• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar ma pomóc rozładować korki na Obłużu

Patryk Szczerba
2 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Zmiany dotyczą m.in. skrzyżowania ulic Unruga i Kwiatkowskiego. Zmiany dotyczą m.in. skrzyżowania ulic Unruga i Kwiatkowskiego.

Montaż nowych sterowników sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach ulic Unruga - Boisko, Unruga - Kwiatkowskiego, Unruga - Cechowa zsynchronizowanych z Tristarem ma pomóc rozładować korki na Obłużu. Montaż zaplanowano na koniec roku, o ile uda się rozstrzygnąć przetarg.



Przypomnijmy, że od kilkunastu tygodni z estakady Kwiatkowskiego w kierunku ul. Unruga i dalej na Oksywie można zjechać dwoma pasami ruchu. Przy okazji zniknęła też zielona strzałka przed skrzyżowaniem.

Najpierw zmiany na jezdni



- Było to konieczne z uwagi na obowiązujące rozporządzenie, które nie dopuszcza wyświetlania "zielonej strzałki" w sytuacji, gdy do skrętu przeznaczone są dwa lub więcej pasy ruchu - mówił Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Władze miasta tłumaczyły, że wnioskowali o nią kierowcy, zapowiadając, że nowa organizacja ruchu jest w trakcie opracowania.

W rozładowaniu zatorów ma pomóc Tristar. Mimo że system funkcjonuje od kilku lat, to wiele newralgicznych skrzyżowań nie jest przez niego obsługiwanych. Wśród nich są skrzyżowania ulicy Unruga z ulicami Kwiatkowskiego, Cechową i Boisko na Obłużu. Do końca roku ma się to zamienić.

Wkrótce przeprogramowanie sygnalizatorów



Miasto szuka dostawcy, który zaprojektuje, zamontuje i skonfiguruje nowe sterowniki na sygnalizacji sygnalizatorów.

- Sygnalizacja ta zostanie dostosowana do pracy akomodacyjnej, czyli zależnej od chwilowych charakterystyk ruchu. Planujemy wyposażyć sterowniki sygnalizacji w urządzenia radarowej detekcji pojazdów, system priorytetów transportu zbiorowego, kamery nadzoru wizyjnego oraz wykonać połączenia światłowodowe z siecią Tristar - zapowiada wiceprezydent Gdyni.
Za rok ma być gotowy projekt zmian na samej ul. Unruga. Gdynia wybrała wykonawcę dokumentacji projektowej. Przebudowa dotyczy odcinka od ul. Śmidowicza do estakady.

Plan zmian obejmuje m.in. zmianę nawierzchni ulicy Unruga, a także przebudowę wszystkich skrzyżowań w obrębie inwestycji oraz sygnalizacji świetlnej, która znajdzie się również przy przejściach dla pieszych. Część czytelników chce poszerzenia ulicy, argumentując, że planowane przez miasto działania niewiele zmienią.

Miejsca

Opinie (282) 3 zablokowane

  • Tam jest potrzebna druga nitka od Kwiatkowskiego do Bosmańskiej ...a nie stristal...

    ... który przy korkach które tam się tworzą i tak nic nie dwa ...

    • 6 0

  • I to samo na ul. Chwarznieńskiej jest

    • 3 0

  • Wybudujecie nam nowe drog i poszerzcie o 2 pasy dla aut Unruga i Kwiatkowskiego!

    Tyle mieszkancy o to prosza...jesli juz cos robic to robcie by zylo sie lepiej. Aut przybywa, osiedli nowych przybywa a ubywa drog. Wszedzie jedna nitka,dziury coraz wieksze ze jezdzic sie nie da a tu mysli sie nad tristarem czy tym zeby zabierac parkingi. Dramat! Tu nie o to chodzi. Chodzi o to by byly drogi, nie tristary, strzalki, czy drogi rowerowe albo piekne kwiaty przy chodnikach

    • 10 0

  • Tristar jeszcze nikomu w niczym nie pomógł

    Przestańcie pisać o tym pozytywnie. Ktoś powinien za wyrzucono w błoto pieniądze bęknąć. Tylko się krew w kierowcach gotuje jak słyszą tridtar!!!!

    • 9 0

  • Tłumaczę "zieloną falę"

    Widzę w komentarzach że wielu komentujących marzy się jakaś "zielona fala".

    No więc objaśniam - nie ma i nie będzie żadnej zielonej fali, bo zupełnie nie o to chodzi w inteligentnym zarządzaniu światłami.

    Priorytetem sterowania sygnalizacją w warunkach dużego ruchu jest akumulacja ruchu przed skrzyżowaniem (a więc zatrzymanie pojazdów i poczekanie aż się nazbierają), następnie puszczenie takiej skumulowanej paczki dalej. Optymalnie zatrzymując na kolejnych skrzyżowaniach gdzie do paczki dołączają kolejne pojazdy, które na poprzednim skrzyżowaniu wjechały z dróg poprzecznych.

    Czyli priorytetem nie jest czas przejazdu pojedynczego pojazdu, a maksymalna przepustowość skrzyżowań.

    Dlaczego tak?
    Ano dlatego że priorytet przepustowości skrzyżowań pozwala obsłużyć większy ruch niż priorytet czasu przejazdu.
    Próba uruchomienia zielonej fali spowodowałaby zatkanie ruchu i w efekcie nikt by na tą zieloną falę nie zdążył i miasto by się zatkało.
    Po prostu grupa pojazdów jadąca szybciej utrzymuje większe odstępy i zajmuje więcej miejsca.
    Swobodny strumień samochodów jadących szybciej osiąga mniejszą ilość pojazdów na minutę, niż jadący powoli. Maksymalną przepustowość uzyskuje się w okolicach 25km/h .

    Dlaczego nie ma zielonej fali po godzinach szczytu?
    Gdzieniegdzie jest, ale ogólnie od priorytetu zielonej fali się odchodzi gdyż skłania kierowców do jazdy z większymi prędkościami. Nawet jeśli w efekcie kierowca jadący za szybko dogania przód fali i staje na czerwonym świetle, to kilka skrzyżowań z rzędu z zielonym światłem powoduje że wielu osiąga prędkości niedozwolone.

    • 2 5

  • Ten cały Tristar...

    to chyba chodzi na Commodore 64

    • 8 0

  • od lat piszę, że

    jedynym rozwiązaniem jest budowa tunelu podwodnego od Kapitanatu na Oksywie

    • 4 0

  • Tristar jest tak inteligentny, że nie wykrywa motocykla na lewoskręcie (3)

    I możesz sobie stać tak długo, aż za Tobą nie stanie samochód.

    • 6 0

    • Drogi Gryzeldzie (1)

      Popatrz sobie gdzie w asfalcie są kreski ze smoły. Tam jest zatopiona pętla indukcyjna i na niej stań. O ile twój motocykl nie jest z aluminium lub plastiku to Cię Tristar wykryje...

      • 0 0

      • Obawiam się, że motocykl to za mało żeby odpalić pętlę indukcyjną.

        • 0 0

    • Są specjalne urządzenia pozwalające na "aktywację" pętli indukcyjnej

      Odpalasz i aktywujesz. Nie wiem czy to się opłaca, ale warto spróbować.

      • 0 0

  • 20 kadencja prezydenta Szczurka

    kolejka z Osywia do Centrum dalej nie kursuje, o Pogórzu nie wspomnę. Ale lotnisko, którym zapewne gdynianie mieli lecieć do Centrum- prawie było gotowe

    • 9 0

  • Zrobić światła na estakadzie od razu rozłożymy ilość samochód równomiernie na odcinku. A tak naprawdę zamiast poszerzyć ulice o dodatkowe pasy to dotujemy system który ''swoi'' mogą zarobić duże pieniądze żadną pracą (gruchają się po biurach, urzędach, wydziałach)

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane