- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (157 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (252 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (721 opinii)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (143 opinie)
- 5 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (64 opinie)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (103 opinie)
Trasa W-Z: zobacz dziś, jak pojedziesz za dwa lata
W trojmiasto.pl już dziś możesz zobaczyć, jak pojedziesz Trasą W-Z wiosną 2012 roku.
Rusza budowa ostatniego odcinka Trasy W-Z: we wtorek podpisano umowę, w środę Skanska przejmie plac budowy, za tydzień ruszą prace. Trasą pojedziemy w maju 2012 r.
"Wuzetkę" zaplanowano w latach 70. ubiegłego wieku i zakładano, że jej budowa skończy się w latach 80. Jednak za PRL-u udało się wybudować jedynie odcinek ze Śródmieścia Gdańska na Chełm, do skrzyżowania z al. Sikorskiego. Na kolejny odcinek - do skrzyżowania z ul. Łostowicką trzeba było czekać 10 lat, do 1998 r.
W 1999 r., gdy decyzją rządu Jerzego Buzka zarządzanie drogami krajowymi w granicach miast trafiło w gestię samorządów, zaczął powstawać kolejny, niemal 2-kilometrowy odcinek "wuzetki" od ul. Łostowickiej do ul. Jabłoniowej. Na kolejny, 3,5-kilometrowy odcinek czekaliśmy aż do końca 2007 roku. Połączył on ul. Jabłoniową z ul. Kartuską.
Teraz została już końcówka: 2,2 km dwujezdniowej trasy od ul. Kartuskiej do Węzła Karczemki. Za 89,5 mln zł wybuduje go Skanska. Termin zakończenia robót: maj 2012 r.
- Będę trzymał kciuki za lekką zimę i żeby udało wam się zdążyć przed czasem - mówił podczas podpisania umowy z generalnym wykonawcą Ryszard Trykosko, prezes spółki GIKE 2012, która w imieniu miasta prowadzi tę inwestycję.
Wraz z "wuzetką" powstanie też ul. Kartuska Północna, a istniejąca nitka ul. Kartuskiej zostanie wyremontowana. Będą one miały charakter dróg lokalnych, podczas gdy Trasa W-Z będzie drogą przelotową. W ramach tej samej inwestycji powstanie kilka wiaduktów, w tym bardzo spektakularny z bursztynem na pylonie.
Ostatni odcinek trasy W-Z będzie powstawał równocześnie z Węzłem Karczemki (koszt: 186,5 mln zł), którego generalnym wykonawca jest Budimex. Czy bezpośrednia bliskość tak dużej inwestycji może być problemem dla budowlańców?
Grzegorz Dąbrowski, kierownik budowy z ramienia firmy Skanska zapewnia, że nie. - Będziemy koordynować nasze prace przy kładzeniu sieci gazowych, elektrycznych i teletechnicznych, ale nie ma potrzeby powoływania wspólnej grupy roboczej. Dobrze współpracujemy z GDDKiA, która jest inwestorem węzła.
- budowę dwujezdniowej trasy W-Z o długości 2,22 km od ul. Kartuskiej do Węzła Karczemki,
- budowę węzła w rejonie ulicy Gronostajowej,
- budowę węzła na skrzyżowaniu z ulicą Nowa Myśliwską,
- budowę skrzyżowania z wyspą centralną na skrzyżowaniu z ulicą Otomińską,
- budowę ulicy Kartuskiej Północnej na długości 840 m,
- przebudowę odcinków ulic bocznych (m.in. Nowa Myśliwska, Kartuska Południowa, Kalinowska, Otomińska) na łącznej długości 2,77 km
- budowę przejścia dla zwierząt pod Trasą W-Z i pod ulicą Kartuską,
- budowę kanalizacji deszczowej i ekranów akustyczne na długości ponad 5 km,
- budowę ścieżek rowerowych na długości ponad 3 km
Opinie (178) ponad 20 zablokowanych
-
2010-06-08 14:44
Pozdrawiamy Pana Dąbrowskiego
i trzymamy kciuki za powodzenie inwestycji
- 8 2
-
2010-06-08 14:48
WWA stolica kochana
- 1 1
-
2010-06-08 14:49
I po co to wszystko budować
Zamiast tych dróg czteropasmowych, skrzyżowań bezkolizyjnych i wiaduktów wystaczyłoby pobudować ronda turbinowe - ten cud twórczości gdańskiego ZDiZ. Cztery takie rondata na trasie WZ i Gdańsk stoi zakorkowany. Potem się pokaże symulację, na której będzie widać coś zupełnie innego niż w rzeczywistości. Tylko ronda turbinowe Panie i Panowie. Wszystkie im. Budynia.
- 12 10
-
2010-06-08 15:02
no to kolejny etap, (1)
wiadukt na wysokosci Lostowickiej a pozniej nad kartuska w kierunku Moreny i bedziemy miec calkiem przyzwoite rozwiazania na poziomie europejskim!
- 7 1
-
2010-06-08 15:24
heh
mażenia
- 0 2
-
2010-06-08 15:10
wczorajszy wypadek na obwodnicy
nie pozwala mi sie cieszyc z jakiejkolwiek drogi ! jedno czy dwukierunkowa czort z nimi ,wypadki na każdej niestety sie zdarzają.
- 2 4
-
2010-06-08 15:23
Fajnie i nie Fajnie (1)
Jako optymista powiem że suuuperr sprawa wreszcie coś się nowego buduje i na pewno poprawi to wyjazd na obwodnicę. Ale żeby tradycji stało się zadość jako pesymista przypomnę że kompletnie nie drożny jest węzeł w centrum miasta przy UOPie , i jak sobie pomyśle ze powodu braku rozsądnych zjazdów z obwodnicy(słowackiego,potokowa)wszyscy zjadą na dół w-z to korki widzę olbrzymie i to raczej cały dzień a nie jak teraz w godzinach szczytu. Ktoś powie że nie wszystko naraz ale na porządne kompleksowe rozwiązania czekamy od lat a nie od wyborów do wyborów.
- 8 2
-
2010-06-08 16:19
korka nie będzie
Tranzyt z Gdyni pojedzie przez Obwodnicę Południową na S7, reszta ruchu przez centrum będzie ok.
- 0 0
-
2010-06-08 15:25
(2)
Tylko zeby zadne zawalidrogi tam nie jezdzily. Po takiej trasie sie jezdzi szybko a jak nie to niech jedzie inna droga. W razie czego sie wsiadzie cwaniaczkowi na zderzak i z glowy, sam przyspieszy
- 3 7
-
2010-06-08 15:30
słaba i deblina prowokacja/wypowiedź
- 1 1
-
2010-06-08 16:22
lewym pasem zgodnie z przepisami
Na takie "Asy" na zderzaku jest dobry sposób: prawa noga na gazie, lewą trącamy hamulec :>
- 2 2
-
2010-06-08 15:27
zobacz już dziś, gdzie wpadniesz w dziury w jezdni za trzy lata... (1)
- 7 1
-
2010-06-08 15:34
tez mnie budimex troche martwi
bo czego do tej pory sie nie tkneli to wszystko spi***li
- 1 1
-
2010-06-08 15:29
ojjj będzie się działo ...
- 3 0
-
2010-06-08 15:43
Prezentacja bardzo czytelna tylko pytanie czy wypali ?
Żeby w Polsce tak budowały sie drogi jak pokazują na prezentacjach...- 10 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.