- 1 Ciało w bloku na Zaspie. 4 osoby zatrzymane (160 opinii)
- 2 Rowerzysta potrącił 7-latka i uciekł (208 opinii)
- 3 Pijany zawiózł żonę autem do kościoła (103 opinie)
- 4 Ukradł z lodziarni puszkę z datkami (67 opinii)
- 5 Testy Mevo nie mają sensu (294 opinie)
- 6 Nowy przystanek nie dla wszystkich (53 opinie)
Trasa Kaszubska: raport z budowy, kolejne utrudnienia
Osunięcia skarp przy węźle obwodnicy Wielki Kack, które pojawiły się przy okazji budowy Trasy Kaszubskiej, zostały szybko naprawione i ruch odbywa się normalnie. W tym tygodniu musimy się jednak liczyć z nowymi utrudnieniami. Sprawdzamy postępy prac na budowie, której kibicuje wielu mieszkańców Trójmiasta.
- Kierowcy zwrócili zapewne uwagę na kontynuowaną wycinkę drzew i usuwanie karpin [drewna części podziemnej drzewa - przyp. red.] przy obwodnicy. W zeszłym tygodniu doszło w obrębie węzła do uszkodzenia przez wykonawcę robót nasypu przy budowie ścianki szczelnej. Niezwłocznie uszkodzenia zostały przez niego zabezpieczone i skutecznie wdrożył program naprawczy. Obecnie ruch odbywa się jak poprzednio, bez dodatkowych utrudnień - opowiada Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Oprócz tego trwają rozbiórki budynków, a także prace saperskie i archeologiczne.
Prace ziemne poza Trójmiastem
Na odcinkach Luzino-Szemud i Szemud-Gdynia roboty budowlane koncentrują się na pracach ziemnych: odhumusowaniu (zdjęcie wierzchniej warstwy ziemi), budowie wykopów i nasypów oraz wymianie gruntów. Trwa też betonowanie fundamentów i podpór pod obiekty mostowe.
- Oprócz tego usuwane są kolizje z istniejącą infrastrukturą techniczną podziemną i naziemną (wodociągi, gazociągi, linie energetyczne itp.). Te prace są może mało spektakularne, ale skomplikowane i niezmiernie istotne w procesie inwestycyjnym - dodaje Piotr Michalski z GDDKiA.
Na razie najmniej dzieje się na odcinku Bożepole Wielkie - Luzino, gdzie Lasy Państwowe wycięły drzewa, a wykonawca rozpoczął usuwanie karpin i czeka na rozpoczęcie zasadniczych prac budowlanych do wydania drugiej decyzji ZRID.
Utrudnienia w najbliższych dniach
Około 26 lutego 2020 roku planowane są prace przy przebudowie sieci wodociągowej, która jest w nasypie i pod łącznicą dla relacji z Gdańska na ul. Chwaszczyńską. W związku z tym konieczne będzie zwężenie dwupasmowej drogi do jednego pasa ruchu, co na pewno będzie wpływało na przejezdność Obwodnicy Trójmiasta. Te prace i utrudnienia potrwają około tygodnia.
Trasa Kaszubska: koszty budowy
- Za najdłuższy, bo ponad 20-kilometrowy odcinek ekspresówki pomiędzy Gdynią a Szemudem, firma Polaqua zainkasuje 817 mln zł.
- Budowany przez Budimex odcinek Szemud-Luzino pochłonie 335,8 mln zł.
- Za trasę pomiędzy Luzinem a miejscowością Bożepole Wielkie zapłacić trzeba 338 mln zł.
- Całość ma być gotowa w drugiej połowie 2021 roku.
Trasa Kaszubska: co powstanie
Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:
- trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielki Kack,
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.
Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.
Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
- obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
- miejsce obsługi podróżnych.
Opinie (202) 5 zablokowanych
-
2020-02-24 07:30
Opinia wyróżniona
(15)
Dopiero po wybudowaniu Obwodnicy Metropolitalnej w połączeniu z budowaną Kaszubską w dużej mierze odciąży ruch Obwodnicy Trójmiasta od jadących samochodów.
- 187 23
-
2020-02-24 09:44
Punkt siedzenie określa punkt widzenia (9)
odciąży Żukowo, Kolbudy, Kartuzy, Przodkowo czy inne suburbia Gdańska.
Wyłącznie z powodu braku alternatyw komunikacyjnych związanym ze "światłym" prowadzeniem spraw komunikacji przez samorząd województwa. Który wobec narastającej świadomości o jego "zdolnościach i umiejętnościach", ewakuował sie w bezpieczniejsze obszary, gdzie nadal będzie mógł robić to, co lubi i potrafi...
Czyli nic...- 12 10
-
2020-02-24 09:55
(8)
Jadący obwodnicą południową Gdańska kierują się na metropolitalną i dalej na kaszubską. Tak sobie wyobrażam ruch np. Tirów .
- 7 3
-
2020-02-24 12:27
po co (6)
tir ma nadkładać drogi, skoro może od razu pojechać obwodową?
Tranzyt na zachód jest niewielki i raczej nie takich środków wymaga. Ruch do portu w Gdyni sumarycznie utknie i tak na estakadzie... ;)
"Metropolitalna" drenuje ruch generowany przez suburbia i pompuje go w dogodniejsze trasy dojazdowe do miasta. Może to i potrzebne...
Ale nie na cito...- 10 5
-
2020-02-24 13:32
(4)
Problem Trójmiasta miał początki już ponad 100 lat temu, pogłębiony przez brak tuneli dla aut i pieszych oraz tuneli i wiaduktów zjazdów z trasy miejskiej. Założę się że zniesienie skrzyżowań na tej trasie w sensacyjnym stopniu zmniejszyłoby korki!
- 7 1
-
2020-02-24 20:08
(1)
Sto lat temu to akurat jeszcze niemcy budowali linie kolejowe, które potem rusek zabrał do siebie. A my wpadliśmy w ślepy zaułek jakim jest stawanie głównie na transport samochodowy.
- 1 0
-
2020-02-25 09:48
dzięki samorządowi
który rozebrał resztki tego, co zostawili Rosjanie.
Bo przecież bryka to symbol sukcesu (w skórach i z firankami).
Jedna PKM wiosny nie czyni...- 0 0
-
2020-02-25 10:16
100 lat temu nie bylo Trójmiasta, a Gdynia byla wioską.
- 0 0
-
2020-02-25 11:02
problem komunikacji Polski z Gdynią - zaczął się w Gdańsku zaraz po 1920r.
i trwa do dziś
... podobnie jak zacofanie kulturowo-mentalno-gospodarcze całej Wschodniej Polski od czasów zaboru Rosyjskiego trwa do dziś.- 0 0
-
2020-02-25 10:10
dogodniejsze trasy? np. Wielkopolska? to dopiero sie zacznie:(
- 0 0
-
2020-02-25 17:17
a w życiu. Po co miałyby jeździć tiry do Leborka ?
- 0 0
-
2020-02-24 11:37
Miał być przetarg na Obw. Metropolitarną jesienią, gdzie jest się pytam? (3)
Może redakcja zapytałaby gddika?
- 9 1
-
2020-02-24 12:28
nikt sie do partnerstwa nie pcha
bez kolegów...
- 7 0
-
2020-02-24 13:50
(1)
Już nawet środki finansowe były przeznaczone, ale Szydło je zabrała!!!!!!!
- 10 4
-
2020-02-24 15:24
Odczep się! Te pieniądze im się po prostu należały
- 8 2
-
2020-02-24 20:50
każda zbudowania droga zwiększa ilość aut - czyli za kilka lat będziesz musiał budować kolejną Obwodnice?
- 0 1
Wszystkie opinie
-
2020-02-24 07:01
Jak Gdynia planuje przyjąć ruch z tej trasy? (30)
- 111 31
-
2020-02-24 07:10
(2)
Łatwiej. Bo ruch będzie mniejszy.
- 18 22
-
2020-02-24 07:13
obwodnica
jak obwodnica przyjmie większy ruch z gdyni? :)
- 23 5
-
2020-02-24 07:32
akurat...
- 8 1
-
2020-02-24 07:26
A Gdańsk-Osowa jak?
- 10 1
-
2020-02-24 07:27
(5)
Ten sam trol z tym samym bzdurnym hasłem w każdej aktualizacji info o Kaszubskiej. Nie wytłumaczysz, ze Kaszubska nie prowadzi do Gdyni :) Każą mu to pisze bzdury z automatu, lub przez automat
- 39 21
-
2020-02-24 08:26
Jak to nie prowadzi a na jakim skrzyżowaniu się kończy?
- 19 8
-
2020-02-24 08:40
Zaciekawiłeś mnie. (2)
Rozwiń wątek, skąd dokąd prowadzi skoro nie do Gdyni
- 24 9
-
2020-02-24 09:09
a od kiedy chwarzno to Gdynia? (1)
- 3 29
-
2020-02-24 21:43
a od kiedy Nowy Jork to Gdynia?
- 1 0
-
2020-02-25 11:11
wiesz co to jest naturalne przedłużenie trasy?
- 0 0
-
2020-02-24 07:29
(1)
Oklaskami i transparentami.
- 22 1
-
2020-02-24 07:48
Malowanymi farbą ;)
- 11 5
-
2020-02-24 07:44
Nie tylko Gdynia ale cała obwodnica (7)
"wielu mieszkańców kibicuje powstaniu tej trasy". Obawiam się że z tego kibicowania to przy samym węźle nic dobrego nie będzie :) Przy takim układzie jak mamy obecnie, gdy obwodnica w okolicach Dąbrowy korkuje się non stop (mam na myśli okres przed tą budową), to wpuszczenie w węzeł tak ogromnego grzmota jak trasa kaszubska nic dobrego nie wróży. Obawiam się że obwodnica w tym miejscu umrze, droga przez Karwiny również. To wszystko już teraz ledwo zipie. Ciekawe też jak będzie wyglądał sam węzeł. Czy będzie tak przemyślany jak połączenie z estakadą (ciągle korki)? A może tak jak połączenie z obwodnicą południową (codziennie zator w godzinach szczytu). Dlaczego te węzły są tak ch.... projektowane? Gdy się jedzie przez Warszawę nowo wybudowanymi obwodnicami, to wszystko tam ma ileś pasów, ogromne węzły, dwa pasy jednej drogi wchodzą w trzy pasy drugiej. Jednym słowem konkretne węzły, które nie generują korków. Zaczynam już mieć teorie spiskową, że gddkia w pobliżu centrali to zaprojektuje dobrze a u nas... Cytując klasyka: "Dla kolegi? Dla kolegi to wszystko jedno" :)
- 41 8
-
2020-02-24 08:26
zobaczymy (3)
ruch na odcinku Dąbrowa Cisowa może nawet zmaleć bo część ruch np. w stronę Lęborka ucieknie na nową trasę. Sam węzeł będzie bardziej wydajny więc powinno być lepiej. Gorzej będzie od Dąbrowy w stronę Gdańska, tam ruch wzrośnie. Tu rozwiązania są dwie, albo szybka budowa obwodnicy metropolitalnej alb dodanie pasa i modernizacja węzłów na starej obwodnicy
- 21 0
-
2020-02-24 08:46
Rozwiązania (1)
"szybka budowa obwodnicy metropolitalnej albo dodanie pasa". Czy w języku polskim szybka budowa obwodnicy to nie jest oksymoron? :D
- 23 2
-
2020-02-24 12:15
w chińskim raczej nie ;-)
- 1 3
-
2020-02-24 21:46
"Gorzej będzie od Dąbrowy w stronę Gdańska, tam ruch wzrośnie."
Jakie konkretnie pojazdy spowodują Twoim zdaniem ten wzrost?- 1 0
-
2020-02-24 08:41
Toz masz w necie wizualizacje wezlow trasy kaszubskiej
Wszystko dokladnie wiadomo jak maja wygladac. Nie trzeba sie zastanawiac, wystarczy ogladnac
- 7 5
-
2020-02-24 12:49
(1)
Nie chwal tak tej Warszawki, tam też jest kupa błędów projektowych, a największy z nich to S8 i okolice mostu Grota Roweckiego i rozjazdu w Al. Prymasa Tysiąclecia. Dzień bez kilku wypadków w tym miejscu, to dzień stracony. No ale też i natężenie ruchu sporo większe, bo już ponad 200 tysięcy aut na dobę.
- 1 1
-
2020-02-25 07:48
A gdzie ja "tak chwaliłem Warszawke"
Napisałem tylko o tym, że gdy się jedzie to są duże węzły i skrzyżowania o odpowiedniej przepustowości. Gdzie tu przesadne chwalenie. To oczywiste, że błędy w projektowaniu można znaleźć wszędzie. Wyjaśnij mi tylko jak twoje czepianie się "chwalenia warszawki" odnosi się do tego co napisałem, że tam projektuje się z rozmachem a u nas na dzień dobry za mała przepustowość. Odnoszę wrażenie że chciałeś na siłę coś napisać
- 0 0
-
2020-02-24 08:01
Jak to jak? Postawi się parę zakazów, słupków i trochę asfalt pomaluje i gitara
- 11 2
-
2020-02-24 08:38
Nie ma na to pomysłu ale to przecież nieistotne;)
Mieszkańcy Dąbrowy są w siódmym niebie;)
- 1 3
-
2020-02-24 11:19
Gdynia wymaluje nowe pasy
i juz nie bedzie ruchu :)
- 10 3
-
2020-02-24 11:50
(1)
Wielkopolska w dół będzie jednym wielkim korkiem. Nie jest w stanie i nie będzie przyjąć ruchu od strony Dąbrówki.
- 5 3
-
2020-02-24 12:30
nikt więcej tam nie będzie raczej jeździł
bo po co?
- 6 0
-
2020-02-24 14:03
Nie ma zamiaru (1)
Bo to nie jest ruch do Gdyni....
- 5 2
-
2020-02-24 20:47
rozumiem że Trasa Kaszubska kończy się gdzieś daleko przed Gdynią?
- 0 0
-
2020-02-24 19:36
Kupimy więcej farby
Wymaluje sie buspasy . Autobusy i taxowy przejada reszta niech sie kisi ... jakos to bedzie
- 2 1
-
2020-02-26 12:13
kogo to obchodzi ??
- 0 0
-
2020-02-27 13:25
a jak dzisiaj przyjmuje? przecież aut nie przybędzie z tego tytułu
- 0 0
-
2020-02-24 07:02
Oj tam trochę się pomęczymy ale potem to będzie..... (3)
- 78 19
-
2020-02-24 07:49
czas i tak bardzo dobry, oby to się nie odbiło, to 40km, a tyle samo ma trwać przebudowa 1,5km budowlanych :D heheh chyba z marmuru
- 2 1
-
2020-02-24 07:54
Oj tak...
Od 20 lat ten sam tekst
- 5 0
-
2020-02-24 07:57
Będzie gorzej na starej obwodnicy na południe od Kacka
W końcu będzi dodatkowy, strumień aut z nowej trasy.
A jak zrobia kiedyś jeszcze drogę czerwoną w Chylonii...- 4 0
-
2020-02-24 07:03
Jaka ładna laurka (4)
Rzeczywistość skrzeczy. Po co tak kłamać?
- 21 49
-
2020-02-24 08:09
pospolitość skrzeczy, panie mądraliński
- 4 1
-
2020-02-24 08:20
znowu?
A w twojej głowie wojna?
- 1 1
-
2020-02-24 20:52
co insynuujesz
daj przykłady jak jesteś taki mądry !
- 0 0
-
2020-02-25 17:16
twoja głupota skrzeczy...
- 0 0
-
2020-02-24 07:03
(1)
Nie planuje,dróg nie da się już namalować.
- 29 7
-
2020-02-24 11:38
Tak robi PiS maluje aż śmiało, z budową idzie gorzej
- 1 1
-
2020-02-24 07:06
Najważniejsze, że droga powstaje. (6)
W normalnym mieście w okolicach węzła powstałby węzeł integracyjny z parkingiem żeby auta nie wjeżdżały do centrum
- 93 13
-
2020-02-24 07:30
Po co parking budować jak można osiedle wcisnąć?
- 20 0
-
2020-02-24 08:03
A po co w okolicach węzła? (1)
żeby dodatkowo zatykac go?
Na co niby maja sie przesiąść na tym węźle?
Parkingi powinny powstać albo w okolicach przystanków PKM (np. Nowy przystanek Kielnieńska), albo gdzieś przed węzłem, gdzie mozna sie łatwo przesiąśc na trajtek.- 11 2
-
2020-02-24 10:30
okolice to nie metr od węzła
- 1 2
-
2020-02-24 10:14
A na co niby mieliby się przesiadać kierowcy na tym węźle integracyjnym?
Na autobusy i taksówki? Przecież tam nie ma żadnego transportu szynowego, który szybko przertansportowałby ich do centrum.
Ta trasa mogłaby iść do Owczarni z węzłem integracyjnym w okolicach PKP Osowa. Ale Osowiacy sobie to wyprotestowali lata temu.- 11 0
-
2020-02-24 10:34
w normalnym mieście są drogi, są tunele, wiadukty, bezkolizyjne przejazdy (1)
jest metro i sprawna komunikacja miejska,
dopiero później buduje się węzły integracyjne- 9 2
-
2020-02-24 20:50
"normalnym" dobrze powiedziane
Za to Wojciech, który chciał mieć lotnisko, chciał mieć nowe autobusy i wiele innych rzeczy które fajnie by mieć... zapewnił całkiem sporo ścieżek rowerowych, które jednak nie łączą się w logiczną całość, a przy tak dużej pagórkowatości miasta praktycznie wycinają ten rodzaj transportu na co dzień w pień.
- 3 0
-
2020-02-24 07:10
trasa będzie kontrastowac z dziurawymi gdynskimi drogami (3)
- 73 25
-
2020-02-24 11:43
i z brakiem trasy dalej do Słupska i Koszalina oraz brakiem OMT - dziękujemy i pamiętamy PiS (2)
Z naciskiem na panów Horała, Śniadek, Smoliński - zero zrobiliście dla pomorza
- 8 2
-
2020-02-24 22:07
Antyleming
Co maja w/w z dziurami w Gdyni Sopocie i Gdańsku gdzie od lat rządzi platforma nieobywatelska
- 2 2
-
2020-02-26 08:07
Głupszy nie będziesz
To fizycznie niemożliwe platfusie
- 0 0
-
2020-02-24 07:18
3 pas między Matarnią a Wielkim Kackiem (16)
Już teraz z 4 pasów przy Auchanie + plus zjazd ze Słowackiego przechodzi się w 2 pasy za Ikeią i praktycznie codziennie jest tam korek. Aby to miało sens, trzeba koniecznie i szybko dorobić 3 pas między Matarnią a Wielkim Kackiem.
- 154 15
-
2020-02-24 07:36
więcej pasów = więcej samochodów w korku (6)
Tak samo jak kiedy zapchasz sobie żyły cholesterolem to od ich poszerzenia wcale nie będzie ci lepiej.
Trzeba zwalczać źródło problemu, a nie objawy. Źródło czyli złe nawyki życiowe: żarcie tłustego, wożenie tyłka blachosmrodem.- 13 33
-
2020-02-24 08:07
To po co lekarze robią bypassy (2)
skoro to nie pomaga wg Ciebie?
ja wiem, że czasem dodanie pasów nie pomaga, ale nie jest tak w każdej sytuacji.
na obwodnicy od północy będziemy mieli 3 wloty (Chylonia, kwiatkowskiego, Kaszubska,) a od południa szeroko w okolicach Karczemek i wloty z Kartuskiej, i Slowackiego/Budowlanych. Aż się prosi, żeby waski (2 pasmowy) odcinek pomiędzy, zrobić szerszy.- 12 3
-
2020-02-24 10:01
Od kiedy lekarze budują drogi? Otyłości nie leczysz przez popuszczanie pasa (1)
Rozwiązaniem jest transport szynowy jak w każdym mieście, które nie jest położone w kraju trzeciego świata.
- 3 7
-
2020-02-24 10:44
To prawda
Lekarstwem na wodogłowie też nie jest powiększanie czaszki, powinieneś cos o tym wiedzieć.
- 4 1
-
2020-02-24 10:42
(2)
Otyłość jest przez węglowodany, a nie tłuszcz. Powielasz propagandową bzdurę, byś żarł bez umiaru cukier. Kiedyś ludzie żywili się tłusto i otyłości nie było, dziś we wszystko jest ładowany cukier, gdzie przed 50 rokiem ubiegłego wieku cukier był tylko przyprawą, a nie podstawą żywienia.
- 4 1
-
2020-02-24 13:22
Bzdety gadasz koleś. Znałem wielu grubych (1)
co wręcz nienawidzili cukru. Uważali słodzenie napojów i spożywanie słodyczy za niemęskie.
Podstawą ich diety to były mięso i wódka.
I każdy z nich dorobił się wcześnie problemów kardiologicznych, a jeden ... cukrzycy.- 0 4
-
2020-02-24 22:06
Taaa. Trochę wiedzy nie zaszkodzi. Spójrz na dzienna dawke cukru zalecana przez WHO i policz ile cukru spożywasz w produktach które zjadasz. Słyszałeś o diecie low carbo high FAT?? Otyłość nie bierze się z tłuszczu tylko z cukru.
- 2 0
-
2020-02-24 07:56
ja bym dał od razu wszędzie 4 pasy (5)
i wszystkie skrzyżowania bezkolizyjne (światła tylko spowalniają jazdę). Zero przejść naziemnych (piesi tylko spowalniają jazdę) i zakaz jazdy rowerem (rowerzyści tylko spowalniają jazdę).
- 12 4
-
2020-02-24 13:29
Komunistą jesteś koleś, że będziesz ludziom
nakazywał ludziom jazdy na rowerze ?
Brak świateł ? To jak wyjechać autem z bocznych ulic lub przeciąć główne ?
Ile kładek i tuneli dla pieszych ? Tysiące zapewne ?
A kto będzie za to płacił dzieciaczku ? Myślisz, że eksploatacja tych obiektów to darmowa sprawa ? Windy, korozja betonu i stali zbrojeniowej, malowanie, czyszczenie, monitoring itp.
Wtedy np. podatki od nieruchomości wzrosły by tak, że ci oko by zbielało.- 1 0
-
2020-02-24 13:33
P s. Skrzyżowania bezkolizyjne - czyli co rusz (3)
masa betonu i wielkie węzły np. Morska - Kartuska, Morska - Wiejska itd. gdzie utrzymanie wiaduktów to też ciężka kasa.
Zatem aby ci było dobrze za kierownicą, musiałbyś na to płacić parę tysięcy złotych podatków miesięcznie.- 0 1
-
2020-02-24 14:01
Płacę 52% akcyzy w paliwie. Na co to idzie? (2)
- 1 1
-
2020-02-24 16:31
na TVPiS (1)
- 3 1
-
2020-02-24 22:05
Antyleming
Wole TVP niż TVN
- 0 1
-
2020-02-24 12:37
Nieprawda, ilość pasów nie wpływa na korek. Na zjeździe korek jest przez światła na Słowackiego A na pasie w stronę Gdyni przez wyłączających się do ruchu z prędkością 50km/h, wystarczy jeden taki i reszta już lawinowo musi zwolnić.
- 3 2
-
2020-02-24 13:25
Szersza obwodnica natychmiast!!!
Popieram , może zrobić jakaś pikietę by zauważyli ten palący problem braku trzeciego pasa na obwodnicy. Jak już robić , to wszędzie
- 1 3
-
2020-02-24 15:50
Może jeszcze chodnik, ścieżkę rowerową i studzienke na prawe koło co 100 metrów
- 3 1
-
2020-02-24 07:30
Opinia wyróżniona
(15)
Dopiero po wybudowaniu Obwodnicy Metropolitalnej w połączeniu z budowaną Kaszubską w dużej mierze odciąży ruch Obwodnicy Trójmiasta od jadących samochodów.
- 187 23
-
2020-02-24 09:44
Punkt siedzenie określa punkt widzenia (9)
odciąży Żukowo, Kolbudy, Kartuzy, Przodkowo czy inne suburbia Gdańska.
Wyłącznie z powodu braku alternatyw komunikacyjnych związanym ze "światłym" prowadzeniem spraw komunikacji przez samorząd województwa. Który wobec narastającej świadomości o jego "zdolnościach i umiejętnościach", ewakuował sie w bezpieczniejsze obszary, gdzie nadal będzie mógł robić to, co lubi i potrafi...
Czyli nic...- 12 10
-
2020-02-24 09:55
(8)
Jadący obwodnicą południową Gdańska kierują się na metropolitalną i dalej na kaszubską. Tak sobie wyobrażam ruch np. Tirów .
- 7 3
-
2020-02-24 12:27
po co (6)
tir ma nadkładać drogi, skoro może od razu pojechać obwodową?
Tranzyt na zachód jest niewielki i raczej nie takich środków wymaga. Ruch do portu w Gdyni sumarycznie utknie i tak na estakadzie... ;)
"Metropolitalna" drenuje ruch generowany przez suburbia i pompuje go w dogodniejsze trasy dojazdowe do miasta. Może to i potrzebne...
Ale nie na cito...- 10 5
-
2020-02-24 13:32
(4)
Problem Trójmiasta miał początki już ponad 100 lat temu, pogłębiony przez brak tuneli dla aut i pieszych oraz tuneli i wiaduktów zjazdów z trasy miejskiej. Założę się że zniesienie skrzyżowań na tej trasie w sensacyjnym stopniu zmniejszyłoby korki!
- 7 1
-
2020-02-24 20:08
(1)
Sto lat temu to akurat jeszcze niemcy budowali linie kolejowe, które potem rusek zabrał do siebie. A my wpadliśmy w ślepy zaułek jakim jest stawanie głównie na transport samochodowy.
- 1 0
-
2020-02-25 09:48
dzięki samorządowi
który rozebrał resztki tego, co zostawili Rosjanie.
Bo przecież bryka to symbol sukcesu (w skórach i z firankami).
Jedna PKM wiosny nie czyni...- 0 0
-
2020-02-25 10:16
100 lat temu nie bylo Trójmiasta, a Gdynia byla wioską.
- 0 0
-
2020-02-25 11:02
problem komunikacji Polski z Gdynią - zaczął się w Gdańsku zaraz po 1920r.
i trwa do dziś
... podobnie jak zacofanie kulturowo-mentalno-gospodarcze całej Wschodniej Polski od czasów zaboru Rosyjskiego trwa do dziś.- 0 0
-
2020-02-25 10:10
dogodniejsze trasy? np. Wielkopolska? to dopiero sie zacznie:(
- 0 0
-
2020-02-25 17:17
a w życiu. Po co miałyby jeździć tiry do Leborka ?
- 0 0
-
2020-02-24 11:37
Miał być przetarg na Obw. Metropolitarną jesienią, gdzie jest się pytam? (3)
Może redakcja zapytałaby gddika?
- 9 1
-
2020-02-24 12:28
nikt sie do partnerstwa nie pcha
bez kolegów...
- 7 0
-
2020-02-24 13:50
(1)
Już nawet środki finansowe były przeznaczone, ale Szydło je zabrała!!!!!!!
- 10 4
-
2020-02-24 15:24
Odczep się! Te pieniądze im się po prostu należały
- 8 2
-
2020-02-24 20:50
każda zbudowania droga zwiększa ilość aut - czyli za kilka lat będziesz musiał budować kolejną Obwodnice?
- 0 1
-
2020-02-24 07:32
Czy przewiduje się gdzieś nasadzenie drzew w zamian za wycięcie ich pod budowę trasy? (16)
Bo tylko ciągle wycinamy, a terenów zielonych i leśnych ubywa w coraz szybszym tempie. Czy przewidziana jest jakaś rekompensata?
- 142 65
-
2020-02-24 07:59
spokojna Twoja rozczochrana . (6)
W każdym pozwoleniu na budowę jest szczegółowo napisane , które drzewa można wyciąć / o ile tam są / i dokładnie wyznaczone są miejsca gdzie w zamian muszą być nowe nasadzenie drzew . Po skończeniu inwestycji przedstawiciel wydziału ochrony środowiska sprawdza to i daje swój podpis / jeden z kilku podpisów wymaganych prawem budowlanym / na pozwoleniu na użytkowanie ukończonej inwestycji . Tak to działa .
- 23 7
-
2020-02-24 08:16
(2)
haha tiaa, bo uwierzę.
- 5 13
-
2020-02-24 08:58
nasadzenia drzew (1)
W ramach inwestycji nasadzonych zostanie kilkadziesiąt tysięcy nowych drzew. Część z nich to zieleń izolacyjna przy drogach, a część to nasadzenia rekompensujące do nasadzenia w lesie.
- 6 0
-
2020-02-24 13:32
Zieleń izolacyjna przy drogach - wyciąć ze skarpy praktycznie na osiedlu na Dąbrowie piękne stare buki i w zamian posadzić kilka rachitycznych drzewek, z których połowa uschnie. I jeszcze narzekać, że skarpa się obsuwa...
- 9 2
-
2020-02-24 08:35
taaak, ale to inwestycja celu publicznego
więc zasady są nieco inne
- 0 5
-
2020-02-24 09:45
Posadzenie kilku cieńkich drzewek wzdłuż drogi to nie to samo, co zniwelowany teren leśny. (1)
Pytanie jest proste - jeżeli wycięliśmy 1 ha lasu, to czy gdzieś powstanie nowy 1 ha lasu?
- 12 8
-
2020-02-24 10:47
Szybkie pytanie. Ile w życiu zasadziłeś drzew? Ile drzew trzeba było wyciąć, byś mógł tu wypisywać swoje brednie? Jak rekompensujesz swoją wygodę w stosunku do natury? Ile wziąłeś i ile oddałeś? Twoje ego jest przezabawne.
- 11 9
-
2020-02-24 08:24
mój drogi zatroskany (1)
Jeśli opracujesz technologię budowy dróg na drzewach, chętnie skorzystamy.
- 20 4
-
2020-02-24 11:25
Żadnej drogi nie potrzeba jeśli latalibyśmy nad drzewami, taki np: EHang 184 kosztuje mniej niż passat.
- 1 1
-
2020-02-24 09:38
Tylko że zalesienie nam wzrasta... i w skali kraju i w skali województwa. Wzrasta również ilość zadrzewień w miejscach nieużytków rolniczych. Więc bilans jest na plus, pomimo że się tu i ówdzie wycina pod osiedla i drogi.
- 9 6
-
2020-02-24 11:33
(1)
Polskie robole i nieroby mają to gdzieś ,nawet jak by cały las wyrżnęli i postawili 150 makdonaldow i riwier tudzież klifów to by się bydelko cieszylo
- 7 3
-
2020-02-24 15:25
jesteś przedstawicielem bydełka ?
- 2 0
-
2020-02-24 17:57
Ekolog się znalazł. Nie nie udusimy sie
- 0 3
-
2020-02-24 18:28
dajcie na miłość boską dokończyć inwestycję,! nie da się robić nasadzeń w trakcie prac ziemnych i innych budowlanych, trzeba mieć trochę pojęcie zanim się coś napisze, sami ekolodzy wszędzie
- 1 1
-
2020-02-26 10:59
Drzewka
Tak każdy mieszkaniec Bojana ma nasadzić 20 drzew na swojej działce.
- 1 0
-
2020-07-29 06:48
Większych zmartwień nie masz? Malkontentom jeszcze nikt nie dogodził.
- 0 0
-
2020-02-24 07:35
Do więzienia (21)
Ten kto zezwolił na budowę trasy kaszubskiej powinien siedzieć w pierdlu. Dewastacja środowiska w dzielnicach Dąbrowa i Wielki Kack jest ogromna. Nie wspomnę już o bezsensownej wycince lasów na górnym tarasie koło ul. Szafranowej. Po co się pytam? Las to naturalny tłumik hałasu.
- 110 270
-
2020-02-24 07:40
odpowiedź (2)
zapoznaj się z Projektem Budowlanym jeżeli masz pojecie co to jest
- 45 12
-
2020-02-24 08:30
(1)
Przygłupie inżynierki niech pierw nauczą się budować z głową wtedy pogadamy o ile d**ilu się założysz że spartola i będą korki? co wtedy powiedzą? Za dużo samochodów tak jak zawsze?
- 7 43
-
2020-02-24 09:54
odpowiedz
Węzeł Karwiny będzie najbardziej odciążonym wezlem drogowym na północy kraju,- tu na korzyść Gdyni (tego co się dzieje w obrebie Karwin;Dabrowy)
nawet pomimo ze jeszcze nie będzie jeszcze obwodnicy metropolitalnej ; odciąży już Chwaszczyno- tj odciąży ruch na 218 ; Szemud ; i nawet Osowę i inne jeśli chodzi o dojazd w czasie ..
wystarczy obejrzeć plan zagospodarowania terenu na zakładce strony
szemud-gdynia s6/ mapy/projekt zagospodarowania terenu/orientacja zadania 1 lub zadania 2
czy takie argumenty już trafiają do zakładam każdego normalnego czytelnika forum- 11 7
-
2020-02-24 08:44
(9)
Zgadzam sie calkowicie. To co tam wyprawiaja to jest cos strasznego. Totalna dewastacja i degradacja dwoch dzielnic. Zaleja potem to wszystko asfaltem i zapelnia smierdzacymi samochodami. I to wszystko za grube pieniadze.
Masakra :(- 22 42
-
2020-02-24 08:59
(2)
Szkoda, że nie protestowałeś jak Szyszko wycinał Puszczę Bialkwieską, co robią z Mierzeją, o wycince w lasach nie wspomnę.
- 27 29
-
2020-02-24 09:23
Jak Warszawa ścieki do Wisły spuszczała, to Ty protestowałeś razem z ekologami? (1)
- 24 10
-
2020-02-24 16:36
co tu protestowac jak to była awaria
co z tym mieli zrobić, pakować do butelek ? myśl realnie a nie życzeniowo
- 8 10
-
2020-02-24 09:26
To trzeba było protestować jak mieszkańcy Osowej! (3)
Nie chcieli u siebie wlotu Trasy Kaszubskiej i w końcu GDDKiA zmieniła projekt. To dlatego teraz trasa odbija w Chwaszczynie na północy wschód, zamiast naturalnie prowadzić cały czas na południowy wschód.
- 9 1
-
2020-02-24 10:18
I dlatego brak inwestycji na Osowej (2)
I wszystko w temacie. Jak nie chcesz to nie masz.
- 12 2
-
2020-02-24 10:40
(1)
Jakich inwestycji?
Byłeś tam?
Ciągle się tam coś buduje- 3 12
-
2020-02-24 13:00
Chyba nowe osiedla. Budowa dróg Nowy Świat i Koziorożca to inne zadania. Do TK potrzebna jest nowa Kielnieńska a tej długo jeszcze nie będzie.
- 4 0
-
2020-02-24 11:55
(1)
Z tą wycinką zielonych terenów zgadzam się. Tyle, że takie są uroki życia w mieście, beton i niestety coraz gorsza jakość powietrza. Ja zareagowałem jako 20sto letni mieszkaniec Dąbrówki i wyprowadziłem się.
- 3 3
-
2020-02-24 12:12
Można było wyciąć drzewa tylko pod drogę, a wycięto wszystko
Nie wiedzących o co co chodzi zapraszam na Słowackiego - odcinek od obwodnicy do lotniska. Tam niestety pod drogę i tory kolejowe wycięto zupełnie niepotrzebnie pas szerokości ok 100 m.
- 7 7
-
2020-02-24 11:20
idz spac
- 0 4
-
2020-02-24 17:40
(2)
W sposób rozumując to powinniśmy mieszkać w szałasach, chodzić prać do rzeki i polować w lesie.
- 6 2
-
2020-02-24 19:15
I niebawem będziemy!
- 2 0
-
2020-02-24 20:10
Powinniśmy budować linie kolejowe
- 2 0
-
2020-02-24 20:56
Pewnie
tam mieszkasz , współczuje ale trzeba było spojrzeć na plan zagospodarowanie a później się wprowadzać . Trasa była planowana 40 lat temu więc żale do siebie a ciągi komunikacyjne muszą być unowocześniane , aut przybywa i miernot za kółkami również .
- 1 2
-
2020-02-24 22:30
Rzecz jasna
Na górnym tarasie staną bloki
- 0 0
-
2020-04-27 22:39
Stary jesteś beznadziejny
- 0 0
-
2020-09-30 08:32
Dewastacja i hałas, pęd ciężarówek
Zniszczono las, a od pewnego czasu kierowcy obsługujący budowę transportem ciężarowym , zrobili sobie "skrót' i rozjeżdżają osiedle fikakowo. ciężarówki pędzą, kurzą hałasują ulicą Górniczą i Gryfa Pomorskiego. Kiedy kupowałem mieszkanie na fikakowie , za wyższą cenę kupowało się spokój, i ciszę z bliskością pięknego lasu. Teraz nie da się tu normalnie żyć :(
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.