• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaj "w spektakle" na 70-lecie Opery Bałtyckiej

szym
29 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • "Jubileuszowy" tramwaj na 70-lecie Opery Bałtyckiej spotkać można na gdańskich przystankach.
  • "Jubileuszowy" tramwaj na 70-lecie Opery Bałtyckiej spotkać można na gdańskich przystankach.
  • "Jubileuszowy" tramwaj na 70-lecie Opery Bałtyckiej spotkać można na gdańskich przystankach.

"Operowy tramwaj" wyjechał na ulice Gdańska. Pasażerowie mogą już przejechać się specjalnym składem, oklejonym grafikami upamiętniającymi 70-lecie istnienia Opery Bałtyckiej.



Czy często bywałe(a)ś w Operze Bałtyckiej?

- Na tramwaju znajdziecie zdjęcia ze spektakli wszystkich dekad naszej obecności na mapie Pomorza - poinformowali przedstawiciele Opery Bałtyckiej w Gdańsku.
Skład grafikami przyozdabiany był w nocy z 27 na 28 stycznia w zajezdni w Nowym Porcie.

  • Tramwaj oklejany był w nocy, w zajezdni w Nowym Porcie.
  • Tramwaj oklejany był w nocy, w zajezdni w Nowym Porcie.
  • Tramwaj oklejany był w nocy, w zajezdni w Nowym Porcie.
  • Tramwaj oklejany był w nocy, w zajezdni w Nowym Porcie.
  • Tramwaj oklejany był w nocy, w zajezdni w Nowym Porcie.


Długa historia Opery Bałtyckiej



Początkiem Opery Bałtyckiej było powołane w lutym 1949 r. przez Iwo Galla Studio Muzyczno-Dramatyczne. Jesienią 1949 r. powstało przy Filharmonii Bałtyckiej - Studio Operowe. W 1953 r. nastąpiło połączenie Studia z Filharmonią Bałtycką w jeden organizm - Państwową Operę i Filharmonię Bałtycką. Od 1978 do 1990 r. dyrektorem naczelnym Państwowej Opery i Filharmonii Bałtyckiej był Włodzimierz Nawotka, który kierował Operą także w latach 1995-2008, gdy Filharmonia stała się odrębną instytucją.

W latach 2008-2016 dyrektorem tej instytucji był Marek Weiss. Od września 2016 r. do końca czerwca 2018 r. dyrektorem był Warcisław Kunc. Od lipca 2018 r. obowiązki dyrektora pełni Romuald Wicza-Pokojski, zaś dyrektora muzycznego José Maria Florêncio.

Rozkłady ZTM w Gdańsku


szym

Miejsca

Opinie (72) 6 zablokowanych

  • Złoty pociąg jednak istnieje. Nie na Dolnym

    Śląsku tylko u nas... A tak serio - fajna furtka na obejście ustawy krajobrazowej. Wyklejasz jubileusz na 5, 10, 15 lat firmy, nawet roczek można świętować....

    • 14 4

  • Zajmijcie sie bierzącymi problemami i sytuacją a nie pierdoły. Syf w mieście, drogi zaniedbane, ludzie wkurzeni a tu takie (1)

    • 17 10

    • masz bieżący problem z ortografią

      do szkoły, a nie komentarze pisać.

      • 4 1

  • (1)

    A może Opera zapłaciła za reklamę sama lub sponsorował tramwaj jakiś sponsor? Skąd pewność, że Opera dostała kasę od Miasta?

    • 10 3

    • znając sytuację Opery

      to domniemanie graniczące w pewością...
      Bo na pewno nie sponsor a raczej jałmużnik...

      • 3 1

  • Dyrektorzy ?

    Z artykułu wynika , że Opera Bałtycka nie miała Dyrektorów do 2008 r.
    Czy dział promocji powinien to skorygować. Trochę wstyd ,że obecna dyrekcja nie reaguje.

    Pozdrawiam

    • 8 4

  • grazyna oraz jej rzeczony janusz (2)

    doznają szoku estetycznego oraz kulturowego podrozując tym tramwajem.
    wiadomka co jest priorytetem muzycznym, a slowo opera moze przewinelo sie gdy glowa rodziny instalowala swego czasu przegladarke internetowa od Norwegów ;)

    • 5 6

    • Mniej pogardy

      Proszę : Mniej pogardy dla ludzi !!! Szanuj wszystkich !

      • 2 2

    • Jak się mieszka na prowicji,

      bo w centrum kulturalnym nie chcieli zatrudnić, to pozostają występy w tramwaju przed Januszami i Grażynami, za pośrednictwem niskiej jakości nagłośnienia.

      • 1 0

  • grafiki mało widoczne, powinny być na jakimś bardziej kontrastowym tle i większe postaci i napisy

    teraz to nieczytelny złoty tramwaj

    • 5 4

  • paradoksalnie tramwaje to największy problem budynku opery (2)

    • 25 3

    • jeden z większych

      oraz oddanie okolicznych terenów, co całkowicie wyłączyło możliwość rozbudowy/budowy w tym miejscu nowego przybytku Muz wszelakich.

      A o nowym jakoś nie słychać. Biorąc pod uwagę znikanie odpowiednich lokalizacji to chyba Nowej Opery docekamy się za Obwodnicą... Jedną lub drugą. Albo i trzecią, jeśli powstanie...

      • 5 1

    • To nie tylko problem wiecznych hałasów ale i powolnego aczkolwiek nieuchronnego pękania murów Opery. Nowe składy tramwajów są znacznie cięższe niż poprzednie starsze i generują olbrzymie wibracje które przenoszą się na mury okolicznych budynków. Dramat budynku rozgrywa się na waszych oczach. W ilu aktach? - tego nikt nie wie..

      • 4 1

  • Tramwaj jest najwiekszą komunikacja porazka tego miasta i powinni je zlikwidowac całkiem zostawic w muzeum

    Doskonale zastąpią go autobusy bez emisyjne .Tańsze ,wygodniejsze i szybsze i co najważniejsze bez awaryjne.

    • 3 14

  • (1)

    Jedyne czym potrafi zajmować się prezydent to właśnie takimi akcjami. Reszta spraw ją przerasta.

    • 10 10

    • prezydent oklejała ten tramwaj?

      czy jak taki wredny zawistnik musiałeś tu nasmrodzić?
      8 gwiazdek

      • 5 1

  • Rys historyczny

    Przed wojną w tym budynku też był obiekt kultury masowej , ale fizycznej czyli hala sportowa.

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane