że wszystko jest w porządku, a "guma" widoczna na jezdni to wynik normalnej eksploatacji torowiska. Zdaniem urzędników to efekt zastosowanej technologii, wymagającej co jakiś czas konserwacji i poprawek.
- Od czasu wykonania remontu minęło już pięć lat i masa się po prostu zużyła. Do tego nałożyły się niskie temperatury, zamarzanie i rozmrażanie wody na jezdni, czego efekty są właśnie widoczne. Zarówno torowisko, jak i uszczelnienie były wykonane poprawnie. Dziś obserwujemy efekty normalnego zużycia się zastosowanych elementów - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Zarząd Dróg i Zieleni dotychczas już dwukrotnie usuwał z asfaltu uszczelnienie torowiska. To jednak wciąż nie trzyma się przestrzeni wokół szyn. Przy torach pojawiają się coraz większe wolne przestrzenie, w których zbiera się woda. Nie trzeba być też ekspertem, by przewidzieć, co się stanie, gdy woda zamarznie pod nawierzchnią. Czy będziemy więc mieć powtórkę z innych torowisk przed remontem?
- Dotychczas nie wypełnialiśmy w żaden sposób ubytków, gdyż jesteśmy w trakcie opracowywania technologii naprawy. Prace nie mogą być przeprowadzone w ramach gwarancji, gdyż jej termin upłynął 30 kwietnia 2010 roku - dodaje Kaczmarek.
Miejsca
Opinie (137) ponad 300 zablokowanych
-
2013-01-01 22:19
Nie da sie ukryc
ze to tania technologia bo np:we Wiedniu tory sa otoczone spesjalnymi kaflami z odpowiedniej masy tworzywa,ktore to trzymaja sie lepiej szyn i nie wyplywaja
- 0 0
-
2013-01-01 23:38
przez dortmundy
stare graty to wszystko, niszczą tory, zamiast odpoczywać na złomowisku
- 0 5
-
2013-01-02 00:14
kliny brzozowe
były by ok, czy nie ?
- 0 0
-
2013-02-07 10:03
polscy fachowcy
Ciekawe gdzie jest wykonawca i nadzór ...uciekli ???
- 1 0
-
2017-03-04 10:20
Torowisko
Proces ten zaczął się natychmiast po remoncie , a nie po pięciu latach!! Wybrzuszony jest też miejscami asfalt, zwłaszcza na przejściu przy sklepie " Żabka". Dla matek z wózkami i starszych ludzi to ciężka przeszkoda do pokonania.
- 0 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2021-02-26 02:46
Pegatinas de niquel
learn the facts here now Nickel stickers
- 0 0
-
2021-02-27 20:27
Bitcoin wallet
Click Here Bitcoin wallet
- 0 0
-
2021-07-20 20:17
Security Wi-fi
blog link Security Wi-fi
- 0 0
-
2021-07-25 14:40
Przeczytałeś - wtedy działa XEvil 5.0!!
Przeczytałeś - wtedy XEvil 5.0 naprawdę działa!!
Chcesz opublikować swój promo do 12.000.000 (12 miliony!) strony internetowe? Nie ma problemu - z nowym kompleksem oprogramowania "XEvil 5.0 + XRumer 19.0.8"!
Blogi, fora, tablice, sklepy, księgi gości , sieci społecznościowe-dowolne silniki z dowolnymi captchas!
XEvil jest również kompatybilny z dowolnymi programami i skryptami SEO/SMM i może akceptować captcha z dowolnego źródła. Po prostu spróbuj! ;)
Pozdrawiam, MashyWaT7228
P.S. Dostępne są ogromne rabaty (do 50%!) za krótką recenzję XEvil na dowolnym popularnym forum lub platformie. Po prostu zapytaj oficjalnego wsparcia dla zniżki!- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.