• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Sucharskiego: w 2012 roku gotowe będą 4 km drogi

Maciej Naskręt
7 czerwca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Jedyny istniejący dziś fragment Trasy Sucharskiego to most wantowy przez Martwą Wisłę wraz z najazdami. Jedyny istniejący dziś fragment Trasy Sucharskiego to most wantowy przez Martwą Wisłę wraz z najazdami.

Przetargi na budowę Trasy Sucharskiego ruszą w czerwcu tego roku. Najpierw, być może jeszcze przed Euro 2012, wybudowany i zmodernizowany ma być czterokilometrowy odcinek drogi. Całą trasą pojedziemy najwcześniej w 2013 r.



Jako pierwszy, jeszcze w 2012 r., oddany zostanie odcinek od Węzła "Ku Ujściu" do Węzła "Wosia Budzysza". Kolejne odcinki powstaną do końca 2013 r. Jako pierwszy, jeszcze w 2012 r., oddany zostanie odcinek od Węzła "Ku Ujściu" do Węzła "Wosia Budzysza". Kolejne odcinki powstaną do końca 2013 r.
Trasa Sucharskiego ma zapewnić sprawne połączenie drogowe terenów portowych z budowaną właśnie Południową Obwodnicą Gdańska, a co za tym idzie z drogami krajowymi nr 1 i 7. Koszt budowy tej w sumie 8,5-kilometrowej drogi oszacowano na kwotę 660 mln zł. Ok 40 proc. wydatków zwróci nam Unia Europejska.

Przy dużej dozie szczęścia, część trasy będzie gotowa w 2012 roku. Na satysfakcję z jazdy całą trasą trzeba będzie poczekać co najmniej do końca 2013 r.

Czy budowa Trasy Sucharskiego jest miastu potrzebna?

Ogłoszone przetargi pokryją się z terminami uzyskania pozwoleń niezbędnych do rozpoczęcia budowy. - Jeszcze przed ich wydaniem wyłonimy nadzór inwestorski, a także wykonawcę. Chcemy zyskać na czasie, przyspieszyć realizację trasy - opowiada Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki GIKE 2012, która w imieniu miasta prowadzi tę inwestycję.

Budowa Trasy Sucharskiego została podzielona na trzy zadania. Do dnia rozpoczęcia mistrzostw Europy, czyli do czerwca 2012 r., do użytku ma zostać oddany zupełnie nowy, dwukilometrowy odcinek Trasy Sucharskiego. Dwujezdniową drogą kierowcy pojadą od ul. Wosia Budzysza zobacz na mapie Gdańska do ul. Kontenerowej zobacz na mapie Gdańska.

Częściowo trasa powstanie od podstaw, częściowo zostanie dobudowana w formie równoległej, drugiej nitki do istniejącej już (ul. mjr Henryka Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska).

Do 2013 r. kierowcy będą musieli poczekać na realizację drugiego zadania - połączenia drogowego Obwodnicy Południowej z ul. Elbląską zobacz na mapie Gdańska na gdańskich Rudnikach.

Podobny termin ukończenia realizacji ustanowiono dla trzeciego etapu Trasy Sucharskiego, który obejmuje drogę od węzła drogowego "Ku Ujściu" do terminala promowego Wisłoujście.

Niedawno wykwaterowano mieszkańców domów przy ul. Miałki Szlak zobacz na mapie Gdańska, w świetle których będzie przebiegać nowa droga.

Drogowcy i urzędnicy planują, że w 2014 r. Trasę Sucharskiego oraz Drogę Zieloną scali tunel pod Martwą Wisłą.

Miejsca

Opinie (142) 8 zablokowanych

  • budowa od tyłu (22)

    najpierw wybudowali most do nikąd
    teraz 4 km trasy to - chyba też nikąd - albo może do tego mostu.
    a wszystko nie zagra dopuki nie będzie tunelu, którego nawet nie zaczeli projektować

    • 195 60

    • ojej..strasznie monotematyczny jesteś.. (7)

      ..niedawno pisałeś w tym samym stylu o rozpoczętych pracach dla "kreta" który ten tunel ma drążyć;/...każdą budowę dzisiaj "robi się" etapami,a nie ,że gdzieś jest początek ,a końca ma nie widać ;)...troszkę to dziwnie przyznaję wygląda ale ważne,że jest w końcu realizowane!.Mam tylko jedno zastrzeżenie,że zawsze prace takie są lansowane przed wyborami...w ten sposób można odnieść wrażenie,że "władza jest na pełnych obrotach w każdym sektorze gospodarki,a to naginanie rzeczywistości:-)

      • 33 9

      • tak jestem monotematyczny (4)

        ponieważ , jak widzę w jakim tempie są realizowane tak ważne inwestycje, gdy widzę jak kawałek drogi oddany kilka lat przed kolejnym wymaga generalnego remontu, to mnie irytuje.
        Kiedyś patrzyłem na takie sprawy z przymrużeniem oka - bo tak jest w Polsce , a teraz gdy od 6 lat jesteśmy w Unii, gdy podobno świetnie potrafimy pozyskiwać fundusze dalej jest tak samo a może jeszcze gorzej.
        Przy pięknych minach polityków , urzędników polska kroczy w przyszłość jakby miała spętane nogi.

        • 18 16

        • oj chyba wybory się zbliżają (3)

          po tych artykułach to mam takie odczucia ale nie wiem dokładnie kiedy to bedzie, czuje ze niedługo. ciagle piszą o tym co bedzie zbudowane. tą nową sucharskiego to juz planują od 30 lat i ciagle ludzie daja sie nabierac ze ktos to wybuduje. oni ciagle to samo obiecuja a my ciagle im wierzymy wiec jak to działa to po co zmieniać działajace schematy

          • 3 0

          • małe sprostowanie (1)

            On obiecuje. Nie pamiętam już jak długo rządzi ale 10 lat to na bank ;]

            • 6 1

            • 20 lat !!!. 4 jako radny, 4 jako szef radnych, 12 jako prezydent

              • 3 0

          • ej spoko, estakadę kwiatkowskiego w końcu skończyli

            • 0 0

      • ludzie awsza naiwność, tępota mnie przeraża!!!! (1)

        "obecnie tak się buduje" ..strach czytać coś takiego!!

        • 3 3

        • most do nikąd?

          To ludzie na Stogach i Przeróbce mieszkają w "nikąd"?

          • 1 1

    • most (5)

      Moze sie myle ale wybudowanie mostu ( tego do nikad ) bylo potrzebne do uzyskania z UE pieniedzy na dalsza realizacje projektu

      • 18 5

      • (4)

        Pomyśl zanim napiszesz. "wybudowanie mostu bylo potrzebne do uzyskania z UE pieniedzy" !!!. Ludzie !!!, w ten sposób to można każdą inwestycję usprawiedliwić i udaną i zbędną. Koszmar.

        Tu Nikt nie ma pretensji o to, że most zbudowany został, lecz o to że budowla ta ma 10 lat i w rzeczywistości do niczego póki co, nie służy.
        Most ten także stoi w pewnym rozkroku pewnej moralności urżedniczej gdy sie pomyśli że brakuje co najmniej dwóch rozwiązań komunikacyjnych wielopoziomowych a nie rond, na skrzyżowaniach Słowackiego-Grunwaldzka czy rozbudowa węzła "d. Leningradzkiego", sytuacji gdzie rozsypują się wiadukty na Kościuszki, Zaspie i zamknięty jest "żółty". To jak za komuny, budowało się boisko, świetlicę, klub a potem nie starczało kasy na utrzymanie albo te nowe inwestycje zabierały kasę na podtrzymanie dotychczasowej infrastruktury. Zresztą to było za komuny bo teraz w istocie jest republika bananowa.

        • 19 10

        • gdańszczanie podśmiewaliście z gdyńskiej Trasy Sucharskiego ... :)

          • 3 7

        • jak to do niczego nie służy? (2)

          to chyba nie widziałeś jaki ostatnio tam ruch, głównie TIRów z kontenerami, dzięki temu, że jest ten most, to nie śmigają przez Przeróbkę, tylko od razu na 7-kę.

          • 3 1

          • zgadzam się, mos sienicki letwo tramwaje przyjmuje... (1)

            ...głupki nie rozumieją bo nie muszą autem osobowym tam jeździć. ON JEST DLA TIRÓW I PORTU - TRANZYT I WJAZD NA 7-kę !!! Zrozumcie to w końcu !!!

            • 3 2

            • ???

              Wyjazd i co dalej??? Może nie jadą przez Przeróbkę, ale jedyne co zyskują to kilka minut wcześniej stoją w tym samym korku na 7. Z nikąd do nikąd i tak dalej....

              • 2 1

    • (2)

      Jak to donikąd, przecież w tamtych rejonach jest terminal kontenerowy, terminal promowy i inne. Most także nie został wykonany donikąd, stanowi przeprawę do wspomnianego terminala. Dzięki niemu przez przeróbkę nie przejeżdżają te wszystkie tiry. nie można robić wszystkiego na raz, bo nie znajdziesz na to finansowania, a tak etapami ... i w końcu się uda

      • 28 2

      • (1)

        To niech te etapy robią z głową!
        Nie lepiej byłoby zacząć od tunelu pod Wisłą? Wtedy na Warszawę byś dojechał - fakt, że dziurami po Sucharskiego i przez Most Siennicki, ale zasadniczy efekt byłby zrealizowany: OMINIĘCIE CENTRUM.

        • 3 7

        • most siennicki

          most siennicki dla duzego transportu nie istieje, on ledwo stoi i ma bardzo kiepska nosnosc.

          • 6 0

    • By ładunki z portu wyjeżdżały z miasta omijając centrum !!

      Połączenie Trasy Sucharskiego ma sens i kolejność budowy, gdyż będzie ona wyprowadzała cięzkie ładunki z portu kontenerowego do budującej się właśnie Obwodnicy Południowej. W ten sposób nie będzie zatłoczenia na Podwalu Przedmiejskim, a tym samym możemy spokojniej przejeżdżaź przez Centrum Gdańska.

      • 10 4

    • (2)

      fajnie ze z portu nie bedzie mozna wjechać na Elbląską w strone warszawy super ale ktoś pomyslał boze i oni tam pracuja nadal ;)) a ja sie wbiłem na professionalservice%pl i zrobiłem im mega wpisić na aktualnosciach hehehehehehhehehehhehehehheheheheh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • 1 4

      • (1)

        ...bo do tranzytu z portu na Warszawę ma służyć POG, a nie ul. Elbląska...

        • 0 1

        • Tak

          Tak rozumując to niepotrzebne są żadne węzły , tylko wjazd na terminalu kontenerowym i wyjazd w Warszawie . Mam nadzieję że jednak wjazd z trasy (obecnie istniejący) w kierunku rafinerii pozostawią. W czasie pracy często korzystam jeżdżąc pomiędzy portem północnym a rafinerią

          • 2 2

    • A NAJBARDZIEJ SENSOWNE OBECNIE BYŁOBY BUDOWANIE ODCICKAOD MOSTU DO OBWODNICY

      POŁUDNIOWEJ

      • 3 2

  • Żal (5)

    Założę się o swoje dwudziestoletnie Uno, że do Euro nie wybudują ani jednego kilometra. Jak zwykle piękne wizje prominentów pozostały jedynie na papierze ...

    • 92 32

    • żal (1)

      Najważniejsze to budować. Budować wizerunek polityczny zwłaszcza przed wyborami .

      • 9 3

      • A wybrali już w przetargu czarnego do poświęcenia?
        Podpowiedź - przetarg na czarnucha polega na tym, że wybiera się takiego z najwyższym żądaniem finansowym.

        • 3 1

    • to ja robię prawo jazdy ;) (2)

      bo to, że ruszą tę trasę jest pewne. Inwestycja już idzie - na Miałkim Slaku burzone są domy. Oczywiście, trzeba poczekać na niektóre elementy trasy (wiadukt nad bocznicami Lotosu) bo miasto nie ma pieniędzy na natychmiastowe rozpoczęcie realizacji. Wiem, że zaraz będziecie krzyczeć o ECS, hali, stadionie, ale tak samo by krzyczeli sportowcy i ludzie kultury, gdyby tych inwestycji nie było. Każdemu dogodzić się nie da, budżet nie jest z gumy. Co nie zmienia faktu, że dla samej motywacji przyszłych włodarzy (zwłaszcza w pozyskiwaniu środków) Adamowicz powinien polecieć ;]

      • 2 1

      • A (1)

        a co ECS ma wspólnego z kulturą?

        • 3 0

        • dokładnie to samo chciałem napisać

          • 2 0

  • PL (9)

    W Niemczech - "część trasy będzie gotowa w 2012 roku."
    W Polsce - "Przy dużej dozie szczęścia, część trasy będzie gotowa w 2012 roku."
    tyle w temacie

    • 71 19

    • Dobrze ujete i oddaje fachowosc wykonawcow!! (1)

      Wydajnosc zalezy z ktorej strony wiatr wieje.

      • 3 2

      • haha, mam na półce atlas drogowy Shell

        z roku.. 2000/2001 i tam są już narysowane autostrady w Polsce z datami oddania do użytku, i tak mamy:
        A1 do Pelplina - rok 2002 (hahahahaha!!)
        A2 Września-Konin - rok 2001...
        itd..

        czyli plany to my mamy piękne od dawna..

        • 4 1

    • W Niemczech (6)

      Podaj mi mądralo przykład inwestycji drogowej tej wielkości, którą Niemcy oddali w ostatnich 10 latach w terminie. Bo nawet na oficjalnej stronie BAB są ciągle informacje o przelroczeniu terminu realizacji, albo przerwie, albo wsytrzymamniu, albo odroczeniu - choćby tunel pod Bad Oeynhausen, albo sutostrada północna (Pasewalk-Lubeck - do dzisiaj wybudowali 1!!! stację benzynową i dalej cisza)
      Nie zachłysutuj się czymś, cego nie znasz, chyba, że tak cię wychowali na bezgranicznej wierze w niemiecką solidnośc i rzetelność - mit nieaktualny od conajmniej ćwierćwiecza

      • 7 3

      • Ale biegnącą po zadupiach Ostseeautobahn zbudowali. A u nas A1 ciągle kończy sie w grupie...

        • 3 2

      • To se zobacz na internie i sprawdz autobahny wokol bremen i hamburga

        http://www.autobahngeschichte.de/Aktuelles/aktuelles.html

        • 3 2

      • Może i racja... (2)

        ... z tym że co by nie mówić to Niemcy potrafią jednak gospodarować mądrze i budować solidnie, na lata. Poza tym oni mają już po czym jeździć, więc spektakularnych inwestycji raczej im nie trzeba, a u nas jak się popatrzy na stan infrastruktury transportowej, to gdyby nie kiepska pogoda, można by pomyśleć że jesteśmy w afryce.

        • 5 1

        • Jesteś za podwyższeniem podatków rozumiem?! (1)

          Bo to wynika z twojej wypowiedzi...

          • 0 2

          • podatki 'na drogi' mamy akurat już koszmarnie wysokie

            tylko są przejadane na wszystko, tylko nie na budowę dróg...

            • 3 0

      • Tunel podziemny od Potsdamer Platz do nowego dworca głównego w Berlinie może być? Pi razy oko jakieś 4 km pod ziemią, w tym dwa razy pod rzeką (fakt, faktem, szerokości Motławy).

        • 4 2

  • (2)

    duża doza szczęścia - różnie to można rozumieć
    bardzo różnie:-)
    to prawie jak cud

    • 55 13

    • Ciekawi mnie ten urzedniczy slang (1)

      Doza to brzmi jak zona Donka ;)A moze to Doda?
      Z ciekawosci zapytam-jak w kontekscie EURO ten wybudowany 4 kilometrowy odcinek posluzy kierowcom?Kibice przyjada do Portu Polnocnego podziwiac DCT?

      • 6 3

      • no.. Doda jest duża, więc..

        może z Dużą Dodą?

        • 0 0

  • Aż 4 km?! (4)

    i powstanie "być może" przed Euro 2012? Ulala! Co za ekspres!

    • 79 6

    • jarząbek

      Hej młody junaku, smutek zwalcz i strach. Przecież na tym piachu za 30 lat, przebiegnie z pewnością jasna długa prosta, szeroka jak morze trasa łazienkowska. I z brzegiem zepnie drugi brzeg, na ktorym Twój ojciec legł :))

      • 12 2

    • Fragment drogi na Przeróbce nie ma związku z ME w piłce, więc odnoszenie tego do Euro 2012 nie jest uzasadnione.

      • 6 0

    • Adamowicz to tak jak Gierek - moze i chcial ale nie wyszlo a pozyczone pieniadze bedziecie splacac latami

      • 2 1

    • Pocieszę Cię, że nawet nie 4 tylko 2km.

      Tyle jest od mostu do Kontenerowej.
      A 4 w tytule im wyszło bo skoro będą dwie jezdnie to x2 LOL.
      W tekście zresztą jest mowa o 2km.

      • 1 0

  • gotowa bedzie nawet rok wczesniej

    w polsce nie trzeba nowych drog, mamy wystarczjaco duzo. probem jest ze polacy nie umia wykozystywac pobocza i nie umieja jezdzic slalonem miedzy drzewami. z czasem beda lepsi wierze . bo mama mi mowila ze polak potrafi. jestesmy spryciaze swiatowi. i wszedzie nas lubia

    • 39 11

  • Ktoś w to wierzy ? ;] (2)

    • 42 10

    • A ja mowie ze to wybudują :)
      Stawiam 100zł że tunel zaczną budować do 2013r + ok. 2-3lata na jego realizację.

      • 0 4

    • Nie.

      • 1 0

  • łatwiej tunel namalować niż pocienkowany kijaszek pogrubić....

    • 20 17

  • Zblizaja sie jakies wybory? (3)

    Ostatnio ciagle artykuly o tym co bedzie zbudowane.
    Nawet jesli "przyspiesza" i wybuduja te 4 km, to bez tunelu i polaczenia z obwodnica poludniowa pozostanie to "deptakiem".
    No tak, bylbym zapomnial.
    Przeciez tunel tez, juz, juz, prawie- zaczynaja.

    • 55 5

    • A kiedy nowa nawierzchnia na świętokrzyskiej, małomiejskiej, jabłoniowej?

      Może by ktoś w UM w końcu się zainteresował tragicznym stanem tych dróg? Tam mieszka tyle ludzi już obecnie że Budyń jak coś z tym nie zrobisz to nie licz na reelekcję, możesz o tym zapomnieć!

      Miasto Gdańsk powinno refundować mieszkańcom dzielnic południowych naprawy zawieszenia.

      • 7 0

    • kielbasa wyborcza POkomuny (1)

      przewodnia sila narodu potrzebuje poparcia, a ciemna masa to kupi

      • 6 2

      • durnyś pisobiedaku

        • 1 5

  • obiecywano wszystko najpoźnij na euro.... (2)

    • 57 3

    • (1)

      ale się wbiłem i złamałem stronę ..... i im nawypisywałem --- czytaj professionalservice%pl w aktualnościach heheheheheh

      • 0 1

      • tylko obiecywano

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane