- 1 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (269 opinii)
- 2 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (94 opinie)
- 3 Narobił zniszczeń na 16 tys. Ukradł kilkaset zł (93 opinie)
- 4 Slalomem między autami na trzypasmówce (12 opinii)
- 5 Bezdomny bez pracy udawał inwestora (54 opinie)
- 6 Kto wygra wybory do Europarlamentu? (184 opinie)
Tramwaje wrócą na Stogi i Przeróbkę przed Bożym Narodzeniem
Tramwaje z centrum Gdańska na Przeróbkę i Stogi pojadą tuż przed świętami Bożego Narodzenia, ale pod warunkiem, że zmodernizowany odcinek przejdzie pomyślnie testy - przejazd tramwajem w najbliższy poniedziałek. Oby się udało.
Zobacz prace przy modernizacja linii na Przeróbkę i Stogi. Film z listopada tego roku.
Plac przebudowy linii tramwajowej na Przeróbkę miesiąc po rozpoczęciu prac - w lipcu 2014 r.
- Wykonawca, który pod koniec czerwca rozpoczął remont torowiska zakończył już prace przy pierwszym odcinku - od ul. Długie Ogrody do ul. Lenartowicza i zgodnie z planami chce zastąpić komunikację zastępczą, za którą zresztą płaci, wznowionym ruchem tramwajowym - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki GIK.
Zanim jednak pojadą pierwsze tramwaje z pasażerami, zmodernizowane torowisko musi przejść próbę, którą zaplanowano na najbliższy poniedziałek - 22 grudnia. o godzinie 10 odbędzie się próbny przejazd tramwaju od przystanku Brama Żuławska do Pętli Stogi.
- Jeśli test przebiegnie pomyślnie to 24 grudnia o godzinie 4:30 przywrócony zostanie ruch tramwajów - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek.
Docelowo oprócz wspomnianego już odcinka gotowe są dwa perony tramwajowe przy ul. Głębokiej i Bramie Żuławskiej. Natomiast trzeci z nich, który planowany jest jako tzw. przystanek wiedeński, u zbiegu ul. Siennickiej i ul. Lenartowicza jest na razie wykonany jako tymczasowy, gdyż docelowo ma być on wyniesiony z poziomu jezdni do poziomu chodnika.
Do 16 stycznia gotowa będzie też część sieci trakcyjnej na pętli Przeróbka i do tego czasu wszystkie tramwaje kursować będą do dalej położonej pętli Stogi.
Prace drogowe są już zakończone do wysokości ul. Angielska Grobla. Natomiast dalej prace wciąż trwają i będą toczyć się w zależności od pogody, która na razie sprzyja drogowcom. Niemniej przejazd przez Most Siennicki samochodem będzie możliwy za kilka miesięcy.
- Mamy nadzieję, że będzie to na przełomie marca i kwietnia. W tej chwili wzmocniona została jego lewa strona - patrząc od Centrum w stronę Przeróbki. Niebawem w związku z wykonywaniem prawej strony - zostanie przełożony na drugą stronę ruch pieszy, który odbywa się mostem - mówi rzecznik prasowy.
Plany budowy
W sumie modernizowana jest 2,5-kilometrowa linia tramwajowa wraz z pętlą na Przeróbce. Inwestycja zapewni nie tylko komfort podróży pasażerom komunikacji miejskiej, ale też... ciszę mieszkańcom Przeróbki, którzy dotychczas uskarżali się na hałas tramwajów. W tym celu wyłonione w zamówieniu biuro projektowe ma zaplanować wbudowanie urządzeń do skutecznego smarowania szyn na łukach.
Wszystkie przejazdy przez torowisko dla samochodów i pieszych zyskują nawierzchnię z gumowych płyt typu strail. Można je napotkać chociażby już przy Bramie Żuławskiej.
Na remontowanym odcinku projektanci zaplanowali zmianę konstrukcji przystanków. Wśród nich jest jeden z pierwszych tego typu w Gdańsku przystanków autobusowo-tramwajowych, z możliwością wjazdu autobusów na torowisko tramwajowe. Taki przystanek powstanie przy ul. Głębokiej, w miejscu dotychczasowego przystanku, który zostanie poszerzony.
Kolejnym nowym rozwiązaniem jest tzw. przystanek wiedeński, który pojawi się na ul. Lenartowicza przy istniejących przystankach. Stosuje się go w miejscach, gdzie między tramwajem a przystankiem jest jeszcze jezdnia. Wtedy tę ostatnią wynosi się do wysokości przystanku.
Na wspomnianych ulicach zostaną wprowadzone elementy spowalniające ruch i poprawiające bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Ma to zniechęcić szczególnie do jazdy samochodem przez Przeróbkę.
Most Siennicki i tunel przy stadionie w liftingu
Podczas robót torowych na Moście Siennickim wykonawca ingeruje wyłącznie w nawierzchnię, nie wzmacnia konstrukcji przeprawy. Most przechodzi wyłącznie lifting, nowy wygląd zyskają mury oporowe na dojazdach do niego, zmodernizowane zostanie także oświetlenie i sieć trakcyjna.
W ramach tej inwestycji wykonawca oczyści i zaizoluje przed wigocią także tunel dla pieszych przy Bramie Żuławskiej.
Miejsca
Opinie (116) 4 zablokowane
-
2014-12-20 12:59
Do redakcji
Nie trakcja, a sieć trakcyjna!
Trakcja może być elektryczna, ale też spalinowa, parowa czy konna.Odpowiedź redakcji:
Dziękujemy za zwrócenie uwagi. Treść została poprawiona.
- 8 1
-
2014-12-20 13:20
I po co....
I po co teraz, wszystko robić na wariata oby szybko... Deszcz leje i się spieszyć, a potem znowu do remontu... To chyba lepiej zrobić to porządnie...
- 3 8
-
2014-12-20 13:23
(7)
Z zaawansowania prac na Przeróbce wnioskowałem,że tramwaje ruszą jeszcze wcześniej. Są już tablice na tymczasowych przystankach, nowa sygnalizacja na skrzyżowaniu Siennickiej i Lenartowicza, automatyczna zwrotnica, oczyszczone torowisko w stronę Stogów. Dobra, poczekamy do Wigilii:). Teraz już się zimy nie boimy. Gdyby była druga nitka ulicy Budzysza w stron Stogów, niewielu chciałoby jeździć przez Przeróbkę i potem Sienną. Znacznie szybciej przez most wantowy. Ale zjazd z mostu wantowego w stronę Stogów zniechęca, za dużo kręcenia. Natomiast sądzę,że wielu jadących w stronę centrum będzie jeździć tak jak teraz , nowym mostem. Spowalniacze, sygnalizacja ich zniechęcą. Ruch TIR-ów też pewnie zostanie ograniczony, bo nowa Siennicka jest zwężona na długim odcinku.
- 8 3
-
2014-12-20 13:35
(1)
No no za dużo kręcenia hahaha .Ludzie wszystko wam nie pasuje.Nawet kierownica sie wam nie chce kręcić.Co sie dzieje z tym narodem??
- 8 2
-
2014-12-20 14:55
Czy ty w ogóle wiesz o czym piszesz? Byłeś tam kiedyś? Brakujący pas ulicy Budzysza wzdłuż torów w kierunku Stogów, gotowy do budowy drogi, jest już skomunikowany ze zjazdem z mostu. Tyle, że nagle kończy się w krzakach. Wcześniej czy później jeżdżenie ulicą Sienną się skończy. A dotychczasowe połączenie to prowizorka.
- 3 2
-
2014-12-20 13:42
(4)
TIRy mają zakaz więc i tak nie mogą wjeżdżać na Przeróbkę.
- 5 1
-
2014-12-20 14:33
(3)
Niesamowite, juz nie tluka sie Przetoczna? Od kiedy?
- 1 1
-
2014-12-20 14:57
Jeżdżą Przetoczną, ale od strony Ku Ujściu i Sucharskiego.
- 2 2
-
2014-12-20 16:34
(1)
Od dobrego roku mają zakaz wjazdu w Przetoczną od strony Siennickiej.
Zresztą Przetoczną trudno nazwać ulicą bo nadaje się tylko pod czołgi.- 9 1
-
2014-12-21 08:30
Ja juz od dwoch lat tam nie mieszkam,umknela mi wiec ta sensacyjna wiesc.
- 0 1
-
2014-12-20 13:44
Cały ten remont to niezła komedia. Setki firm i podwykonawców. Jedna ekipa robi podbudowę pod drogę, kruszywo, walce itp, a drugiego dnia rano inna firma wpada z koparka bo jeszcze kabla nie przeciągnęli.
- 9 5
-
2014-12-20 14:05
daliby nocna linie tramwajów na stogi ..
- 7 10
-
2014-12-20 14:07
ma to szczególnie zniechęcić mieszkańców Stogów do jazdy przez Przerobkę (1)
to jeden z większych plusów tej inwestycji. Mieszkańcy Stogów czytajcie to i nie jeździjcie po Przeróbce. Miasto was do tego zniechęca. Jeździjcie sobie przez most wantowy albo przez tunel, który wkrótce będzie gotowy
- 4 5
-
2014-12-21 16:28
I ładujemy się na elblaska, gdzie stoimy w korku. Co szkodzi przejechać przez przerobke ?
- 1 0
-
2014-12-20 14:11
Szkoda
Koniec z miejscami siedzącymi, mogło tak zostać na stałe. ;)
- 3 3
-
2014-12-20 14:52
Wrzeszcz - Stogi (4)
Czy doczekamy się wreszcie bezpośredniego tramwaju z Wrzeszcza na Stogi?
- 14 9
-
2014-12-20 14:53
Nie
- 9 2
-
2014-12-20 16:40
taaaa (1)
A co z bezpośrednim tramwajem z Sopotu do Redy?
- 10 3
-
2014-12-20 17:51
nie bedzie bo szyny sa zle.
- 0 1
-
2014-12-21 20:37
zaraz po tym, jak stracicie 3 do Brzeźna
Ta poleci z Moreny. Wy dostaniecie na pocieszenie wydłużoną 9.
- 0 1
-
2014-12-20 15:10
Brak kasy czy bezmyślność
Zastanawiam się dlaczego modernizując torowisko od ul. Reduta Żbik w stronę Przeróbki, nie zaczęto remontu już od mostu Starej Motławy przy ul.Chmielnej, przecież tam również torowisko jest nieźle powykrecane!
- 4 7
-
2014-12-20 17:09
Mogą nie wracać
I tak jeżdżę autobusem 111.
- 6 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.