• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Słowackiego we Wrzeszczu za 159 mln zł i w 20 miesięcy?

Maciej Naskręt
28 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
aktualizacja: godz. 13:50 (28 stycznia 2011)
Trasa Słowackiego we Wrzeszczu może być gotowa już pod koniec 2012 roku. Trasa Słowackiego we Wrzeszczu może być gotowa już pod koniec 2012 roku.

Środkowy odcinek Trasy Słowackiego może powstać szybciej i taniej niż planowano. Ostateczne wyniki przetargu poznamy pod koniec lutego.



W piątek w siedzibie miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne otwarte zostały koperty z ofertami cenowymi na budowę Trasy Słowackiego na odcinku od ul. Potokowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Rzeczpospolitej zobacz na mapie Gdańska. Dwujezdniową trasę przecinającą Wrzeszcz i Zaspę najtaniej chce wybudować konsorcjum Hydrobudowa Polska S.A., PBG S.A., Aprivia S.A.. Potrzebuje na to 20 miesięcy i oczekuje za pracę 159 mln zł.

- W poniedziałek komisja powinna podjąć decyzję o rozstrzygnięciu przetargu. Wtedy oferentom będzie przysługiwać termin 10 dni na odwołanie. Jest duża szansa że umowę podpiszemy ze zwycięzcą pod koniec lutego - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki GIK.

Drogowcy z GIK przewidywali, że budowa pochłonie ok. 341 mln zł (brutto). Jeśli wygra konsorcjum, które złożyło najtańszą ofertę, oszczędności wyniosą 182 mln zł.

Pierwszy z czterech przetargów na budowę Trasy Słowackiego prowadzony był dwuetapowo. W pierwszej fazie firmy i konsorcja musiały spełnić wymogi formalne. Zakwalifikowało się w sumie 17 firm i konsorcjów. Drugi etap polegał na określaniu ceny i czasu wykonania prac. O wyborze ofert decyduje w 90 proc. cena i 10 proc. termin wykonania zamówienia.

Trasa Słowackiego zapewni dogodny dojazd samochodem po dwujezdniowej drodze do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy. Inwestycja przetnie Wrzeszcz i część gdańskiej Zaspy. Szacunkowy koszt inwestycji składającej się z czterech zadań to 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok 37 proc. kosztów budowy. Nową trasą będziemy mogli pojechać w 2013 r.

***


Aktualizacja 13:50. W siedzibie GIK otwarto koperty złożone w przetargu na budowę Trasy Sucharskiego na odcinku od Węzła Ku Ujściu do Terminala Promowego na Westerplatte. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Skanska. Za realizację zadania, w terminie trzech miesięcy otrzyma 9,4 mln zł. Rozstrzygniecie przetargu nastąpi w poniedziałek, a podpisanie umowy z wykonawcą pod koniec lutego. Droga powinna być gotowa już w czerwcu.

Oferty złożone przez firmy i konsorcja w przetargu na budowę Trasy Słowackiego we Wrzeszczu i na Zaspie.

1. Konsorcjum: Mota-Engil Central Europe S.A., Mota-Engil, Engenhariae Construcao, S.A. - ok. 190,3 mln zł, termin wykonania: 27 miesięcy,
2. NDI S.A. - ok. 280,3 mln zł, termin wykonania: 33 miesięce
3. SKANSKA S.A. - ok. 163,8 mln zł, termin wykonania: 20 miesięcy
4. Konsorcjum: Alpine Bau GmbH, DORACO Sp. z o.o. - ok. 213 mln zł, termin wykonania: 30 miesięcy,
5. Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A., Acciona Infraestructures S.A. - ok. 238,6 mln zł, termin wykonania: 33 miesiące
6. Konsorcjum: BILFINGER BERGER S.A., B&W Usługi Ogólnobudowlane Bożena Dzidkowska - ok. 195,8 mln zł, termin wykonania: 26 miesięcy
7. BUDIMEX S.A. - ok. 192,0 mln zł - termin wykonania: 33 miesiące
8. STRABAG Sp. z o.o - ok. 212,2 mln zł, termin wykonania: 32 miesiące
9. Konsorcjum: Hydrobudowa Polska S.A., PBG S.A., Aprivia S.A. - ok. 159,0 mln zł, termin wykonania: 20 miesięcy
10. WAKOZ Sp. z o.o. - ok. 167,3 mln zł, termin wykonania: 28 miesięcy
11. MAX BOGL POLSKA Sp. z o.o. - ok. 207,7 mln zł, termin wykonania: 30 miesięcy

Oferty złożone przez firmy i konsorcja w przetargu na budowę Trasy Sucharskiego między węzłem Ku Ujściu, a Terminalem Portowym na Westeplatte

1. Poldróg. Piła Sp. z O.o. - ok. 11,3 mln zł, termin wykonania: 5 miesięcy,
2. Vistal Gdynia S.A. - ok. 20,5 mln zł , termin wykonania: 7 miesięcy,
3. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol Aqua S.A., Dragados S.A., - ok. 12,9 mln zł, termin wykonania: 4 miesiące,
4. Konsorcjum firm: firma Budowlano-Drogowa MTM S.A., ok. 12,2 mln, termin wykonania: 7 miesięcy,
5. Budimex S.A. - ok. 12,4 mln zł, termin wykonania: 7 miesięcy,
6. Konsorcjum firm: Mostostal Warszawa S.A.,Acciona Infraestructuras S.A. ok. 11,4 mln zł, termin wykonania: 5 miesięcy 15 dni,
7. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o.; Strabag AG, ok. 10,3 mln zł, termin wykonania: 5 miesięcy,
8. Skanska S.A., ok. 9,4 mln zł, termin wykonania: 3 miesiące,
9. Konsorcjum firm: Hydrobudowa Polska S.A., Obrascon Huarte Lain S.A., ok. 13,5 mln zł, termin wykonania: 5 miesięcy,
10.Wakoz Sp. z o.o. - ok. 10,3 mln zł, termin wykonania: 6 miesięcy,
11.Konsorcjum: Eurovia Polska S.A., Eurovia C.S., - ok. 9,8 mln zł, termin wykonania: 7 miesięcy.

Miejsca

Opinie (256) ponad 10 zablokowanych

  • 159 ml, 20 miesięcy a potem będzie tak:

    wzrost kosztów bo: zmiana vat, zmiana cen materiałów, susza, ostra zima, duże opady i jeszcze tysiąc innych powodów wymyślonych przez wykonawcę i zaakceptowane przez urzędników (wiadomo, urzędnik tez człowiek).
    Skończy się minimum 200 mln/24 miesiące

    • 5 0

  • a odcinek od lotniska do skrzyżowania z ul. Budowlanych (2)

    to kiedy będzie zrealizowany?

    • 2 1

    • zanim nauczysz sie czytac ze zrozumieniem tekst w ojczystym jezyku

      • 0 0

    • DO EURO

      • 0 0

  • zarowno w wakozie jak i skanskiej pracuja ludzie z kaszub (1)

    skanska ma np. wieksze doswiadczenie - ostatnie prace w borowie

    tak czy siak skanska wolala dac nizsza kwote i krotszy termin i razie obsuwy obciazy kosztami podwykonawcow.....

    wszystko bedzie ok ludzie beda tyrac od rana do wieczora, robic nadgodziny...

    • 3 1

    • nie porownuj w ogole tych dwoch firm

      Wakoz to mam akurat "pod nosem" przyklad jak "swietnie" pracuje na Powstancow Warszawskich.
      Jak pracuje Skanska to mozna zobaczyc chociazby z ostatnim odcinkiem WZki (nie mylic z Wezlem Karczemki, bo to inny wykonawca) i moim zdaniem to jeden z lepszych wykonawcow jaki dziala na rynku.
      Nie wiem jak to wyglada "od kuchni", ale od strony uzytkownika drog to akurat wyglada nie najgorzej.

      • 1 1

  • Szkoda, ze nie SKanska

    Na pewno wszystko byloby duzo lepiej zrobione a roznica niespelna 5mln ....

    • 2 2

  • pare baniek w tą czy w tamtą .... co to w sumie za różnica....

    BEZ KOMENTARZA...MOŻE W UM PRACUJĄ PIANIŚCI A NIE PLANIŚCI

    • 3 0

  • Halooooo

    159mil zł to nawet nie 45% wyceny i za tyle wybudują??? ciekawe kogo oszukają? Proponuje wprowadzić do przetargu tajną kwotę pt. "Rażąco niska cena". To że ktoś tak wycenia to na pewno nie rezygnuje ze swojego zysku!!!!!!!!!!!!!!!

    • 4 0

  • Trasa Słowackiego

    Tanio i szybko to się pchły łapie .

    • 3 0

  • Dlaczego nie Skanska

    3 miesiace za POŁOWĘ CENY.

    • 1 2

  • Opinia wyróżniona

    Jak zwykle zapraszam do lektury ponizej (2)

    Słowackiego dłuższa
    29 października 2001 (5 opinii)

    Kierowcy mogą już korzystać z kolejnego, rozbudowanego odcinka ul. Słowackiego. Od soboty dwoma dwupasmowymi jezdniami można dojechać do ul. Potokowej.

    Do końca 2002 r. ma zakończyć się remont równoległej, starej części jezdni z której będzie można swobodnie korzystać przez całą zimę. W ten sposób zostanie zakończony II etap prac związanych z przebudową Słowackiego. Dotychczas miasto wydało na ten cel 22,4 mln zł.

    - Mam nadzieję, że zostaniemy zapamiętani jako "rada od dróg" - powiedział podczas otwarcia prezydent Paweł Adamowicz.

    Adamowicz wyraził również nadzieję, że w przyszłym roku rozpocznie się przebudowa ulicy Słowackiego w Matarni. Miasto prowadzi negocjacje z IKEA POLSKA SA, która miałaby partycypować w kosztach inwestycji.

    Plany przebudowy ul. Słowackiego pojawiły się już 20 lat temu. Decyzję o inwestycji Zarząd Miasta Gdańska przyjął dopiero w styczniu 1996 r. Dotychczas udostępniono do użytku 3,2 km przebudowanej ulicy Słowackiego. W kolejnych etapach ma zostać oddanych kolejne 6,4 km.

    Pozdro dla Budynia "PREZYDĘTA OD DRUK"

    • 148 21

    • 20 lat temu wszystko było dużo tańsze i te same inwestycje mogły powstać dużo taniej i lepiej. Bez bandy populistycznych ekologów bez szkoły, którzy nie mają pojęcia o ochronie środowiska i w każdej inwestycji widzą zagrożenie.

      • 4 1

    • No ale OCB?

      Przeciez nic sie zasadniczo w kwestii Slowackiego nie zmienilo, moze poza markami aut stojacymi w korku.

      • 23 1

  • fuszera (3)

    najlepiej zrobić szybko i tanio, uwno z tego bedzie

    • 64 20

    • Dobrze że nie budimex

      Spoko budimex dał zaporową cenę więc w zasadzie kto by się nie podjął to nie zrobi takiej fuszerki z jakiej znana jest ta firma.

      • 1 0

    • jak jest robione dlugo i drogo , to tez g*wno z tego jest

      !!

      • 5 0

    • no tak a potem kontrakty na remonty to bedzia kasa szczególnie jak sie ma dokumentacje techniczną w garści.

      • 5 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane