- 1 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (72 opinie)
- 2 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (118 opinii)
- 3 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (197 opinii)
- 4 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (75 opinii)
- 5 Wyzwania dla nowych władz Sopotu (52 opinie)
- 6 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (125 opinii)
Tristar dla Trójmiasta za 133 mln zł
Zobacz jak będzie działał Tristar w Trójmieście.
Firma Qumak-Sekom wykona zintegrowany system zarządzania ruchem Tristar - zdecydowała komisja przetargowa. Jeśli nie będzie odwołań od wyników przetargu, prace ruszą na początku przyszłego roku. Za usprawnienie ruchu na ulicach Trójmiasta firma zainkasuje nieco ponad 133 mln zł.
- Uczestnicy przetargu w ciągu 10 dni mogą złożyć odwołania. Jeśli tego nie zrobią, w najbliższych tygodniach podpiszemy umowę z wykonawcą - mówi Małgorzata Rzeniewicz z wydziału inwestycji gdyńskiego magistratu.
Prace zaczną się więc w 2012 roku, a zakończą dwa lata później. Będą realizowane etapami, co już w przyszłym roku może wpłynąć na przepustowość głównych arterii Trójmiasta.
- System działa na podstawie danych z sensorów, czujników i pętli indukcyjnych. Te dane niejako wymogą na kierowcach jazdę z prędkością 50-60 km/h. Nie oznacza to jednak, że będzie tzw. zielona fala. Światła będą zmieniały się w zależności od natężenia ruchu w odniesieniu do całego systemu dróg - mówi Jacek Oskarbski, współtwórca systemu, który powstał w pracowniach Politechniki Gdańskiej.
Zielona fala jednak będzie, ale dla tramwajów i autobusów. W centrum zarządzania będzie też można ustawić zieloną falę np. dla jadącej do wypadku karetki.
Z punktu widzenia kierowców, którzy lubią szybką jazdę, Tristar będzie też jednak miał wady. W jego ramach stanie m.in. 35 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle i 24 rejestratory przekroczenia prędkości. Więcej będzie jednak plusów. Według wstępnych założeń, po wdrożeniu systemu korki mają zmniejszyć się o ok. 20-30 proc.
W pierwszej fazie systemem objęta zostanie trasa średnicowa Trójmiasta i najważniejsze skrzyżowania na drodze przelotowej, czyli od Traktu św. Wojciecha w Gdańsku po granicę Gdyni z Rumią . Potem przyjdzie czas na główne ulice dojazdowe do trasy średnicowej, a na koniec obwodnicę. W ramach systemu pojawią się też znaki zmiennej treści, które będą informowały kierowców np. o wypadkach, robotach drogowych i objazdach.
Opinie (250) 7 zablokowanych
-
2011-12-07 13:56
Z tego filmiku odniosłem jedynie wrażenie, że: (2)
1. Projekt Tristar zostanie po latach rozwoju (i po ogłoszonym przez gdyński UM przetargu) odebrany Gdyni i zarządzany będzie z Gdańska.
2. Jego realizacja dotyczy wyłącznie Gdańska, a Sopot, Gdynia i inne przysiółki to pomysł na bliżej nieokreśloną przyszłość.
Można za to przeczytać, że przetarg zorganizowała jakaś enigmatyczna komisja przetargowa i że cały projekt wymyślono i zaprojektowano w PG.
No ale tak to jest, gdy gdańskocentryzm jest głównym składnikiem (dez)informacji.- 1 5
-
2011-12-07 22:23
przecież w Gdyni nie ma korków... (1)
wg niektórych są tylko w Gdańsku. Jak śledzie zjadą do pracy... To i tristar jest w Gdańsku. Wreszcie ta Gdynia się na coś przydała
- 1 1
-
2011-12-08 12:56
Do Gdyni przyjeżdża do robity z grubsza tyle osób spoza miasta, ile ich
wyjeżdża do roboty z Gdyni, więc ruch jest w obu kierunkach (choć niekoniecznie równo rozłożony na każdej z dojazdówek).
Dodatkowo w Gdyni nie ma buspasów, podczas gdy w Gdańsku są "trampasy" (torowisko tramwajowe). Gdyby nie to, że już w jakimś stopniu system ruchu jest doregulowany (w jednych miejscach lepiej, innych gorzej) mielibyśmy w Gdyni korki, których Gdańsk nigdy na oczy nie widział (Gdynia zorganizowana jest jeszcze bardziej na zasadzie kręgosłup + żebra do obwodnicy niż Gdańsk, który ma w śródmieściu bardziej skomplikowaną/sieciową strukturę).
Ale Tristar reklamowany jest jako system trójmiejski, więc wciąż nie rozumiem skąd ta reklama wyłącznie gdańskiego "kawałka".- 0 0
-
2011-12-07 14:02
Dwie sprawy
" ........ 24 rejestratory przekroczenia prędkości ........ " - jazda zgonie z ograniczeniami nie koniecznie sprzyja rozładowaniom korków ale w sumie chciałbym to zobaczyć jak te wszystkie wypasione fury jadą przepisowo 50 km/h " ......... a na koniec obwodnicę ......... " - to jest najciekawsze bo na obwodnicy nie ma sygnalizacji no chyba że na jej gdyńskim początku/końcu.
- 1 2
-
2011-12-07 14:09
Już widzę te wypadki (3)
każdy kierowca będzie hamował już na żółtym by nie dostać mandatu. Będzie dużo więcej wypadków. Dlaczego nie korzystamy z doświadczenia innych państw w tej kwestii które nie montują takich rzeczy?
- 2 7
-
2011-12-07 15:41
bo nikogo nie obchodzi doświadczenie tylko szmal za projekt i realizację
ci ci wezmą tą kasę będą jeździć taksówkami albo z kierowcą
- 1 1
-
2011-12-07 22:24
boże co za kretyn! właśnie na żółtym ma hamować!!
chamie za kierownicą, wreszcie takich jak ty wyłapią i skasują
- 1 0
-
2011-12-07 22:55
Jeżeli świeci się już długo zielone to jest pewne, że zaraz się zółte zapali
Noga z gazu, a nie dajemy ile fabryka dała, a nóż się zmieścimy.
- 1 0
-
2011-12-07 14:15
nie tędy droga (5)
a wystarczyłoby zmienić taryfikator na wzór krajów skandynawskich czy Szwajcarii... Jakby jeden z drugim miszcze kierownicy zabulili po 10.000 mandatu za swoje "kozactwo" to fotorejestratory byłyby w tym kraju zbędne. Inaczej nic nie powstrzyma słynnych już w całej Europie POLSKICH DEBILI za kierownicą.
- 7 2
-
2011-12-07 14:22
Podpisuję się pod tym rękoma i nogami! Tam już zauważyli, że najcenniejsze jest ludzkie życie.
- 0 0
-
2011-12-07 15:40
daj spokój
U nas debilami i "miszczami" jest także policja. Zamiast czynnie wyłapywać ewidentne przypadki piractwa i wystawiać za nie te wielkie mandaty, to polowaliby w jakimś bezpiecznym miejscu na tych, którzy zamiast 80 pojechali 110 o 7. rano w niedzielę.
- 0 1
-
2011-12-07 15:47
(2)
a kiedy będą takie zarobki jak tam?Ja nie mogę z tą modą żeby wszystkie koszty kary mandaty podatki dopasowywać do tamtych a kiedy zarobki się wyrównają?
- 0 1
-
2011-12-07 16:07
wtedy, gdy jarek z jackiem (1)
przestaną blokować wejście Polski do Euro
- 0 1
-
2011-12-07 16:14
euro upada po co się pchać do czegoś co zdycha?
- 2 0
-
2011-12-07 14:29
Tristar
Co prawda nie jestem specjalista w dziedzinie regulacji ruchu, ale uwazam ze pieniazki podatnika powinny byc bardziej szanoewane! Oczywiscie Big Brother chce czuwac, ale czy cena za ta watpliwa i niepotrzebna inwestycje nie jest zbyt wysoka? Przeciez dzis juz nie ma problemu z zainstalowaniem czujnikow na kazdym skrzyzowaniu aby ruch sam sie regulowal na miare potrzeb. To naprawde proste rozwiazania techniczne. Jesli chodzi o zarzadzanie - mam powazne zastrzezenia czy i jak dlugo to bedzie dzialac.
- 1 1
-
2011-12-07 14:39
Lubię zasuwać. Gdzie będę jeździł ? Do niemczech na autobany?
- 4 4
-
2011-12-07 15:10
Specjaliści od komentarzy (3)
Na stronie UM Gdynia w zamówieniach publicznych wisi jeszcze ogłoszenie o przetargu. Jest tam pełen projekt (12GB), PFU i pare innych dokumentów. Po co pisać tak tępe komentarze jak można sobie popatrzeć ile będzie kamer i innych rejestratorów, gdzie dokładnie co do metra będą stały i co będa mierzyć i przede wszystkim jakie sa założenia systemu. Są też przedmiary, które pokazują że nie da sie tego zrobić "3 studentami", sa też wskaźniki według których oceniany będzie wykonawca. A inteligentniejsi doczytają o przygotowaniu systemu do pomiaru średniej prędkości i rozpoznawania tablic przy których proste fotoradary to pikuś.
- 2 0
-
2011-12-07 15:39
totalna inwigilacja nadchodzi
- 0 1
-
2011-12-07 15:51
a jest coś zapisane dlaczego piesi mają czekać na poprzecznych drogach kiedy główny kierunek leci na zielonym?Ilekroć widzę takie sytuacje albo kiedy spieszę się na jadący w moją stronę autobus zastanawiam się dlaczego on jedzie a ja mam stać chociaż idziemy w tę samą stronę równolegle do siebie jakim bezmózgiem jest ktoś kto tworzy taką sygnalizację.W starych systemach była zieleń automatyczna powiązana z główną drogą.Jedzie Morska więc piesi na wszystkich przejściach równoległych też mają wolną drogę.
- 2 0
-
2011-12-07 15:54
inteligentni będą maskować tablice i olewać ten sristar debil szczurek psychol zafajdany sobie niech mierzy średnią prędkość jak chodzi sobie po swoim gabinecie i ile czasu marnuje na puste slogany i obietnice bez pokrycia moje auto moja własność i żadni psychole nie będą na mnie urządzać polowań ja na tych p******ców nie głosowałem więc nie życzę sobie usczęśliwiania na siłę
- 1 2
-
2011-12-07 15:36
20 - 30 %!!!!!!!!!!!!! (1)
czy umow obejmuje testy jezeli system za 133 mln nie dziala ta sa to pieniadze źle wydane takie rzeczy sie sprawdza bo jak 20 % to nie 30 %. no chyba ze fotoradary z firmy zurad maja gonic kase to sie oplaca nawet bardziej niz redukcja jakis korow spowodowanych inwestycjami. jako podatnik wolalbym sie wstrzymac do momentu zakonczenia inwestycji drogowych
- 0 1
-
2011-12-07 16:09
naprawdę myslisz, że inwestycje drogowe się kiedyś skończą?
to przecież worek bez dna
- 0 0
-
2011-12-07 15:37
D>>>OKRCJA (1)
zrównać inteligenta z robotnikiem, robotnika z chłopem a chłopa z ziemią. Dla państwa wszyscy są równi, guaniani niewolnicy do płacenia mandatów i podatków za nic. Na świecie coś drgnęło , u nas coraz gorzej . Ktoś mówi w tym kraju o "Ocuppy Wall Strret " albo o 99% ??? Robaki bezmózgie płaćcie do rychłej śmierci w nędzy godząc się na wszystko - tristary, radary, elektrownie atomowe i , gaz i benzynę za gruby szmal . W zamian macie taniec z p... i podatki.
- 3 1
-
2011-12-07 15:56
nie to są szaraczki którym się montuje system śledzenia ich każdego kroku a oni brawo biją i na takiego czuba jak szczurek stępa i reszta tych powaleńców idą podatki
- 0 1
-
2011-12-07 15:38
Qmak ( pisany przez "ku" ), to taki gatunek żabek...
Ciekawe, czy to budowa tego systemu będzie prowadzona - jak napisano - skokami ( etapami ), czy raczej, a może żabiej, to ruch takimi skokami będzie się odbywał?? Osobiście stawiam na to drugie :DD Jakoś mało we mnie wiary w powodzenie tgo przedsięwzięcia. Ale niech mu ziemia lekką, a właściwie miękką będzie. Pożyjemy - zobaczymy.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.