• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar dla Trójmiasta za 133 mln zł

Michał Sielski
7 grudnia 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz jak będzie działał Tristar w Trójmieście.



Firma Qumak-Sekom wykona zintegrowany system zarządzania ruchem Tristar - zdecydowała komisja przetargowa. Jeśli nie będzie odwołań od wyników przetargu, prace ruszą na początku przyszłego roku. Za usprawnienie ruchu na ulicach Trójmiasta firma zainkasuje nieco ponad 133 mln zł.



Dużo czasu tracisz codziennie w korkach?

Pozostali oferenci mają 10 dni na złożenie odwołań i niewykluczone, że z tej opcji skorzystają. Potencjalni wykonawcy złożyli bowiem ponad 500 szczegółowych zapytań, a rozbieżność cen sięgnęła ponad 100 mln zł!

- Uczestnicy przetargu w ciągu 10 dni mogą złożyć odwołania. Jeśli tego nie zrobią, w najbliższych tygodniach podpiszemy umowę z wykonawcą - mówi Małgorzata Rzeniewicz z wydziału inwestycji gdyńskiego magistratu.

Prace zaczną się więc w 2012 roku, a zakończą dwa lata później. Będą realizowane etapami, co już w przyszłym roku może wpłynąć na przepustowość głównych arterii Trójmiasta.

- System działa na podstawie danych z sensorów, czujników i pętli indukcyjnych. Te dane niejako wymogą na kierowcach jazdę z prędkością 50-60 km/h. Nie oznacza to jednak, że będzie tzw. zielona fala. Światła będą zmieniały się w zależności od natężenia ruchu w odniesieniu do całego systemu dróg - mówi Jacek Oskarbski, współtwórca systemu, który powstał w pracowniach Politechniki Gdańskiej.

Zielona fala jednak będzie, ale dla tramwajów i autobusów. W centrum zarządzania będzie też można ustawić zieloną falę np. dla jadącej do wypadku karetki.

Z punktu widzenia kierowców, którzy lubią szybką jazdę, Tristar będzie też jednak miał wady. W jego ramach stanie m.in. 35 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle i 24 rejestratory przekroczenia prędkości. Więcej będzie jednak plusów. Według wstępnych założeń, po wdrożeniu systemu korki mają zmniejszyć się o ok. 20-30 proc.

W pierwszej fazie systemem objęta zostanie trasa średnicowa Trójmiasta i najważniejsze skrzyżowania na drodze przelotowej, czyli od Traktu św. Wojciecha zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku po granicę Gdyni z Rumią zobacz na mapie Gdyni. Potem przyjdzie czas na główne ulice dojazdowe do trasy średnicowej, a na koniec obwodnicę. W ramach systemu pojawią się też znaki zmiennej treści, które będą informowały kierowców np. o wypadkach, robotach drogowych i objazdach.

Opinie (250) 7 zablokowanych

  • ten system ma kierować ruchem na tych dziurawych ulicach ?

    • 2 0

  • Czy nie lepiej najpierw załatać ten tor motocrossowy przez centrum Gdańska? (1)

    Mam na myśli trakt św. Wojciecha, który mógłby być dobrą areną dla motocykli albo aut terenowych. System będzie kierował ruchem na drogach, po których jazda to sport -> lepiej wytrząść może tylko chyba symulator jazdy po księżycu. Błędna kolejność, czyżby łapówki za IT lepsze niż w drogownictwie?

    • 3 2

    • to nie jest centrum Gdańska, tylko przedmieścia

      • 0 0

  • czyli jak zwykle ZADECYDOWAŁA CENA - tak jak w "SIPie" ii pewnie tak samo będzie (NIE)działał:( (1)

    "...Firma Qumak-Sekom wykona zintegrowany system zarządzania ruchem Tristar - zdecydowała komisja przetargowa....

    "...Za usprawnienie ruchu na ulicach Trójmiasta firma zainkasuje nieco ponad 133 mln zł..."

    I we wcześniejszym artykule z 24 października 2011r.
    ..."Oferty na Tristar od 133 do 245 mln zł..."

    • 0 0

    • I 23 mln zł do podziału

      Felieton z 26 maja 2011r. "Tristar dostał 156 mln zł!"

      • 0 0

  • Fotoradary maja spłacić projekt

    Tylko po to bedą umieszczone.

    • 2 0

  • Bandytyzm urzędniczy

    Wybulić ponad 130 mln tylko po to, aby lepiej karać kierowców to zwykły bandytyzm. Za tę kasę mozna zmodernizowc lub wybodowac sporo km dróg. Ale po co? Skoro można łupić frajerów - kierowców. Głosowaliścuie na tych bandytów to teraz macie.

    • 4 0

  • "System działa na podstawie danych z sensorów, czujników i pętli indukcyjnych"

    Czyli wszyscy motocykliści będą stali na czerwonych światłach do momentu kiedy puszka za nimi nie stanie. Bravo

    • 3 0

  • swiatla

    jakis debil w Gdansku istawia szkoda etatow i kasy

    • 1 0

  • maintnace??

    Korki 20% mniejsze jak to zmierzyć? dla mnie to nie pachnie za dobrze? ile rocznie będzie kosztować miasto utrzymanie tego czegoś? ile w kolejnych latach?.
    Może sprawę równie dobrze rozwiązałoby zatrudnienie 20 czy 50 osób do ręcznego kierownia ruchem w godzinach szczytu i bezrobotnych byłoby mniej w mieście

    • 2 0

  • a może by tak za te pieniądze zatrzymali falę codziennego smrodu z Szadółek?

    Ludzie jadąc nie zwalnialiby zastanawiając się czy się im opony nie palą, a inni spowalniali myślenie z powodu braku tlenu w powietrzu.

    • 3 1

  • debile

    co za debile,zamiast wydać te pieniądze na budowe dróg,to finansują idiotyczną inwestycje,która zamiast zmiejszyć korki tylko je powiększy

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane