• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaj na Morenę nie tak szybko

rb
25 listopada 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Gdy kilka lat temu budowano trasę tramwajową na Chełm, wydawało się, że nowe linie już wkrótce oplotą miasto. Dziś wiemy, że na budowę linii tramwajowej na Morenę na razie nie możemy liczyć. Gdy kilka lat temu budowano trasę tramwajową na Chełm, wydawało się, że nowe linie już wkrótce oplotą miasto. Dziś wiemy, że na budowę linii tramwajowej na Morenę na razie nie możemy liczyć.

Wydatki na budowę linii tramwajowej na Morenę zostały wykreślone z Wieloletniego Planu Inwestycyjnego. Na najbliższej sesji Rady Miasta zostanie to przegłosowane przez gdańskich radnych.



Przesunięcie budowy linii tramwajowej na Morenę to:

Aktualizacja WPI uszczupliła wydatki w 2010 r. o 313 mln zł, czyli prawie o jedną piątą. W 2011 r. miasto ma wydać o 411 mln zł mniej, czyli o ponad jedną czwartą mniej, niż planowano. Tramwaj na Morenę nie pojedzie więc nawet w 2014 roku. Budowę nowej linii z Siedlec przesunięto na bliżej nieokreślony termin.

- Nie mamy pieniędzy na budowę tej linii wcześniej - przyznaje na łamach "Dziennika Polska" Andrzej Bojanowski, wiceprezydent Gdańska. - Przyjęliśmy założenie, że w pierwszej kolejności robimy projekty zaawansowane, a koncepcja linii na Morenę jest w powijakach. Ale mamy pieniądze na tworzenie tej koncepcji, a WPI jest elastyczne, więc nie można przesądzać, że w kolejnych latach pieniądze się nie znajdą - dodaje.

Wszystko wskazuje więc na to, że linia tramwajowa nie zostanie uruchomiona równolegle z Koleją Metropolitalną. W 2015 roku ma już bowiem funkcjonować połączenie Wrzeszcza z Rębiechowem, a nieopodal skrzyżowania ul. Rakoczego i Dolne Migowo zobacz na mapie Gdańska, powstanie węzeł przesiadkowy kolei tramwajami. Tylko, że linii tramwajowej jeszcze wtedy nie będzie.

W WPI zostały środki na dokończenie budowy trasy W-Z, Słowackiego, linii tramwajowej z Chełmu na Łostowice i zakup nowych tramwajów.
rb

Opinie (216) ponad 10 zablokowanych

  • (3)

    albo chociasz kilka kapliczek przy glownych trasach zeby stojacy w korkach ludzie mieli co robic...

    • 7 9

    • sarkazm

      • 0 0

    • (1)

      a w każdej maryja od czego innego, żeby nie było monotonnie.

      • 0 1

      • a w co 3 jezusek w różnych fazach życia.

        • 0 1

  • po co robić WPI

    Skoro można dowolnie coś z niego wykreślić i coś dopisać?

    • 15 0

  • Tramwaje na Łostowice...

    Pożyjemy, zobaczymy...
    W dobie tych wszystkich źle podjętych decyzji i niezrealizowanych inwestycji.... szczerze w nic nie wierzę dopóki nie zobaczę.

    • 21 1

  • ECS ważniejsze niż dojazd dla kilkunastu tysięcy mieszkańców (1)

    Brawo Panie Adamowicz! mam nadzieję, że jednak szybko znajdzie się lepszy kandydat na prezydenta Gdańska

    • 50 0

    • developrzy zaplaca

      • 1 0

  • WIWAT MORENA (2)

    WIĘCEJ OSIEDLI!!!
    Na Myśliwskiej, Piekarniczej, Kolumba, Rakoczego!
    Więcej sklepów i centrów handlowych (lidl, netto, ...)
    DROGI I TRAMWAJE NIEPOTRZEBNE!!!
    BĘDZIEMY PIESZO CHODZIĆ!!!
    ... do ecs

    • 42 1

    • Budowa osiedli na Myśliwskiej

      już zniszczyły Bulońską na Morenie. Kto naprawi - deweloperzy czy miasto?

      • 4 0

    • developerka hmm niezly biznes dla wydziału infrastruktury , wycieczki

      • 0 0

  • ECS (1)

    ECS jest kamieniem przywiązanym do szyi prezydenta Adamowicza.
    Powstanie ECS jest równoznaczne z końcem kariery politycznej pana prezydenta.
    A szkoda, bo lubię go i głosowałem na niego.
    Ale forsowany przez niego priorytet inwestycji jest nie do przyjęcia.

    • 40 1

    • proponuje palić opony w ramamch sprzeciwu dla ECS

      • 0 0

  • 300 mln to dokładnie tyle ile Adamowicz wyda na ECS (5)

    • 40 0

    • Nieprawda (2)

      miasto wyda 150

      • 2 0

      • Spadówa ... (1)

        dużo to nie zmienia ....

        • 2 0

        • No właśnie dużo zmienia, bo wydając 150 na tramwaj

          tracimy 150 mln funduszy.

          A spadówa to do siebie pisz buraczku.

          • 0 1

    • (1)

      i po co sie chwalic ze tyle a tyle zaoszczedzi sie na obwodnicy poludniowej i na terminalu? pisza ze miasto szacowalo wieksze peniadze m.in. na te dwie inwestycje...starczyloby na tramwaj nie tylko na Morene...

      • 4 0

      • Obwodnicy nie buduje miasto więc o tych piniądzach nie marz

        Terminalu też nie buduje miasto wiec po prostu lotnisko weźmie mniejszy kredyt.

        • 0 0

  • ECS potrzebne jak wrzód na pupie

    Czy ci Radni to oślepli czy ich rozumu pozbawiono?

    • 33 0

  • Kolej Metropolitarna ? (4)

    Nie stać ich na kilka kilometrów linii tramwajowej ale za to stać ich na kolej metropolitarną. Następna mrzonka super ekipy !!!

    • 10 10

    • "Ich" nie stać...

      Ale "oni" (miasto) nie są na szczęście inwestorem. KM jest finansowana głównie ze środków samorządu marszałkowskiego

      • 0 0

    • akurat kolej metropolitarna to dobra inwestycja.

      • 3 0

    • Kolej to kilka funkcji w jednym przedsięwzięciu (1)

      Tramwaj tylko dla Moreny

      • 2 2

      • nie tylko dla Moreny

        tramwaj na Morenę to tak naprawdę tramwaj przez Morenę, dotyczył będzie też jadących do i z Wrzeszcza, Kartuskiej, Chełmu i wszystkich południowych dzielnic.

        • 2 0

  • Jasne! Lepiej dać pieniądze na budowę hoteli i zajazdów!

    I to na terenie Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego!
    Już się czają oligarchowie aby dostać tereny na budowę hoteli dla członków UEFA i firmy deweloperskie jak POLNORD, INPRO by budować domki dla nowobogackich! A miasto musi wyłożyć kasę na odszkodowania i budowę kanalizy!

    • 19 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane