Fakty i opinie

Trasa Kaszubska: raport z budowy, kolejne utrudnienia

Najnowszy artukuł na ten temat Cztery dni utrudnień na Obwodnicy Trójmiasta

Osunięcia skarp przy węźle obwodnicy Wielki Kack, które pojawiły się przy okazji budowy Trasy Kaszubskiej, zostały szybko naprawione i ruch odbywa się normalnie. W tym tygodniu musimy się jednak liczyć z nowymi utrudnieniami. Sprawdzamy postępy prac na budowie, której kibicuje wielu mieszkańców Trójmiasta.



Czy czekasz na zakończenie budowy Trasy Kaszubskiej?

tak, bo będę nią jeździć 51%
tak, bo odkorkuje moją okolicę 31%
nie, jest to dla mnie bez znaczenia 18%
zakończona Łącznie głosów: 2681
Przypomnijmy: Trasa Kaszubska połączy Gdynię z miejscowością Bożepole, leżącą za Wejherowem. Dzięki temu cały ruch tranzytowy w stronę Lęborka ominie zakorkowane nie tylko w sezonie Wejherowo, Redę i Rumię oraz gdyński odcinek obwodnicy. Trasa zacznie się bowiem na węźle Wielki Kack. To właśnie tam koncentrują się obecnie najbardziej spektakularne prace.

- Kierowcy zwrócili zapewne uwagę na kontynuowaną wycinkę drzew i usuwanie karpin [drewna części podziemnej drzewa - przyp. red.] przy obwodnicy. W zeszłym tygodniu doszło w obrębie węzła do uszkodzenia przez wykonawcę robót nasypu przy budowie ścianki szczelnej. Niezwłocznie uszkodzenia zostały przez niego zabezpieczone i skutecznie wdrożył program naprawczy. Obecnie ruch odbywa się jak poprzednio, bez dodatkowych utrudnień - opowiada Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Oprócz tego trwają rozbiórki budynków, a także prace saperskie i archeologiczne.

Prace ziemne poza Trójmiastem



Na odcinkach Luzino-Szemud i Szemud-Gdynia roboty budowlane koncentrują się na pracach ziemnych: odhumusowaniu (zdjęcie wierzchniej warstwy ziemi), budowie wykopów i nasypów oraz wymianie gruntów. Trwa też betonowanie fundamentów i podpór pod obiekty mostowe.

- Oprócz tego usuwane są kolizje z istniejącą infrastrukturą techniczną podziemną i naziemną (wodociągi, gazociągi, linie energetyczne itp.). Te prace są może mało spektakularne, ale skomplikowane i niezmiernie istotne w procesie inwestycyjnym - dodaje Piotr Michalski z GDDKiA.
Na razie najmniej dzieje się na odcinku Bożepole Wielkie - Luzino, gdzie Lasy Państwowe wycięły drzewa, a wykonawca rozpoczął usuwanie karpin i czeka na rozpoczęcie zasadniczych prac budowlanych do wydania drugiej decyzji ZRID.

Utrudnienia w najbliższych dniach


Około 26 lutego 2020 roku planowane są prace przy przebudowie sieci wodociągowej, która jest w nasypie i pod łącznicą dla relacji z Gdańska na ul. Chwaszczyńską. W związku z tym konieczne będzie zwężenie dwupasmowej drogi do jednego pasa ruchu, co na pewno będzie wpływało na przejezdność Obwodnicy Trójmiasta. Te prace i utrudnienia potrwają około tygodnia.

Trasa Kaszubska: koszty budowy


  • Za najdłuższy, bo ponad 20-kilometrowy odcinek ekspresówki pomiędzy Gdynią a Szemudem, firma Polaqua zainkasuje 817 mln zł.
  • Budowany przez Budimex odcinek Szemud-Luzino pochłonie 335,8 mln zł.
  • Za trasę pomiędzy Luzinem a miejscowością Bożepole Wielkie zapłacić trzeba 338 mln zł.
  • Całość ma być gotowa w drugiej połowie 2021 roku.


Trasa Kaszubska: co powstanie


Budowa Trasy Kaszubskiej podzielona jest na cztery zadania.
Budowa Trasy Kaszubskiej podzielona jest na cztery zadania. graf. Trojmiasto.pl
Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielki Kack,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.

Opinie (201) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Jak Gdynia planuje przyjąć ruch z tej trasy? (30)

    • 111 31

    • (2)

      Łatwiej. Bo ruch będzie mniejszy.

      • 18 22

      • obwodnica

        jak obwodnica przyjmie większy ruch z gdyni? :)

        • 23 5

      • akurat...

        • 8 1

    • A Gdańsk-Osowa jak?

      • 10 1

    • (5)

      Ten sam trol z tym samym bzdurnym hasłem w każdej aktualizacji info o Kaszubskiej. Nie wytłumaczysz, ze Kaszubska nie prowadzi do Gdyni :) Każą mu to pisze bzdury z automatu, lub przez automat

      • 39 21

      • Jak to nie prowadzi a na jakim skrzyżowaniu się kończy?

        • 19 8

      • Zaciekawiłeś mnie. (2)

        Rozwiń wątek, skąd dokąd prowadzi skoro nie do Gdyni

        • 24 9

        • a od kiedy chwarzno to Gdynia? (1)

          • 3 29

          • a od kiedy Nowy Jork to Gdynia?

            • 1 0

      • wiesz co to jest naturalne przedłużenie trasy?

        • 0 0

    • (1)

      Oklaskami i transparentami.

      • 22 1

      • Malowanymi farbą ;)

        • 11 5

    • Nie tylko Gdynia ale cała obwodnica (7)

      "wielu mieszkańców kibicuje powstaniu tej trasy". Obawiam się że z tego kibicowania to przy samym węźle nic dobrego nie będzie :) Przy takim układzie jak mamy obecnie, gdy obwodnica w okolicach Dąbrowy korkuje się non stop (mam na myśli okres przed tą budową), to wpuszczenie w węzeł tak ogromnego grzmota jak trasa kaszubska nic dobrego nie wróży. Obawiam się że obwodnica w tym miejscu umrze, droga przez Karwiny również. To wszystko już teraz ledwo zipie. Ciekawe też jak będzie wyglądał sam węzeł. Czy będzie tak przemyślany jak połączenie z estakadą (ciągle korki)? A może tak jak połączenie z obwodnicą południową (codziennie zator w godzinach szczytu). Dlaczego te węzły są tak ch.... projektowane? Gdy się jedzie przez Warszawę nowo wybudowanymi obwodnicami, to wszystko tam ma ileś pasów, ogromne węzły, dwa pasy jednej drogi wchodzą w trzy pasy drugiej. Jednym słowem konkretne węzły, które nie generują korków. Zaczynam już mieć teorie spiskową, że gddkia w pobliżu centrali to zaprojektuje dobrze a u nas... Cytując klasyka: "Dla kolegi? Dla kolegi to wszystko jedno" :)

      • 41 8

      • zobaczymy (3)

        ruch na odcinku Dąbrowa Cisowa może nawet zmaleć bo część ruch np. w stronę Lęborka ucieknie na nową trasę. Sam węzeł będzie bardziej wydajny więc powinno być lepiej. Gorzej będzie od Dąbrowy w stronę Gdańska, tam ruch wzrośnie. Tu rozwiązania są dwie, albo szybka budowa obwodnicy metropolitalnej alb dodanie pasa i modernizacja węzłów na starej obwodnicy

        • 21 0

        • Rozwiązania (1)

          "szybka budowa obwodnicy metropolitalnej albo dodanie pasa". Czy w języku polskim szybka budowa obwodnicy to nie jest oksymoron? :D

          • 23 2

          • w chińskim raczej nie ;-)

            • 1 3

        • "Gorzej będzie od Dąbrowy w stronę Gdańska, tam ruch wzrośnie."

          Jakie konkretnie pojazdy spowodują Twoim zdaniem ten wzrost?

          • 1 0

      • Toz masz w necie wizualizacje wezlow trasy kaszubskiej

        Wszystko dokladnie wiadomo jak maja wygladac. Nie trzeba sie zastanawiac, wystarczy ogladnac

        • 7 5

      • (1)

        Nie chwal tak tej Warszawki, tam też jest kupa błędów projektowych, a największy z nich to S8 i okolice mostu Grota Roweckiego i rozjazdu w Al. Prymasa Tysiąclecia. Dzień bez kilku wypadków w tym miejscu, to dzień stracony. No ale też i natężenie ruchu sporo większe, bo już ponad 200 tysięcy aut na dobę.

        • 1 1

        • A gdzie ja "tak chwaliłem Warszawke"

          Napisałem tylko o tym, że gdy się jedzie to są duże węzły i skrzyżowania o odpowiedniej przepustowości. Gdzie tu przesadne chwalenie. To oczywiste, że błędy w projektowaniu można znaleźć wszędzie. Wyjaśnij mi tylko jak twoje czepianie się "chwalenia warszawki" odnosi się do tego co napisałem, że tam projektuje się z rozmachem a u nas na dzień dobry za mała przepustowość. Odnoszę wrażenie że chciałeś na siłę coś napisać

          • 0 0

    • Jak to jak? Postawi się parę zakazów, słupków i trochę asfalt pomaluje i gitara

      • 11 2

    • Nie ma na to pomysłu ale to przecież nieistotne;)

      Mieszkańcy Dąbrowy są w siódmym niebie;)

      • 1 3

    • Gdynia wymaluje nowe pasy

      i juz nie bedzie ruchu :)

      • 10 3

    • (1)

      Wielkopolska w dół będzie jednym wielkim korkiem. Nie jest w stanie i nie będzie przyjąć ruchu od strony Dąbrówki.

      • 5 3

      • nikt więcej tam nie będzie raczej jeździł

        bo po co?

        • 6 0

    • Nie ma zamiaru (1)

      Bo to nie jest ruch do Gdyni....

      • 5 2

      • rozumiem że Trasa Kaszubska kończy się gdzieś daleko przed Gdynią?

        • 0 0

    • Kupimy więcej farby

      Wymaluje sie buspasy . Autobusy i taxowy przejada reszta niech sie kisi ... jakos to bedzie

      • 2 1

    • kogo to obchodzi ??

      • 0 0

    • a jak dzisiaj przyjmuje? przecież aut nie przybędzie z tego tytułu

      • 0 0

  • Oj tam trochę się pomęczymy ale potem to będzie..... (3)

    • 78 19

    • czas i tak bardzo dobry, oby to się nie odbiło, to 40km, a tyle samo ma trwać przebudowa 1,5km budowlanych :D heheh chyba z marmuru

      • 2 1

    • Oj tak...

      Od 20 lat ten sam tekst

      • 5 0

    • Będzie gorzej na starej obwodnicy na południe od Kacka

      W końcu będzi dodatkowy, strumień aut z nowej trasy.
      A jak zrobia kiedyś jeszcze drogę czerwoną w Chylonii...

      • 4 0

  • Jaka ładna laurka (4)

    Rzeczywistość skrzeczy. Po co tak kłamać?

    • 21 48

    • pospolitość skrzeczy, panie mądraliński

      • 4 1

    • znowu?

      A w twojej głowie wojna?

      • 1 1

    • co insynuujesz

      daj przykłady jak jesteś taki mądry !

      • 0 0

    • twoja głupota skrzeczy...

      • 0 0

  • (1)

    Nie planuje,dróg nie da się już namalować.

    • 29 7

    • Tak robi PiS maluje aż śmiało, z budową idzie gorzej

      • 1 0

  • Najważniejsze, że droga powstaje. (6)

    W normalnym mieście w okolicach węzła powstałby węzeł integracyjny z parkingiem żeby auta nie wjeżdżały do centrum

    • 92 12

    • Po co parking budować jak można osiedle wcisnąć?

      • 20 0

    • A po co w okolicach węzła? (1)

      żeby dodatkowo zatykac go?
      Na co niby maja sie przesiąść na tym węźle?
      Parkingi powinny powstać albo w okolicach przystanków PKM (np. Nowy przystanek Kielnieńska), albo gdzieś przed węzłem, gdzie mozna sie łatwo przesiąśc na trajtek.

      • 11 2

      • okolice to nie metr od węzła

        • 1 2

    • A na co niby mieliby się przesiadać kierowcy na tym węźle integracyjnym?

      Na autobusy i taksówki? Przecież tam nie ma żadnego transportu szynowego, który szybko przertansportowałby ich do centrum.
      Ta trasa mogłaby iść do Owczarni z węzłem integracyjnym w okolicach PKP Osowa. Ale Osowiacy sobie to wyprotestowali lata temu.

      • 11 0

    • w normalnym mieście są drogi, są tunele, wiadukty, bezkolizyjne przejazdy (1)

      jest metro i sprawna komunikacja miejska,
      dopiero później buduje się węzły integracyjne

      • 9 2

      • "normalnym" dobrze powiedziane

        Za to Wojciech, który chciał mieć lotnisko, chciał mieć nowe autobusy i wiele innych rzeczy które fajnie by mieć... zapewnił całkiem sporo ścieżek rowerowych, które jednak nie łączą się w logiczną całość, a przy tak dużej pagórkowatości miasta praktycznie wycinają ten rodzaj transportu na co dzień w pień.

        • 3 0

  • trasa będzie kontrastowac z dziurawymi gdynskimi drogami (3)

    • 73 24

    • i z brakiem trasy dalej do Słupska i Koszalina oraz brakiem OMT - dziękujemy i pamiętamy PiS (2)

      Z naciskiem na panów Horała, Śniadek, Smoliński - zero zrobiliście dla pomorza

      • 8 2

      • Antyleming

        Co maja w/w z dziurami w Gdyni Sopocie i Gdańsku gdzie od lat rządzi platforma nieobywatelska

        • 2 2

      • Głupszy nie będziesz

        To fizycznie niemożliwe platfusie

        • 0 0

  • 3 pas między Matarnią a Wielkim Kackiem (16)

    Już teraz z 4 pasów przy Auchanie + plus zjazd ze Słowackiego przechodzi się w 2 pasy za Ikeią i praktycznie codziennie jest tam korek. Aby to miało sens, trzeba koniecznie i szybko dorobić 3 pas między Matarnią a Wielkim Kackiem.

    • 154 15

    • więcej pasów = więcej samochodów w korku (6)

      Tak samo jak kiedy zapchasz sobie żyły cholesterolem to od ich poszerzenia wcale nie będzie ci lepiej.
      Trzeba zwalczać źródło problemu, a nie objawy. Źródło czyli złe nawyki życiowe: żarcie tłustego, wożenie tyłka blachosmrodem.

      • 13 33

      • To po co lekarze robią bypassy (2)

        skoro to nie pomaga wg Ciebie?
        ja wiem, że czasem dodanie pasów nie pomaga, ale nie jest tak w każdej sytuacji.
        na obwodnicy od północy będziemy mieli 3 wloty (Chylonia, kwiatkowskiego, Kaszubska,) a od południa szeroko w okolicach Karczemek i wloty z Kartuskiej, i Slowackiego/Budowlanych. Aż się prosi, żeby waski (2 pasmowy) odcinek pomiędzy, zrobić szerszy.

        • 12 3

        • Od kiedy lekarze budują drogi? Otyłości nie leczysz przez popuszczanie pasa (1)

          Rozwiązaniem jest transport szynowy jak w każdym mieście, które nie jest położone w kraju trzeciego świata.

          • 3 7

          • To prawda

            Lekarstwem na wodogłowie też nie jest powiększanie czaszki, powinieneś cos o tym wiedzieć.

            • 4 1

      • (2)

        Otyłość jest przez węglowodany, a nie tłuszcz. Powielasz propagandową bzdurę, byś żarł bez umiaru cukier. Kiedyś ludzie żywili się tłusto i otyłości nie było, dziś we wszystko jest ładowany cukier, gdzie przed 50 rokiem ubiegłego wieku cukier był tylko przyprawą, a nie podstawą żywienia.

        • 4 1

        • Bzdety gadasz koleś. Znałem wielu grubych (1)

          co wręcz nienawidzili cukru. Uważali słodzenie napojów i spożywanie słodyczy za niemęskie.

          Podstawą ich diety to były mięso i wódka.

          I każdy z nich dorobił się wcześnie problemów kardiologicznych, a jeden ... cukrzycy.

          • 0 4

          • Taaa. Trochę wiedzy nie zaszkodzi. Spójrz na dzienna dawke cukru zalecana przez WHO i policz ile cukru spożywasz w produktach które zjadasz. Słyszałeś o diecie low carbo high FAT?? Otyłość nie bierze się z tłuszczu tylko z cukru.

            • 2 0

    • ja bym dał od razu wszędzie 4 pasy (5)

      i wszystkie skrzyżowania bezkolizyjne (światła tylko spowalniają jazdę). Zero przejść naziemnych (piesi tylko spowalniają jazdę) i zakaz jazdy rowerem (rowerzyści tylko spowalniają jazdę).

      • 12 4

      • Komunistą jesteś koleś, że będziesz ludziom

        nakazywał ludziom jazdy na rowerze ?

        Brak świateł ? To jak wyjechać autem z bocznych ulic lub przeciąć główne ?

        Ile kładek i tuneli dla pieszych ? Tysiące zapewne ?

        A kto będzie za to płacił dzieciaczku ? Myślisz, że eksploatacja tych obiektów to darmowa sprawa ? Windy, korozja betonu i stali zbrojeniowej, malowanie, czyszczenie, monitoring itp.

        Wtedy np. podatki od nieruchomości wzrosły by tak, że ci oko by zbielało.

        • 1 0

      • P s. Skrzyżowania bezkolizyjne - czyli co rusz (3)

        masa betonu i wielkie węzły np. Morska - Kartuska, Morska - Wiejska itd. gdzie utrzymanie wiaduktów to też ciężka kasa.

        Zatem aby ci było dobrze za kierownicą, musiałbyś na to płacić parę tysięcy złotych podatków miesięcznie.

        • 0 1

        • Płacę 52% akcyzy w paliwie. Na co to idzie? (2)

          • 1 1

          • na TVPiS (1)

            • 3 1

            • Antyleming

              Wole TVP niż TVN

              • 0 1

    • Nieprawda, ilość pasów nie wpływa na korek. Na zjeździe korek jest przez światła na Słowackiego A na pasie w stronę Gdyni przez wyłączających się do ruchu z prędkością 50km/h, wystarczy jeden taki i reszta już lawinowo musi zwolnić.

      • 3 2

    • Szersza obwodnica natychmiast!!!

      Popieram , może zrobić jakaś pikietę by zauważyli ten palący problem braku trzeciego pasa na obwodnicy. Jak już robić , to wszędzie

      • 1 3

    • Może jeszcze chodnik, ścieżkę rowerową i studzienke na prawe koło co 100 metrów

      • 3 1

  • Opinia wyróżniona

    (15)

    Dopiero po wybudowaniu Obwodnicy Metropolitalnej w połączeniu z budowaną Kaszubską w dużej mierze odciąży ruch Obwodnicy Trójmiasta od jadących samochodów.

    • 187 23

    • Punkt siedzenie określa punkt widzenia (9)

      odciąży Żukowo, Kolbudy, Kartuzy, Przodkowo czy inne suburbia Gdańska.
      Wyłącznie z powodu braku alternatyw komunikacyjnych związanym ze "światłym" prowadzeniem spraw komunikacji przez samorząd województwa. Który wobec narastającej świadomości o jego "zdolnościach i umiejętnościach", ewakuował sie w bezpieczniejsze obszary, gdzie nadal będzie mógł robić to, co lubi i potrafi...
      Czyli nic...

      • 12 10

      • (8)

        Jadący obwodnicą południową Gdańska kierują się na metropolitalną i dalej na kaszubską. Tak sobie wyobrażam ruch np. Tirów .

        • 7 3

        • po co (6)

          tir ma nadkładać drogi, skoro może od razu pojechać obwodową?
          Tranzyt na zachód jest niewielki i raczej nie takich środków wymaga. Ruch do portu w Gdyni sumarycznie utknie i tak na estakadzie... ;)

          "Metropolitalna" drenuje ruch generowany przez suburbia i pompuje go w dogodniejsze trasy dojazdowe do miasta. Może to i potrzebne...
          Ale nie na cito...

          • 10 5

          • (4)

            Problem Trójmiasta miał początki już ponad 100 lat temu, pogłębiony przez brak tuneli dla aut i pieszych oraz tuneli i wiaduktów zjazdów z trasy miejskiej. Założę się że zniesienie skrzyżowań na tej trasie w sensacyjnym stopniu zmniejszyłoby korki!

            • 7 1

            • (1)

              Sto lat temu to akurat jeszcze niemcy budowali linie kolejowe, które potem rusek zabrał do siebie. A my wpadliśmy w ślepy zaułek jakim jest stawanie głównie na transport samochodowy.

              • 1 0

              • dzięki samorządowi

                który rozebrał resztki tego, co zostawili Rosjanie.
                Bo przecież bryka to symbol sukcesu (w skórach i z firankami).
                Jedna PKM wiosny nie czyni...

                • 0 0

            • 100 lat temu nie bylo Trójmiasta, a Gdynia byla wioską.

              • 0 0

            • problem komunikacji Polski z Gdynią - zaczął się w Gdańsku zaraz po 1920r.

              i trwa do dziś
              ... podobnie jak zacofanie kulturowo-mentalno-gospodarcze całej Wschodniej Polski od czasów zaboru Rosyjskiego trwa do dziś.

              • 0 0

          • dogodniejsze trasy? np. Wielkopolska? to dopiero sie zacznie:(

            • 0 0

        • a w życiu. Po co miałyby jeździć tiry do Leborka ?

          • 0 0

    • Miał być przetarg na Obw. Metropolitarną jesienią, gdzie jest się pytam? (3)

      Może redakcja zapytałaby gddika?

      • 9 1

      • nikt sie do partnerstwa nie pcha

        bez kolegów...

        • 7 0

      • (1)

        Już nawet środki finansowe były przeznaczone, ale Szydło je zabrała!!!!!!!

        • 10 4

        • Odczep się! Te pieniądze im się po prostu należały

          • 8 2

    • każda zbudowania droga zwiększa ilość aut - czyli za kilka lat będziesz musiał budować kolejną Obwodnice?

      • 0 1

  • Czy przewiduje się gdzieś nasadzenie drzew w zamian za wycięcie ich pod budowę trasy? (16)

    Bo tylko ciągle wycinamy, a terenów zielonych i leśnych ubywa w coraz szybszym tempie. Czy przewidziana jest jakaś rekompensata?

    • 142 64

    • spokojna Twoja rozczochrana . (6)

      W każdym pozwoleniu na budowę jest szczegółowo napisane , które drzewa można wyciąć / o ile tam są / i dokładnie wyznaczone są miejsca gdzie w zamian muszą być nowe nasadzenie drzew . Po skończeniu inwestycji przedstawiciel wydziału ochrony środowiska sprawdza to i daje swój podpis / jeden z kilku podpisów wymaganych prawem budowlanym / na pozwoleniu na użytkowanie ukończonej inwestycji . Tak to działa .

      • 23 7

      • (2)

        haha tiaa, bo uwierzę.

        • 5 13

        • nasadzenia drzew (1)

          W ramach inwestycji nasadzonych zostanie kilkadziesiąt tysięcy nowych drzew. Część z nich to zieleń izolacyjna przy drogach, a część to nasadzenia rekompensujące do nasadzenia w lesie.

          • 6 0

          • Zieleń izolacyjna przy drogach - wyciąć ze skarpy praktycznie na osiedlu na Dąbrowie piękne stare buki i w zamian posadzić kilka rachitycznych drzewek, z których połowa uschnie. I jeszcze narzekać, że skarpa się obsuwa...

            • 9 2

      • taaak, ale to inwestycja celu publicznego

        więc zasady są nieco inne

        • 0 5

      • Posadzenie kilku cieńkich drzewek wzdłuż drogi to nie to samo, co zniwelowany teren leśny. (1)

        Pytanie jest proste - jeżeli wycięliśmy 1 ha lasu, to czy gdzieś powstanie nowy 1 ha lasu?

        • 12 8

        • Szybkie pytanie. Ile w życiu zasadziłeś drzew? Ile drzew trzeba było wyciąć, byś mógł tu wypisywać swoje brednie? Jak rekompensujesz swoją wygodę w stosunku do natury? Ile wziąłeś i ile oddałeś? Twoje ego jest przezabawne.

          • 11 9

    • mój drogi zatroskany (1)

      Jeśli opracujesz technologię budowy dróg na drzewach, chętnie skorzystamy.

      • 20 4

      • Żadnej drogi nie potrzeba jeśli latalibyśmy nad drzewami, taki np: EHang 184 kosztuje mniej niż passat.

        • 1 1

    • Tylko że zalesienie nam wzrasta... i w skali kraju i w skali województwa. Wzrasta również ilość zadrzewień w miejscach nieużytków rolniczych. Więc bilans jest na plus, pomimo że się tu i ówdzie wycina pod osiedla i drogi.

      • 9 6

    • (1)

      Polskie robole i nieroby mają to gdzieś ,nawet jak by cały las wyrżnęli i postawili 150 makdonaldow i riwier tudzież klifów to by się bydelko cieszylo

      • 7 3

      • jesteś przedstawicielem bydełka ?

        • 2 0

    • Ekolog się znalazł. Nie nie udusimy sie

      • 0 3

    • dajcie na miłość boską dokończyć inwestycję,! nie da się robić nasadzeń w trakcie prac ziemnych i innych budowlanych, trzeba mieć trochę pojęcie zanim się coś napisze, sami ekolodzy wszędzie

      • 1 1

    • Drzewka

      Tak każdy mieszkaniec Bojana ma nasadzić 20 drzew na swojej działce.

      • 1 0

    • Większych zmartwień nie masz? Malkontentom jeszcze nikt nie dogodził.

      • 0 0

  • Do więzienia (21)

    Ten kto zezwolił na budowę trasy kaszubskiej powinien siedzieć w pierdlu. Dewastacja środowiska w dzielnicach Dąbrowa i Wielki Kack jest ogromna. Nie wspomnę już o bezsensownej wycince lasów na górnym tarasie koło ul. Szafranowej. Po co się pytam? Las to naturalny tłumik hałasu.

    • 110 269

    • odpowiedź (2)

      zapoznaj się z Projektem Budowlanym jeżeli masz pojecie co to jest

      • 45 12

      • (1)

        Przygłupie inżynierki niech pierw nauczą się budować z głową wtedy pogadamy o ile d**ilu się założysz że spartola i będą korki? co wtedy powiedzą? Za dużo samochodów tak jak zawsze?

        • 7 43

        • odpowiedz

          Węzeł Karwiny będzie najbardziej odciążonym wezlem drogowym na północy kraju,- tu na korzyść Gdyni (tego co się dzieje w obrebie Karwin;Dabrowy)
          nawet pomimo ze jeszcze nie będzie jeszcze obwodnicy metropolitalnej ; odciąży już Chwaszczyno- tj odciąży ruch na 218 ; Szemud ; i nawet Osowę i inne jeśli chodzi o dojazd w czasie ..

          wystarczy obejrzeć plan zagospodarowania terenu na zakładce strony
          szemud-gdynia s6/ mapy/projekt zagospodarowania terenu/orientacja zadania 1 lub zadania 2

          czy takie argumenty już trafiają do zakładam każdego normalnego czytelnika forum

          • 11 7

    • (9)

      Zgadzam sie calkowicie. To co tam wyprawiaja to jest cos strasznego. Totalna dewastacja i degradacja dwoch dzielnic. Zaleja potem to wszystko asfaltem i zapelnia smierdzacymi samochodami. I to wszystko za grube pieniadze.
      Masakra :(

      • 22 42

      • (2)

        Szkoda, że nie protestowałeś jak Szyszko wycinał Puszczę Bialkwieską, co robią z Mierzeją, o wycince w lasach nie wspomnę.

        • 27 29

        • Jak Warszawa ścieki do Wisły spuszczała, to Ty protestowałeś razem z ekologami? (1)

          • 24 10

          • co tu protestowac jak to była awaria

            co z tym mieli zrobić, pakować do butelek ? myśl realnie a nie życzeniowo

            • 8 10

      • To trzeba było protestować jak mieszkańcy Osowej! (3)

        Nie chcieli u siebie wlotu Trasy Kaszubskiej i w końcu GDDKiA zmieniła projekt. To dlatego teraz trasa odbija w Chwaszczynie na północy wschód, zamiast naturalnie prowadzić cały czas na południowy wschód.

        • 9 1

        • I dlatego brak inwestycji na Osowej (2)

          I wszystko w temacie. Jak nie chcesz to nie masz.

          • 12 2

          • (1)

            Jakich inwestycji?
            Byłeś tam?
            Ciągle się tam coś buduje

            • 3 12

            • Chyba nowe osiedla. Budowa dróg Nowy Świat i Koziorożca to inne zadania. Do TK potrzebna jest nowa Kielnieńska a tej długo jeszcze nie będzie.

              • 4 0

      • (1)

        Z tą wycinką zielonych terenów zgadzam się. Tyle, że takie są uroki życia w mieście, beton i niestety coraz gorsza jakość  powietrza. Ja zareagowałem jako 20sto letni mieszkaniec Dąbrówki i wyprowadziłem się.

        • 3 3

        • Można było wyciąć drzewa tylko pod drogę, a wycięto wszystko

          Nie wiedzących o co co chodzi zapraszam na Słowackiego - odcinek od obwodnicy do lotniska. Tam niestety pod drogę i tory kolejowe wycięto zupełnie niepotrzebnie pas szerokości ok 100 m.

          • 7 7

    • idz spac

      • 0 4

    • (2)

      W sposób rozumując to powinniśmy mieszkać w szałasach, chodzić prać do rzeki i polować w lesie.

      • 6 2

      • I niebawem będziemy!

        • 2 0

      • Powinniśmy budować linie kolejowe

        • 2 0

    • Pewnie

      tam mieszkasz , współczuje ale trzeba było spojrzeć na plan zagospodarowanie a później się wprowadzać . Trasa była planowana 40 lat temu więc żale do siebie a ciągi komunikacyjne muszą być unowocześniane , aut przybywa i miernot za kółkami również .

      • 1 2

    • Rzecz jasna

      Na górnym tarasie staną bloki

      • 0 0

    • Stary jesteś beznadziejny

      • 0 0

    • Dewastacja i hałas, pęd ciężarówek

      Zniszczono las, a od pewnego czasu kierowcy obsługujący budowę transportem ciężarowym , zrobili sobie "skrót' i rozjeżdżają osiedle fikakowo. ciężarówki pędzą, kurzą hałasują ulicą Górniczą i Gryfa Pomorskiego. Kiedy kupowałem mieszkanie na fikakowie , za wyższą cenę kupowało się spokój, i ciszę z bliskością pięknego lasu. Teraz nie da się tu normalnie żyć :(

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.