- 1 Miliony strat po setkach ataków hakerskich (49 opinii)
- 2 Borawski rezygnuje z wiceprezydentury (137 opinii)
- 3 Kto się przypiął do mojego roweru? (169 opinii)
- 4 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (154 opinie)
- 5 Radna Lewicy dołącza do klubu Dulkiewicz (189 opinii)
- 6 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (546 opinii)
Trasa Sucharskiego na Olszynce już prawie gotowa
Letnie prace przy budowie Trasy Sucharskiego.
Zwiedziliśmy budowę Trasy Sucharskiego na Olszynce i Rudnikach. Inwestor i wykonawca szacują, że zaawansowanie robót budowlanych 2,6-kilometrowej drogi wynosi 72 proc. Trasa wyłania się z krajobrazu. Drogowcy ułożyli do tej pory 30 proc. czarnego asfaltobetonu.
W czwartek sprawdziliśmy postęp robót prowadzonych przez firmę Budimex. Miejska inwestycja, zamówiona przez spółkę Gdańskie Inwestycje Komunalne, jest już gotowa w 72 proc. Termin umowny zakończenia robót nie jest zagrożony.
Drogowcy uporali się z zagęszczaniem gruntu pod przebieg głównych jezdni. Do tego celu zostały użyte nasypy przeciążeniowe i technologia mikrowybuchów, którą obserwowaliśmy w zeszłym roku. Ponadto, głównie na olszyńskim odcinku trasy, zostały ułożone nawierzchnie bitumiczne. Pozostaje tam jedynie wylanie ostatniej warstwy - ścieralnej - asfaltobetonu. Drogowcy szacują, że dotychczasowe układanie nawierzchni to 30 proc. spośród wszystkich prac związanych z nanoszeniem asfaltobetonu.
Ponadto została przebudowana sieć wysokiego napięcia (400kV) w obrębie głównego punktu zasilania Błonia. Drogowcy mieli zaledwie 48 godzin, by dokonać przepięcia prądu ze starej na zbudowaną przez siebie sieć. Czynności odbywały się w dniach wolnych od pracy, gdy pobór prądu jest zdecydowanie niższy. Zakończono również prace przy sieciach wodociągowych i części kanalizacyjnych.
W ciągu Trasy Sucharskiego, patrząc od strony Południowej Obwodnicy Gdańska, stanęła konstrukcja wiaduktu. Łukowy obiekt mostowy ma ułatwić przejazd ul. Tama Pędzichowska nad nową drogą. Zanim cała trasa zostanie oddana do ruchu, wiadukt ma umożliwić przemieszczanie się pojazdów na terenie budowy - zapewni przejazd z jednej na drugą stronę nowej trasy.
Gotowa jest już żelbetowa konstrukcja wiaduktu nad linią kolejową łączącą firmę Lotos z magistralą kolejową do Pruszcza Gdańskiego. W tym miejscu trwa zasypywanie i zagęszczanie gruntu tuż przy południowym przyczółku. Natomiast po drugiej stronie obiektu najazd jest już gotowy.
Drogowcy aktualnie siły budowlane skoncentrowali w obrębie Węzła Elbląska. Tam stanęło potężne rusztowanie, które wytycza przyszły przebieg zjazdu wiodącego po wiadukcie z ul. Elbląskiej na Trasę Sucharskiego w kierunku południa. Ponadto trwa tam budowa tunelu pieszorowerowego, który scali przerwaną na czas budowy ul. Miałki Szlak .
Dzięki budowie przejścia pod Trasą Sucharskiego piesi nie będą musieli też chodzić, jak przed rozpoczęciem budowy, przez przejście kolejowe w świetle linii wiodącej do gdańskiego portu. Drogowcy w ramach miejskiej inwestycji wykonują tunel również pod magistralą. Część prac w tym zakresie została już poczyniona.
Na koniec trochę informacji o prędkościach, jakie będzie można rozwijać na nowej drodze. Na olszyńskim odcinku Trasy Sucharskiego dozwolona prędkość będzie wynosić ok. 90 km/h. W rejonie węzłów drogowych, czyli na Rudnikach, pojedziemy 70 km/h. Nie będzie odcinków z dopuszczalną prędkością do 120 km/h.
Termin rozpoczęcia budowy: marzec 2011 r. Oddanie do ruchu: czerwiec 2011 r.
Koszt budowy: 9,4 mln zł. Długość: 2,9 km. Wykonawca: Skanska S.A.
Odcinek środkowy od ul. Ku Ujściu do ul. Wosia Budzysza .
Termin rozpoczęcia budowy: czerwiec 2011 r. Termin zakończenia robót: koniec 2012 r.
Koszt budowy: 184 mln zł. Długość: 2,7 km. Wykonawca: Skanska S.A.
Odcinek przez Olszynkę od Południowej Obwodnicy Gdańska do ul. Elbląskiej .
Termin rozpoczęcia budowy: czerwiec 2011 r. Termin zakończenia robót: koniec 2012 r.
Koszt budowy: 168 mln zł. Długość: 2,6 km. Wykonawca: Budimex S.A.
Opinie (57) 2 zablokowane
-
2012-08-17 10:28
co z tego, jak za rok groga będzie popękana, 10mln studzienek się pozapada o 5cm i będzie typowo polska droga. (1)
ja nie wiem, po co oni s****ą te studzienki co 5m...i z czego oni robią te drogi jak one nawet po paru miesiącach już mają peknięcia. w usa na pustyni droga co ma 50 jest płaściutka jak stół, nie kumam. najdroższe drogi w europie a zarazem najgorszej jakości...
- 8 8
-
2012-08-17 12:16
No włąśnie i tu jest problem
W usa drogi o których mówisz leżą na bardzo twardym podłożu i leje się głównie tam beton (droższy) ale ze względu na litą skałę nie trzeba wymieniać tego co jest pod drogą. Często drogę nawet nie ogranicza się krawężnikami, a woda jak leje to płynie albo drogą, albo idzie na tereny wokół drogi. Dzięki takiemu podłożu nawet drogi wykonane z betonu są u nich tańsze.
Studzienki w drodze to wymysł nasz, niby dla oszczędności terenu. Tam terenu jest sporo to biegną one obok drogi.- 3 1
-
2012-08-17 11:39
No to kiedy otwarcie?
- 1 1
-
2012-08-17 11:48
Energa do Pani Rzecznik
Pani Rzecznik symbol kV czytamy "kilowolt" a nie "ka vał" :))
- 3 1
-
2012-08-17 12:04
Fajne
- 3 0
-
2012-08-17 12:27
Ukrop jak huk
w tym roku, nie ma co.
- 2 0
-
2012-08-17 13:11
Ten awatar ze zdjeciem Naskreta...
zniecheca mnie do czytania koncowki artykulu:P
- 3 1
-
2012-08-17 14:26
w świetle (1)
"w świetle linii wiodącej do gdańskiego portu" - ludzie!Czy ktoś wie o co tu chodzi?
- 2 2
-
2012-08-17 15:05
Jak nie wiadomo o co chodzi to pewnie o pieniądze ;))
- 1 2
-
2012-08-17 17:45
Cieszę się, zarazem współczuję Bezstronnym
- 2 0
-
2012-08-17 21:23
remont
A wie pan panie dziennikarzu kiedy przewidują remont ?
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.