• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: wolno, wolniej, coraz wolniej...

Michał Sielski
10 lutego 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Wszystko wskazuje na to, że jeszcze dużo czasu upłynie, zanim na plac budowy Trasy Kaszubskiej wjedzie ciężki sprzęt. Wszystko wskazuje na to, że jeszcze dużo czasu upłynie, zanim na plac budowy Trasy Kaszubskiej wjedzie ciężki sprzęt.

Według planów z września ubiegłego roku, miała już być gotowa decyzja środowiskowa, umożliwiająca prace przy budowie Trasy Kaszubskiej. Tymczasem nie ma jeszcze gotowych dokumentów, na podstawie których można ją wydać.



Warianty Trasy Kaszubskiej brane pod uwagę przez GDDKiA. Warianty Trasy Kaszubskiej brane pod uwagę przez GDDKiA.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad już na początku września 2009 roku wyznaczyła projektantowi drogi dwumiesięczny okres na przygotowanie materiałów niezbędnych do sporządzenia decyzji środowiskowej. Na podstawie tych dokumentów decyzję miała wydać Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska. Ale nie wydała, bo dokumentów do tej pory nie otrzymała.

- Cały czas wprowadzamy poprawki. Dokumenty dostarczymy do RDOŚ, gdy wszystko będzie zapięte na ostatni guzik. Na razie nie jest - przyznaje rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA, Piotr Michalski.

Decyzja środowiskowa to ostatni dokument, który pozwoli zacząć prace przetargowe przed budową Trasy Kaszubskiej. Koszt budowy ekspresowej drogi waha się w granicach 4,4-5,7 mld. zł. Dwupasmowa trasa ma mieć - w zależności od wariantu - od 60 do 70 km długości. Średni koszt wybudowania kilometra drogi wraz z mostami, wiaduktami itp. wyniesie od 69 do 84 mln. zł.

Czy uda się dotrzymać terminu i do 2015 roku ukończyć Trasę Kaszubską?

GDDKiA wybrała wariant najkrótszy i najtańszy. Trasa, łącząca Lębork i Słupsk z Trójmiastem, połączy się z obwodnicą na węźle w Wielkim Kacku. Ominie jeziora Marchowskie od północy i przejdzie skrajną częścią Koleczkowa. Ale decyzja środowiskowa może ten wybór podważyć, a nawet całkowicie wykluczyć.

- Dlatego staramy się, by dokumenty były jak najlepsze. Nie chcemy pochopnie wysłać nieprecyzyjnych dokumentów, które potem będzie trzeba poprawiać. To obszerne materiały, a nie krótka umowa, którą można podpisać na kolanie. Jednocześnie chciałbym zaprzeczyć pogłoskom, że się nam nie spieszy, bo rząd postawił na autostrady, a drogi ekspresowe mogą poczekać. Wszyscy wiemy, że nie mogą - mówi Piotr Michalski.

Urzędnicy zapewniają, że kilkumiesięczne opóźnienie nie wpłynie na termin realizacji inwestycji. Trasa Kaszubska ma być gotowa w 2015 roku, choć pierwotnie premier Donald Tusk mówił nawet o roku 2012, w którym miała być gotowa już pierwsza część trasy od Gdyni do Lęborka.

- Mamy plan "B". Istnieje możliwość wykonania części prac równolegle. To droższe rozwiązanie, ale jeśli ceny na rynku utrzymają się na obecnym poziomie, będzie nas na to stać. Do tej pory musieliśmy wybierać wolniejsze, ale tańsze rozwiązania - zdradza nam jeden z pracowników warszawskiej centrali GDDKiA.

Plan "B" może jednak nie wypalić, bowiem Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wcale nie musi się spieszyć z wydaniem decyzji. Żadne przepisy nie precyzują, ile ma na to czasu.

Miejsca

Opinie (187) 9 zablokowanych

  • "...Trasa Kaszubska ma być gotowa w 2015 roku, choć pierwotnie premier Donald Tusk mówił nawet o roku 2012..." (10)

    Puste gesty, puste słowa,
    puste serce, pusta mowa,
    puste, choć zacięte usta,
    pusty wzrok i głowa pusta,
    pusty program i projekty,
    do cna pustych stek inwektyw,
    pusty jazgot, próżne żale,
    krzyk, co treści nie ma wcale,
    puste groźby, puste miny,
    wielkie morze próżnej śliny,
    puste hasła, obietnice,
    wszystko puste - poza picem!
    Słowem zero, nicość, próżnia - tym się w świecie Tusk wyróżnia.

    (autor nieznany)

    • 107 59

    • trasa ...

      Szkoda że Stalin nie żyje ! - miałby cię za nadwornego wieszcza !?

      • 0 0

    • Popełniłeś plagiat,

      Popełniłeś plagiat, a oryginał brzmi jak poniżej.
      I autor jest bardzo dobrze znany. Ale ćwoki go nie znają. Ale to typowe dla PiSs-manów.
      Puste gesty, puste słowa,
      puste serce, pusta mowa,
      puste, choć zacięte usta,
      pusty wzrok i głowa pusta,
      pusty program i projekty,
      do cna pustych stek inwektyw,
      pusty jazgot, próżne żale,
      krzyk, co treści nie ma wcale,
      puste groźby, puste miny,
      wielkie morze próżnej śliny,
      puste hasła, obietnice,
      wszystko puste - poza picem!
      Słowem zero, nicość, próżnia - tym się w Polsce PiS wyróżnia.

      • 2 6

    • hahaha! jeśli ktoś wierzy słowom polityków to sam sobie winien!
      i żadne żale i wierszyki nie pomogą niepoprawnym naiwniakom,
      zabawa dla dzieci, pożywka dla mediów. wystarczy wyłączyć TV i żyje się znacznie lepiej, czego życzę....

      • 3 0

    • Psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. (1)

      • 5 6

      • Hej Panie starszy Twoja platformerska karawana juz dawno utkneła w bagnie tylko nie wiesz o tym jeszcze. Patrz dalej na fałszywe sondaże.

        • 7 2

    • wiersz super, ale jak to jest, że PO jeszcze rządzi.

      mam nadzieję, że przy okazji najbliższych wyborów samorządowych pożegnamy trzech POpleczników prezydentów z 3miasta.

      • 6 5

    • Dobrze prawisz Bracie !!

      • 9 2

    • hmm

      jesli za Tuska jest pusto to strach mysleć jak mozna określić wcześniejsze rządy PISu, który blokował nawet A1 do Torunia.... hmmm mniej niz pusto to właściwie ile

      • 14 7

    • jak jest na wiejskiej ?

      pełny portfel, pełna kieszeń
      pełne konta, złota jesień
      pełna gęba, pełen stół
      pełen bak, pełen znów
      pełne teczki, pełne sądy
      pełno ściem, czystej prawdy
      pełno..

      • 2 1

    • Jak można?! Taki paszkwil na miłościwie nam panującego płemieła. Wstyd!

      • 9 4

  • Nadal nie rozumiem jak można preferować trasę przelotową przez sypialnie Gdyni (Koleczkowo, Bojano), które są już w tej chwili prawie częścią miasta. Za 10-15 lat okaże się, ze trzeba znowu robić następną obwodnicę do trasy kaszubskiej. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest południowy wariant przebiegu trasy, omijający zagęszczone obszary zabudowy i łączący się z obwodnica za Gdańskiem i mający kilka zjazdów umożliwiających dotarcie do Gdyni i Gdańska.

    • 0 0

  • Spacerowa

    Jestem ciekaw jak będzie się jeżdziło tą piękną drogą, która jest już teraz zakorkowana od rana do wieczora cały rok. Remontuja Słowackiego, a Spacerowa - nic. Jestem za każdą nową drogą, ale koniecznie trzeba przebudować wylot Spacerowej w Oliwie

    • 1 0

  • szkoda ale skoro sami mieszkańcy, którzy by na tej drodze skorzystali tak protestowali to nic z tego nie będzie w najbliższym (34)

    czasie...

    • 92 7

    • (15)

      Przepraszam za język ale co za pajac to napisał...
      Pomyśl człowieku, kupujesz działkę za 300tys, budujesz na niej dom za 400 tys, spłacasz kredyt, wszystko jest ok okolica czysta spokojna, są drogi, zwykłe bo zwykłe ale korków nie ma, a tu nagle zmiana trasy i masz mieć drogę szybkiego ruchu za płotem. Ani nie sprzedaż nieruchomości tak aby nie stracić majątku ani nie zaznasz już spokoju. Także proponuje aby mieszkańcy mieszkań w blokach, którzy nie mają pojęcia co to jest własny dom w spokojnej okolicy za pieniądze całego życia się nie odzywali!!!

      • 12 33

      • (1)

        Ale sam "pracowity człowieku", z całą rodziną w sobotę i dwa razy w niedziele, zjeżdżasz do galerii Bałtyckiej, zatruwając i hałasując swoim samochodem w mieście, gdzie kupiłem spokojny apartamencik za 550 tyś zł, też jest okolica o.k za 150tyś zł doposażyłem go, też spłacam kredyt i też za pieniądze całego życia!!!! W mieście ludzie też traktują swoje mieszkania, jako miejsce odpoczynku, gdzie znajdą cisze i spokój. Ale z Twojej wypowiedzi wynika, że Ty człowieku jesteś wielkim EGOISTĄ dla którego ( i wszystkich podobnie myślących jak "pracowity człowiek") nie powinno być wjazdu do całego TRÓJMIASTA!!! pod żadnym pozorem!!! Nawet dziecko w przedszkolu to wie, że każda aglomeracja miejska rozwija się, rośnie, zwiększa swoją powierzchnię i wcześniej czy później i tak miasto pochłonie Twoją działkę, dom i okolice. Egoizm, to jedna z najczęstrzych wad polaków i może dlatego tak trudno cokolwiek usprawnić w tym kraju. Wszystkim którzy ( jak " pracowity człowiek" chcą mieć spokój i ciszę przez cały czas, zalecam wyjazd na jeden z biegunów, dolinę Rospudy albo cmentarz...

        • 26 2

        • jeżeli nazywa się egoizmem chęć ograniczenia społęcznych skutków oddziaływania drogi ekspresowej to w POLSCE MAMY WIELU EGOISTÓW .
          usytuowanie drogi w takiej bliskości domów mieszkalnych i terenie o takiej gęstości zabudowy spowoduje wymierne skutki w postaci pękających domów i konieczności ich wyburzania . Większość map nie uwzglednia nowo powstałych osiedli i konieczności wykupu NOWYCH nieruchomości pełnowartościowych co znacznie podwyższa koszty zrealizowania projektów. A te KOSZTY W EFEKCIE PONIESIEMY MY " EGOISTYCZNI POLACY"

          • 1 0

      • (1)

        jeżeli kupiłeś działkę w pobliżu planowanej trasy wiedząc o tym to twoja sprawa. Jeżeli kupiłeś nie wiedząc to też twój biznes -- śmierć frajerom !!!
        to tak samo gdybym wybudował dom przy lotnisku i potem chlastał się że mi samoloty latają i hałasują

        • 6 6

        • To bądź sobie tym frajerem ale wiedz że dudując dom na nowo zakupionych nieruchomościach każdy zwraca sie do gminy z zapytaniem czy w pobliżu jego przyszłego domu planowana jest jakaś inwestycja celu publicznego np. droga jeżeli nie to dopiero wówczas może starać sie o pozwolenia na budowę. Wobec tego że żaden z projektów tras nie została oficjalnie potwierdzony gminy odpowiadają iż takich inwestycji nie ma ..... No i tak wszystko sie zaczyna ... powstają pojedyńcze domy i osiedla po czym zatwierdza sieprojekt Z PREZD 30 LAT A Z WSZYSTKICH JEGO PRZECIWNIKÓW ROBI SIEZACOFANYCH PRZECIWNIKÓW POSTĘPU.........

          • 1 0

      • nie jestem mieszkańcem bloku, mieszkam w miarę spokojnej okolicy. (6)

        miej pretensje to tobie podobnych ziomków, którzy oprotestowali inny przebieg drogi. ja nie protestowałem kiedy proponowano przebieg blisko mojej chaty za miastem widząc potrzebę powstania tej drogi dla potrzeb całego regionu. tobie takie myślenie pewnie nie mieści się w głowie (przepraszam za język) pajacu.

        • 15 8

        • (5)

          Taa jasne, pozwoliłbyś sobie zniszczyć życie dla dobra ogółu, istny Prometeusz...
          Zgodziłbyś aby twoje dzieci bawiły się w piaskownicy przy domu obok 4-pasmówki w oparach spalin i hałasie, nie miałbyś nic przeciwko, że wartość twojej nieruchomości spadnie i nikt jej nie kupi, a nikt ci nie zrekompensuje strat? Jesteś pewien??
          Ci ludzie nie mieli by nic przeciwko drodze, gdyby dostali porządna kasę, za którą wybudowali by dom o tych samych standardach gdzie indziej... tylko, że nikt im nic takiego nie oferuje...
          także nie dziw się, że nie wszyscy chcą pogodzić się pogodzić z sytuacją.

          • 9 8

          • Ci ludzie protestowali przeciwko kilku wariantom jednocześnie!!! (2)

            Rozumiem protest jeżeli droga ma być tuż obok domu, ale jeżeli ktoś jednocześnie protestu przeciw wariantowi z drogą oddaloną o kilka kilometrów, to to jest zwykłe pieniactwo i ckliwe teksty o dzieciach i dorobku życia nic tu nie zmienią.

            • 22 3

            • dokładnie (1)

              domy, ktore mialyby sie znalezc bezposrednio obok nowej drogi, mozna policzyc na palchach jednej dloni. a walka mieszkancow okolicznych wsi wynika z niczego innego, jak z typowo polskiego sposobu bycia (walka z wyimaginowanym wrogiem)...

              • 6 2

              • Ignorant ..... Gdybyś nie słuchał tylko jednej strony to pewnie byś usłyszał że wiele ludzi godzi sie na przebieg trasuy po ich działkach jeżeli otrzymają rekompensatę za dom w jego wartości rynkowej a nie śmieszne kwoty jakie proponuje GDDK. Gdyby Tobie ktoś zaproponował 1100 zł za m twojego domu który pobudowałeś rok temu zgodził byś sie. GDDk usprawiedliwia sie brakiem funduszy.. A co mają zrobić ludzie gdy otrzumują 25% wartości swojego domu. JAk mają spłacić kredyty zaciągniete na jego budowę skoro za "odszkodowanie " nie są w stanie kupić nawet mieszkania. Nie dziw sie że protestują gdy wali im się Świat na głowę.

                • 4 0

          • spaliny?

            co za beznadziejny argument. ciekawe gdzie jest więcej spalin . czy przy trasie szybkiego ruchu czy na normalnej miejskiej i nie tylko zakorkowanej drodze? odpowiedz sobie sam rozsądny pajacu.

            • 2 3

          • dlaczego nie 200% odszkodowania? albo nowy dom na siedlisku? a straty moralne?

            -a moze sam zadbaj o wlasny interes wczesniej. To pewnie jeden z tych co setki razy wypisuje "a gdzie slowackiego" "gdzie nowe dogi" albo "gdzie byli rodzice?" ;)

            • 1 1

      • jak kupujesz działkę, to sprawdzasz - Bojano było od zawsze skazane na Trasę Kaszubską

        • 1 1

      • kolego pracowity - akurat w bojanie ludzie kupowali taniej dzialki bo .. trasa

        a teraz ci sami protestuja najglosniej - znam takich osobiscie, dlatego trzeba bylo sprawdzic w wejherowie w starostwie plany i bys mial swiety spokoj
        jakos na dabrowie nie przeszkadzala obwodnica a teraz ludzie sie ciesza, ze maja blisko wszedzie.. wiec tez sie zastawnow
        a jak kupiles ziemie bez sprawdzania planow to bez urazy sam jestes pajac

        • 8 2

      • perdo......nie!!!!

        a mi mają właśnie za płotem wybudować tą droę i czekam na nią bo nie będę musiał stać codziennie w mega korkach jadąc to pracy. i będę szczęśliwy i zdrowszy o mniej zszargane nerwy na drodze.

        • 2 2

      • co to za działka za 300 tys poza miastem ??

        • 5 0

    • (13)

      Szkoda??? A może pomyśl że ci co protestują będą skazani na posiadanie drogi szybkiego ruchu za swoim płotem!!! Nie po to człowiek się wyprowadzał za miasto żeby wąchac spaliny!!!!!!!!!! Chcecie droge to sobie budujcie, ale nie kosztem innych.

      • 6 46

      • trasa (2)

        30 lat temu było wiadomo ze tam bedzie trasa - i ma byc bo nie idzie jeżdzic w gdyni

        • 12 1

        • tylko iędzyczasie na trasie przebiegu autostrady powstały osiedla a pozwolenia na ich budowę wydała gmina

          • 0 0

        • Trasa nie musi wykorzystywac istniejacych drog biegnacych przez wsie i miasteczka albo w ich bezposrednim sasiedztwie, a pojedyncze domy mozna przestawiac po dogadaniu sie z wlascicielami, ale jesli trasa ma po prostu rozpiepszac i klocic to beda protesty i to dluzej niz myslimy.

          • 0 0

      • (2)

        Mieszkanko Bojna takich jak Ty powinno się karać! Ucieka za miasto, bo niby jest taniej. A. Zastanów sie dlaczego jest taniej? Może to jest tak jak zakup podróbki? B. Zastanów się jak masz wpływ rozwój aglomeracji, np. ile kosztuje dojazd karetki do Twojego domku, ile więcej spalin emitujesz jadąc samochodem, itd.?

        Na zachodzie np. Niemcy bardzo ciężko jest wybudować domek na "odludziu", tam dąży się do skupienia osiedli mieszkaniowych. C zastanów się dlaczego?

        • 7 4

        • Ludzie mieszkający na trasie przebiegu potencjalnych tras ponoszą podwójne koszty 1) blokowana jest możliwość inwestycji na tych terenach prezbiegu wszystkich 8 wariantów trasy!!!!!!!! 2) proponuje sie im śmieszne kwoty za nieruchomości lub wywłaszcza sie ich z ich domów ... wartośc obiektów w stosunku do cech rynkowych jest zaniżana nieraz 10cio krotnie a brak zgody równa sie wywłąszeniu i pozostawieninu ich na bruku!!!!!!!!!

          • 1 0

        • szanowny bezimienny....
          w Niemczech może jest tak gdyż jest prowadzony konsekwentnie plan urbanistyczny a o braku planu zagospodarowania przestrzennego nie ma mowy!!!!!!!11 to właśnie pozwala na skupianie osiedli ludzkich

          A W POLSCE TYLKO 15% POWIERZCHNI GMIN I MIAST POSIADA SWÓJ PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO A KONSEKWENCJI ICH REALIZACJI JUŻ NIE WSPOMNĘ...

          • 1 1

      • jak kupowałeś działkę to nie wiedziałeś o pierwotnym przebiegu?! (1)

        ???

        • 0 1

        • jeżeli mowa o "planowanym przebiegu trasy" to jest faktem iż podobne "trasy przebiegu zakładane" były w kilku a nawet kilkunastu wariantach. Zaden nie został oficjalnie potwierdzony przez 30 lat a prace nad nimi miały charakter tylko teoretyczny poniewarz nie zapadały wiąrzące decyzje władz samorządowych. Takie działania zawieszały w próżni właścicieli nieruchomości...
          potencjalny właściciel ionwestował w nieruchomość np. stawiając tam swój dom za oszczędności całego życia albo rekultywował teren i sprzedawał na działki mieszkaniowe. mijały lata a na trasach RZEKOMO PLANOWANEGO PRZEBIEGU drogi powstawały osiedla . A dziś na forum mieszkańców tych osiedli obrzuca sie botem i prezdstawia jako nieedukowalnych przeciwników postępu urbanistycznego... A GDZE W TYM SĄ WŁADZE KTÓRE NIEKONSEKWENTNIE REALIZOWAŁY PLANY ZAGOSPODAROWANIA MIEJSCOWOŚCI WYDAJĄC POZOWLENIA NA BUDOWĘ NA TRASIE RZEKOMEGO PRZEBIEGU TRAS SZYBKIEGO RUCHU. Należy posłuchać obydwu stron i szukać kompromisu który zminimalizuje negatywne skutki decyzji z wielu lat a nie bić piane i rzucać pustymi sloganami...!!!!!!!!!!!!!

          • 3 0

      • tak! masz racje! ale w góry chce, nad morze, na mazury chce jechac pieknymi szerokimi drogami! budujcie ich jak najwiecej, ale nie przy w mojej miejscowości!

        i taka ta mentalnosc ludzi...

        • 1 2

      • Kilka kilometrów to jeszcze nie jest "poza miasto"...

        ...poza miastem to są Mazury. Jest cisza i spokój. Nie ma pracy i sklepów, a ludzie żyją spokojnie za 1500 miesięcznie. Polecam i żegnam.

        • 1 0

      • Jak się buduje drogę, żeby nie była kosztem innych??? (1)

        Droga ma łączyć miasta. W miastach i wokół nich żyją ludzie. Protesty tych samych osób dotyczyły jednocześnie 3 wariantów. Jeżeli 3 różne warianty są nie do przyjęcia, to jakie jest rozwiązanie?

        • 12 2

        • niech zgadnę

          tunel?

          • 4 1

      • pieniaczko:)

        ta droga i tak powstanie nie wiadomo tylko kiedy. radzę cieszyć się spokojem póki czas;p
        gdyby wyznaczyli przebieg tej drogi w pobliżu mojego miejsca zamieszkanie nie protestowałby a Ty byś była dalej zadowolona, zdziwiona?

        • 13 6

    • ano

      • 0 0

    • (1)

      Nie powinno się wogóle pytać o zdanie opinie mieszkańców są od tego specjaliści droga jest wyznaczona i powinna przebiegać tam gdzie ją wyznaczyli a nie się użerać z hołotą bo oni sobie tu dom wybudowali niech się starają o odszkodowanie od urzędów wydających decyzje o zabudowie i pozwoleń, tak nidgy nic nie bedzie zrobione zawsze sie coś komuś nie bedzie podobać

      • 7 5

      • A konstytycje wyrzućmy do kosz bo po co komu ta makulatura!!!!

        • 1 0

    • Wygląda mi to na celowe opóźnianie ze względu na brak kasy w GDDKiA.

      • 3 2

  • To bądź sobie tym frajerem ale wiedz że dudując dom na nowo zakupionych nieruchomościach każdy zwraca sie do gminy z zapytaniem czy w pobliżu jego przyszłego domu planowana jest jakaś inwestycja celu publicznego np. droga jeżeli nie to dopiero wówczas może starać sie o pozwolenia na budowę. Wobec tego że żaden z projektów tras nie została oficjalnie potwierdzony gminy odpowiadają iż takich inwestycji nie ma ..... No i tak wszystko sie zaczyna ... powstają pojedyńcze domy i osiedla po czym zatwierdza sieprojekt Z PREZD 30 LAT A Z WSZYSTKICH JEGO PRZECIWNIKÓW ROBI SIEZACOFANYCH PRZECIWNIKÓW POSTĘPU......... JEDNOCZEŚNIE WSZYSCY WIEDZEILI I NIKT NIE WIEDZIAŁ!!!!!!!!!

    • 0 0

  • Drodzy orendownicy rozbudowy ulic zdecydujcie!!! Krytykujecie mieszkańców że nie chcą mieszkać w śród kłębów spalin jedncześnie wyliczając im koszty dojazdu do odległuch od aglomeracji miejskiich domów. Podkreślacie fakt dużej emisjii spalin w trakcie dojazdu do takich miejscowości PRZY JEDNOCZESNEJ KRYTYCE EKOLOGÓW JAKO I ROLI ICH EKSPERTYZ W PROCESIE INWESTYCYJNYM. Mieszkańców sprzeciwiajacych sie budowie nazywacie egoistami a sami nie myślicie o konsekwencjacjach jakie niesie poprowadzenie autostrady przez tereny leśne rolnr o obszary ujęć wody pitnej???? między innymi te dane zawierają ekspertyzy środowiskowe przygotowywane przez tak krytykowany wydział ochrony środowiska...

    • 1 1

  • a

    • 0 0

  • my, mieszkańcy małych miejscowości

    które zostaną brutalnie dotknięte skutkami arbitralnie podjętych decyzji, wyrażamy swój stanowczy sprzeciw wobec wszystkim wariantom A drogi ekspresowej s-6, dokonanym przez GDDKiA.
    A jako obywatele państwa polskiego oczekujemy, że nasze racje zostaną w końcu wysłuchane i uwzględnione!
    Oczekujemy także podjęcia działań, które wykluczą wszelkie nieprawidłowości związane z podjętymi decyzjami.
    Jednocześnie oświadczamy, że wykorzystamy wszystkie możliwości wynikające z prawa europejskiego by zapobiec inwestycji arbitralnie narzuconym przez władze

    • 2 5

  • NIC DZIWNEGO (2)

    TA droga w tym wariancie była zaplanowana 30 lat temu ale do tej pory robiono kilka innych studiów drogi ( miała się połączyć z obwodnica w "matarni, lub owczarni") wydano kilkadziesiąt milionów na opracowywanie planów - kto za to odpowie -pewnie nikt gdyby 3 lata temu zamiast planować nowe warianty ( a było ich 6 lub 7 ) zacząć budowę to teraz byśmy mieli piękną drogę
    żal patrzeć na to i to nie TUSKA wina po prostu musi pracować z baranami i biurokratami

    • 16 7

    • człowieku pokaż mi choć 1 plan lub oficjalny dokument w którym zaznaczony był 30lat temu przebieg tej teracy?! Sledzę temat tej trasy już bardzo długo nie było mowy o rezerwach ani projekcie przebiegu. Obecne plany kreślone bez prawdzenia trasy w terenie i uaktualnienia map o istniejące osiedla to jakaś farsa urbanistyczna... Gddk planuje przebieg trasy na nowo powstałych osiedlach a TE trasy podaje jako najmniej kolizyjne i najmniej kosztowne. A koszty społeczne ???? A zament urbanistyczny jaki wprowadzają prowadząc trasę przez środek miejsca o durzej gestości zabudowy. JEdnocześnie w projektach nie uwzględnia sie alternatywnych dróg dojazdowych dla mieszkańców i komunikacji zbiorowej. GDZIE TA LOGIKA.

      • 0 0

    • Jo, Tusk dobry, ale mu nie pozwalają - pewnie Lech Kaczyński spowalnia budowe trasy

      Tak, tak, Dobry Tusk, ale źli urzędnicy, dobry cesarz ale źli ministrowie, Dobry Fuhrer ale źli generałowie, Dobry Stalin ale błedy i wypaczenia itd - znamy znamy tą śpiewkę ludzi o totalitarnej mentalnosci.

      Kiedy Tusk był w opozycji, jakoś nikt się nie zamyślał nad złożonością świata, lecz nawalał z grubej rury i wszystko było proste: nie ma dróg=wina PIS, autostrada opóźniona = wina PIS, kury się nie niosą = wina PIS niech więc teraz Tusk i jego poplecznicy mają honor wziąc odpowiedzialność za swoje działania - a właściwie ich brak.
      I nie chrzanią o złych urzednikach i protestujacych mieszkańcach.

      • 3 4

  • NIE - DLA DROGI (2)

    SKORO NIE MA TARCZY TO TEZ NIE MA DROGI - TA DROGA TO TYLKO PRYWATNY DOJAZD DO DZIALEK ZA MIASTEM

    • 1 2

    • Moze AS spojrzy łaskawie na mapę?

      i zobaczy że jest to de facto południowa obwodnica MTK a nie żadna droga dojazdowa do działek? Mozę AS nie stał nigdy w korku w Wejherowie, Redzie, Rumi że takie protesty wygłasza. Może nie jechał nigdy z Gdańska do Słupska albo z Lęborka do Gdyni?

      Zresztą: Gdańsk, kiedy tworzono nowe województwo pomorskie obiecał Słupskowi drogę do Trójmiasta. Miejmy honor i dotrzymajmy obietnicę.

      Oprócz tego zę w mediach mówią o tarczy to neich AS zobazy że jeszcze w Poslce są mieszkańcy a nie tylko medialne tematy. Ta droga jest potrzebna Nam - Pomorzanom - z Gdyni, Gdańska, Słupska, Redy, Szemuda, Luzina, Lęborka a nie tarczy ani mitycznym TiRom, które rzekomo nas zaleją i - jak tu ktoś histeryzował - "całkowicie sparalizują".

      • 0 0

    • rozczarowanie

      ludzie mysleli, że staną sie czary-mary i droga powstanie ot tak, a Ty tu brutalnie demontujesz iluzję :)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane