• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje (śmigną) jak komety?

Magdalena Szałachowska
17 października 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nie będą jeździć autobusy z Gdyni do Kartuz
Czy gdy tramwaje wyprą z centrum Gdańska autobusy, zmniejszą się korki w Śródmieściu? Czy gdy tramwaje wyprą z centrum Gdańska autobusy, zmniejszą się korki w Śródmieściu?
Mniej autobusów, więcej pasażerów w tramwajach - to najnowszy pomysł gdańskich urzędników na zmniejszenie korków w centrum Gdańska. Z miasta mają zniknąć linie autobusowe dublujące się z tramwajami.

Pomysł skrócenia linii autobusowych jest:

Niestety urzędnicy zapomnieli odpowiednio wcześniej o swojej racjonalizacji poinformować pasażerów. Dlatego w poniedziałek rano większość dojeżdżających do centrum miasta z Olszynki, Górek Zachodnich, Westerplatte, czy Nabrzeża Przemysłowego "Fosfory" było mocno zdziwionych. Autobusy linii nr 106, 111, 138 i 178 nie dojechały bowiem do centrum, lecz jedynie do Akademii Muzycznej. Podróż w kierunku Dworca Głównego PKP pasażerowie musieli kontynuować tramwajami - "ósemką" lub "trzynastką".

- Pomysł mający zapobiec dublowaniu się linii autobusowych z trasami tramwajowymi pomoże rozładować korki, np. na Podwalu Grodzkim i Wałach Jagiellońskich, usprawni komunikację i skróci czas dojazdu do centrum - tłumaczy Włodzimierz Popiołek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. - Nie chodzi o ograniczenie kosztów, ale o to, że w godzinach szczytu przez Podwale Grodzkie przejeżdżają aż 34 linie autobusowe, mocno zwiększając korki.

Zgodnie z polityką władz miasta, wszystkie dublujące się z tramwajami linie autobusowe zostaną skrócone. W ciągu kilku najbliższych miesięcy "nadprogramowe" autobusy znikną z ul. Kartuskiej, ma odcinku z Siedlec do centrum miasta.

Podobny los czeka część linii łączących Śródmieście z dzielnicą Gdańsk-Południe. Obsługujące ją autobusy będą kończyły trasę na pętli "Chełm", skąd do centrum pasażerów będzie zabierał nowy tramwaj linii nr 1. "Jedynka" najpierw będzie jeździła tylko do Huciska, a po kupnie nowych składów mogących wjechać i zjechać z Chełmu, również do Nowego Portu i Oliwy.

- Niestety, takie nieracjonalne rozwiązania jak dublujące się linie, są pozostałością minionej epoki. Wiem, że mieszkańcy się do nich przyzwyczaili, ale to będzie prawdziwa oszczędność czasu - zapewnia Włodzimierz Popiołek. - Przejechanie w godzinach szczytu trasy od Akademii Muzycznej do Dworca PKP zajmuje od 20 do 30 min. Ten sam odcinek można pokonać tramwajem w 5 min.

Czy mieszkańcy pogodzą się z takimi zmianami? Trudno powiedzieć. Dopóki miasto nie zrezygnuje z biletów czasowych, zmiany nie powinny odbić się na portfelach pasażerów, bo taryfa czasowa dopuszcza przesiadki w trakcie podróży. Problemem może być za to tłok w - już teraz przepełnionych - tramwajach. ZTM zapowiada, że zwiększy częstotliwość ich kursowania dopiero po wykonaniu badań nasilenia ruchu.

Opinie (388) ponad 20 zablokowanych

  • Urbanista do konta !!!

    1)No ciekawe jak dojedziemy na Orunię lub Niedźwiednik.... w 2099 roku
    2)A może jeszcze parę nowych Galerii Centrum w środku miasta... to na pewno rozładuje korki
    3) Po co budować tunel łączący Galerie z przystankiem tramwajowym . Lepiej jak będzie gigantyczny korek do pasa skrętu w ul.Słowackiego ITP.

    • 0 0

  • na pewno, mądralo, piszemy osobno
    jesteś prorokiem czy wróżką, że wiesz o co mi chodzi?
    może zaczniesz tłumaczyć sny, co??

    • 0 0

  • Jak to nie poinformował przecież na stronach ZKM i ZTM są wyraźne informacje, a również w tramwaju linii 13 informacja się znalazła. Oj panowie dziennikarze radzę najpierw sprawdzić, żeby później głupot nie pisać.

    • 0 0

  • Tramwaj to podstawa!

    • 0 0

  • (1)

    autobus dojedzie wszędzie, a tramwaj tam gdzie ma tory
    proponuję zawiesić 142, bo sie dubluje z C, i 183

    • 0 0

    • gallux

      nie strugaj głupka. Dobrze wiesz o co chodzi. Napewno nie o szlaki komunikacyjne gdzie nia ma torów, ale jezeli na Podwalu Przedmiejskim są tory to po co w ten kocioł pchać jeszcze tramwaj? Może chcialbyś jeszcze między Centrum a Wrzeszczem z 15 lini autobusowych?

      • 0 0

  • .....bzdura

    niedosc ze bede musial czekac na tramwaj to do tego jeszcze placic za kolejny bilet.glupota

    • 0 0

  • a czy on w ogóle myśli??

    • 0 0

  • a czy ten pajac pomyśalł o niepełnosprawnych ?

    • 0 0

  • po ostatnich "poltycznych" kontrolach transportu miejskiego, nie pozostaje chyba nic innego jak POstawić na tramwaje hi hi hi
    przynajmniej opon nie rzeba wymieniac i akumulatorów

    • 0 0

  • bardzo mądry pomysł

    zacznijmy od tego wieczni malkontenci, że tramwaje w Gdańsku mają w 90% wydzielone torowisko. Tak więc nie stoją w korku, jeżeli ktoś tego nie pojmuje to jest internetowym imbecylem.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane