- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (176 opinii)
- 2 Obława w Letnicy. Nowe fakty (91 opinii)
- 3 Schody samoróbki zastąpi chodnik (41 opinii)
- 4 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (210 opinii)
- 5 Promenada po remoncie hitem sezonu (126 opinii)
- 6 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (185 opinii)
Tramwaje wodne nie dla wszystkich
Z nowej linii tramwaju wodnego F6 nie mogą korzystać mieszkańcy Stogów. Dlaczego? Twierdzą, że dostępu do przystanku przy ul. Tamka broni ochrona z mariny.
W czerwcu w Gdańsku uruchomiono dwie nowe linie tramwaju wodnego, F5 (Żabi Kruk - Westerplatte) i F6 (Targ Rybny - Narodowe Centrum Żeglarstwa). Specjalnie dla tych tras powstało w sumie osiem nowych przystanków oraz trzy przystanie (dwie żeglarskie i jedna dla małych jednostek). Jednak okazuje się, że nie wszyscy mogą w pełni korzystać oferty tramwaju wodnego F6.
- Wydano publiczne pieniądze i odcięto nas od przystanku na Stogach. Chcieliśmy z rodziną popłynąć w sobotę z ul. Tamka do Gdańska, wybraliśmy się na statek, jednak przy bramie stał ochroniarz i nie wpuścił nas na przystanek. Jaki w tym sens? - denerwuje się pan Kamil, nasz czytelnik.
Niewielkie stateczki Sonica, obsługują nowe linie F5 i F6. Obecnie jeden z nich jest w naprawie.
"Brzydkie do tej pory nabrzeże stało się piękną przystanią, ale jednocześnie odizolowano je całkowicie od dzielnicy... Miejsce to nie służy też jako przystanek ze względu na znikomą ilość pasażerów, ale także nie jest atrakcyjnym terenem spacerowym, ani reprezentacyjnym miejscem Stogów, którym ta dzielnica mogłaby się szczycić. Jeśli zostało ono stworzone po to, aby mieszkańcy mieli je oglądać przez ogrodzenie, to może taniej byłoby postawić nad zaniedbanym nabrzeżem duży papierowy billboard ze zdjęciem mariny? Byłoby taniej i tyle samo pożytku mieliby z tego mieszkańcy Stogów" - napisał na forum dzielnicy Stogi Tomashhh.
- Przy przystanku jest faktycznie marina, niewielki hotelik i także ochrona. Niemniej uzgodniono, że brama nie powinna być zamykana gdy przypływa tramwaj. Zajmę się tą sprawą - zapowiedział Jarosław Zając, kierownik sekcji usług przewozowych z ZTM.
Ochroniarz, którego spotkaliśmy w środę w marinie, zaprzecza, by tego typu sytuacje miały miejsce.
- Mam przykaz, by wpuszczać dopiero jak przypłynie tramwaj, ale jak są starsze osoby to wpuszczam je wcześniej, żeby usiadły, tylko meneli ganiam - przekonuje ochroniarz z mariny.
ZTM przekazał sprawę Miejskiemu Ośrodkowi Sportu i Rekreacji, który zarządza przystankami. "Jeżeli poruszany problem jest zgodny z prawdą, sytuacja taka może mieć wpływ na napełnienia i rentowność tramwaju wodnego na linii F6. Proszę o podjęcie stosownych działań" - czytamy w mailu od ZTM do MOSiR-u.
Chcieliśmy uzyskać informację ilu pasażerów skorzystało przez niespełna dwa miesiące funkcjonowania nowych linii. Niestety ZTM nie dostarczył nam danych.
To nie jedyny problem nowych linii. Żegluga Gdańska obsługująca trasę ma problemy techniczne z jednym z dwóch stateczków Sonica, specjalnie sprowadzonych z Sankt Petersburga. Na linii F6 od dłuższego czasu pływa zupełnie inna jednostka.
ZTM twierdzi, że nie powinno to stanowić problemu z punktu widzenia pasażera. Czyżby? Zastępczy statek jest wyższy od 1,5-metrowej Sonicy, która mieści się pod wszystkimi mostami. Czy to z tego powodu pomija w jedną i drugą stronę dwa przystanki - przy ul. Wiosny Ludów i Siennej Grobli?.
Pomysł na rzeczne tramwaje wodne zrodził się kilka lat temu i zmaterializował w projekcie "Program Ożywienia Dróg Wodnych w Gdańsku". Całkowity koszt projektu to ponad 37 mln zł, wysokość dofinansowania z UE wynosi 17 mln zł, a 6 mln zł ma kosztować obsługa dwóch tras jednostkami sprowadzonymi przez Żeglugę Gdańską z Sankt Petersburga.
Rejsy będą odbywały się do 30 września. W każdą z tras statki wyruszą trzy razy dziennie.
Linia nr F5: Żabi Kruk - Westerplatte
Przystanki: Żabi Kruk - Zielony Most - Targ Rybny - Wiosny Ludów - Nabrzeże Zbożowe - Twierdza Wisłoujście - Nabrzeże Barek - Westerplatte - Nowy Port Latarnia Morska
Linia nr F6: Targ Rybny - Narodowe Centrum Żeglarstwa
Przystanki: Targ Rybny - Wiosny Ludów - ul. Sienna Grobla II - ul. Tamka - Stogi - Górki Zachodnie - Narodowe Centrum Żeglarstwa
Miejsca
Opinie (99) ponad 20 zablokowanych
-
2012-07-25 21:48
(1)
Przecież to ciągle pływa puste. DO tego czas postoju np na Stogach to ok 30 minut. Co to za tramwaj i dlaczego jest utrzymywany z naszych podatków bo 4 osoby kupujące bilet po 4zł to troche mało.
- 7 4
-
2012-07-25 22:08
bilety są po 10 i 5 złotych.
Piszesz i nie wiesz o czym. Lepiej odstaw zielsko.
- 6 2
-
2012-07-25 21:12
Zmarnowane dofinansowane z UE (4)
Czas chyba najwyższy poinformować Brukselę jak marnowane są dofinansowania. Niby dla społeczeństwa, niby wszystko dostępne a jak zawsze wychodzi że to jeden wielki pic na wodę fotomontaż.
- 69 21
-
2012-07-25 21:13
(2)
myślisz że ich to obchodzi? rozdawnictwo zawsze kończy się marnotrawstwem. nie mówię konkretnie o tym przypadku tylko ogólnie
- 15 7
-
2012-07-25 21:15
(1)
Rozdawnictwo??
To zobaczcie co się dzieje w sluzbie zdrowia .Tam to jest rozdawnictwo na potęgę- 19 0
-
2012-07-25 22:02
a co rozumiesz przez rozdawnictwo moze zacznijmy?
- 5 5
-
2012-07-25 21:57
Mamy tu podpier itd. ten odruch wchłonął z mlekiem matki.
- 2 1
-
2012-07-25 22:01
Hahahahahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!
"Zastępczy statek jest wyższy od 1,5-metrowej Sonicy, która mieści się pod wszystkimi mostami. W efekcie pomija w jedną i drugą stronę dwa przystanki - przy ul. Wiosny Ludów i Siennej Grobli." - pani "redaktor" !!! Jaki związek ma wysokość statku z przystankami na Wiosny Ludów i Siennej Grobli? Była tam Pani kiedyś? Płynęła SONICĄ? A może w dniu dzisiejszym wybudowali słynną budyniową kładkę? Proszę nie robić ludziom wody z mózgu. Statki pływają i cieszą się dużym powodzeniem a,że są małe ... no cóż. Może kiedyś będzie nas stać na więcej nowoczesnych jednostek. Ale czy warto?
Ps: przystanki powinny być odgrodzone. Te, które nie zostały odgrodzone są zdewastowane.- 14 2
-
2012-07-25 21:13
warto poplynac tramwajem i zobaczyc nabrzeze martwej wisły
tak wyglada Gdańsk trochę dalej od centrum.
- 51 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.