• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa W-Z: zobacz dziś, jak pojedziesz za dwa lata

Michał Stąporek
8 czerwca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry

W trojmiasto.pl już dziś możesz zobaczyć, jak pojedziesz Trasą W-Z wiosną 2012 roku.



Rusza budowa ostatniego odcinka Trasy W-Z: we wtorek podpisano umowę, w środę Skanska przejmie plac budowy, za tydzień ruszą prace. Trasą pojedziemy w maju 2012 r.



Czy polityka drogowa Gdańska jest przemyślana?

To ostatni etap trwających od 11 lat zmagań Gdańska z budową trasy, która połączy śródmieście z dzielnicami górnego tarasu i jednocześnie poprowadzi ruch tranzytowy drogą szybkiego ruchu.

"Wuzetkę" zaplanowano w latach 70. ubiegłego wieku i zakładano, że jej budowa skończy się w latach 80. Jednak za PRL-u udało się wybudować jedynie odcinek ze Śródmieścia Gdańska na Chełm, do skrzyżowania z al. Sikorskiego. Na kolejny odcinek - do skrzyżowania z ul. Łostowicką trzeba było czekać 10 lat, do 1998 r.

W 1999 r., gdy decyzją rządu Jerzego Buzka zarządzanie drogami krajowymi w granicach miast trafiło w gestię samorządów, zaczął powstawać kolejny, niemal 2-kilometrowy odcinek "wuzetki" od ul. Łostowickiej do ul. Jabłoniowej. Na kolejny, 3,5-kilometrowy odcinek czekaliśmy aż do końca 2007 roku. Połączył on ul. Jabłoniową z ul. Kartuską.

Teraz została już końcówka: 2,2 km dwujezdniowej trasy od ul. Kartuskiej do Węzła Karczemki. Za 89,5 mln zł wybuduje go Skanska. Termin zakończenia robót: maj 2012 r.

- Będę trzymał kciuki za lekką zimę i żeby udało wam się zdążyć przed czasem - mówił podczas podpisania umowy z generalnym wykonawcą Ryszard Trykosko, prezes spółki GIKE 2012, która w imieniu miasta prowadzi tę inwestycję.

Wraz z "wuzetką" powstanie też ul. Kartuska Północna, a istniejąca nitka ul. Kartuskiej zostanie wyremontowana. Będą one miały charakter dróg lokalnych, podczas gdy Trasa W-Z będzie drogą przelotową. W ramach tej samej inwestycji powstanie kilka wiaduktów, w tym bardzo spektakularny z bursztynem na pylonie.

Ostatni odcinek trasy W-Z będzie powstawał równocześnie z Węzłem Karczemki (koszt: 186,5 mln zł), którego generalnym wykonawca jest Budimex. Czy bezpośrednia bliskość tak dużej inwestycji może być problemem dla budowlańców?

Grzegorz Dąbrowski, kierownik budowy z ramienia firmy Skanska zapewnia, że nie. - Będziemy koordynować nasze prace przy kładzeniu sieci gazowych, elektrycznych i teletechnicznych, ale nie ma potrzeby powoływania wspólnej grupy roboczej. Dobrze współpracujemy z GDDKiA, która jest inwestorem węzła.

Budowa ostatniego odcinka Trasy W-Z, która rozpocznie się w czerwcu i potrwa do maja 2012 r., obejmie:

- budowę dwujezdniowej trasy W-Z o długości 2,22 km od ul. Kartuskiej do Węzła Karczemki,
- budowę węzła w rejonie ulicy Gronostajowej,
- budowę węzła na skrzyżowaniu z ulicą Nowa Myśliwską,
- budowę skrzyżowania z wyspą centralną na skrzyżowaniu z ulicą Otomińską,
- budowę ulicy Kartuskiej Północnej na długości 840 m,
- przebudowę odcinków ulic bocznych (m.in. Nowa Myśliwska, Kartuska Południowa, Kalinowska, Otomińska) na łącznej długości 2,77 km
- budowę przejścia dla zwierząt pod Trasą W-Z i pod ulicą Kartuską,
- budowę kanalizacji deszczowej i ekranów akustyczne na długości ponad 5 km,
- budowę ścieżek rowerowych na długości ponad 3 km

Opinie (178) ponad 20 zablokowanych

  • Piękna sprawa!

    Pomęczymy się dwa lata stojąc w korkach, bo budowa zablokuje wszystko dokumentnie, ale potem będzie pięknie! Co prawda ulepszenie sieci dróg w tym rejonie spowoduje naturalną koleją rzeczy większe nateżenie ruchu, ale mam nadzieje przepustowość będzie wystarczajaca. Dotychczasowe rozwiązanie komunikacyjne to był horror, czekam na zmiany :)

    • 15 3

  • tyle razy prosiłem - zaznaczajcie propagandowe artykuły, sponsorowane przez budynia i spólkę ... (1)

    • 29 26

    • a ty swoich głupawych komentarzy nie zaznaczasz...

      • 5 12

  • A może przy inwestycji za grube bańki nie wypada, żeby filmik cały czas gadał reklamę jakiejś firmy?

    • 2 8

  • Tylko po co 2 dodatkowe wiadukty - zamiast pełnej koniczyny??? (3)

    Czy nie taniej jednak by było zrobić pełną koniczynę i nie budować 2 dodatkowych wiaduktów dla jednej pojedynczej nitki z Gdyni do centrum Gdańska?

    • 1 13

    • (1)

      Kolejny superznającysięnawszystkim inżynier.
      Jak mówił dyrektor firmy, w której kiedyś pracowałem: oszczędzać to trzeba k***a umieć.

      • 7 1

      • noo.....

        ;-) - i dlatego już tam NIE pracujesz.......... :-/

        • 1 5

    • widać tamtoto ze nie masz pojecia o zwiazku miedzy natezeniem ruchu dla poszczegolnych relacji skretnych a wyborem typu wezla

      • 3 0

  • w-z (2)

    czy ktoś może napisać jak oni się tam zmieszczą, między stacją lotosu - wiszącymi ogrodami a auchanem ?

    • 4 6

    • Dobre :) (1)

      Zmieszczą się akuratnie, bedzie wszystko pięknie na styk - mam nadzieję, że mieszkańcy nowych bloków na Wiszacych Ogrodach wiedzą o tym :)

      • 5 1

      • wiemy, wiemy

        od 5ciu lat czekamy na tą WZ-kę bo się dojechać nie da na osiedle :/

        w czym niby ma przeszkadzać droga obok?

        ludzie we wrzeszczu przy grunwaldzkiej jakoś zyją, a nawet ekranów dźwiękochłonnych nie mają :D

        • 7 1

  • Ale Fajnie bede miał gdzię się ścigać (2)

    Tata ma Dacie logan to sobie czasem pocisne ten śmietnik pozdrawiam

    • 16 8

    • (1)

      Cytując: "pocisne ten śmietnik", masz na myśli Dacie logan?

      • 2 2

      • Oczywiście

        • 0 1

  • "tak, ale trudno szybko naprawić wszystkie błędy poprzedników"

    jakich poprzedników? budyń jest nie pierwszą kadencję....

    • 14 5

  • Pojedziesz za dwa lata...

    Doopą po zmarzniętej szynie...

    • 6 15

  • (2)

    A wiadukt nad Łostowicką kiedyś powstanie?

    • 20 3

    • Prawdopodobnie, pojutrze

      • 7 0

    • zaraz po WZ

      • 0 0

  • 40 lat trwa budowa ulicy - skandal

    • 18 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane