Metamorfoza al. Płażyńskiego w 10 lat
2 maja 2022
(141 opinii)
Czy centrum Oliwy stanie się reprezentacyjnym salonem Gdańska, po którym kursować będzie tramwaj do zoo i na Przymorze? Taką wizję przedstawił architekt i urbanista, Marek Nakonieczny, który wcześniej przygotował przełomową wizję ul. Nowej Politechnicznej.
2015-11-25 12:19
I kolejne inwestycje dochodzą do skutku wbrew hejterom.
2015-11-25 12:23
Komentarz sponsorowany.
2015-11-25 16:30
Przypominam 2 mld złotych ma kosztować nowa Spacerowa z tunelem. Za te 2 mld złotych to można by na okres 12 lat wprowadzić bilety komunikacji miejskiej po 0 zł dla każdego Gdańszczanina i turysty.
2015-11-25 17:12
Zamiast tunelu zrobić taką "Estakadę Kwiatkowskiego".Popłaczemy nad wycinką drzew,posadzimy nowe i zaoszczędzimy ponad mld zł.Wydamy na potrzebniejsze inwestycje i remonty.
2015-11-25 18:19
Nie ma koniecznosci budowy tunelu pod Pacholkiem, bo nie ma potrzeby zwiekszania przepustowosci na dojazdach do Dolnego tarasu. Juz teraz jest on zakorkowany i to nie dlatego, ze ludzie koniecznie chca przez niego przejechac (od przejazdow bez zatrzymywania sa obwodnice), ale chca tam dojechac i zostac.
Nie ma na wiecej samochodow miejsca i ruch samochodow powinien byc ograniczany (platne parkingi w ostatecznosci platny wjazd do miasta).
2015-11-26 11:31
co palisz? podziel się.
2015-11-25 18:15
Super pomysł, zamiast inwestować w miasto to lepiej przejeść kasę, w między czasie narzekać, że w mieście nic się nie dzieje.
2015-11-25 18:20
2015-11-25 20:02
2015-11-25 12:28
ktorzy hejtuja hejterow..!!!
2015-11-26 11:32
2015-11-25 12:41
2015-11-25 13:01
Ale zmiany muszą być przemyślane!!!
Przede wszystkim założenie, że tunel pod Pachołkiem odkorkuje wjazd z górnego tarasu do miasta, to mrzonka. Korki po prostu się przemieszczą.
Fakt, stara Oliwa będzie prawdopodobnie odciążona, ale chodzi jednak o globalne zmiany.
2015-11-25 14:14
2015-11-25 13:22
2015-11-25 17:12
... mnie pokarał takim głupim chłopem ...
2015-11-26 10:11
Jak już się całkowicie rozwinie to nikogo już tu nie będzie....
2015-11-25 12:21
Panu z wyobraznia dziękujemy zostawmy cos co ma jeszcze w gdańsku klimat dzisiaj tramwaj jutro piękna galeria na pacholku
2015-11-25 13:25
Świątek piątek korki. W parku oliwskim hałas, a na Rybińskiego nieprzyjemnie.
2015-11-25 18:32
wszędzie ich pełno,jeszcze by chcieli po zoo jeżdzić
2015-11-25 18:57
Lecz tą chorą nienawiść
2015-11-25 12:22
To będzie remont drogi przy pętli.. tam koleiny spowodowały uformowanie pasma górskiego
2015-11-25 13:02
2015-11-25 12:23
na Krzywoustego? Pytanie po co?
Ścieżka rowerowa ok, ale tramwaje? - durnoty większej nie słyszałem.
2015-11-25 12:50
Lepiej tramwaj. Pedalarze jak chcą mogą jechać drogą. a Tramwaj by się przydał. Bo z dziadkiem kiepsko już chodzimy a samochodu nie mamy , taxi drogie, na rower już nie te lata.
2015-11-25 13:06
A TY MOCHEROWA Grażyno jesteś największą pisowską mendą jakiej jeszcze nie widziałem. To pewnie ty stoisz za blokowaniem drogi budowy drogi rowerowej z Oliwy do Osowej. Niech was szlak trafi wy moherowe mendy
2015-11-25 13:27
szlak to jest kolejowy i w związku frazeologicznym nie występuje.
A swoją drogą porządne skomunikowanie rejonu Krzywoustego by się przydało. Tak samo ułatwienie przesiadek między pętlami na dwóch stronach oliwskiego dworca.
2015-11-25 14:08
Chłopie, nie daj się tak podpuszczać. Przecież żadna starsza pani l.78 nie napisałaby takiego postu, ani by się tak nie podpisała.
A głupim trollom mówimy stanowcze ... NIE!
2015-11-25 15:02
Za to miło sie od razu robi, jak widzę jak łatwo sprowokować sfrustrowanych życiem frajerów...
2015-11-26 18:02
się cieszyć raczej, iż masz tego jednego pedała więcej !!!
2015-11-25 13:33
i nie będzie trzeba ścieżek dla kilku obcisłomajtych budować...
2015-11-25 14:05
Kolejna kanalia się odezwała
2015-11-26 18:04
2015-11-25 14:09
tramwaj na pomorskiej tramwaj na krzywoustego. Kolejka w poprzek, to trochę za gęsto. Ale sam pomyśl pociągnięcia lilii w stronę Osowy uważam za bardzo dobry!
2015-11-25 16:48
2015-11-25 17:19
I fijołki.
2015-11-25 23:47
Ja również większej durnoty nie słyszałam popieram ścieżki rowerowe a nie tramwaj do zoo można spacerkiem dojść z oliwy zostawiając samochód na parkingu a jak ktoś nie lubi spacerów to autobus w zupełności wystarczy .Niech pan architekt pomyśli jak odblokować ul.czyżewskiego niech przyjdzie o godz.15 i zobaczy jakie tam są korki do 19 .Pan jest chyba architektem bujającym w obłokach .Panu architektowi ,radnym dzielnicy oliwa i pani SOLACH z URZĘDU MIEJSKIEGO potrzebna jest terapia wstrząsowa .
2015-11-25 12:24
To może od razu tramwaj na Osową! Albo do Chwarzczyna!
2015-11-25 13:03
Tramwaj to takie gdańskie METRO
2015-11-25 17:49
na szelkach ehehhehe
2015-11-26 00:21
2015-11-26 11:14
głupi pomysł.
Lepiej dodatkowy pas jezdni i trajtki.
2015-11-25 12:26
..pan architekt sie promuje.. za darmo robil ten plan..?
niemniej - tramwaj to jest potrzebny w oliwie jak najbardziej..ale na osowe a nie tylko do zoo.
2015-11-25 13:28
ZA STROMO.
Osowa powinna korzystać z PKM - na prawach tramwaju oczywiście (w sensie taryfowym)
2015-11-25 13:47
Osowa jest dość rozleeeegła...
Jeżeli ktoś mieszka na drugim krańcu dzielnicy (np ja) to spacer do stacji PKM zajmuje mu ok. 30-40 min. Nie każdy ma tyle czasu rano.
Dużo ludzi potrzebuje się dostać z Osowej do Oliwy. Natomiast PKM-ka niestety jedzie do Wrzeszcza.... (bo ktoś mądry inaczej pomyślał żeby wpiąć ją w tory dalekobieżne a nie SKM). I w takim wypadku we Wrzeszczu trzeba się przesiadać na SKM, albo tramwaj, albo autobus - co dodatkowo wydłuża czas podróży. W takim wypadku podróż która powinna trwać 15-20 min, trwa 1,5h.
Jest zatem potrzebne sprawne skomunikowanie Osowej z Oliwą (najlepiej tramwajem). W nowej części Osowej miejsce na poprowadzenie linii tramwajowej spokojnie się wygospodaruje.
2015-11-25 14:51
Nie wiem, czy istnieje potrzeba, aby Gdansk wydawal 2mld zlotych na budowe tunelu pod Pacholkiem, po to, aby 30 tys mieszkancow Osowej mielo lepszy dojazd.
Jesli ktos powie - no, jest duzo wiecej, bo to nie tylko mieszkancy Osowej. To odpowiem: dlaczego Gdansk ma wydawac 2mld zlotych (co najmniej) na budowe drogi dla wszystkich innych. Zapraszamy - mozna zamieszkac w Gdansku i nie stac w korku.
Lub stac w korku. PKM sporo problemow moze rozwiazac, ale calosci nie rozwiaze. Oplata za wjazd do Oliwy i problem rozwiazany. Nieduza - np. 2zl.
2015-11-25 15:00
Tobie chyba nałożyli opłatę za korzystanie z mózgu, widocznie nie stać cię na korzystanie z niego
2015-11-25 15:54
Osowa to też Gdańsk i też należy się nam coś
Chwaszczyno to sprawa odrębna
2015-11-25 18:22
Ale nie 2mld zlotych! 30 tys ludzi vs 400 tys. pozostalych mieszkancow, a chcecie inwestycje za 2mld...
Cos tu chyba nie tak. Szczegolnie, ze za ok 30mln mozna dobudowac buspas do spacerowej w strone Gdanska. Nikt nit mowi o tanszych i latwiejszych rozwiazaniach.
Niestety - wtedu trzeba zostawic swoj symbol bogactwa pod domem. Przykro mi.
2015-11-25 20:01
Dla Oliwy. Wiec masz juz 2 dzielnice które są zainteresowne. Z dojazdem do Osowy tez trzeba cos zrobić bo to jest kierunek gdzie miasto się rozwija. Wiec problem będzie się powiekszal i Oliwa będzie coraz bardziej rozjezdzana...
2015-11-26 11:04
I co on w oliwie rozwiaze? Wepchnie jeszcze wiecej jadacych na Dolny Taras ludzi (1 czlowiek na 1 samochod). Gdzie oni zaparkuja w miescie? Jak sie beda w miescie poruszac?
Oliwa moze nawet delikatnie odetchnie na dzis rozjezdzanych drogach, ale na Grunwaldzkiej pojawi sie jeszcze wiecej aut. Nie wspominajac o skutkach dla Sopotu i Wrzeszcza, bo skoro te samochody nie do Oliwy jada, to gdzies musza sie porozjezdzac.
Czy Sopot przyjmie wiecej samochodow? Czy Wrzeszcz przyjmie wiecej samochodow? Wjazd to nie wszystko. No chyba, ze zakladamy, iz ludzie beda jezdzic w kolko - dojazd do Oliwy i od razu z powrotem na Obwodnice w imie sw. Przepustowosci.
Nie ma potrzeby dobudowywania dodatkowych pasow ruchu dla samochodow indywidualnych. Duzy P&R przy Zoo, dodanie buspasa (/buspasow) na Spacerowej na odcinku Zoo - obwodnica i wprowadzenie oplaty za wjazd do miasta samochodem.
2015-11-25 17:45
no i co? jeździ
2015-11-25 12:28
2015-11-25 12:31
teraz wybudowac będzie mozna pomniki LK w liczbie dowolnej, za to wielkie, odwrotnieproporcjonalne do wzrostu i dokonan
2015-11-25 12:34
- byle nie okazało się że z buspasa zrobi się pas dla samochodów a dalej droga szybkiego ruchu do budowanego tunelu pod Wisłą.
2015-11-25 14:53
Tak jak Zolnierzy wykletych sie okazala zwykla autostrada, tak jak nie da sie ucywilizowac Podawala czy zrobic czegos z estakada 100 m od Dlugiej.
To po prostu pewien stan umyslu
2015-11-25 12:35
Dalekoiooooooooo ponad kwota pprzychodu. Ekonomicznie nieoplacalne. Lepiej zrobic nowa ścieżkę obok! Albo elektryczne busiki.
2015-11-25 17:51
do zoo??? kilku pracowników??? zrobić nowe ulice i bus pasy jak już.
Zresztą zoo to atrakcja sezonowa
2015-11-26 11:04
2015-11-25 12:36
aby bawic sie na calego.
2015-11-25 12:54
2015-11-25 13:31
u nas się projektuje i robi rzeczy, które działają :)
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.