- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (43 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (762 opinie)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (285 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (401 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (23 opinie)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (113 opinii)
Tristar dla Trójmiasta za 133 mln zł
Zobacz jak będzie działał Tristar w Trójmieście.
Firma Qumak-Sekom wykona zintegrowany system zarządzania ruchem Tristar - zdecydowała komisja przetargowa. Jeśli nie będzie odwołań od wyników przetargu, prace ruszą na początku przyszłego roku. Za usprawnienie ruchu na ulicach Trójmiasta firma zainkasuje nieco ponad 133 mln zł.
- Uczestnicy przetargu w ciągu 10 dni mogą złożyć odwołania. Jeśli tego nie zrobią, w najbliższych tygodniach podpiszemy umowę z wykonawcą - mówi Małgorzata Rzeniewicz z wydziału inwestycji gdyńskiego magistratu.
Prace zaczną się więc w 2012 roku, a zakończą dwa lata później. Będą realizowane etapami, co już w przyszłym roku może wpłynąć na przepustowość głównych arterii Trójmiasta.
- System działa na podstawie danych z sensorów, czujników i pętli indukcyjnych. Te dane niejako wymogą na kierowcach jazdę z prędkością 50-60 km/h. Nie oznacza to jednak, że będzie tzw. zielona fala. Światła będą zmieniały się w zależności od natężenia ruchu w odniesieniu do całego systemu dróg - mówi Jacek Oskarbski, współtwórca systemu, który powstał w pracowniach Politechniki Gdańskiej.
Zielona fala jednak będzie, ale dla tramwajów i autobusów. W centrum zarządzania będzie też można ustawić zieloną falę np. dla jadącej do wypadku karetki.
Z punktu widzenia kierowców, którzy lubią szybką jazdę, Tristar będzie też jednak miał wady. W jego ramach stanie m.in. 35 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle i 24 rejestratory przekroczenia prędkości. Więcej będzie jednak plusów. Według wstępnych założeń, po wdrożeniu systemu korki mają zmniejszyć się o ok. 20-30 proc.
W pierwszej fazie systemem objęta zostanie trasa średnicowa Trójmiasta i najważniejsze skrzyżowania na drodze przelotowej, czyli od Traktu św. Wojciecha w Gdańsku po granicę Gdyni z Rumią . Potem przyjdzie czas na główne ulice dojazdowe do trasy średnicowej, a na koniec obwodnicę. W ramach systemu pojawią się też znaki zmiennej treści, które będą informowały kierowców np. o wypadkach, robotach drogowych i objazdach.
Opinie (250) 7 zablokowanych
-
2011-12-09 10:55
ludzie szkoda mi czasu na czytanie waszych komentarzy! zupełnie nie macie pojęcia o czym mówicie , może najpierw zagłębicie się w literaturę systemów sterowania ruchem... Nic na ten temat nie wiecie a już wszystko krytykujecie!!
- 0 0
-
2011-12-09 22:09
bez komentarza...
Film pokazujący zupełnie nic :) i jak czytam coś o specach z PG to mnie krew zalewa... wprowadzą system i zakorkują wszystko totalnie :) zielona fala dla karetki ha ha ha ha one i tak jeżdżą jako uprzywilejowane, nawet jak jest czerwone...
- 0 0
-
2011-12-20 09:46
za 133 mln
to by kawałek autostrady wybudowali pomiędzy Gdańskiem a Gdynią. Efekt pewniejszy byłby.
- 0 0
-
2011-12-20 13:34
Powiem Wam jak będzie działał Tristar. Ruch zamiast stać się płynny będzie szarpany.
Co chwilę but na hamulec bo muły będą zwalniać do 30 Km/h przed fotoradarem i przed każdym skrzyżowaniem - hamulec - bo może zrobi ci czerwone.
- 0 0
-
2011-12-20 13:35
Dobre by było wyświetlanie w sekundach za ile czasu będzie świecić zielone
- ludzie by zapinali wcześniej 1 bieg. Więcej aut by przejechało przez krzyżówki.
- 1 0
-
2011-12-20 13:37
A ja mam gdzieś Sristara. Jeżdżę na automacie i mogę stać w korku. Nie muszę
przynajmniej wachlować 1, 2 .
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.