• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje (śmigną) jak komety?

Magdalena Szałachowska
17 października 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nie będą jeździć autobusy z Gdyni do Kartuz
Czy gdy tramwaje wyprą z centrum Gdańska autobusy, zmniejszą się korki w Śródmieściu? Czy gdy tramwaje wyprą z centrum Gdańska autobusy, zmniejszą się korki w Śródmieściu?
Mniej autobusów, więcej pasażerów w tramwajach - to najnowszy pomysł gdańskich urzędników na zmniejszenie korków w centrum Gdańska. Z miasta mają zniknąć linie autobusowe dublujące się z tramwajami.

Pomysł skrócenia linii autobusowych jest:

Niestety urzędnicy zapomnieli odpowiednio wcześniej o swojej racjonalizacji poinformować pasażerów. Dlatego w poniedziałek rano większość dojeżdżających do centrum miasta z Olszynki, Górek Zachodnich, Westerplatte, czy Nabrzeża Przemysłowego "Fosfory" było mocno zdziwionych. Autobusy linii nr 106, 111, 138 i 178 nie dojechały bowiem do centrum, lecz jedynie do Akademii Muzycznej. Podróż w kierunku Dworca Głównego PKP pasażerowie musieli kontynuować tramwajami - "ósemką" lub "trzynastką".

- Pomysł mający zapobiec dublowaniu się linii autobusowych z trasami tramwajowymi pomoże rozładować korki, np. na Podwalu Grodzkim i Wałach Jagiellońskich, usprawni komunikację i skróci czas dojazdu do centrum - tłumaczy Włodzimierz Popiołek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. - Nie chodzi o ograniczenie kosztów, ale o to, że w godzinach szczytu przez Podwale Grodzkie przejeżdżają aż 34 linie autobusowe, mocno zwiększając korki.

Zgodnie z polityką władz miasta, wszystkie dublujące się z tramwajami linie autobusowe zostaną skrócone. W ciągu kilku najbliższych miesięcy "nadprogramowe" autobusy znikną z ul. Kartuskiej, ma odcinku z Siedlec do centrum miasta.

Podobny los czeka część linii łączących Śródmieście z dzielnicą Gdańsk-Południe. Obsługujące ją autobusy będą kończyły trasę na pętli "Chełm", skąd do centrum pasażerów będzie zabierał nowy tramwaj linii nr 1. "Jedynka" najpierw będzie jeździła tylko do Huciska, a po kupnie nowych składów mogących wjechać i zjechać z Chełmu, również do Nowego Portu i Oliwy.

- Niestety, takie nieracjonalne rozwiązania jak dublujące się linie, są pozostałością minionej epoki. Wiem, że mieszkańcy się do nich przyzwyczaili, ale to będzie prawdziwa oszczędność czasu - zapewnia Włodzimierz Popiołek. - Przejechanie w godzinach szczytu trasy od Akademii Muzycznej do Dworca PKP zajmuje od 20 do 30 min. Ten sam odcinek można pokonać tramwajem w 5 min.

Czy mieszkańcy pogodzą się z takimi zmianami? Trudno powiedzieć. Dopóki miasto nie zrezygnuje z biletów czasowych, zmiany nie powinny odbić się na portfelach pasażerów, bo taryfa czasowa dopuszcza przesiadki w trakcie podróży. Problemem może być za to tłok w - już teraz przepełnionych - tramwajach. ZTM zapowiada, że zwiększy częstotliwość ich kursowania dopiero po wykonaniu badań nasilenia ruchu.

Opinie (388) ponad 20 zablokowanych

  • taaaa

    fajnie to bedzie, jak sie tramwaj zepsuje;) autobus obok drugiego przejedzie... a tramwaj... ZERO SZANS!!!!

    • 0 0

  • Naśladowować Gdynię, (1)

    która ma dużo połączeń między dzielnicami.Powoduje to mało przesiadek w centrum Gdyni co skutkuje szybkim przemieszczaniem się autobusów przez Sródmieście.W Gdańsku jest inaczej większość autobusów kończy bieg w Centrum.

    • 0 0

    • Na to jeszcze nikt nie wpadł. Urzędasy nie muszą przemieszczac sie między dzielnicami, a jeśli, to od tego mają samochód.

      • 0 0

  • Dlaczego? (1)

    Przeprowadziłam się do 3miasta z trochę większego miasta i zastanawia mnie - dlaczwego nie mogę bezpośrednio dojechać z Jasienia na Morenę? Z Jasienia na Ujeścisko? Ze Straszyna na Jasień? Z lotniska na Jasień? I dlaczego kursują tu 3 pokrywające swoją trasę autobusy - 161, 167, 168 - i dlaczego nie jeździ jeden, normalny autobus o częstotliwości co 10 minut od 4.00 rano do 22.00?

    • 0 0

    • Im mniej autobusów tym mniej korków.

      • 0 0

  • OLSZYNKA _ ZBIERAMY PODPISY W NIEDZIELE!!!!

    Uwaga - wszyscy, którzy chcą przyłaczyc się do protestu przeciwko skróceniu trasy autobusu 178 - moga podpisać się pod protestem. List do urzędników wydziału komunalnego, zarządu ZTM i Prezydenta Miasta będzie wyłożony w SP na Olszynce w dniu wyborów.
    NIE DAJMY SIĘ TRAKTOWAĆ JAK BYDŁO!

    • 0 0

  • A CO NA TO BILETY CZASOWE

    Dlaczego mam płacić za to, że muszę czekać na tramwaj, bo ktoś zafundował extra mi przesiadkę w środku trasy? Co jak tramwaj się spóźni i wyliczony czas już nie wystarczy. Renoma pewnie już zaciera ręce

    • 0 0

  • Ograniczenie liczby autobusów niewpłynie znacząco na zmniejszenie korków w centrum, a być może spowoduje efekt odwrotny. Osoby, które korzystały z komunikacji zbiorowej przesiąda sie na swoje auta bo nie bedzie różnicy w czasie podróży, niemuszą sie przesiadać co powoduje dodatkowe opoznienia itd. To posuniecie ZTM moze spowodowac zwiększenie liczby podrózy komunikacja indywidualna, a o to raczej nie chodzi - chyba ze mamy jeszcze za małe korki!!!!!

    • 0 0

  • tramwaj na Osowe

    Może urzednicy kiedys wpadna na wybudowanie lini trmawajowej na Osowe. Realizacja tego projektu pewnie ruszylaby predko jakby ktorys z nich musial codziennie rano jechac do swojej cieplej pracy przez Sacerowa.

    • 0 0

  • TOR

    KOMPLETNY KRETYNIZM DO POTEGI entej. NAJCIEKAWSZE JEST TO , ZE TE ZMIANY WPROWADZAJA OSOBY KTORE NAOGOL PORUSZAJA SIE SWOIMI POJAZDAMI I POPROSTU MAJA DOSYC STANIA W KORKACH !!!!! TAKI PALANT JAKBY MIAL CODZIENNIE 2 RAZY SIE PRZESIADAC TO BY PRZEJZAL NA OCZY. DEBILE DEBILE DEBILE .

    • 0 0

  • Bzdura (1)

    A dlaczego miasto nie zrobi na obrzeżach parkingów dla samochodów osobowych z przesiadka na komunikację miejską.W centrum byłoby czystsze powietrze,a i nie potrzeba by było tylu miejsc do parkowania i zieleń by była nie rozjeżdżana.
    Mieszkańcy szczególnie będą dziękować za ten pomysł,gdy w zadymkę,ulewę i mróz będą przechodzić z autobusu na tramwaj.Widzę z okna tą pętlę na Chełmie.Ja uważam,że cały teren powinien być zadaszony,a nie jest i buduje się tylko wiaty.
    Już dawno zauważyłam,że PO,która rządzi miastem widzi wszystkie problemy zza kierownicy.Oni chyba nawet w większości nie wiedzą z którego przystanku jeżdża poszczególne linie ZKM.

    • 0 0

    • P+R

      Bo jak zrobimy PARK and RIDE to nam okradną albo ukradną auto... ;)

      • 0 0

  • ja pier...!

    dajcie mi tego złamasa co to wymyślił! wynika z tego, że jak będę chciał się dostać z Łódzkiej do Dworca Głównego to będą mnie czekac dwie przesiadki??? A co z czasem oczekiwania na przystankach? Miasto dopłaci mi za dodatkowy bilet? Bo teraz nawet jak autobus jedzie w korkach 45 minut to obowiązuje mnie bilet 30-minutowy (przepisy)! Co za dureń to wymyślił??? Niech wprowadzą zakaz wjazdu TIR-ów do centrum i osobówek i też korków nie będzie! :-P

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane